Yeterlilik Kodu | TR0030222898 | |
Yeterlilik Adı | İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İş sağlığı ve güvenliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikolojik Ve ergonomik risk faktörlerinin bilimsel manada "Disiplinlerarası Yaklaşımı" felsefesi ile (ilgili tüm hukuki hükümlerinin de göz önünde bulundurulması suretiyle) analitik düşünme yeteneği ile yorumlayarak değerlendirilme ve yorumlama yeteneğinin kazandırılmasıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretimi, örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Öğrenme kazanımları olarak aşağıdaki hususlar sıralanmıştır.
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri çerçevesinde, alanında eğitim ve araştırma konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye sahip, uygulayıcı ve araştırmacı İş Sağlığı ve Güvenliği Profesyoneli yetiştirmek üzere yapılandırılmıştır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir. YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur. Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak; yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder. | |
Giriş Şartı | Disiplinlerarası bir yüksek lisans programı olan İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans Programına, üniversitelerin lisans mezunları başvurabilir. Adayların ALES’ten (herhangi bir puan türünde) en az 55 puan almış olmaları gereklidir. | |
Başarma Şartları | Bu programa kaydolan öğrencilerin YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri çerçevesinde mezun olabilmeleri için en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını (toplam en az 120 AKTS) başarı ile tamamlamaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na göre (kamu ve özel sektör ayrımı olmaksızın, çalıştırdığı çalışan -işçi- sayısına bakılmaksızın, tehlike sınıflarına göre) tüm işyerlerinde “İş Güvenliği Uzmanı” çalıştırma veya hizmet alma zorunluluğu bulunmakta olup, bu programın mezunlarının şartları uyanlar (usul ve esasları ÇSGB tarafından düzenlenen) İş Güvenliği Uzmanlığı eğitimi alarak, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı sonucunda başarılı olanlar (ÇSGB tarafından düzenlenen) “B Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı” olurlar. Mezunlar bilahare – yukarıdakine benzer şekilde- (sonraki eğitim ve sınavlar neticesinde “A Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı”da olabilmekteler. Kazanılan bu unvanların (sağladığı görev yetki ve sorumluluklar ile) İş Sağlığı ve Güvenliği açısından güvenli bir iş yeri ortamı ve bunun sonucunda huzurlu bir çalışma hayatı oluşturmak için (kamu ve özel sektörde yer alan) tüm iş kollarında hizmet vermektedirler. Mezunlar ayrıca, yüksek öğretim kurumlarındaki akademik kadrolarda da yer alabilmekdirler. | |
Yasal Dayanağı | Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır. YÖK tarafından yürütülen:
Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı (MYK) tarafından yürütülen:
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB) tarafından yürütülen:
Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri İş Sağılığı ve Güvenliği ABD tezli yüksek lisans programı Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 04.07.2019 tarihli Yürütme Kurulu toplantısından çıkan kararla açılmış olup, 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde Tezli Yüksek Lisans Programında eğitime başlamıştır. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222898
ISCO-08
ISCO-08
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikolojik Ve ergonomik risk faktörlerinin bilimsel manada "Disiplinlerarası Yaklaşımı" felsefesi ile (ilgili tüm hukuki hükümlerinin de göz önünde bulundurulması suretiyle) analitik düşünme yeteneği ile yorumlayarak değerlendirilme ve yorumlama yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Eğitim ve öğretimi, örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir.
Öğrenme kazanımları olarak aşağıdaki hususlar sıralanmıştır.
- İş Sağlığı ve Güvenliği alanında "Disiplinler Arası Yaklaşım Felsefesi"ni kavrar ve bu alanla ilgili problemlerin tespit ve çözüm süreçlerinde "Takım Ruhu ve Ekip Çalışması Yaklaşımı"na göre çalışır.
- İşyerlerinde fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikolojik ve ergonomik risk faktörlerini değerlendirerek, alınması gereken İSG tedbirlerini bilir ve uygular.
- İş Sağlığı ve Güvenliğini, iş hukuku, sosyal güvenlik hukuku ve İSG mevzuatında bilir ve sürekli değişim içindeki bu bilgilerin güncelliği takip eder.
- İş Sağlığı ve Güvenliğinin sosyal ve teknik bilgilerine hakim olarak, iş grupları ve sektör çeşitlerine göre tehlike değerlendirme ve risk analizlerini yapar.
- Tehlike sınıflarına göre işyerlerinde çalışma koşulları, ortam faktörleri ve korunma ilkeleriyle ilgili kapsamlı ve teknik bilgilere sahiptir ve uygular.
- Sektörel boyutta ve meslek gruplarında çalışma şartları sorunlarını tespit, analiz, çözüm ve iyileştirme faaliyetlerini yürütmede gerekli bilgi ve becerilere sahiptir.
- Tasarım ve imalatta, yanıcı, patlayıcı ve tehlikeli madde ve atıklarda alınması gereken İSG önlemlerini bilir ve uygular.
- Tarım, zitaat, elektrik, ormancılık, madencilikte İSG tehlikelerinin tespiti ve risklerinin analizi ve gerekli tedbirlerin alınması hakkındaki bilgiye sahiptir.
- Kişisel Koruyucu Donanımlar hakkında mevzuat hükümlerini ve AT gereksinimlerini bilir ve sektörlerdeki iş grupları ve mesleklere göre KKD seçimini yapar ve kullanım koşul ve kurallara uygunluğu sağlar.
- İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve konuyla ilgili istatistiki bilgileri yorumlar.
- İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel ve uygulamalı çalışmaları araştırma, bilimsel çalışma yapma ve akademik yazı (makale, bildiri, rapor vb) ve sözlü sunum yapma becerilerine sahiptir.
- "İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Anlayışı"na ve "İş Sağlığı ve Güvenliğinde Kültürü"nün geliştirilmesine ve yerleştirilmesine katkı verir.
- "Kurumsal ve Toplumsal İletişim" becerisine sahiptir ve bu bağlamda İş Sağlığı ve Güvenliği algısının sosyolojik ve psikolojik benimsenme ve kökleşmesinde etkin rol oynar.
- Meslek hayatında ve İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki çalışmalarda bilimsel araştırma ilkelerini bilir ve etik kuralları benimser ve bu değerlere uygun davranır.
- İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler, doktora programına devam edebilme imkanına ve ilgili (İş Güvenliği Uzmanlığı Görev, Yetki ve Sorumlulukları Hakkındaki Yönetmelik vb) mevzuata göre B Sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı sınavına girmeye hak kazanırlar.
- İş Sağlığı ve Güvenliği alanında,
- Tehlike sınıflarına göre, ortamları yönetme tecrübesine sahip olma,
- Disiplinlerarası yaklaşımlar gerektiren problemleri çözümleyebilme,
- Bilimsel ve meslekî açılardan yüksek yetkinlik ile iş çevrelerinde ileri seviye süreç yönetimi yapma,
- Disiplinlerarası çalışma takımlarının meslekî bilgi ve uygulamalarının yönetiminde sorumluluk alma,
- Karmaşık veya kompleks işler arasındaki ilişki ara yüzlerine hakim olarak yeni ve proaktif çözüm süreçlerinin geliştirilmesinde özgün fikirler ile liderlik yapma.
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri çerçevesinde, alanında eğitim ve araştırma konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye sahip, uygulayıcı ve araştırmacı İş Sağlığı ve Güvenliği Profesyoneli yetiştirmek üzere yapılandırılmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir.
YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur.
Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak; yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.
Disiplinlerarası bir yüksek lisans programı olan İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans Programına, üniversitelerin lisans mezunları başvurabilir. Adayların ALES’ten (herhangi bir puan türünde) en az 55 puan almış olmaları gereklidir.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na göre (kamu ve özel sektör ayrımı olmaksızın, çalıştırdığı çalışan -işçi- sayısına bakılmaksızın, tehlike sınıflarına göre) tüm işyerlerinde “İş Güvenliği Uzmanı” çalıştırma veya hizmet alma zorunluluğu bulunmakta olup, bu programın mezunlarının şartları uyanlar (usul ve esasları ÇSGB tarafından düzenlenen) İş Güvenliği Uzmanlığı eğitimi alarak, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı sonucunda başarılı olanlar (ÇSGB tarafından düzenlenen) “B Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı” olurlar. Mezunlar bilahare – yukarıdakine benzer şekilde- (sonraki eğitim ve sınavlar neticesinde “A Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı”da olabilmekteler. Kazanılan bu unvanların (sağladığı görev yetki ve sorumluluklar ile) İş Sağlığı ve Güvenliği açısından güvenli bir iş yeri ortamı ve bunun sonucunda huzurlu bir çalışma hayatı oluşturmak için (kamu ve özel sektörde yer alan) tüm iş kollarında hizmet vermektedirler. Mezunlar ayrıca, yüksek öğretim kurumlarındaki akademik kadrolarda da yer alabilmekdirler.
Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.
YÖK tarafından yürütülen:
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu,
- Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği,
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
- Yükseköğretim Kalite Kurulu Kurumsal Dış Değerlendirme Yönergesi,
- Yükseköğretim Kalite Kurulu Kurul Öğrenci Üyesi ve Öğrenci Komisyonu Yönergesi
- Yükseköğretim Kalite Kurulu Kurumsal Dış Değerlendirme Yönergesi,
- Yükseköğretim Kalite Kurulu Kurul Öğrenci Üyesi ve Öğrenci Komisyonu Yönergesi,
- Değerlendirme Programlarında Gözlemcilerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Usul ve Esaslar,
- Akredite Program Bilgilerinin Toplanması ve Kabulü Hakkında Usul ve Esaslar.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı (MYK) tarafından yürütülen:
- Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
- Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB) tarafından yürütülen:
- 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu,
- İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği,
- İş Güvenliği Uzmanlarının Görev, Yetki, Sorumluluk Ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik,
- İş Sağlığı Ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği vb. Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:
Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri İş Sağılığı ve Güvenliği ABD tezli yüksek lisans programı Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 04.07.2019 tarihli Yürütme Kurulu toplantısından çıkan kararla açılmış olup, 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde Tezli Yüksek Lisans Programında eğitime başlamıştır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222898 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Occupational health and safety | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |