Yeterlilik Kodu | TR0030030258 | |
Yeterlilik Adı | İnternet ve Ağ Teknolojileri (Almanca) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektronik ve otomasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) 005.0612.006 İnternet ve Ağ Teknolojileri | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Dijital Uygulama ve Teknolojisinin ihtiyaç duyulduğu tüm sektörlerde mevcut ve yeni teknolojileri izleyip başarıyla uygulayacak, yaratıcı, araştırmacı, üretken, teorik bilgi ile pratik uygulamaları birleştirebilecek, iş hayatına hazır
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumlu bünyesindeki laboratuvarlarda ve son yarıyılda endüstri, sanayi kurumlarında Mesleki İşyeri Uygulamaları içeriğine uygun uygulamalı Mesleki eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4,00 üzerinden en az 2,00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin Mesleki İşyeri Uygulamalarını (Mesleki staj) belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030030258
ISCED (2013) 005.0612.006
İnternet ve Ağ Teknolojileri
ISCED (2013) 005.0612.006
İnternet ve Ağ Teknolojileri
Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Dijital Uygulama ve Teknolojisinin ihtiyaç duyulduğu tüm sektörlerde mevcut ve yeni teknolojileri izleyip başarıyla uygulayacak, yaratıcı, araştırmacı, üretken, teorik bilgi ile pratik uygulamaları birleştirebilecek, iş hayatına hazır
- İnternet altyapısı, donanımı, ağ işletim sistemleri, aktarım ve sunucu donanımlarının kurulumu ve yönetimi konularında yetkinlik kazanmış, web programlama yapabilen.
- İşyerindeki IT ihtiyaçlarını analiz ederek bakım ve onarımını yapmayı, ağ programlama işlemlerini gerçekleştirmeyi, sistemleri yedeklemeyi ve güncellemeyi yapabilecek beceriye sahip, gerekli kodları yazabilecek,
- Mesleki hayatlarında iş sağlığı ve güvenliği ve çevre koruma bilinci ile etik değerlere bağlı kalarak sürekli öğrenme yöntemlerine hâkim, Türkçe ve Almanca etkili iletişim kurabilen
- IT Teknikeri olarak hazır bireyler olmasıdır
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumlu bünyesindeki laboratuvarlarda ve son yarıyılda endüstri, sanayi kurumlarında Mesleki İşyeri Uygulamaları içeriğine uygun uygulamalı Mesleki eğitimler yapılır.
- Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.
- Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir.
- İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır
- Ortaya konan problemin algoritmik çözümünü güncel programlama dilleri ile kodlayabilir.
- Veritabanı kavramlarını ve türlerini tanımlayarak veritabanı uygulamalarında yapısal sorgulama dilini kullanabilir ve ara yüz formları geliştirebilir
- Bilişim istemci işletim sistemlerinin temel özelliklerini, grafik ve animasyon yazılımlarını etkin biçimde kullanabilir.
- Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliğine sahip olma becerisi kazanır.
- Bağımsız çalışmada karar verebilir, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilir ve uyum sağlayabilir.
- Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
- İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olarak mezun olur.
- Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Dijital teknolojilerde yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Projelendirme, Tasarımlama konularında yetkin
- Sorun analiz, sorun giderme konularında yetkin
- Yabancı Dil (Almanca) iletişim yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030030258 | |
Qualification Title | Associate Degree in Internet and Network Technologies | |
Awarding Body | Yeditepe University | |
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Electronics and automation | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) 005.0612.006 Internet and Network Technologies | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The program aims to graduate individuals who are well-prepared as IT Technicians, capable of successfully following and applying existing and emerging technologies in all sectors that require Digital Applications and Technology. Graduates will be creative, research-oriented, and productive, integrating theoretical knowledge with practical applications to be ready for professional life. Graduates of the program will:
| |
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, practical vocational training is provided in the laboratories within the higher education institution and in industrial and manufacturing organizations during the final semester, in accordance with the content of Vocational Workplace Applications. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced-level key competencies in the following areas:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Curriculum Development and Approval1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs. 2. Assessment and EvaluationThe methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are governed by the Teaching and Examination Regulations of higher education institutions, in alignment with YÖK’s fundamental principles. 3. CertificationStudents enrolled in associate degree programs receive their Associate Degree Diploma upon successfully completing the required course credits and other academic requirements set by their higher education institution. 4. Self-Assessment and External Evaluation
Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 – 31.12.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate from this program, students must achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00 out of 4.00, successfully complete all courses specified in the curriculum, earning a total of 120 ECTS credits and also complete the vocational workplace applications (internship) within the required duration and in accordance with the specified guidelines. Upon fulfilling these requirements, students are awarded an Associate Degree Diploma in Internet and Network Technologies. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | The program is conducted in accordance with the following legal regulations:
These regulations define the legal framework for program structure, student mobility, quality assurance, and progression opportunities in higher education institutions. | |
Validity Period (If Any) | Permanently valid | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030030258
ISCED (2013) 005.0612.006
Internet and Network Technologies
ISCED (2013) 005.0612.006
Internet and Network Technologies
The program aims to graduate individuals who are well-prepared as IT Technicians, capable of successfully following and applying existing and emerging technologies in all sectors that require Digital Applications and Technology. Graduates will be creative, research-oriented, and productive, integrating theoretical knowledge with practical applications to be ready for professional life.
Graduates of the program will:
- Gain expertise in internet infrastructure, hardware, network operating systems, transmission and server hardware installation, and management, as well as web programming.
- Develop the ability to analyze IT needs in the workplace, perform maintenance and repair, conduct network programming, manage system backups and updates, and write necessary codes.
- Maintain awareness of occupational health and safety, environmental protection, and ethical values while mastering lifelong learning strategies.
- Communicate effectively in Turkish and German to stay engaged with global technological advancements.
- Thus, the program equips students with the essential skills and knowledge to excel as IT Technicians in the industry.
Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, practical vocational training is provided in the laboratories within the higher education institution and in industrial and manufacturing organizations during the final semester, in accordance with the content of Vocational Workplace Applications.
- Possesses the ability to define the necessary data, derive algorithms, model, and solve problems in the field of Computer Programming.
- Understands concepts related to information and internet technologies, knows internet connection methods, can develop web-based applications, and design websites.
- Acquires the ability to identify and effectively use programming languages, new methods, and information technologies required for applications related to internet and network technologies.
- Can code the algorithmic solution of a given problem using modern programming languages.
- Defines database concepts and types, utilizes structured query language (SQL) in database applications, and develops user interface forms.
- Effectively uses the fundamental features of client operating systems, as well as graphic and animation software.
- Has knowledge of concepts related to computer networks and possesses the skills to utilize communication, organization, and data transfer methods between computers.
- Develops proficiency in a foreign language at a level that allows effective communication and the ability to follow innovations in the field.
- Is capable of making decisions in independent work, assuming responsibility in teamwork with colleagues within and outside the profession, and adapting to collaborative environments.
- Gains practical application skills by examining relevant processes in the industrial and service sectors on-site.
- Graduates with knowledge of occupational safety, worker health, environmental protection, and quality awareness.
- Develops a lifelong learning awareness, follows advancements in science and technology, and continuously improves oneself.
Possesses advanced-level key competencies in the following areas:
- Competence in Digital Technologies
- Personal, Social, and Learning-to-Learn Competence
- Entrepreneurship Competence
- Proficiency in Project Planning and Design
- Proficiency in Assembly, Maintenance, and Repair
- Foreign Language (German) Communication Competence
- Assessment and evaluation methods, including exam types and their contribution to course grades, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
- Various assessment methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used.
- Grading systems based on letters and/or numerical scores are applied to evaluate student performance.
- The assessment and evaluation system for each course is explained in the course description page available in the university’s Information Management System.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
- Within the framework of YÖK's established criteria, University Monitoring and Evaluation Reports are prepared annually and published. Based on these reports, both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public.
- Each year, YÖK also publishes the Foundation Higher Education Institutions Report, which includes academic, administrative, and financial data on foundation universities. These reports, containing quantitative and qualitative assessments, are made publicly available.
- The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured through the Regulation on the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs, covering the following aspects:
1. Curriculum Development and Approval
1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs.
1.2. The curriculum and expected learning outcomes of each associate degree program are determined by the senates of higher education institutions, following the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.
2. Assessment and Evaluation
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are governed by the Teaching and Examination Regulations of higher education institutions, in alignment with YÖK’s fundamental principles.
3. Certification
Students enrolled in associate degree programs receive their Associate Degree Diploma upon successfully completing the required course credits and other academic requirements set by their higher education institution.
4. Self-Assessment and External Evaluation
- Higher education institutions are required to submit their Institutional Internal Evaluation Reports at the beginning of each year to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) for continuous monitoring.
- YÖKAK prepares an Institutional Feedback Report as part of the external evaluation process and shares it publicly.
- Accreditation decisions granted by organizations authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that programs meet quality assurance standards.
- In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.
Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 – 31.12.2026
- Candidates must have graduated from a secondary education institution or an equivalent foreign institution recognized by the Ministry of National Education (MEB) and meet the admission requirements for associate degree programs in higher education institutions.
- Candidates must have been placed in the relevant associate degree program of a higher education institution based on the results of the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles established by the Council of Higher Education (YÖK).
- Double Major Programs: Associate degree students have the right to participate in Double Major Programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, upon successful completion, earn two separate associate degree diplomas.
- Vertical Transfer to Bachelor's Degree Programs: Graduates holding an associate degree can continue their education in undergraduate programs through the Vertical Transfer Examination (DGS). Upon successful placement, they may pursue a bachelor’s degree in related fields.
The program is conducted in accordance with the following legal regulations:
- Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Programs to Undergraduate Studies - Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council (YÖKAK)
These regulations define the legal framework for program structure, student mobility, quality assurance, and progression opportunities in higher education institutions.
Permanently valid
