Yeterlilik Kodu

TR0030008111

Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi (Zonguldak MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bu programın amacı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde çalışacak, yapı türleri hakkında temel teknik donanıma sahip, işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından bilgili, inşaat projelerini okuyabilen, uygulayabilen, gerektiğinde proje tasarımını ve çizimini yapabilen, tasarım veya uygulama aşamasında karşılaştığı problemleri çözebilme kabiliyeti olan,  alanında paket programları kullanabilen, yapı malzemeleri ve özelliklerini bilip amacına yönelik malzeme seçebilen, mevcut bir yapıda keşif, metraj ve maliyet oluşturabilen, saha organizasyonu sağlayabilen,  bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlilikleri kazanmış ve gerekli tüm teknik kontrolleri yapabilen teknik ara eleman yetiştirmektedir. 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki inşaat laboratuvarında, bilgisayar laboratuvarlarında, şantiyede ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  • İnşaat konularında yeterli bilgi birikimine ve teorik bilgileri uygulayabilecek teknik bilgiye sahip olur.
  • İnşaat uygulamalarının çevre ile iş sağlığı ve güvenliği üzerindeki etkilerini bilir, kalite süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin farkındadır, bilgiye erişmeyi bilir; inşaat uygulamaları için güncel gelişmeleri takip eder, en uygun çözümü seçme ve kullanma becerisine sahip olur.
  • İnşaat projelerini okuyabilir, ofis uygulamaları aracılığıyla ihtiyacı olan hesaplamaları yapabilir, paket programlarda projeyi kolaylıkla modelleyebilir, statik proje analizini yapabilir.
  • Yapı elemanlarının karmaşık çözümlerini yapar, analitik düşünce ile optimum çözümü sunma becerisine sahip olur.
  • İnşaat alanındaki projelerini sunabilir, kendini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilir.
  • Aynı ve farklı disiplinli gruplarda etkin bir şekilde çalışır ve organizasyon yapabilir.
  • Kariyer yönetimi ve kendini sürekli yenileme, geliştirme konusunda farkındalığa sahip olur.
  • İnşaat alanında kullanılan ulusal ve uluslararası standartları bilir, bilimsel çerçevede tercihler yaparak etik ilkelere uygun davranır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirmede yazılı sınav, test sınavları, sunum, proje–ödevler, saha uygulamaları veya bilgisayar uygulamaları gibi yöntemler kullanılır. Bu ölçme yöntemlerinin öğrencinin başarısına olan etkisi dönem başında öğrencilere ilan edilmektedir.
  2. Öğrencilerimizin başarı değerlendirmeleri, 28.08.2009 tarih ve 27333 sayılı Resmi Gazete yayınlanan "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılmaktadır. Yönetmeliğin 21. maddesine göre derse kayıt olduğu tarihten itibaren derse ve uygulamalarına devam etmesi zorunludur. Kuramsal derslerin %30’undan, uygulamaların %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin genel sınavına alınmaz. Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrenciler genel ve bütünleme sınavına da alınmazlar.
  3. Her dersin en az bir ara sınavı ve yarıyıl sonu (genel) sınavı ile bütünleme sınavı yapılır. Bununla birlikte proje, ödev, sunum, vb. gibi yarıyıl içi çalışmaları da bulunmaktadır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir.
  4. Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir. Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Başarı notu tablosuna göre; 

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. 

b) Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. 

c) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel ve bütünleme sınavına alınmaz. 

ç) Genel ve bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir.

d) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. 

e) YT notu, staj derslerinde başarı notu olarak verilir. 

f) YZ notu, staj derslerinde başarısızlık notu olarak verilir. 

g) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 

 

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Katsayı

Puanı

Pekiyi 

AA 

4,00

90-100

İyi-Pekiyi 

BA 

3,50

80-89

İyi 

BB 

3,00

70-79

Orta-İyi 

CB 

2,50

60-69

Orta 

CC 

2,00

50-59

Başarısız

FF

0

0-49

Geçer 

YT 

-

Kalır 

YZ 

-

Muaf 

MU 

-

Devamsız 

DZ 

0

-

Sınava Girmedi 

GR 

0

-

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:


1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İnşaat Bölümü, İnşaat Teknolojisi Programı, 2024 yılında Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu (MEDEK) tarafından yapılan saha ziyareti (değerlendirme) sonucunda 01.01.2025-31.12.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak Meslek Yüksekokulu, İnşaat Teknolojisi Programına örgün öğretim kapsamında yerleşebilmek için lise veya dengi okul mezunu olmak gerekmektedir. Bu durumda olan öğrenciler İnşaat Teknolojisi Programına yerleşebilmek için, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’na girip TYT alanında yeterli puan alarak önlisans programımıza yerleştirilmiş olmak zorundadırlar. 

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 30 günlük işyeri stajlarını tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Mezun olan öğrenciler, ÖSYM’nin düzenlediği Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek programlarıyla uyumlu lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. DGS sınavı ile eğitimlerini ilgili fakültede tamamlayarak, mühendis veya mimar unvanı alabilmektedirler.
  2. Madencilik Teknolojisi, Harita ve Kadastro ve İnşaat Teknolojisi Programları arasında Çift Anadal ve Yan Dal programlarına katılma hakkı bulunmaktadır. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060520-11.htm

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)      

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181123-16.htm

3. BEÜN ÇAP Yönergesi

https://ogrenci.beun.edu.tr/cift-anadal-ve-yandal/cift-anadal-ve-yandal-programlari.html

4.BEÜN Kalite Güvencesi Yönergesi

https://kalite.beun.edu.tr/beu-kalite-guvencesi-yonergesi.html

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008111


Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi (Zonguldak MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bu programın amacı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde çalışacak, yapı türleri hakkında temel teknik donanıma sahip, işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından bilgili, inşaat projelerini okuyabilen, uygulayabilen, gerektiğinde proje tasarımını ve çizimini yapabilen, tasarım veya uygulama aşamasında karşılaştığı problemleri çözebilme kabiliyeti olan,  alanında paket programları kullanabilen, yapı malzemeleri ve özelliklerini bilip amacına yönelik malzeme seçebilen, mevcut bir yapıda keşif, metraj ve maliyet oluşturabilen, saha organizasyonu sağlayabilen,  bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlilikleri kazanmış ve gerekli tüm teknik kontrolleri yapabilen teknik ara eleman yetiştirmektedir. 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki inşaat laboratuvarında, bilgisayar laboratuvarlarında, şantiyede ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  • İnşaat konularında yeterli bilgi birikimine ve teorik bilgileri uygulayabilecek teknik bilgiye sahip olur.
  • İnşaat uygulamalarının çevre ile iş sağlığı ve güvenliği üzerindeki etkilerini bilir, kalite süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin farkındadır, bilgiye erişmeyi bilir; inşaat uygulamaları için güncel gelişmeleri takip eder, en uygun çözümü seçme ve kullanma becerisine sahip olur.
  • İnşaat projelerini okuyabilir, ofis uygulamaları aracılığıyla ihtiyacı olan hesaplamaları yapabilir, paket programlarda projeyi kolaylıkla modelleyebilir, statik proje analizini yapabilir.
  • Yapı elemanlarının karmaşık çözümlerini yapar, analitik düşünce ile optimum çözümü sunma becerisine sahip olur.
  • İnşaat alanındaki projelerini sunabilir, kendini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilir.
  • Aynı ve farklı disiplinli gruplarda etkin bir şekilde çalışır ve organizasyon yapabilir.
  • Kariyer yönetimi ve kendini sürekli yenileme, geliştirme konusunda farkındalığa sahip olur.
  • İnşaat alanında kullanılan ulusal ve uluslararası standartları bilir, bilimsel çerçevede tercihler yaparak etik ilkelere uygun davranır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirmede yazılı sınav, test sınavları, sunum, proje–ödevler, saha uygulamaları veya bilgisayar uygulamaları gibi yöntemler kullanılır. Bu ölçme yöntemlerinin öğrencinin başarısına olan etkisi dönem başında öğrencilere ilan edilmektedir.
  2. Öğrencilerimizin başarı değerlendirmeleri, 28.08.2009 tarih ve 27333 sayılı Resmi Gazete yayınlanan "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılmaktadır. Yönetmeliğin 21. maddesine göre derse kayıt olduğu tarihten itibaren derse ve uygulamalarına devam etmesi zorunludur. Kuramsal derslerin %30’undan, uygulamaların %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin genel sınavına alınmaz. Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrenciler genel ve bütünleme sınavına da alınmazlar.
  3. Her dersin en az bir ara sınavı ve yarıyıl sonu (genel) sınavı ile bütünleme sınavı yapılır. Bununla birlikte proje, ödev, sunum, vb. gibi yarıyıl içi çalışmaları da bulunmaktadır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir.
  4. Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir. Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Başarı notu tablosuna göre; 

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. 

b) Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. 

c) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel ve bütünleme sınavına alınmaz. 

ç) Genel ve bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir.

d) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. 

e) YT notu, staj derslerinde başarı notu olarak verilir. 

f) YZ notu, staj derslerinde başarısızlık notu olarak verilir. 

g) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 

 

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Katsayı

Puanı

Pekiyi 

AA 

4,00

90-100

İyi-Pekiyi 

BA 

3,50

80-89

İyi 

BB 

3,00

70-79

Orta-İyi 

CB 

2,50

60-69

Orta 

CC 

2,00

50-59

Başarısız

FF

0

0-49

Geçer 

YT 

-

Kalır 

YZ 

-

Muaf 

MU 

-

Devamsız 

DZ 

0

-

Sınava Girmedi 

GR 

0

-


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:


1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İnşaat Bölümü, İnşaat Teknolojisi Programı, 2024 yılında Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu (MEDEK) tarafından yapılan saha ziyareti (değerlendirme) sonucunda 01.01.2025-31.12.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak Meslek Yüksekokulu, İnşaat Teknolojisi Programına örgün öğretim kapsamında yerleşebilmek için lise veya dengi okul mezunu olmak gerekmektedir. Bu durumda olan öğrenciler İnşaat Teknolojisi Programına yerleşebilmek için, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’na girip TYT alanında yeterli puan alarak önlisans programımıza yerleştirilmiş olmak zorundadırlar. 


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 30 günlük işyeri stajlarını tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Mezun olan öğrenciler, ÖSYM’nin düzenlediği Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek programlarıyla uyumlu lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. DGS sınavı ile eğitimlerini ilgili fakültede tamamlayarak, mühendis veya mimar unvanı alabilmektedirler.
  2. Madencilik Teknolojisi, Harita ve Kadastro ve İnşaat Teknolojisi Programları arasında Çift Anadal ve Yan Dal programlarına katılma hakkı bulunmaktadır. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060520-11.htm

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)      

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181123-16.htm

3. BEÜN ÇAP Yönergesi

https://ogrenci.beun.edu.tr/cift-anadal-ve-yandal/cift-anadal-ve-yandal-programlari.html

4.BEÜN Kalite Güvencesi Yönergesi

https://kalite.beun.edu.tr/beu-kalite-guvencesi-yonergesi.html


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008111

Qualification Title
Associate Degree in Construction Technology
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aim of this program is to educate students as technicians who will work in public institutions, organizations, and the private sector, possessing fundamental technical knowledge about buildings, being knowledgeable about worker health and safety, able to read and implement construction projects, design and draw projects, solve problems encountered during the design or implementation phase, able to use industry-related software, understand building materials and their properties to select the appropriate materials for their purpose, able to conduct surveys, quantity takeoffs, and cost estimations for existing structures, organize construction sites, got acquired the necessary professional qualifications in line with scientific and technological advancements, and perform all required technical inspections.

Learning Environments

Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. Additionally, practical training is carried out as internships in the university's construction laboratory, computer laboratories, construction sites, and workplaces.

Description

A person having this qualification;

  • Possesses sufficient knowledge in construction and the technical expertise to apply theoretical concepts.
  • Understands the impact of construction practices on the environment, occupational health and safety, and is knowledgeable about quality processes.
  • Is aware of lifelong learning, knows how to access knowledge, follows current developments in construction practices, and has the ability to choose and apply the most suitable solutions.
  • Can interpret construction projects, perform calculations using office applications, model projects with a software, and conduct static project analysis.
  • Solves complex structural components and has the ability to provide optimal solutions through analytical thinking.
  • Can present construction-related projects and express himself/herself effectively both in writing and in oral way.
  • Works effectively in the same or different discipline teams and is capable of organizing tasks.
  • Has awareness of career management and continuous self-improvement and development.
  • Knows national and international standards used in construction, makes scientific choices, and obeys ethical principles.
    Uses a foreign language to follow industry-related information and communicate with colleagues.
Key Competencies

Our graduates get the key competencies listed below at an advanced preliminary level:

  • Literacy competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning-to-learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency
Further Info
  1. Various assessment and evaluation methods are used, including written exams, test exams, presentations, projects/assignments, field applications, or computer applications. The impact of these assessment methods on the student's success is announced to students at the beginning of the semester.
  2. The success evaluations of our students are carried out in accordance with the "Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education, Training, and Examination Regulation," published in the Official Newspaper dated 28.08.2009 and numbered 27333. According to Article 21 of the regulation, students must attend both the course and its applications from the date of enrollment. Students who miss more than 30% of theoretical courses or more than 20% of practical sessions are not allowed to take the final exam for that course. Students who fail to meet the attendance requirement during the semester are also not allowed to take the final and make-up exams.
  3. Each course includes at least one midterm exam, an end-of-semester (final) exam, and a make-up exam. In addition, semester-long coursework such as projects, assignments, and presentations is also included. The impact of the final exam on the course success grade may be 40%, 50%, or 60%.
  4.  A course which is assumed to be successfully completed, the course score must be at least 50. A student who scores less than 50 out of 100 in the final or repeat exam is considered unsuccessful. Letter and/or numerical grading systems are used to assess student performance. According to the grading table:

a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, or YT in a course is considered to have passed the course.

b) A student who receives one of the grades DZ, GR, FF, or YZ in a course is considered to have failed and must retake the course in the first available semester.
c) Students who do not meet the attendance requirements during the semester receive a DZ grade. These students are not allowed to take the general and makeup exams.

ç) A student who is eligible to take the general and makeup exam but does not attend is given a GR grade, regardless of their in-term performance.
d) DZ and GR grades are treated the same as FF and are included in the weighted grade point average.

e) The YT grade is assigned as the passing grade for internship courses.

f) The YZ grade is assigned as the failing grade for internship courses.

g) The MU grade is given to students who successfully pass exemption exams for certain courses.

 

Success Level 

Grade 

Coefficient

Score

Excellent

AA 

4,00

90-100

Good-Excellent

BA 

3,50

80-89

Good 

BB 

3,00

70-79

Moderate-Good

CB 

2,50

60-69

Moderate

CC 

2,00

50-59

Fail

FF

0

0-49

Pass 

YT 

-

Fail 

YZ 

-

Exempt

MU 

-

Unattended 

DZ 

0

-

Did Not Attend Exam

GR 

0

-

 

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
  • YÖK publishes every year “University Monitoring and Evaluation Reports” which assess higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public.
  • Additionally, YÖK releases the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes for students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.

  1. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the fundamental principles established by YÖK and are regulated by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other academic requirements set by higher education institutions.
  3. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," which it prepares based on the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as proof of the quality assurance of program qualifications. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of the established qualifications are conducted.

The Construction Technology Program of the Construction Department was accredited for the period of 01.01.2025 - 31.12.2028 as a result of the field visit (evaluation) conducted by the Vocational Education Accreditation Board (MEDEK) in 2024.

Access Requirements

Candidates must be graduates of a high school or an equivalent institution to be eligible for enrollment in the Construction Technology Program at Zonguldak Bülent Ecevit University, Zonguldak Vocational School under the formal education system. These students must take the Higher Education Institutions Examination (YKS) and obtain a sufficient score in the Basic Proficiency Test (TYT) to be placed in our associate degree program.

Conditions for SuccessStudents enrolled in this program must successfully complete courses totaling 120 AKTS credits as outlined in the curriculum  and complete a 30-day internship to graduate and gain competence.
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Graduates can take the Vertical Transfer Exam (DGS) organized by ÖSYM and transition to undergraduate programs that align with their current programs. They can earn the title of engineer or architect by completing their education at the relevant faculty through the DGS exam.
  2. Students have the right to participate in Double Major and Minor programs between the Mining Technology, Geodesy and Cadastre, and Construction Technology Programs. Students enrolled in these programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, if successful, obtain two separate associate degrees.
Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

1.2. Regulation on the Continuation of Studies in Bachelor's Degree Programs for Graduates of Vocational Higher Schools and Open Education Associate Degree Programs

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060520-11.htm

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181123-16.htm

BEÜN Double Major (ÇAP) Regulation

https://ogrenci.beun.edu.tr/cift-anadal-ve-yandal/cift-anadal-ve-yandal-programlari.html

BEÜN Quality Assurance Regulation

https://kalite.beun.edu.tr/beu-kalite-guvencesi-yonergesi.html

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008111


Qualification Title
Associate Degree in Construction Technology

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aim of this program is to educate students as technicians who will work in public institutions, organizations, and the private sector, possessing fundamental technical knowledge about buildings, being knowledgeable about worker health and safety, able to read and implement construction projects, design and draw projects, solve problems encountered during the design or implementation phase, able to use industry-related software, understand building materials and their properties to select the appropriate materials for their purpose, able to conduct surveys, quantity takeoffs, and cost estimations for existing structures, organize construction sites, got acquired the necessary professional qualifications in line with scientific and technological advancements, and perform all required technical inspections.


Learning Environments

Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. Additionally, practical training is carried out as internships in the university's construction laboratory, computer laboratories, construction sites, and workplaces.


Description

A person having this qualification;

  • Possesses sufficient knowledge in construction and the technical expertise to apply theoretical concepts.
  • Understands the impact of construction practices on the environment, occupational health and safety, and is knowledgeable about quality processes.
  • Is aware of lifelong learning, knows how to access knowledge, follows current developments in construction practices, and has the ability to choose and apply the most suitable solutions.
  • Can interpret construction projects, perform calculations using office applications, model projects with a software, and conduct static project analysis.
  • Solves complex structural components and has the ability to provide optimal solutions through analytical thinking.
  • Can present construction-related projects and express himself/herself effectively both in writing and in oral way.
  • Works effectively in the same or different discipline teams and is capable of organizing tasks.
  • Has awareness of career management and continuous self-improvement and development.
  • Knows national and international standards used in construction, makes scientific choices, and obeys ethical principles.
    Uses a foreign language to follow industry-related information and communicate with colleagues.

Key Competencies

Our graduates get the key competencies listed below at an advanced preliminary level:

  • Literacy competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning-to-learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency

Further Info
  1. Various assessment and evaluation methods are used, including written exams, test exams, presentations, projects/assignments, field applications, or computer applications. The impact of these assessment methods on the student's success is announced to students at the beginning of the semester.
  2. The success evaluations of our students are carried out in accordance with the "Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education, Training, and Examination Regulation," published in the Official Newspaper dated 28.08.2009 and numbered 27333. According to Article 21 of the regulation, students must attend both the course and its applications from the date of enrollment. Students who miss more than 30% of theoretical courses or more than 20% of practical sessions are not allowed to take the final exam for that course. Students who fail to meet the attendance requirement during the semester are also not allowed to take the final and make-up exams.
  3. Each course includes at least one midterm exam, an end-of-semester (final) exam, and a make-up exam. In addition, semester-long coursework such as projects, assignments, and presentations is also included. The impact of the final exam on the course success grade may be 40%, 50%, or 60%.
  4.  A course which is assumed to be successfully completed, the course score must be at least 50. A student who scores less than 50 out of 100 in the final or repeat exam is considered unsuccessful. Letter and/or numerical grading systems are used to assess student performance. According to the grading table:

a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, or YT in a course is considered to have passed the course.

b) A student who receives one of the grades DZ, GR, FF, or YZ in a course is considered to have failed and must retake the course in the first available semester.
c) Students who do not meet the attendance requirements during the semester receive a DZ grade. These students are not allowed to take the general and makeup exams.

ç) A student who is eligible to take the general and makeup exam but does not attend is given a GR grade, regardless of their in-term performance.
d) DZ and GR grades are treated the same as FF and are included in the weighted grade point average.

e) The YT grade is assigned as the passing grade for internship courses.

f) The YZ grade is assigned as the failing grade for internship courses.

g) The MU grade is given to students who successfully pass exemption exams for certain courses.

 

Success Level 

Grade 

Coefficient

Score

Excellent

AA 

4,00

90-100

Good-Excellent

BA 

3,50

80-89

Good 

BB 

3,00

70-79

Moderate-Good

CB 

2,50

60-69

Moderate

CC 

2,00

50-59

Fail

FF

0

0-49

Pass 

YT 

-

Fail 

YZ 

-

Exempt

MU 

-

Unattended 

DZ 

0

-

Did Not Attend Exam

GR 

0

-

 


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
  • YÖK publishes every year “University Monitoring and Evaluation Reports” which assess higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public.
  • Additionally, YÖK releases the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes for students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.

  1. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the fundamental principles established by YÖK and are regulated by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other academic requirements set by higher education institutions.
  3. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," which it prepares based on the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as proof of the quality assurance of program qualifications. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of the established qualifications are conducted.

The Construction Technology Program of the Construction Department was accredited for the period of 01.01.2025 - 31.12.2028 as a result of the field visit (evaluation) conducted by the Vocational Education Accreditation Board (MEDEK) in 2024.


Access Requirements

Candidates must be graduates of a high school or an equivalent institution to be eligible for enrollment in the Construction Technology Program at Zonguldak Bülent Ecevit University, Zonguldak Vocational School under the formal education system. These students must take the Higher Education Institutions Examination (YKS) and obtain a sufficient score in the Basic Proficiency Test (TYT) to be placed in our associate degree program.


Conditions for Success
Students enrolled in this program must successfully complete courses totaling 120 AKTS credits as outlined in the curriculum  and complete a 30-day internship to graduate and gain competence.

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Graduates can take the Vertical Transfer Exam (DGS) organized by ÖSYM and transition to undergraduate programs that align with their current programs. They can earn the title of engineer or architect by completing their education at the relevant faculty through the DGS exam.
  2. Students have the right to participate in Double Major and Minor programs between the Mining Technology, Geodesy and Cadastre, and Construction Technology Programs. Students enrolled in these programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, if successful, obtain two separate associate degrees.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

1.2. Regulation on the Continuation of Studies in Bachelor's Degree Programs for Graduates of Vocational Higher Schools and Open Education Associate Degree Programs

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060520-11.htm

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181123-16.htm

BEÜN Double Major (ÇAP) Regulation

https://ogrenci.beun.edu.tr/cift-anadal-ve-yandal/cift-anadal-ve-yandal-programlari.html

BEÜN Quality Assurance Regulation

https://kalite.beun.edu.tr/beu-kalite-guvencesi-yonergesi.html


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode