Yeterlilik Kodu | TR0030032290 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Teknolojisi (Manisa Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) 005.0732.003 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İnşaat Teknolojisi Programı, günlük yaşamda kullanılan her türlü yapının oluşturulması ve işletimi üzerine ön eğitim-öğretim veren bir programdır. İnşaat Teknolojisi, temeli matematik ve fizik eğitimine dayanan ve ardından yapı, mekanik, hidrolik, yapı malzemeleri, ulaştırma, geoteknik ve şantiye yönetimi gibi başlıca mühendislik bilimlerinde genel bilgilerin verildiği teknik bir disiplindir. Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, İnşaat alanında; ·Sahada aktif rol üstlenerek, yapı sektöründeki tüm kurum ve kuruluşlarda teknik süreçleri yönlendiren, ·Mühendislik ve mimarlık bürolarında projelendirme ve teknik çizim süreçlerinde uzmanlaşarak, ofis çalışmalarında etkin, ·Girişimcilik ruhuyla kendi işini kurarak sektöre yenilikçi çözümler sunan, bağımsız ve üretken, ·Teknolojik gelişmeleri takip ederek, yapı denetimi ve kamu projelerinde kritik roller üstlenen, bireyler olması amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. Uygulamalı Eğitim Modeli (3+1) kapsamında sunulan İşletmede Mesleki Eğitim ile öğrenciler, 15 hafta boyunca firmada gerçek iş ortamında çalışarak sektöre uyum sağlamakta, teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmekte ve mesleki yetkinliklerini geliştirmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. · Üniversitenin tüm birimlerindeki kalite güvencesi “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” kapsamında “MCBÜ Kalite Güvencesi Yönergesi” ile sağlanır. · Ayrıca, YÖKAK tarafından tanınan Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından verilen akreditasyon kararları da programın yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025/31.12.2028 | |
Giriş Şartı | 1. Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puanı alarak yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü başarmış olmak, asgari 120 AKTS kredisini sağlamak, 4.00 üzerinden en az 2.0 genel akademik not ortalaması (GANO) elde etmek ve İşletmede Mesleki Eğitim yükümlülüğünü yerine getirmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | • Çift Anadal Programı (ÇAP) kriterlerini sağlayan öğrenciler eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. • Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. MCBÜ Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 4. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 5. MCBÜ İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi 6. MCBÜ Lisansüstü Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Uygulama Yönergesi 7. MCBÜ Kalite Güvencesi Yönergesi | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030032290
ISCED (2013) 005.0732.003
ISCED (2013) 005.0732.003
İnşaat Teknolojisi Programı, günlük yaşamda kullanılan her türlü yapının oluşturulması ve işletimi üzerine ön eğitim-öğretim veren bir programdır. İnşaat Teknolojisi, temeli matematik ve fizik eğitimine dayanan ve ardından yapı, mekanik, hidrolik, yapı malzemeleri, ulaştırma, geoteknik ve şantiye yönetimi gibi başlıca mühendislik bilimlerinde genel bilgilerin verildiği teknik bir disiplindir.
Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, İnşaat alanında;
·Sahada aktif rol üstlenerek, yapı sektöründeki tüm kurum ve kuruluşlarda teknik süreçleri yönlendiren,
·Mühendislik ve mimarlık bürolarında projelendirme ve teknik çizim süreçlerinde uzmanlaşarak, ofis çalışmalarında etkin,
·Girişimcilik ruhuyla kendi işini kurarak sektöre yenilikçi çözümler sunan, bağımsız ve üretken,
·Teknolojik gelişmeleri takip ederek, yapı denetimi ve kamu projelerinde kritik roller üstlenen,
bireyler olması amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. Uygulamalı Eğitim Modeli (3+1) kapsamında sunulan İşletmede Mesleki Eğitim ile öğrenciler, 15 hafta boyunca firmada gerçek iş ortamında çalışarak sektöre uyum sağlamakta, teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmekte ve mesleki yetkinliklerini geliştirmektedir.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Yapı malzemelerinin özelliklerini, kullanım alanlarını, uygulama tekniklerini açıklar ve ilgili deneyleri uygular.
- Proje ile ilgili matematiksel hesapları yapar ve çizer.
- İmalatın projeye uygunluğunu kontrol eder.
- Yapı projelerinin metraj, hak ediş ve yaklaşık maliyet işlemlerini yapar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi senatosu tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede kısa sınav, ödev, rapor, proje gibi biçimlendirici ölçme araçları ile süreç temelli farklı değerlendirme çalışmalarına ağırlık verilmektedir.
- Kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir.
- Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir.
- Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Yönergesi’ ne göre öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve final veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak yapılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve ders planında belirtilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
· Üniversitenin tüm birimlerindeki kalite güvencesi “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” kapsamında “MCBÜ Kalite Güvencesi Yönergesi” ile sağlanır.
· Ayrıca, YÖKAK tarafından tanınan Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından verilen akreditasyon kararları da programın yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025/31.12.2028
1. Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puanı alarak yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
• Çift Anadal Programı (ÇAP) kriterlerini sağlayan öğrenciler eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
• Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
- İnşaat Teknolojisi Programından mezun olan öğrenciler, şahsi veya kurumsal inşaat firmalarında, mimarlık ofislerinde, yapı denetim kuruluşlarında, kamu kurum ve kuruluşlarının yapı işleri birimlerinde ve üniversiteler ile araştırma geliştirme alanında faaliyet gösteren diğer kurum ve kuruluşların uygulama ve araştırma laboratuvarlarında, hem mevcut inşaat sırasında (uygulama ve/veya kontrol) hem de öncesinde (tasarım, etüd çalışmaları, malzeme temini, teknik takip ve hazırlık) ve sonrasında (hasar tespiti, bakım, onarım ve güçlendirme) olmak üzere oldukça geniş bir çalışma alanında iş bulma olanağına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. MCBÜ Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
4. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
5. MCBÜ İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi
6. MCBÜ Lisansüstü Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Uygulama Yönergesi
7. MCBÜ Kalite Güvencesi Yönergesi
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030032290 | |
Qualification Title | Associate Degree in Construction Technology Program | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) 005.0732.003 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The Construction Technology Program provides pre-education and training on the construction and operation of all types of structures used in daily life. Construction Technology is a technical discipline based on fundamental mathematics and physics education, followed by general knowledge in key engineering fields such as structural engineering, mechanics, hydraulics, construction materials, transportation, geotechnical engineering, and site management. The program aims to equip graduates with the technical competencies required to:
Stay abreast of technological advancements, assuming key responsibilities in structural inspection and public infrastructure projects. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is carried out in laboratories within the higher education institution. Within the scope of the Applied Education Model (3+1), students participate in Workplace Vocational Training, where they work in a real business environment for 15 weeks. This enables them to adapt to the industry, apply theoretical knowledge in practice, and enhance their professional competencies. | |
Description | Possesses fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to the profession. • Has knowledge of occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes. • Follows and effectively applies current developments and practices in the profession. • Proficiently uses information technologies related to the profession (software, programs, animation, etc.). • Has the ability to independently analyze and critically evaluate professional problems and issues, offering solutions. • Effectively presents thoughts in written and verbal communication at the level of knowledge and skills, expressing them clearly. • Takes responsibility as a team member in solving complex and unforeseen problems encountered in professional applications. • Is aware of career management and lifelong learning. • Possesses social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of field-related data. • Follows field-related knowledge and communicates with colleagues using a foreign language. • Explains the properties, applications, and techniques of construction materials and conducts relevant experiments. • Performs mathematical calculations related to the project and prepares technical drawings. • Verifies the conformity of manufacturing processes to the project. • Conducts quantity surveying, progress payment calculations, and cost estimation for construction projects. | |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
Entrepreneurship competence | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Curriculum Development and Approval
2. Assessment and Evaluation
3. Certification
4. Self-Assessment and External Evaluation
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 – 31.12.2028 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To successfully complete the program, students must: Pass all courses included in the curriculum, Complete a minimum of 120 ECTS credits, Attain a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, Fulfill the Workplace Vocational Training requirement. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1 Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Programs 2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board 3.MCBU Associate and Bachelor's Degree Education and Training Regulation 4. Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions 5. MCBU Workplace Vocational Training Directive 6. MCBU Graduate European Credit Transfer System (ECTS) Implementation Directive 7. MCBU Quality Assurance Directive | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030032290
ISCED (2013) 005.0732.003
ISCED (2013) 005.0732.003
The Construction Technology Program provides pre-education and training on the construction and operation of all types of structures used in daily life. Construction Technology is a technical discipline based on fundamental mathematics and physics education, followed by general knowledge in key engineering fields such as structural engineering, mechanics, hydraulics, construction materials, transportation, geotechnical engineering, and site management.
The program aims to equip graduates with the technical competencies required to:
- Actively participate in field operations, overseeing technical processes in various institutions and organizations within the construction industry.
- Specialize in structural design and technical drafting, effectively contributing to project development in engineering and architectural firms.
- Establish and manage independent enterprises, introducing innovative and sustainable solutions to the construction sector.
Stay abreast of technological advancements, assuming key responsibilities in structural inspection and public infrastructure projects.
Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is carried out in laboratories within the higher education institution. Within the scope of the Applied Education Model (3+1), students participate in Workplace Vocational Training, where they work in a real business environment for 15 weeks. This enables them to adapt to the industry, apply theoretical knowledge in practice, and enhance their professional competencies.
Possesses fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to the profession.
• Has knowledge of occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
• Follows and effectively applies current developments and practices in the profession.
• Proficiently uses information technologies related to the profession (software, programs, animation, etc.).
• Has the ability to independently analyze and critically evaluate professional problems and issues, offering solutions.
• Effectively presents thoughts in written and verbal communication at the level of knowledge and skills, expressing them clearly.
• Takes responsibility as a team member in solving complex and unforeseen problems encountered in professional applications.
• Is aware of career management and lifelong learning.
• Possesses social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of field-related data.
• Follows field-related knowledge and communicates with colleagues using a foreign language.
• Explains the properties, applications, and techniques of construction materials and conducts relevant experiments.
• Performs mathematical calculations related to the project and prepares technical drawings.
• Verifies the conformity of manufacturing processes to the project.
• Conducts quantity surveying, progress payment calculations, and cost estimation for construction projects.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Personal, social, and learning to learn competence
Entrepreneurship competence
- Assessment and evaluation methods, including exam types and their contribution to the course success grade, are determined by the Manisa Celal Bayar University Senate in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
- In assessment and evaluation, emphasis is placed on formative assessment tools such as quizzes, assignments, reports, and projects, as well as various process-based evaluation methods.
- The number of quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor, along with their contribution to the final grade, is specified in the course syllabus by the instructor.
- The contribution of the final or resit exam to the overall grade is determined to be at least 40% and at most 60%.
- A student’s success in a course is assessed using the relative grading system, in accordance with the Manisa Celal Bayar University Relative Grading System Directive. This evaluation considers the student’s performance in semester activities and final or resit exam scores, along with the overall success level of the class.
- The assessment and evaluation system for each course is specified in the Student Information System (OBS) and the course syllabus.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, regulating, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
- Each year, YÖK publishes "University Monitoring and Evaluation Reports", which assess higher education institutions based on predetermined criteria. These reports include both quantitative and qualitative evaluations and are shared with the public.
- The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured in accordance with the "Regulations on Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Curriculum Development and Approval
- 1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
- 1.2. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes expected from each diploma program are determined by university senates in line with the fundamental principles set by YÖK.
- 1.3. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.
2. Assessment and Evaluation
- The assessment and evaluation of the learning outcomes of each associate degree program are conducted in accordance with the principles set by YÖK, following the academic and examination regulations prepared by higher education institutions.
3. Certification
- Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other academic obligations set by their higher education institution.
4. Self-Assessment and External Evaluation
- As part of continuous monitoring, higher education institutions submit their Institutional Self-Evaluation Reports to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
- YÖKAK publishes the Institutional Feedback Report, which contains findings from the external evaluation process, and shares it with the public.
- The quality assurance of all university departments is ensured within the framework of the "Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation" and the "MCBÜ Quality Assurance Directive."
- Additionally, accreditation decisions issued by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK), recognized by YÖKAK, confirm the quality assurance of the program’s qualifications.
- YÖKAK conducts regular review activities to ensure compliance with established qualifications as per its regulations.
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 – 31.12.2028
- Possessing a high school or equivalent diploma and meeting the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.
- Achieving a sufficient score in the Basic Proficiency Test (TYT) of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) and being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution.
- Students who meet the Double Major Program (ÇAP) criteria are eligible to enroll in double major programs offered by their respective higher education institutions. Students registered in these programs undertake coursework from both curricula concurrently and, upon successful completion, are awarded two distinct associate degrees.
- Holders of an associate degree may progress to bachelor’s degree programs through the Vertical Transfer Examination (DGS).
- Graduates of the Construction Technology Program have diverse career opportunities in private and corporate construction firms, architectural consultancies, structural inspection agencies, public sector infrastructure departments, and research and development institutions affiliated with universities and industry. Their professional scope encompasses pre-construction phases (structural design, feasibility analysis, material procurement, regulatory compliance, and project planning), construction execution (site supervision, quality control, and implementation oversight), and post-construction activities (structural assessment, maintenance, rehabilitation, and structural reinforcement).
1. Higher Education Law No. 2547
1.1 Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Programs
2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
3.MCBU Associate and Bachelor's Degree Education and Training Regulation
4. Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
5. MCBU Workplace Vocational Training Directive
6. MCBU Graduate European Credit Transfer System (ECTS) Implementation Directive
7. MCBU Quality Assurance Directive
The qualification is permanently valid.
