Yeterlilik Kodu | TR0030031918 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Teknolojisi (Tomarza Mustafa Akıncıoğlu MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kayseri Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 3112.09 İnşaat Teknolojisi Teknikeri | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Eğitim süresi 2 yıl olan İnşaat Teknolojisi Programında, mesleki dersler olarak, Betonarme, Statik, Mukavemet, Yapı Malzemeleri, Beton Teknolojisi, Yapı Teknolojisi, Teknik Resim, Yapı Metrajı ve Maliyeti, Zemin Mekaniği, Yapı Onarım ve Güçlendirme, Proje Etüdü ve Uygulaması, Hidrolik ve Hidroloji, Bilgisayar Destekli Tasarım ve Bilgisayar Destekli Çizim (Autocad) gibi temel derslerin yanı sıra, genel kültür dersleri de yer almaktadır. Öğretim planında yer alan seçmeli derslerle mesleki gelişim, sosyal ve kültürel gelişim desteklenmektedir. Öğrenciler dönem sonundaki stajı,staj komisyonunun uygun gördüğü kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör bünyesinde yapmaktadırlar. Öğrenciler 1. ve 2. dönemde temel İngilizce dersi almaktadırlar. Öğrenciler, inşaat ve çağdaş yapı teknikleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanmış, mesleki uygulamalara dair temel bilgiye sahip, her an her şartta verilen görevi yerine getirebilecek bilgi ve fiziksel yeterliliğe sahip bireyler olarak yetiştirilmektedirler. Amaçlar İnşaat Teknolojisi programının amacı, kamu kurum ve kuruluşlarında ve özel sektörde görev yapacak, teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılmış, bu becerilerden en üst düzeyde yararlanabilecek İnşaat Teknikerleri yetiştirmektir. İnşaat Teknolojisi programı, öğrencilere bilgi çağının ve profesyonel yaşamın gereklerine uygun olarak çağdaş öğretim yöntem ve becerileri kazandırmak amacıyla tasarlanmış eğitim hizmetleri sunmaktadır. Ayrıca bu programdan mezun olanlar Dikey Geçiş Sınavını (DGS) geçmek koşuluyla üniversitelerin İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine geçiş yapabilirler. Hedefler Eğitim süresi 2 yıl olan inşaat teknolojisi programında, yapılarda kullanılan elemanları tanımış, yapılardaki tesisat türlerini öğrenmiş, teknik resim konusunda bilgili, statik, yapı statiği ve cisimlerin mukavemet bilgilerine sahip, yapılarda iklimlendirme bilgileri konusunda bilgili, inşaat yapımında kullanılacak her türlü yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olan, amaca uygun, sağlam, stabil, depreme dayanıklı yapıların inşası ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olan, şantiye organizasyonu ile ilgili bilgi sahibi olan, metraj, keşif ve hak ediş konularında bilgi ve beceri kazanmış, bilgisayar programlarını kullanarak çizim (autocad) ve statik-betonarme hesaplar yapabilen, zemin mekaniği, yapı malzemeleri, beton, asfalt malzemeler ile ilgili deneyleri yapabilen, çelik yapılar ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanmış, mevcut binalarda hasar çeşitleri ve nedenleri ile bu binaların güçlendirmeleri hakkında bilgi sahibi olan, yapı denetimi ve çağdaş yapı teknikleri ile ilgili temel bilgi ve beceri kazanmış, mesleki uygulamalara ve imar mevzuatına dair temel bilgiye sahip her an her şartta verilen görevi yerine getirebilecek ruhsal ve fiziksel yeterliliğe sahip bireyler olarak yetiştirilmektedirler. | |
Öğrenme Ortamları | Derslikler, Teknik Resim Salonu, Bilgisayar Laboratuvarları, İnşaat Laboratuvarı | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derse devam ve yoklamalar | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | 1) Öğrencilerin kayıtları, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Senato tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. | |
Başarma Şartları | 1- 4 dönemden oluşan 2 yıllık eğitimi tamamlamak. 2- Toplam 120 AKTS krediyi tamamlamak. 3- Müfredat kapsamında almış olduğu tüm dersleri başarıyla tamamlamak 4- Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ve üzeri olması. 5- 30 günlük yaz stajını tamamlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programımızdan mezun olan öğrenciler ÖSYM’ye başvurarak, Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | Tomarza Mustafa Akıncıoğlu Meslek Yüksekokulu 30/11/2011 tarih ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031918
ISCO:08 3112.09 İnşaat Teknolojisi Teknikeri
ISCO:08 3112.09 İnşaat Teknolojisi Teknikeri
Eğitim süresi 2 yıl olan İnşaat Teknolojisi Programında, mesleki dersler olarak, Betonarme, Statik, Mukavemet, Yapı Malzemeleri, Beton Teknolojisi, Yapı Teknolojisi, Teknik Resim, Yapı Metrajı ve Maliyeti, Zemin Mekaniği, Yapı Onarım ve Güçlendirme, Proje Etüdü ve Uygulaması, Hidrolik ve Hidroloji, Bilgisayar Destekli Tasarım ve Bilgisayar Destekli Çizim (Autocad) gibi temel derslerin yanı sıra, genel kültür dersleri de yer almaktadır. Öğretim planında yer alan seçmeli derslerle mesleki gelişim, sosyal ve kültürel gelişim desteklenmektedir. Öğrenciler dönem sonundaki stajı,staj komisyonunun uygun gördüğü kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör bünyesinde yapmaktadırlar. Öğrenciler 1. ve 2. dönemde temel İngilizce dersi almaktadırlar. Öğrenciler, inşaat ve çağdaş yapı teknikleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanmış, mesleki uygulamalara dair temel bilgiye sahip, her an her şartta verilen görevi yerine getirebilecek bilgi ve fiziksel yeterliliğe sahip bireyler olarak yetiştirilmektedirler.
Amaçlar
İnşaat Teknolojisi programının amacı, kamu kurum ve kuruluşlarında ve özel sektörde görev yapacak, teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılmış, bu becerilerden en üst düzeyde yararlanabilecek İnşaat Teknikerleri yetiştirmektir. İnşaat Teknolojisi programı, öğrencilere bilgi çağının ve profesyonel yaşamın gereklerine uygun olarak çağdaş öğretim yöntem ve becerileri kazandırmak amacıyla tasarlanmış eğitim hizmetleri sunmaktadır. Ayrıca bu programdan mezun olanlar Dikey Geçiş Sınavını (DGS) geçmek koşuluyla üniversitelerin İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine geçiş yapabilirler.
PEA-1 Bölümden mezunları, inşaat alanındaki kamu ve özel sektör kurumlarında farklı görevler üstlenebilirler,
PEA-2 Bölümden mezunları, yaşam boyu öğrenme bilinciyle akademik ve kişisel gelişimine devam edebilir,
PEA-3 Bölümden mezunları, inşaat alanında girişimci olarak kendi şirketini kurabilir.
Hedefler
Eğitim süresi 2 yıl olan inşaat teknolojisi programında, yapılarda kullanılan elemanları tanımış, yapılardaki tesisat türlerini öğrenmiş, teknik resim konusunda bilgili, statik, yapı statiği ve cisimlerin mukavemet bilgilerine sahip, yapılarda iklimlendirme bilgileri konusunda bilgili, inşaat yapımında kullanılacak her türlü yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olan, amaca uygun, sağlam, stabil, depreme dayanıklı yapıların inşası ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olan, şantiye organizasyonu ile ilgili bilgi sahibi olan, metraj, keşif ve hak ediş konularında bilgi ve beceri kazanmış, bilgisayar programlarını kullanarak çizim (autocad) ve statik-betonarme hesaplar yapabilen, zemin mekaniği, yapı malzemeleri, beton, asfalt malzemeler ile ilgili deneyleri yapabilen, çelik yapılar ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanmış, mevcut binalarda hasar çeşitleri ve nedenleri ile bu binaların güçlendirmeleri hakkında bilgi sahibi olan, yapı denetimi ve çağdaş yapı teknikleri ile ilgili temel bilgi ve beceri kazanmış, mesleki uygulamalara ve imar mevzuatına dair temel bilgiye sahip her an her şartta verilen görevi yerine getirebilecek ruhsal ve fiziksel yeterliliğe sahip bireyler olarak yetiştirilmektedirler.
Derslikler, Teknik Resim Salonu, Bilgisayar Laboratuvarları, İnşaat Laboratuvarı
- Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilme becerisi kazanır.
- İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
- İnşaat uygulamalarında gerekli olan; modern ve teknik araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanabilme yetkinliği kazanır.
- Mesleki alanda temel konularda deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma yetkinliği kazanır.
- Alanında her türlü proje geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme yetkinliği kazanır.
- İş hayatında mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirir ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgiye sahip olur.
- Yaşam boyu öğrenme ve araştırmanın önemini kavrar. Farklı ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır.
- İnşaat teknikerliği konusunda güncel gelişmeleri takip ederek zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
- Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir ve uygulama yetkinliği kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir:
- İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
- İnşaat uygulamalarında gerekli olan; modern ve teknik araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanabilme yetkinliği kazanır.
- Mesleki alanda temel konularda deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma yetkinliği kazanır.
- Alanında her türlü proje geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme yetkinliği kazanır.
- Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir ve uygulama yetkinliği kazanır.
Derse devam ve yoklamalar
(1) Öğrencilerin teorik derslere %70, uygulamalı derslere %80 oranında devam etmeleri zorunludur.
(2) Uygulaması olan derslerde başarı esasları ilgili bölüm kurulunca belirlenir.
(3) Bir dersin devam ve uygulama şartlarını yerine getiremeyen öğrenciler, o dersin dönem sonu ve bütünleme sınavlarına giremezler.
(4) Öğrencilerin devam durumları, ders devam çizelgesine öğrencilerin imzası alınmak suretiyle dersin öğretim elemanı tarafından işlenir ve öğrenci bilgi sistemine girilir.
(5) Öğrencilerin devam durumları, Senato kararıyla elektronik araçlarla ve bilgi işlem yöntemleriyle izlenebilir. Bu durumda da öğrencinin devam durumuyla ilgili son kararı, ilgili öğretim
elemanı verir.
(6) Öğrenciler, sağlık raporlarının kapsadığı süreler içinde devamsız sayılır ve bu süre içinde hiçbir derse ve sınava giremezler. Bu süreler içinde ders veya sınavlara katılmış olan öğrencilerin,
sınav sonuçları geçersiz sayılır. Öğrencinin sağlık raporu süresi bitmeden derslere ve sınavlara girebilmesi için sağlık durumunun düzeldiğini yeni bir sağlık raporu ile belgelendirmesi gerekir.
(7) Bir dersin devam şartını yerine getirmesine rağmen o dersten başarısız olan öğrencilerin dersi tekrarlamaları durumunda devam şartı aranmaz. Ancak uygulamalı derslerde devam şartı aranır.
Sınav türleri
(1) Kısa süreli sınav; dönem içinde haberli veya habersiz olarak ders saatinde yapılan sınavdır. Bu sınavın yapılıp yapılmayacağı, yapılırsa ara sınav ortalamasına katkısı dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir, yönetim kurulu tarafından karara bağlanır ve ilgili dersin tanıtım formuna işlenir.
(2) Ara sınav; ilgili diploma programının öngördüğü derslerden yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Yönetim kurulu, ders kayıtlarının başlamasından önce ara sınavların sayısına, test, yazılı,
sözlü, uygulamalı veya başka türlerde yapılmasına, bunların kısa sınav, ödev, proje veya uygulama şeklinde olmasına, her birinin ara sınavların ortalamasına katkısının oranına karar verebilir. Bu bilgiler dersler başlamadan önce, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından öğrenci bilgi sistemine ve ders tanıtım formuna girilerek öğrencilere duyurulur. Yönetim kurulu tarafından farklı bir karar alınmadığı veya vaktinde duyurulmadığı takdirde bir ders için her dönemde bir ara sınav yapılır.
(3) Yarıyıl (Dönem) sonu sınavı; dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirlenen tarihler arasında yapılan ve o dersin bütün öğrenme çıktılarını ölçmeye yönelik hazırlanan
sınavdır. Yarıyıl sonu sınavına, ilgili derse kayıt olan, devam şartlarını yerine getiren ve uygulamalarda başarılı olan öğrenciler girebilir. Her dersten bir dönem sonu sınavı yapılır.
(4) Bütünleme sınavı; dersin yarıyıl sonu sınavı sonucunda başarısız olan veya not yükseltmek isteyen öğrenciler için açılan ve yarıyıl sonu sınavının yerini tutan sınavdır. Bütünleme sınavları,
yarıyıl esasına göre eğitim yapılan programlarda yarıyıl sonunda akademik takvimde belirlenen tarihler arasında yapılır. Bütünleme sınavı ile ilgili diğer esaslar şunlardır:
a) Öğrenciler sadece söz konusu yarıyılda kayıt olduğu derslerin bütünleme sınavına girebilir.
b) Bütünleme sınavına; dönem sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınavlara girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız duruma düşen öğrenciler girerler.
c) Başarılı olduğu bir dersten not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girme talebinde bulunan öğrencilerin sınava girmesi durumunda son alınan not geçerlidir, öğrencinin sınava
girmemesi durumunda notu sıfır olarak değerlendirilir.
ç) Yaz okulu için bütünleme sınavı yapılmaz.
(5) Tek ders sınavı; mezuniyet aşamasına gelmiş, müfredatında bulunan tüm dersleri almış, devam koşulunu yerine getirmiş ve bir dersten başarısız durumda olan öğrencilere, her yarıyılın
sonunda dersin açıldığı döneme bakılmaksızın, güz ve bahar yarıyılları bütünleme sınavları sonrasında tanınan sınav hakkıdır. Tek ders sınavında başarı notunun belirlenmesinde ara sınav notu dikkate alınmaz. Tek ders sınavından başarılı olamayan öğrenciler, istekleri hâlinde bu dersi tekrar ederler veya sonraki dönemlerde tek ders sınav hakkını kullanabilirler. Tek dersi kalan öğrenciler, stajlarını yapmamış olsalar dahi tek ders sınavı hakkından yararlanırlar. Tek ders sınavına ilişkin diğer esaslar şunlardır:
a) Tek ders sınavı akademik takvimde belirtilen günde yapılır.
b) Tek ders sınavında alınan not ham başarı notu sayılır ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre harf notuna çevrilir.
c) Başarısızlık halinde öğrencinin tek ders sınav notu geçersiz sayılır.
ç) Yürütülen derslerden yönetim kurulunca belirlenenler için tek ders sınavı yapılmaz. Dersin tekrar alınması gerekir.
d) Staj ve Bitirme çalışması dersleri için tek ders sınav hakkı kullanılamaz.
e) Tek ders sınavının mazereti olmaz.
(6) Muafiyet sınavı; Senatonun belirlediği dersler için yapılan ve sınav sonucunda öğrencinin ilgili dersten muaf olduğu sınav türüdür.
(7) Mazeret sınavı; yönetim kurulunca kabul edilen haklı ve geçerli mazeretleri nedeniyle eğitim-öğretim dönemi içinde ara sınavlara giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Bu durumdaki
öğrenciler ara sınav haklarını yarıyıl içinde, mazeretinin bitiminden itibaren beş eğitim-öğretim günü içerisinde başvurması halinde, yönetim kurulunca belirlenen gün, yer ve saatte kullanır. Öğrenciler mazeretli kabul edildikleri süre içinde sınavlara giremez, girenlerin sınavı geçersiz sayılır. Ancak dilekçeyle başvurarak mazeret haklarının kalan kısmından vazgeçmeleri halinde ilgili birim yöneticisi onayıyla sınavlara girebilirler. Mazeret sınavı sonunda hesaplanan başarı notu; mazerete konu olan sınavın hesaplanmış olan istatistiksel değerlerini etkilemez ve öğrencinin notu aynı sabit değerler ile değerlendirilir. Yarıyıl boyunca yürütülen proje ve tasarım içerikli derslerden ilgili birim yönetim kurulunca belirlenenler için mazeret sınavı ilgili birim yönetim kurullarınca belirtilen esaslara göre yapılır. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınavı yapılmaz. Aşağıdaki durumlarda öğrenci mazeret sınav hakkından yararlanabilir:
a) Öğrencinin sağlık kuruluşlarından alacağı sağlık raporu ile belgelenmiş bulunan sağlıklailgili mazeretlerinin olması,
b) Birinci derece yakınlarının/eşinin, kardeşin ölümü veya bunların ağır hastalık durumunu belgelendirmesi,
c) Sınavları kapsayan tarihlerde, bu süre içinde devamsızlıktan kalmamak koşuluyla tutukluluk halinde,
ç) Yönetmeliğin 24’üncü maddesinin üçüncü fıkrası gereğince görevli olmaları,
d) Farklı programlardaki dersler dâhil belgelendirilmek kaydıyla aynı gün ve saatte sınavların çakışması ve öğrencinin ilgili sınav periyodu başlamadan yazılı başvurusuna rağmen çakışmanın
giderilememesi,
e) İlgili yönetim kurulunun geçerli kabul edebileceği diğer nedenlerin ortaya çıkması.
f) Öğrencilerin kendilerinden kaynaklanmayan nedenlerle Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı veya Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından geç yapılan yerleştirme işlemleri
sonucunda geç kayıt yaptırmaları ve eğitim öğretime geç başlamaları nedeni ile kaçırdıkları sınavlar için mazeret sınavları yapılır.
(8) Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen dersler, ilgili bölüm kurulunun önerisi üzerine yönetim kurulunca belirlenir.
Sınavlarla ilgili esaslar
(1) Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı ya da yazılı- sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Bir ders için en az bir ara sınav yapılır. Sınavların yapılış şekillerine ve sayılarına Yönetim Kurulu karar verir.
(2) Derslerin her biri için yarıyıl içi ölçme araçlarının (kısa sınav, uygulama, dönem ödevi/proje, ödev) sonuçları, ara sınav ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının sonuçları 100 tam
puan üzerinden puanlandırılır.
(3) Azami ders yükü sınırları içinde kalmak koşuluyla öğrenciler, notlarını yükseltmek üzere her dönemde başarılı oldukları derslere yeniden kayıt olarak devam şartı aranmaksızın bu derslerin
sınavlarına girebilirler. Bu durumda en son alınan not geçerli sayılır.
(4) Herhangi bir sınava girmeyen öğrenci, o sınav hakkını kullanmış ve o sınavdan sıfır puan almış sayılır. Öğrencilerin puanlamaya tâbi tutulan ödev, seminer, proje, uygulama gibi yarıyıl içi
etkinliklerinden yapmadıkları veya katılmadıkları da aynı şekilde değerlendirilir.
(5) Sınav esnasında veya sınav evrakının incelenmesi sırasında kopya çekmek, kopya vermek, kopya çekilmesine yardım etmek veya bunlara teşebbüs etmek eylemlerinden birini işlediği için
açılan disiplin soruşturması sonucunda cezalandırılan öğrenciye o dersin sınavından sıfır puan verilir.
(6) Öğrencinin girmeyi hak etmediği bir sınava girmesi hâlinde sınavı geçersiz sayılır.
(7) Öğrencilerin sınavlara sınav programında gösterilen zaman ve yerde girmeleri, öğrenci kimlik kartlarını ve ilgili birim yönetimi tarafından istenen diğer belgeleri yanlarında bulundurmaları
gerekir.
(8) Sınav gün ve saatleri, habersiz yapılan kısa süreli sınavlar hariç, akademik takvime uygun olarak ilgili birim yönetim kurulu kararıyla, sınavlardan en az beş eğitim-öğretim günü önce birim
tarafından ilan edilir. Sınav tarihleri ilan edildikten sonra, ancak ilgili birim yönetim kurulu kararı ile değiştirilebilir. Dinî ve millî bayramlar dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Ara sınavlar o yarıyılın ilk ve son üç haftası dışında kalan süre içinde tamamlanır.
(9) Sınavlar, sorumlu öğretim elemanları ve ilgili birim yönetimi tarafından görevlendirilen gözetmenler tarafından yapılır.
(10) Sorumlu öğretim elemanı, sınav notlarını öğrenci bilgi sistemine girer ve dönem sonuna kadar sınav evrakını ve ders devam çizelgelerini ilgili birim yönetimine teslim eder. Sınav evrakı ve
ders devam çizelgeleri, sınav tarihinden itibaren birim arşivinde en az iki yıl süreyle saklanır.
(11) Sınav ve puanlamaya yönelik her türlü etkinliğin ölçme sonuçları; sınav ve etkinliklerin yapılış tarihinden itibaren en geç yedi gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından öğrenci bilgi
sistemine girilerek duyurulur.
(12) İlgili birim kurullarının önerisi ve Senatonun onayıyla; yeterlik, muafiyet, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kâğıt ortamında ve eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi,
alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da
yapılabilir. Sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması, soru bankasının oluşturulması ve şifrelenmesi, sınav sorularının kâğıt ortamında veya elektronik ortamda saklanması ile sınav
güvenliğinin sağlanmasına ilişkin esaslara, Yükseköğretim Kurulunca belirlenecek ilkelere göre Senato tarafından karar verilir.
(13) Üniversite, akademik birim ve bölüm internet sayfalarından yapılan duyurular tebliğ niteliğindedir.
(14) Engel durumunu sağlık kurulu raporuyla belgelendiren öğrencilere, engel durumları göz önünde bulundurularak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde birim akademik kurulunca özel
eğitim-öğretim ve sınav yöntemleri uygulanabilir.
Sınavların Uygulanışı
(1) Sınav salonunda görevli bulunan öğretim elemanları, sınavın adil ve düzenlibir şekilde yapılmasından sorumludurlar. Sınav görevlileri bu görevlerini yaparken;
a) Sınav kurallarını, düzenini ya da işleyişini bozan,
b) Sınavın yapılmasını uzun veya kısa süre engelleyen,
c) Görevlilere hakaret eden,
ç) Görevlilerin sınavla ilgili düzenlemelerini reddeden,
d) Kopya çektiği, kopya çektirdiği veya kopya çekilmesine yardım ettiği tespit edilen öğrenciler hakkında tutanak düzenlemek suretiyle durumu idareye ulaştırmakla yükümlüdürler.
(2) Dersi yürüten öğretim elemanı tarafından daha az bir süre belirtilmemişse ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı sınavlarının süresi ise en fazla bir ders saati kadardır. Ancak ilgili kurul tarafından alanın özellikleri de dikkate alınarak gerekli görülmesi durumunda bu süreler artırılabilir.
(3) Teknolojik cihazlar sınav salonunda, dersin öğretim elemanı tarafından özellikle izin verilen haller ve ilgili kurullarınca belirlenen esaslar dışında bulundurulamaz.
(4) Sınav başladıktan sonra ilk 15 (on beş) dakika içerisinde gelen öğrenciler sınava alınırlar ancak bu süre içerisinde hiçbir öğrenci sınav salonunu terk edemez. Geç gelen öğrencilere hiçbir
koşulda ek süre verilmez.
(5) Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü, uygulamalı ve/veya basılı evrak kullanılmaksızın, sınav uygulama ve değerlendirilmesine yönelik her türlü işlemin elektronik
ortamda saklandığı ve bilgisayar aracılığı ile sınav sorumlusu veya sınav görevlilerinin gözetiminde çevrimiçi olarak gerçekleştirilen E-Sınav gibi çeşitli türlerde yapılabilir.
Başarı notunun hesaplanması
MADDE 23- (1) Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı (0) sıfırdır.
(2) Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, dönem sonu sınavının katkısı ise %60'tır.
(3) Bir öğrencinin başarı notunun hesaplanabilmesi için yarıyıl sonu sınavından en az elli puan alması gerekir.
(4) Yarıyıl içi değerlendirmeler hesaplanırken her bir ara sınav, ödev ve benzeri etkinliklerden alınan puanın, dersler başlamadan önce belirlenen oranda alınan katkısı buçuklu sayılar tamsayıya yükseltilmeden belirlenir; bunların toplamı veya aritmetik ortalaması bulunur. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bu şekilde dönem içi puanı hesaplanmış olur.
(5) Ham başarı puanı, dönem sonu sınav puanının %60'ına, yarıyıl içi değerlendirmelerin puan ortalamasının %40'ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur,
ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az “CC” harf notu olması zorunludur.
(6) Öğrencinin bir dersteki başarı notu, esasları Senato tarafından belirlenen mutlak değerlendirme sistemi (MDS) ile aşağıdaki şekilde harfli başarı notu ve başarı katsayısına
dönüştürülür:
Harf Notu Başarı Notu Katsayısı Puan Aralığı Başarı Derecesi
AA 4,00 85-100 Geçti
BA 3,50 75-84 Geçti
BB 3,00 65-74 Geçti
CB 2,50 57-64 Geçti
CC 2,00 50-56 Geçti
DC 1,50 45-49 Kaldı
DD 1,00 40-44 Kaldı
FD 0,50 30-39 Kaldı
FF 0,00 0-29 Kaldı
NT 0,00 0-0 Devamsız
(7) Başarı notu olarak kullanılan harf notları dışında Üniversitede kullanılan diğer özel harf notları şunlardır:
a) ST notu, Üniversiteye başka yükseköğretim kurumlarından yatay veya dikey geçiş yolu ile gelen ya da ÖSYM tarafından yapılan sınav ile Üniversiteye yeniden kayıt olan öğrencilere daha önce almış oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. ST notu, not ortalamasına katılmaz. Yaz okulunda diğer üniversitelerden alınan ve başarılı olunan derslere de ST notu verilir ve not ortalamasına katılmaz. Yaz okullarında diğer üniversitelerden ders alıp başarısız olunan derslerin öğrenci otomasyonu sistemine FF notu olarak işlenir.
b) GT notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteren öğrencilere verilir.
c) UT notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.
ç) ET notu, Senato tarafından belirlenen derslerden ilgili birimlerce uygulanan muafiyet sınavı sonunda kredisiz olarak muaf tutulan öğrencilere verilir. ET notu, not ortalamasına katılmaz.
d) NT notu, derse devam şartını veya ders uygulamasına ilişkin şartları yerine getirmediği için başarısız olan öğrencilere verilir. NT notu, not ortalaması hesabında FF notu işlemi görür.
e) BT notu, kredisiz derslerden ve stajlardan başarılı öğrencilere verilir. BT notu, not ortalamasına katılmaz.
f) KT notu, kredisiz derslerden ve stajlardan başarısız öğrencilere verilir. KT notu, not ortalamasına katılmaz.
(8) Notların 100'lük sisteme dönüşümleri YÖK not dönüşüm tablosuna göre belirlenir.
(9) Öğrencilerin daha önceki öğrenimlerinde aldıkları derslerden ilgili birim tarafından muafiyet hakkı verilen derslerin notları not dökümünde gösterilir ve genel ağırlıklı not ortalamasında
dikkate alınır.
(10) Başarı notu; yarıyıl içi ölçme araçlarından elde edilen puanlar ve yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı veya Yaz Okulunda açılmış olan derslerin sınavından alınan başarı puanından
hesaplanır.
a) Bu hesaplamada, öğrencinin her bir değerlendirme aracından aldığı puan, ilgili değerlendirme aracının başarı notuna katkı oranı (ağırlığı) ile çarpılarak, sonuçların toplanmasıyla elde edilir ve hesaplama sonucu tamsayıya yuvarlanır.
b) Yuvarlama işlemi; virgülden sonraki ilk hane, beşten küçükse birler basamağı değiştirilmeden; beş veya beşten büyükse, birler basamağı bir artırılacak şekilde yapılır.
(11) Dersin uygulamasından başarısız olan öğrenci dersten de başarısız sayılır.
(12) Öğrencilerin GANO’ları not durum belgelerine ve diplomalarına 4’lük Sisteme göre yazılır.
Sınav sonucuna itiraz
(1) Öğrenciler başarı notlarına itiraz edemezler; ancak sınav sonuçlarına itiraz edebilirler.
(2) İtirazlar, notların öğrenci bilgi sisteminde kesin onay/ilan tarihinden itibaren beş eğitimöğretim günü içinde yazılı olarak ilgili birime yapılır.
(3) İtiraz üzerine sınav materyali, dersin öğretim elemanı ve ilgili anabilim dalı veya bölüm başkanı tarafından incelenir; sonuç yazılı olarak ilgili birime bildirilir.
(4) Sonuç, ilgili birim yönetim kurulunda karara bağlanır. İtirazın tetkik ve değerlendirilmesi, itirazın yapıldığı tarihten itibaren en geç beş eğitim-öğretim günü içinde sonuçlandırılır.
(5) İnceleme sonucunda düzeltme gerekli görülürse sınıfın hesaplanmış olan istatistiksel değerleri sabit kalır ve aynı sabit değerler üzerinden işlem yapılır.
(6) Dersin öğretim elemanı ve ilgili anabilim dalı veya bölüm başkanı tarafından incelenen sınav materyaline ilişkin olarak Üniversitenin kurum ya da kurullarına tekrar itiraz edilebilir.
Genel not ortalamasının belirlenmesi
(1) Her yarıyıl sonunda öğrencilerin genel not ortalamaları belirlenir.
(2) Genel not ortalamasının belirlenmesinde öğrencinin aldığı derslerin notları kullanılır. Not ortalamasına dahil edilmeyecek dersler yönetim kurulu tarafından belirlenir.
(3) Kayıtlı bulunulan yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalaması belirlenirken müfredatta belirtilen fakat ders kaydı yapılmamış dersler ortalama hesaplarına katılmaz.
(4) Bir öğrencinin bir dersten aldığı ağırlıklı puanı, o dersin kredisi ile o dersin başarı notu katsayısının çarpımıdır. Genel not ortalaması, alınan bütün derslerin ağırlıklı puan toplamının, derslerin kredileri toplamına bölünmesiyle bulunur. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki haneli olarak gösterilir.
(5) Dönem not ortalaması, ilgili dönemde alınan dersler üzerinden, dördüncü fıkrada açıklandığı gibi hesaplanır.
Bitirme ödevi, bitirme tezi, bitirme projesi veya staj
(1) Öğrenciler kayıtlı oldukları programların gerektirdiği bitirme ödevi, bitirme projesi, bitirme tezi veya stajı yapmak zorundadırlar. Stajlarla ilgili esaslar Tomarza Mustafa
Akıncıoğlu Meslek Yüksekokulu Staj Yönergesine göre belirlenir.
Kredi hesabı
(1) Eğitim-öğretim faaliyetlerinin kredi değerleri, Yüksekokul Kurul kararı ve Senatonun onayı ile bir dersin hedeflenen öğrenme çıktılarını kazandırmak amacıyla planlanan
öğrenim aktivitelerini başarıyla tamamlamak için gerekli zamanı temel alarak belirlenen iş yüküne dayalı olarak tespit edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026
1) Öğrencilerin kayıtları, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Senato tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır.
(2) Adayların kesin kaydı için aşağıdaki şartlar aranır:
a) Lise, lise dengi meslek okulu ya da Milli Eğitim Bakanlığınca denkliği onaylanmış bir yabancı ülke lisesinden mezun olmak.
b) ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sonucunda, o öğretim yılında Mimari Restorasyon Programına kayıt hakkı kazanmış olmak.
c) Yabancı uyruklu öğrenciler için ilgili mevzuat hükümleri ve Senato tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde gerekli koşulları sağlamış olmak.
ç) Kayıt yaptıracak öğrencilerin bir başka örgün yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamaları.
Programımızdan mezun olan öğrenciler ÖSYM’ye başvurarak, Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler.
Tomarza Mustafa Akıncıoğlu Meslek Yüksekokulu 30/11/2011 tarih ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur.
Tomarza Mustafa Akıncıoğlu Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan İnşaat Bölümü altında İnşaat Teknolojisi Programı 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle ilk öğrencilerini kabul ederek eğitime başlamıştır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031918 | |
Qualification Title | Associate Degree in Construction Technology | |
Awarding Body | Kayseri University | |
Awarding Body Contact | Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI | |
Awarding Body Url | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 3112.09 Construction Technology Technician | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | In addition to basic courses such as Reinforced Concrete, Static, Strength, Building Materials, Concrete Technology, Building Technology, Technical Drawing, Building Size and Cost, Floor Mechanics, Building Repair and Reinforcement, Project Study and Application, Hydraulics and Hydrology, Computer-Aided Design and Computer-Aided Drawing (Autocad), general culture courses are included in the Construction Technology Program, which has a duration of 2 years. Professional development, social and cultural development are supported with the elective courses included in the teaching plan. Students do their internship at the end of the semester at public institutions and organizations deemed appropriate by the internship commission and in the private sector. Students 1. and 2. they take basic English lessons during the semester. To train students as individuals who have gained basic knowledge and skills related to construction and modern construction techniques, have basic knowledge of professional practices, have the knowledge and physical competence to perform the task given at any time under any conditions Type of Education (Goal) For the purpose of Construction Technology planning, Construction Technicians who will work in public institutions and expenses and in private production, equipped with theoretical knowledge and practical equipment, and who can benefit from these skills at the highest level are trained. The Construction Technology program offers educational services designed for contemporary teaching methods and learning purposes in accordance with the general information age and professional life processes. Additionally, graduates of this program can transfer to the Civil Engineering and Architecture departments of universities with the Vertical Transfer Exam (DGS). Objectives In the construction technology program, the duration of which is 2 years, he has recognized the elements used in structures, learned the types of installations in structures, is knowledgeable about technical drawing, has static, structural static and strength information of objects, is knowledgeable about air conditioning in structures, has knowledge about all kinds of building materials to be used in construction construction, has knowledge and skills related to the construction site organization, has knowledge and skills in metering, exploration and merit, drawing using computer programs ( autocad) and static-able to perform reinforced concrete calculations, able to conduct experiments on floor mechanics, building materials, concrete, asphalt materials, gained basic knowledge and skills related to steel structures, learned about the types and causes of damage to existing buildings and the reinforcement of these buildings, basic related to building inspection and modern construction techniques | |
Learning Environments | Classrooms, Technical Drawing Hall, Computer Laboratories, Construction Laboratory | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Class attendance and attendance | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Access Requirements | (1) Registration of students is carried out in accordance with the principles to be determined by the Presidency of the Council of Higher Education and the Senate. | |
Conditions for Success | 1- Completing a 2-year education consisting of 4 semesters. 2- Completing a total of 120 ECTS credits. 3- Successfully complete all courses taken within the scope of the curriculum 4- General Grade Point Average must be at least 2.00 out of 4.00 and above. 5- Completing a 30-day summer internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who have graduated from our program can do undergraduate education by applying to OSYM and making a vertical transfer to Civil Engineering and Architecture departments if they are successful in the Vertical Transfer Exam. | |
Legal Basis | Tomarza Vocational School was established at Erciyes University in accordance with Article 7/d-2 of Law No. 2547, amended by Law No. 2880, at the Higher Education General Assembly meeting dated 30/11/2011, and was transferred to Kayseri University by decree law. Our school started education by accepting students for the Building Inspection Program in the Fall Semester of the 2013-2014 Academic Year. Our school was furnished by philanthropic businessman Mustafa AKINCIOĞLU at the beginning of the 2013-2014 Academic Year and its name was changed to Tomarza Mustafa Akıncıoğlu Vocational School by the decision taken by the Erciyes University Senate. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031918
ISCO:08 3112.09 Construction Technology Technician
ISCO:08 3112.09 Construction Technology Technician
In addition to basic courses such as Reinforced Concrete, Static, Strength, Building Materials, Concrete Technology, Building Technology, Technical Drawing, Building Size and Cost, Floor Mechanics, Building Repair and Reinforcement, Project Study and Application, Hydraulics and Hydrology, Computer-Aided Design and Computer-Aided Drawing (Autocad), general culture courses are included in the Construction Technology Program, which has a duration of 2 years. Professional development, social and cultural development are supported with the elective courses included in the teaching plan. Students do their internship at the end of the semester at public institutions and organizations deemed appropriate by the internship commission and in the private sector. Students 1. and 2. they take basic English lessons during the semester. To train students as individuals who have gained basic knowledge and skills related to construction and modern construction techniques, have basic knowledge of professional practices, have the knowledge and physical competence to perform the task given at any time under any conditions
Type of Education (Goal)
For the purpose of Construction Technology planning, Construction Technicians who will work in public institutions and expenses and in private production, equipped with theoretical knowledge and practical equipment, and who can benefit from these skills at the highest level are trained. The Construction Technology program offers educational services designed for contemporary teaching methods and learning purposes in accordance with the general information age and professional life processes. Additionally, graduates of this program can transfer to the Civil Engineering and Architecture departments of universities with the Vertical Transfer Exam (DGS).
Objectives
In the construction technology program, the duration of which is 2 years, he has recognized the elements used in structures, learned the types of installations in structures, is knowledgeable about technical drawing, has static, structural static and strength information of objects, is knowledgeable about air conditioning in structures, has knowledge about all kinds of building materials to be used in construction construction, has knowledge and skills related to the construction site organization, has knowledge and skills in metering, exploration and merit, drawing using computer programs ( autocad) and static-able to perform reinforced concrete calculations, able to conduct experiments on floor mechanics, building materials, concrete, asphalt materials, gained basic knowledge and skills related to steel structures, learned about the types and causes of damage to existing buildings and the reinforcement of these buildings, basic related to building inspection and modern construction techniques
Classrooms, Technical Drawing Hall, Computer Laboratories, Construction Laboratory
- With a sufficient background in basic mathematics, science, and fundamental technical subjects, the individual gains the ability to apply both theoretical and practical knowledge to solve problems in their professional field.
- They develop the skill to identify, define, formulate, and solve problems related to civil engineering, while selecting and implementing appropriate methods and techniques for these purposes.
- They acquire the competence to choose and use modern and technical tools necessary for construction practices, as well as effectively utilize information technologies and specialized software programs requiring specific expertise.
- They gain the ability to conduct experiments on fundamental topics in their profession, analyze and interpret results, and draw conclusions.
- They acquire the knowledge and skills to develop and implement projects in their field, along with the awareness to involve employees in the project under their responsibility, and the ability to plan and manage professional activities.
- In their professional life, they fulfill the requirements of a learning philosophy with an awareness of professional and ethical responsibilities, while achieving a sufficient level of foreign language proficiency.
- They gain sufficient knowledge of occupational safety, worker health, social security rights, quality control and management, and environmental protection.
- They understand the importance of lifelong learning and research, and develop the ability to use various assessment and evaluation methods and techniques.
- By keeping up with current developments in civil engineering, they gain the ability to make the best use of their time.
- They are knowledgeable about construction management, site management, and similar application processes, and gain proficiency in their practical implementation.
- They develop the skill to identify, define, formulate, and solve problems related to civil engineering, while selecting and implementing appropriate methods and techniques for these purposes.
- They acquire the competence to choose and use modern and technical tools necessary for construction practices, as well as effectively utilize information technologies and specialized software programs requiring specific expertise.
- They gain the ability to conduct experiments on fundamental topics in their profession, analyze and interpret results, and draw conclusions.
- They acquire the knowledge and skills to develop and implement projects in their field, along with the awareness to involve employees in the project under their responsibility, and the ability to plan and manage professional activities.
- They are knowledgeable about construction management, site management, and similar application processes, and gain proficiency in their practical implementation.
Class attendance and attendance
(1) Students are required to attend 70% of theoretical courses and 80% of applied courses.
(2) Success principles for applied courses are determined by the relevant department board.
(3) Students who cannot meet the attendance and application requirements of a course cannot take the final and make-up exams of that course.
(4) Students' attendance status is recorded by the course instructor by taking the students' signatures on the course attendance chart and entered into the student information system.
(5) Students' attendance status can be monitored through electronic means and information processing methods by the decision of the Senate. In this case, the final decision regarding the student's attendance will be made by the relevant faculty member.
gives the element.
(6) Students are considered absent during the periods covered by their health reports and cannot take any classes or exams during this period. Students who attended courses or exams during these periods,
Exam results are deemed invalid. In order for the student to take classes and exams before the health report expires, he must certify that his health condition has improved with a new health report.
(7) Students who fail a course despite fulfilling the attendance requirement are not required to repeat the course. However, attendance is required for applied courses.
Exam types
(1) Quiz; It is an exam held during class hours, with or without notice, during the semester. Whether this exam will be held or not, and if so, its contribution to the midterm exam average, is determined by the course instructor, decided by the board of directors, and recorded in the promotion form of the relevant course.
(2) Midterm exam; It is an exam held during the semester for the courses prescribed by the relevant diploma program. Before the start of course registrations, the board of directors may decide on the number of midterm exams, whether they will be tests, written, oral, applied or other types, whether they will be in the form of quizzes, homework, projects or applications, and the ratio of the contribution of each to the average of midterm exams. This information is entered into the student information system and course introduction form by the instructor responsible for the course and announced to the students before the courses start. Unless a different decision is taken by the board of directors or announced in time, a midterm exam is held for a course every semester.
(3) Final exam of the semester (term); It is an exam that is held at the end of the semester in which the course is taught, between the dates specified in the academic calendar, and is prepared to measure all learning outcomes of that course. Students who are registered for the relevant course, meet the attendance requirements and are successful in the applications can take the final exam. An end-of-term exam is held for each course.
(4) Make-up exam; It is an exam that replaces the final exam and is opened for students who fail the final exam of the course or who want to raise their grades. Make-up exams are held at the end of the semester between the dates specified in the academic calendar in programs that provide education on a semester basis. Other principles regarding the make-up exam are as follows:
a) Students can only take the make-up exam for the courses they have registered for in the semester in question.
b) Make-up exam; Students who have earned the right to take the end-of-term exam but did not take the exam, and students who took the exam but failed.
c) If students who request to take a make-up exam in order to increase their grade in a course they are successful in take the exam, the last grade will be valid; if the student does not take the exam, their grade will be evaluated as zero.
c) There is no make-up exam for summer school.
(5) Single course exam; Students who have reached the graduation stage, taken all the courses in the curriculum, fulfilled the attendance requirements and failed a course, are given the
It is the right to take an exam after the make-up exams of the fall and spring semesters, regardless of the semester in which the course is offered. Midterm exam grades are not taken into account when determining the success grade in a single course exam. Students who are not successful in the single course exam can repeat this course if they wish or can use their right to take a single course exam in subsequent semesters. Students who have only one course remaining benefit from the right to take a single course exam, even if they have not completed their internship. Other principles regarding the single course exam are as follows:
a) Single course exam is held on the day specified in the academic calendar.
b) The grade received in the single course exam is considered as the raw success grade and is converted into a letter grade according to the principles determined by the Senate.
c) In case of failure, the student's single course exam grade will be deemed invalid.
c) A single course exam is not held for the courses determined by the board of directors. The lesson needs to be taken again.
d) Single course exam right cannot be used for Internship and Graduation study courses.
e) There is no excuse for a single course exam.
(6) Exemption exam; It is a type of exam held for courses determined by the Senate and as a result of the exam, the student is exempt from the relevant course.
(7) Make-up exam; It is an exam held for students who cannot take midterm exams during the academic year due to justified and valid excuses accepted by the board of directors. In this situation
Students use their midterm exam rights on the day, place and time determined by the board of directors, if they apply within five academic days after the end of the excuse during the semester. Students cannot take exams during the period they are excused, and the exams of those who take them will be deemed invalid. However, if they apply with a petition and waive the remaining part of their excuse rights, they can take the exams with the approval of the relevant unit manager. Success grade calculated at the end of the make-up exam; It does not affect the calculated statistical values of the exam that is the subject of the excuse, and the student's grade is evaluated with the same fixed values. Make-up exams for the project and design courses carried out throughout the semester, determined by the relevant unit board of directors, are held according to the principles specified by the relevant unit board of directors. There is no second excuse exam for make-up exams. In the following cases, the student can benefit from the right to make-up exam:
a) The student must have health-related excuses documented by a health report obtained from health institutions,
b) Documentation of the death of the first degree relatives/spouse, sibling or their serious illness,
c) In case of detention on the dates covering the exams, provided that they are not absent due to absence during this period,
ç) They are on duty in accordance with the third paragraph of Article 24 of the Regulation,
d) Conflict of exams on the same day and time, including courses in different programs, provided that it is documented, and the conflict does not occur despite the student's written application before the relevant exam period begins.
failure to resolve,
e) Occurrence of other reasons that the relevant board of directors may consider valid.
f) Late placement procedures carried out by the Presidency of the Council of Higher Education or the Student Selection and Placement Center for reasons not caused by the students themselves.
As a result, excuse exams are given for the exams they missed due to their late registration and late start to education.
(8) Courses that do not require midterm and/or final exams are determined by the board of directors upon the recommendation of the relevant department board.
Principles regarding exams
(1) Exams; The test can be done as written, oral, practical or written-oral, written-practical or written-oral-applied. At least one midterm exam is held for a course. The Board of Directors decides on the manner and number of exams.
(2) For each course, the results of mid-term assessment tools (quiz, practice, term paper/project, homework), midterm exam and final or make-up exam results are scored out of 100 full points.
(3) Provided that they remain within the maximum course load limits, students can re-register for the courses they are successful in each semester in order to increase their grades and take the exams of these courses without any attendance requirement. In this case, the last grade received is considered valid.
(4) A student who does not take any exam is deemed to have used his/her right to take that exam and received zero points from that exam. Students' failure to complete or participate in semester activities such as homework, seminars, projects, and practices that are subject to scoring are evaluated in the same way.
(5) A student who is punished as a result of a disciplinary investigation for committing one of the following actions: cheating, cheating, assisting in cheating, or attempting to cheat during the exam or examination of exam documents will be given zero points from the exam of that course.
(6) If the student takes an exam that he/she does not deserve to take, the exam will be deemed invalid.
(7) Students must take the exams at the time and place specified in the exam schedule and must have their student ID cards and other documents requested by the relevant unit management.
(8) Exam days and hours, except for short-term exams held unannounced, are announced by the unit at least five academic days before the exams, in accordance with the academic calendar, by the decision of the relevant unit board of directors. After the exam dates are announced, they can only be changed by the decision of the relevant unit's board of directors. Apart from religious and national holidays, exams can also be held on Saturdays and Sundays. Midterm exams are completed within the period other than the first and last three weeks of that semester.
(9) Exams are conducted by the responsible faculty members and invigilators appointed by the relevant unit management.
(10) The responsible instructor enters the exam grades into the student information system and submits the exam documents and course attendance charts to the relevant unit management by the end of the semester. Exam documents and course attendance schedules are kept in the unit archive for at least two years from the exam date.
(11) Measurement results of all kinds of activities for examination and scoring; It is announced by the relevant instructor by entering it into the student information system within seven days from the date of the exams and activities.
(12) With the recommendation of the relevant unit boards and the approval of the Senate; All exams that measure proficiency, exemption, level determination or course success can be done on paper and simultaneously, or electronically, from a question bank classified according to field and difficulty level and stored securely, allowing different questions to be asked to each candidate at different times. can be done. The principles regarding the preparation of the questions to be asked in the exams, the creation and encryption of the question bank, the storage of exam questions on paper or electronically, and ensuring exam security are decided by the Senate in accordance with the principles to be determined by the Council of Higher Education.
(13) Announcements made on the university, academic unit and department websites are notifications.
(14) Special education and examination methods may be applied to students who document their disability with a health board report, by the academic board of the unit, within the framework of the relevant legislation, taking into account their disability.
Administration of Exams
(1) The faculty members working in the examination hall are responsible for the fair and orderly conduct of the examination. While examining officers perform these duties;
a) Disrupts the exam rules, order or functioning,
b) Prevents the exam from being held for a long or short period of time,
c) Insulting officials,
ç) Rejects the officials' regulations regarding the exam,
d) They are obliged to report the situation to the administration by preparing a report about the students who are found to have cheated, caused others to cheat, or assisted in cheating.
(2) Unless a shorter period is specified by the instructor conducting the course, the duration of midterm, final and make-up exams is a maximum of one class hour. However, these periods may be increased if deemed necessary by the relevant board, taking into account the characteristics of the area.
(3) Technological devices cannot be kept in the examination hall except in cases specifically permitted by the course instructor and in accordance with the principles determined by the relevant boards.
(4) Students who arrive within the first 15 (fifteen) minutes after the exam starts are taken to the exam, but no student can leave the exam hall during this period. Students arriving late are not given additional time under any circumstances.
(5) Exams; It can be done in various types such as written, oral, both written and oral, applied and/or E-Exam, where all processes for exam administration and evaluation are stored electronically and carried out online under the supervision of the exam administrator or examiners, without the use of printed documents.
Calculation of success grade
(1) Exams are measured out of 100 points. Midterm and final exam results of a course are shown with numerical scores. The score of the exams that the student did not take is zero (0).
(2) The contribution of mid-term evaluations to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%.
(3) In order for a student's success grade to be calculated, he/she must get at least fifty points from the final exam.
(4) When calculating mid-term evaluations, the contribution of the points received from each midterm exam, homework and similar activities at the rate determined before the start of classes is determined without increasing half-half numbers to integers; their sum or arithmetic mean is found. The half number found in this way is increased to a whole number. In this way, the midterm score is calculated.
(5) Raw success score is calculated by adding 40% of the average score of mid-term evaluations to 60% of the final exam score. In calculating these ratios, fractions are preserved as they are, but in calculating the raw success score, half-half numbers are rounded up to whole numbers. In order to be considered successful in a course, the passing grade must be at least a "CC" letter grade.
(6) The student's success grade in a course is converted into a letter success grade and success coefficient with the absolute evaluation system (MDS), the principles of which are determined by the Senate, as follows:
Letter Grade Success Grade Coefficient Score Range Degree of Success
AA 4.00 85-100 Passed
BA 3.50 75-84 Passed
BB 3.00 65-74 Passed
CB 2.50 57-64 Passed
CC 2.00 50-56 Passed
DC 1.50 45-49 Remaining
DD 1.00 40-44 Remaining
FD 0.50 30-39 Remaining
FF 0.00 0-29 Remaining
NT 0.00 0-0 Discontinued
(7) Apart from the letter grades used as success grades, other special letter grades used at the University are as follows:
a) ST grade is given to students who come to the University through horizontal or vertical transfer from other higher education institutions or who re-register to the University through the exam held by ÖSYM, for the courses they have previously taken and whose equivalence is recognized by the relevant board of directors. ST grade is not included in the GPA. Courses taken from other universities during the summer school and passed successfully are also given an ST grade and are not included in the grade point average. Courses taken from other universities in summer schools and failed are recorded as FF grade in the student automation system.
b) GT grade is given to students who are successful in courses that are not included in the grade point average.
c) UT grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in the grade point average.
d) ET grade is given to students who are exempt from the courses determined by the Senate, without credit, at the end of the exemption exam administered by the relevant units. ET grade is not included in the grade point average.
d) NT grade is given to students who fail because they do not meet the course attendance requirement or course application requirements. NT grade is treated as FF grade in GPA calculation.
e) IT grade is given to successful students from non-credit courses and internships. IT grade is not included in the grade point average.
f) KT grade is given to students who fail non-credit courses and internships. KT grade is not included in the grade point average.
(8) The conversion of grades to the 100-point system is determined according to the YÖK grade conversion table.
(9) The grades of the courses taken by the students in their previous education, for which the relevant unit is granted exemption, are shown on the transcript and are taken into account in the overall weighted grade point average.
(10) Success grade; It is calculated from the scores obtained from mid-term measurement tools and the final exam, make-up exam or the success score from the exams of the courses opened in the Summer School.
a) In this calculation, the score the student receives from each evaluation tool is obtained by multiplying it with the contribution rate (weight) of the relevant evaluation tool to the success grade, adding the results, and the calculation result is rounded to an integer.
b) Rounding process; If the first digit after the comma is less than five, the ones digit is not changed; If it is five or greater than five, the ones digit is increased by one.
(11) A student who fails the course application is deemed to have failed the course as well.
(12) Students' GPAs are written on their transcripts and diplomas according to the 4-point System.
Objection to exam results
(1) Students cannot object to their success grades; However, they can object to the exam results.
(2) Objections are made in writing to the relevant unit within five academic days from the final approval/announcement date of the grades in the student information system.
(3) Upon objection, the exam material is examined by the course instructor and the head of the relevant department or department; The result is reported to the relevant unit in writing.
(4) The result is decided by the relevant unit board of directors. The examination and evaluation of the objection is concluded within five academic days at the latest from the date of the objection.
(5) If correction is deemed necessary as a result of the review, the calculated statistical values of the class remain constant and the same constant values are used.
(6) An objection may be made to the institutions or boards of the University regarding the exam material examined by the course instructor and the relevant department or department head.
Determination of GPA
(1) At the end of each semester, students' grade point averages are determined.
(2) The grades of the courses taken by the student are used in determining the GPA. Courses that will not be included in the grade point average are determined by the board of directors.
(3) When determining the GPA as of the end of the registered semester, courses specified in the curriculum but for which no course registration has been made are not included in the GPA calculations.
(4) The weighted score a student receives from a course is the product of the credits of that course and the coefficient of success grade of that course. The overall grade point average is calculated by dividing the weighted total of all courses taken by the total credits of the courses. The resulting average is displayed as two digits after the comma.
(5) Term GPA is calculated based on the courses taken in the relevant term, as explained in the fourth paragraph.
Final paper, final thesis, graduation project or internship
(1) Students must complete the final paper, final project, final thesis or internship required by the programs they are enrolled in. Principles regarding internships Tomarza Mustafa
It is determined according to Akıncıoğlu Vocational School Internship Directive.
credit account
(1) Credit values of educational activities are determined based on the workload determined based on the time required to successfully complete the planned learning activities in order to achieve the targeted learning outcomes of a course, with the decision of the School Board and the approval of the Senate.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026
(1) Registration of students is carried out in accordance with the principles to be determined by the Presidency of the Council of Higher Education and the Senate.
(2) The following conditions are required for the final registration of candidates:
a) To graduate from high school, a vocational school equivalent to high school, or a foreign high school whose equivalence has been approved by the Ministry of National Education.
b) Having gained the right to enroll in the Architectural Restoration Program in that academic year, as a result of the placement made by ÖSYM.
c) To have met the necessary conditions for foreign students within the framework of the relevant legislative provisions and the procedures and principles determined by the Senate.
ç) Students who will enroll are not registered in another formal higher education institution.
Students who have graduated from our program can do undergraduate education by applying to OSYM and making a vertical transfer to Civil Engineering and Architecture departments if they are successful in the Vertical Transfer Exam.
Tomarza Vocational School was established at Erciyes University in accordance with Article 7/d-2 of Law No. 2547, amended by Law No. 2880, at the Higher Education General Assembly meeting dated 30/11/2011, and was transferred to Kayseri University by decree law. Our school started education by accepting students for the Building Inspection Program in the Fall Semester of the 2013-2014 Academic Year. Our school was furnished by philanthropic businessman Mustafa AKINCIOĞLU at the beginning of the 2013-2014 Academic Year and its name was changed to Tomarza Mustafa Akıncıoğlu Vocational School by the decision taken by the Erciyes University Senate.
The qualification is valid at all times.
