Yeterlilik Kodu

TR0030025142

Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi (Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHitit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hitit.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 / 3112 – İnşaat Mühendisliği Teknisyenleri

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programımız mezunlarının gelecekte ulaşmak istedikleri kariyer hedeflerini ve mesleki beklentilerini karşılayacak şekilde, çalışma alanında teknisyen ve mühendis arasında bulunan teknisyenden daha fazla teorik bilgiye mühendisten daha fazla uygulama becerisine ve inşaat konusunda genel bilgilere sahip inşaat teknikeri ünvanına sahip teknik eleman yetiştirmektedir. Bu kapsamda öğrencilerimizin;

  • Bilim, teknoloji ve mesleği ile ilgili temel konularda yeterli bilgi ve becerileri kavramış, edindiği bilgilerle proje hazırlama ve değerleme konularında bilgi sahibi olarak imalat ve hizmet sektörlerinde çalışabilen,
  • Yaşam boyu öğrenen, günün koşullarına uygun yenilikleri takip eden ve kendini sürekli geliştirebilen,
  • Üretim ve satış sonrası hizmet sektöründe yönetici/mühendis ile işçi arasındaki nitelikli eleman ihtiyacını karşılayabilen,
  • Sistem yaklaşımı ile şantiyede karşılaştığı problemleri analiz ederek çözen, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip sorumluluk taşıyabilen,

yetkinliklerine sahip olarak mezun olması hedeflenmektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bu süreçte ortak sınıflar, teknik resim sınıfları, bilgisayar laboratuvarı, inşaat laboratuvarı kullanılmaktadır. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. Bilimsel bilgilere ulaşmada temel teknikleri kullanır.
  • Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir. Türk dilini doğru kullanır ve gerekli yazışmaları yapar.
  • Temel yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • İnşaat alanındaki temel teknik araçları seçme ve alanına uygun olarak kullanma becerisi kazanır.
  • Projelendirme uygulamalarında bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanabilme becerisini kazanır.
  • Yapı türlerini ve taşıyıcı sistemleri tanır. Yapının taşıyıcı sistem kapasitesini doğru şekilde hesaplayarak yorumlar, tasarımını gerçekleştirir. Güçlendirme ya da onarım gereken bir yapının kusurlarını tespit eder ve çözüm üretir.
  • Yapı malzemeleri tanır. Malzemelerin kalite kontrol testlerini yapma ve değerlendirme becerisine sahip olur.
  • İnce ve kaba yapı işleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Arazi ölçümlerini yapar ve arazi ölçümlemesi için gerekli hesaplamaları yapar. Yol inşaatı tasarımına ve yol çalışmalarına destek olur.
  • Zemin türlerini bilir ve zemin ile ilgili deneyleri yapar ve sonuçları değerlendirir. Yapı-zemin etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanında proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisine, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilincine, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahip olur.
  • Kendisine verilen herhangi bir konu hakkında araştırma yapar. Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi benimser.
  • Her türlü şantiye organizasyonunun yapımına destek olur. İhale ve sözleşme hazırlığı yapar. İmalatların kontrolünü ve belgelendirmesini gerçekleştirir.
  • İnşaat ile iş sağlığı ve güvenliği alanındaki kanun ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. Mesleki uygulamaları etik kurallara uygun olarak yaptırır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta  düzeyde sahiptir;

  •  Yapı malzemelerinin özelliklerini, kullanım alanlarını, uygulama tekniklerini açıklar ve ilgili deneyleri uygular.
  •  Proje ile ilgili matematiksel hesapları yapar ve çizer.
  •  İmalatın projeye uygunluğunu kontrol eder.
  •  Yapı projelerinin metraj, hak ediş ve yaklaşık maliyet işlemlerini yapar.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.

Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 01 Ocak 2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur.

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınav sonucuna göre Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayı; 2547 sayılı Kanunun 45 inci maddesi, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ve Üniversite tarafından belirlenen esaslara göre ve ilan edilen süreler içinde kayıt bürosuna bizzat başvurarak kaydını yaptırır. Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır. Önlisans/Lisans diploma programlarına yatay geçiş işlemlerinde 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır. Yükseköğretim kurumları arasında yatay geçişlerle ilgili diğer hususlarda, ilgili yönetmelik, Yükseköğretim Kurulu’nun bu konudaki kararları ve Senatonun belirleyeceği esaslar uygulanır.

Hitit Üniversitesi Teknik Bilimler MYO İnşaat Bölümü’nü kazanan önlisans öğrencileri, üniversite kayıtlarını E-Devlet sistemi üzerinden ya da doğrudan üniversiteye başvurarak yaptıktan sonra dönem başlangıcında ders kayıtlarını gerçekleştirip öğrenim görmeye başlamaktadırlar. YÖK formatında okutulan Yabancı Dil, Temel Bilgi Teknolojileri ve Türk Dili gibi dersler için muafiyet sınavı gerçekleştirilmektedir. İsteyen öğrenciler bu sınavlara katılıp başarılı oldukları takdirde önlisans eğitimlerinde bu derslerden muaf sayılmaktadırlar.

https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

Başarma ŞartlarıÖğrencinin mezuniyet için 100 ulusal krediyi ve 124 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Ayrıca yine öğrencinin 20 iş günü staj tamamlanması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İki yıllık eğitimden sonra inşaat sektöründe; barajlar, enerji üretim tesisleri, yollar, havaalanları, kentsel mekânlar, fabrikalar, hastaneler ve diğer tüm yaşamsal mekânlar ile o mekânları yaşanılır kılabilecek tüm altyapı ve şantiyelerde gayrimenkul değerleme şirketlerinde iş bulma imkânlarına sahiptirler. Ayrıca, İnşaat Teknolojisi Önlisans Programını başarı ile bitiren mezunların, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine dikey geçiş yapabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030025142


Yeterlilik Adı
İnşaat Teknolojisi (Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hitit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 / 3112 – İnşaat Mühendisliği Teknisyenleri


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 / 3112 – İnşaat Mühendisliği Teknisyenleri


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programımız mezunlarının gelecekte ulaşmak istedikleri kariyer hedeflerini ve mesleki beklentilerini karşılayacak şekilde, çalışma alanında teknisyen ve mühendis arasında bulunan teknisyenden daha fazla teorik bilgiye mühendisten daha fazla uygulama becerisine ve inşaat konusunda genel bilgilere sahip inşaat teknikeri ünvanına sahip teknik eleman yetiştirmektedir. Bu kapsamda öğrencilerimizin;

  • Bilim, teknoloji ve mesleği ile ilgili temel konularda yeterli bilgi ve becerileri kavramış, edindiği bilgilerle proje hazırlama ve değerleme konularında bilgi sahibi olarak imalat ve hizmet sektörlerinde çalışabilen,
  • Yaşam boyu öğrenen, günün koşullarına uygun yenilikleri takip eden ve kendini sürekli geliştirebilen,
  • Üretim ve satış sonrası hizmet sektöründe yönetici/mühendis ile işçi arasındaki nitelikli eleman ihtiyacını karşılayabilen,
  • Sistem yaklaşımı ile şantiyede karşılaştığı problemleri analiz ederek çözen, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip sorumluluk taşıyabilen,

yetkinliklerine sahip olarak mezun olması hedeflenmektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bu süreçte ortak sınıflar, teknik resim sınıfları, bilgisayar laboratuvarı, inşaat laboratuvarı kullanılmaktadır. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. Bilimsel bilgilere ulaşmada temel teknikleri kullanır.
  • Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir. Türk dilini doğru kullanır ve gerekli yazışmaları yapar.
  • Temel yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • İnşaat alanındaki temel teknik araçları seçme ve alanına uygun olarak kullanma becerisi kazanır.
  • Projelendirme uygulamalarında bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanabilme becerisini kazanır.
  • Yapı türlerini ve taşıyıcı sistemleri tanır. Yapının taşıyıcı sistem kapasitesini doğru şekilde hesaplayarak yorumlar, tasarımını gerçekleştirir. Güçlendirme ya da onarım gereken bir yapının kusurlarını tespit eder ve çözüm üretir.
  • Yapı malzemeleri tanır. Malzemelerin kalite kontrol testlerini yapma ve değerlendirme becerisine sahip olur.
  • İnce ve kaba yapı işleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Arazi ölçümlerini yapar ve arazi ölçümlemesi için gerekli hesaplamaları yapar. Yol inşaatı tasarımına ve yol çalışmalarına destek olur.
  • Zemin türlerini bilir ve zemin ile ilgili deneyleri yapar ve sonuçları değerlendirir. Yapı-zemin etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanında proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisine, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilincine, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahip olur.
  • Kendisine verilen herhangi bir konu hakkında araştırma yapar. Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi benimser.
  • Her türlü şantiye organizasyonunun yapımına destek olur. İhale ve sözleşme hazırlığı yapar. İmalatların kontrolünü ve belgelendirmesini gerçekleştirir.
  • İnşaat ile iş sağlığı ve güvenliği alanındaki kanun ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. Mesleki uygulamaları etik kurallara uygun olarak yaptırır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta  düzeyde sahiptir;

  •  Yapı malzemelerinin özelliklerini, kullanım alanlarını, uygulama tekniklerini açıklar ve ilgili deneyleri uygular.
  •  Proje ile ilgili matematiksel hesapları yapar ve çizer.
  •  İmalatın projeye uygunluğunu kontrol eder.
  •  Yapı projelerinin metraj, hak ediş ve yaklaşık maliyet işlemlerini yapar.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.

Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 01 Ocak 2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur.


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınav sonucuna göre Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayı; 2547 sayılı Kanunun 45 inci maddesi, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ve Üniversite tarafından belirlenen esaslara göre ve ilan edilen süreler içinde kayıt bürosuna bizzat başvurarak kaydını yaptırır. Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır. Önlisans/Lisans diploma programlarına yatay geçiş işlemlerinde 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır. Yükseköğretim kurumları arasında yatay geçişlerle ilgili diğer hususlarda, ilgili yönetmelik, Yükseköğretim Kurulu’nun bu konudaki kararları ve Senatonun belirleyeceği esaslar uygulanır.

Hitit Üniversitesi Teknik Bilimler MYO İnşaat Bölümü’nü kazanan önlisans öğrencileri, üniversite kayıtlarını E-Devlet sistemi üzerinden ya da doğrudan üniversiteye başvurarak yaptıktan sonra dönem başlangıcında ders kayıtlarını gerçekleştirip öğrenim görmeye başlamaktadırlar. YÖK formatında okutulan Yabancı Dil, Temel Bilgi Teknolojileri ve Türk Dili gibi dersler için muafiyet sınavı gerçekleştirilmektedir. İsteyen öğrenciler bu sınavlara katılıp başarılı oldukları takdirde önlisans eğitimlerinde bu derslerden muaf sayılmaktadırlar.

https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5


Başarma Şartları
Öğrencinin mezuniyet için 100 ulusal krediyi ve 124 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Ayrıca yine öğrencinin 20 iş günü staj tamamlanması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İki yıllık eğitimden sonra inşaat sektöründe; barajlar, enerji üretim tesisleri, yollar, havaalanları, kentsel mekânlar, fabrikalar, hastaneler ve diğer tüm yaşamsal mekânlar ile o mekânları yaşanılır kılabilecek tüm altyapı ve şantiyelerde gayrimenkul değerleme şirketlerinde iş bulma imkânlarına sahiptirler. Ayrıca, İnşaat Teknolojisi Önlisans Programını başarı ile bitiren mezunların, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık bölümlerine dikey geçiş yapabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025142

Qualification Title
Associate Degree in Construction Technology
Awarding BodyHitit University
Awarding Body ContactFaculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM
Awarding Body Urlhttps://www.hitit.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO-08 / 3112 - Civil Engineering Technicians

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

Our program trains technical staff with the title of construction technician who has more theoretical knowledge than the technician between the technician and the engineer in the field of work, more theoretical knowledge than the engineer, more application skills than the engineer and general knowledge about construction in order to meet the career goals and professional expectations of the graduates they want to reach in the future. In this context, our students;

  • To be able to work in manufacturing and service sectors by having sufficient knowledge and skills in basic subjects related to science, technology and profession, and having knowledge about project preparation and valuation with the knowledge acquired,
  • Lifelong learner, who follows innovations in accordance with the conditions of the day and can continuously improve himself/herself,
  • Able to meet the need for qualified personnel between managers/engineers and workers in the production and after-sales service sector,
  • Systems approach to analyze and solve the problems encountered on the construction site, with knowledge and awareness of occupational health and safety issues, able to carry responsibility,

to graduate with competencies.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education and face to face. In this process, common classrooms, technical drawing classes, computer laboratories and construction laboratories are used. In addition, conferences, panels and symposiums that are thought to contribute to students are organized and students are encouraged to participate in such activities.

Description
  • Makes basic mathematical and scientific calculations required by the professional field. Uses basic techniques in accessing scientific information.
  •  Knows the principles and reforms of Atatürk. Uses the Turkish language correctly and makes the necessary correspondence.
  •  Has basic foreign language knowledge.
  •  Gains the ability to select and use basic technical tools in the field of construction in accordance with the field.
  •  Gains the ability to use information technologies and some professional package programs that require special expertise effectively in project design applications.
  •  Recognizes building types and structural systems. Calculates and interprets the structural system capacity of the building correctly and realizes its design. Identifies the defects of a structure that needs reinforcement or repair and produces solutions.
  •  Recognizes building materials. Has the ability to perform and evaluate quality control tests of materials.
  •  Have knowledge about fine and rough construction works.
  •  Makes land measurements and makes the necessary calculations for land measurement. Supports road construction design and road works.
  •  Knows soil types and performs experiments related to soil and evaluates the results. Have knowledge about structure-soil interaction.
  •  Has the knowledge and skills to develop and implement projects in the field, the awareness of including those working under his/her responsibility in the project, and the ability to plan and manage professional activities.
  •  Conducts research on any topic assigned to him/her. Gains the ability to work interdisciplinary and adopts lifelong learning.
  •  Supports the construction of all kinds of construction site organization. Makes tender and contract preparation. Performs the control and certification of productions.
  •  Have knowledge about the laws and regulations in the field of construction and occupational health and safety. Makes professional practices in accordance with ethical rules.
Key Competencies

Alumni possesses the following key competences at an advanced level;

  • Explains the properties, usage areas, application techniques of building materials and applies related experiments.
  • Makes and draws mathematical calculations related to the project.
  • Controls the conformity of manufacturing to the project.
  • Makes bill of quantities, progress payment and approximate cost procedures of building projects.
Further Info

In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.

The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.

In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.

Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3,50

BB 3,00

CB 2,50

CC 2,00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

Letter grades not shown in the table are as follows:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fails for non-credit courses,

3) D: Absentee

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt

6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.

Each year, The Council of Higher Education (CoHE)  publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs:

   1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

   1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.

2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.

4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.

Our department has been accredited by MEDEK on January 01, 2025 with the examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out in line with the objectives of sustainable quality and qualification criteria.

Access Requirements

According to the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS), the student candidate who is eligible for final registration at the University; Article 45 of the Law No. 2547, according to the principles determined by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the University and within the announced periods, the registration office is registered by applying in person. The enrollment of foreign students to the University is made within the framework of the provisions of the relevant legislation and the principles determined by the Senate. The provisions of the Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561 are applied for transfer to Associate Degree / Undergraduate diploma programs. In other matters related to horizontal transfers between higher education institutions, the relevant regulations, the decisions of the Council of Higher Education on this subject and the principles to be determined by the Senate are applied.

Hitit University Technical Sciences Vocational School of Construction Department of Associate's Degree students, after making their university registrations through the E-Government system or by applying directly to the university, start their course registrations at the beginning of the semester and start studying. Exemption exams are held for courses such as Foreign Language, Basic Information Technologies and Turkish Language, which are taught in YÖK format. Students who wish to participate in these exams and if they are successful, they are exempted from these courses in their associate degree education.

https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

Conditions for SuccessFor graduation, the student must have completed 100 national credits and 124 ECTS credits, and the General Weighted Grade Point Average (GPA) must be at least 2.00 out of 4.00, provided that he/she does not fail any course. In addition, the student must complete an internship of 20 working days.
Progression Paths (Relationship Type)

After two years of education in the construction sector; dams, energy production facilities, roads, airports, urban spaces, factories, hospitals and all other vital spaces and all infrastructure and construction sites that can make those spaces livable have the opportunity to find jobs in real estate appraisal companies. In addition, graduates who successfully complete the Construction Technology Associate Degree Program can make vertical transfer to Civil Engineering and Architecture departments with the Vertical Transfer Examination conducted by ÖSYM.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025142


Qualification Title
Associate Degree in Construction Technology

Awarding Body
Hitit University

Awarding Body Contact
Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO-08 / 3112 - Civil Engineering Technicians


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO-08 / 3112 - Civil Engineering Technicians


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

Our program trains technical staff with the title of construction technician who has more theoretical knowledge than the technician between the technician and the engineer in the field of work, more theoretical knowledge than the engineer, more application skills than the engineer and general knowledge about construction in order to meet the career goals and professional expectations of the graduates they want to reach in the future. In this context, our students;

  • To be able to work in manufacturing and service sectors by having sufficient knowledge and skills in basic subjects related to science, technology and profession, and having knowledge about project preparation and valuation with the knowledge acquired,
  • Lifelong learner, who follows innovations in accordance with the conditions of the day and can continuously improve himself/herself,
  • Able to meet the need for qualified personnel between managers/engineers and workers in the production and after-sales service sector,
  • Systems approach to analyze and solve the problems encountered on the construction site, with knowledge and awareness of occupational health and safety issues, able to carry responsibility,

to graduate with competencies.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education and face to face. In this process, common classrooms, technical drawing classes, computer laboratories and construction laboratories are used. In addition, conferences, panels and symposiums that are thought to contribute to students are organized and students are encouraged to participate in such activities.


Description
  • Makes basic mathematical and scientific calculations required by the professional field. Uses basic techniques in accessing scientific information.
  •  Knows the principles and reforms of Atatürk. Uses the Turkish language correctly and makes the necessary correspondence.
  •  Has basic foreign language knowledge.
  •  Gains the ability to select and use basic technical tools in the field of construction in accordance with the field.
  •  Gains the ability to use information technologies and some professional package programs that require special expertise effectively in project design applications.
  •  Recognizes building types and structural systems. Calculates and interprets the structural system capacity of the building correctly and realizes its design. Identifies the defects of a structure that needs reinforcement or repair and produces solutions.
  •  Recognizes building materials. Has the ability to perform and evaluate quality control tests of materials.
  •  Have knowledge about fine and rough construction works.
  •  Makes land measurements and makes the necessary calculations for land measurement. Supports road construction design and road works.
  •  Knows soil types and performs experiments related to soil and evaluates the results. Have knowledge about structure-soil interaction.
  •  Has the knowledge and skills to develop and implement projects in the field, the awareness of including those working under his/her responsibility in the project, and the ability to plan and manage professional activities.
  •  Conducts research on any topic assigned to him/her. Gains the ability to work interdisciplinary and adopts lifelong learning.
  •  Supports the construction of all kinds of construction site organization. Makes tender and contract preparation. Performs the control and certification of productions.
  •  Have knowledge about the laws and regulations in the field of construction and occupational health and safety. Makes professional practices in accordance with ethical rules.

Key Competencies

Alumni possesses the following key competences at an advanced level;

  • Explains the properties, usage areas, application techniques of building materials and applies related experiments.
  • Makes and draws mathematical calculations related to the project.
  • Controls the conformity of manufacturing to the project.
  • Makes bill of quantities, progress payment and approximate cost procedures of building projects.

Further Info

In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.

The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.

In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.

Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3,50

BB 3,00

CB 2,50

CC 2,00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

Letter grades not shown in the table are as follows:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fails for non-credit courses,

3) D: Absentee

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt

6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.

Each year, The Council of Higher Education (CoHE)  publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs:

   1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

   1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.

2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.

4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.

Our department has been accredited by MEDEK on January 01, 2025 with the examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out in line with the objectives of sustainable quality and qualification criteria.


Access Requirements

According to the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS), the student candidate who is eligible for final registration at the University; Article 45 of the Law No. 2547, according to the principles determined by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the University and within the announced periods, the registration office is registered by applying in person. The enrollment of foreign students to the University is made within the framework of the provisions of the relevant legislation and the principles determined by the Senate. The provisions of the Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561 are applied for transfer to Associate Degree / Undergraduate diploma programs. In other matters related to horizontal transfers between higher education institutions, the relevant regulations, the decisions of the Council of Higher Education on this subject and the principles to be determined by the Senate are applied.

Hitit University Technical Sciences Vocational School of Construction Department of Associate's Degree students, after making their university registrations through the E-Government system or by applying directly to the university, start their course registrations at the beginning of the semester and start studying. Exemption exams are held for courses such as Foreign Language, Basic Information Technologies and Turkish Language, which are taught in YÖK format. Students who wish to participate in these exams and if they are successful, they are exempted from these courses in their associate degree education.

https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5


Conditions for Success
For graduation, the student must have completed 100 national credits and 124 ECTS credits, and the General Weighted Grade Point Average (GPA) must be at least 2.00 out of 4.00, provided that he/she does not fail any course. In addition, the student must complete an internship of 20 working days.

Progression Paths (Relationship Type)

After two years of education in the construction sector; dams, energy production facilities, roads, airports, urban spaces, factories, hospitals and all other vital spaces and all infrastructure and construction sites that can make those spaces livable have the opportunity to find jobs in real estate appraisal companies. In addition, graduates who successfully complete the Construction Technology Associate Degree Program can make vertical transfer to Civil Engineering and Architecture departments with the Vertical Transfer Examination conducted by ÖSYM.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode