Yeterlilik Kodu | TR0030019064 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Teknolojisi (Malatya OSB MYO ) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, inşaat sektörünün ihtiyaç duyduğu yeni sistemleri oluşturabilmek için gerekli olan projelerin tasarımı yapabilen, ilgili standartlara ve deprem yönetmeliğine uygun şekilde imalatların yaptırılmasını sağlayacak yeteneklere sahip, inşaat sektöründeki her türlü imalatların tekniğine uygun bir şekilde yapılmasını sağlayan ve kontrolünü yapabilecek birikimi olan, kamu sektöründe ve özel sektörde görev alabilecek beşinci seviye (Tekniker) nitelikli insan gücü yetiştirmek programın temel amacıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Program eğitim amaçlarına nasıl ulaşılacağının belirlenmesi üzere İnönü Üniversitesi Sınav Yönergesi ve İnönü Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine bağlı olarak; her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olup öğrencinin başarı notu ara sınav puanının % 40’ı ve yarıyıl sonu puanının % 60’ı toplanarak belirlenmektedir. Her dönem öğrencilere sözlü sunumlar yaptırılmakta ve yazılı ödevler verilmektedir. Öğrenciler derslerin uygulama saatlerinde laboratuvar ortamında bireysel ve ortak çalışma imkânı bulmakta, yapılan analizler sonucu deney raporu hazırlamakta ve hazırladığı ödevler ile araştırma yeteneği kazanmaktadır. Böylece genel ölçme ve değerlendirme şekline ek olarak başarı notuna ek katkılar yapılmaktadır.
Sınava girmedi notu (GR); yarıyıl/yıl sonu sınavına girmeyen öğrenciye ara sınav notlarına ve yarıyıl/yıl içi çalışmalarına bakılmadan verilen nottur. GR notu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır. GR notu genel not ortalamasına katılır. Yeterli notu (YT); kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir. Yetersiz notu (YZ); kredisiz derslerde başarısızlık notu olarak verilir.
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) | |
Giriş Şartı | Öğrenci kontenjanları birimlerce önerilerek Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığına bildirilmekte ve Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenmektedir. Programa öğrenci alımları Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretime Giriş sınavı sonucuna göre kontenjanlar dâhilinde yapılmakta olup, tercih ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yapılırken, kayıtlar ise e-Devlet sistemi üzerinden ya da birim öğrenci işleri tarafından yapılmaktadır. Söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmektedir. Programda öğrencinin kabulü ile ilgili tüm süreçlerde açık ve tutarlı kriterler uygulanmaktadır. Programa Yükseköğretim Kurulunun kriterleri çerçevesinde Yatay Geçiş yoluyla da öğrenci alımı yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise Uluslararası Öğrenci Seçme Sınavı (İNÜYÖS) ile kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için 120 AKTS’yi tamamlaması ve öğrencinin programda belirtilen bütün dersleri, uygulamaları, proje, laboratuvar ve İşletmede Mesleki Eğitim (İME) dersi gibi zorunlu uygulama eğitimi çalışmalarını başarmış olması ve AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İnşaat Bölümü ön lisans mezunları, elde etmiş olacakları inşaat teknolojisi ünvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030019064
ISCO 08
ISCO 08
Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, inşaat sektörünün ihtiyaç duyduğu yeni sistemleri oluşturabilmek için gerekli olan projelerin tasarımı yapabilen, ilgili standartlara ve deprem yönetmeliğine uygun şekilde imalatların yaptırılmasını sağlayacak yeteneklere sahip, inşaat sektöründeki her türlü imalatların tekniğine uygun bir şekilde yapılmasını sağlayan ve kontrolünü yapabilecek birikimi olan, kamu sektöründe ve özel sektörde görev alabilecek beşinci seviye (Tekniker) nitelikli insan gücü yetiştirmek programın temel amacıdır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Yapı malzemelerinin özelliklerini, kullanım alanlarını, uygulama tekniklerini açıklar ve ilgili deneyleri uygular.
- Proje ile ilgili matematiksel hesapları yapar ve çizer.
- İmalatın projeye uygunluğunu kontrol eder.
- Yapı projelerinin metraj, hakediş ve yaklaşık maliyet işlemlerini yapar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Program eğitim amaçlarına nasıl ulaşılacağının belirlenmesi üzere İnönü Üniversitesi Sınav Yönergesi ve İnönü Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine bağlı olarak; her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olup öğrencinin başarı notu ara sınav puanının % 40’ı ve yarıyıl sonu puanının % 60’ı toplanarak belirlenmektedir. Her dönem öğrencilere sözlü sunumlar yaptırılmakta ve yazılı ödevler verilmektedir. Öğrenciler derslerin uygulama saatlerinde laboratuvar ortamında bireysel ve ortak çalışma imkânı bulmakta, yapılan analizler sonucu deney raporu hazırlamakta ve hazırladığı ödevler ile araştırma yeteneği kazanmaktadır. Böylece genel ölçme ve değerlendirme şekline ek olarak başarı notuna ek katkılar yapılmaktadır.
- Ders başarı notunun hesaplanması aşağıdaki esaslara göre yapılır:
- Bağıl değerlendirme sistemi uygulama esasları, ilgili kurullar tarafından belirlenir ve Senato tarafından karara bağlanır.
- Ham başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl/yıl sonu sınav notunun %60’ı toplanarak hesaplanır.
- Bağıl değerlendirme sisteminde aşağıdaki limitler esas alınır:
- Ham başarı notu alt limiti, öğrencinin 100 tam puan üzerinden alması gereken başarı notunun baraj değeridir. Bu not, ön lisans ve lisans düzeyinde eğitim veren tüm birimler için en az 40 puandır. Bu limit Senato tarafından artırılabilir.
- Öğrencinin bir dersten şartlı veya doğrudan geçebilmesi için, yarıyıl/yıl içi not ortalamasına bakılmaksızın yarıyıl/yıl sonu sınavından 100 üzerinden en az 50 puan alması şarttır. Bu limit Senato tarafından artırılabilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavlarına girmeyen ya da bu limitin altında puan alan öğrenci F2 harf notu alarak başarısız sayılır.
- Yüksekokulda kullanılan ders başarı not aralıkları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
- Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2 ve C3 notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
- Bir dersten D1, D2 ve D3 notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
- Bir dersten F1 ve F2 notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
- Bir dersten F3 notunu alan öğrenci devamsız kabul edilir.
- Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
- F1, F2, YZ ve GR notları başarısız, F3 devamsız olarak değerlendirilir.
- F1 notunun üst limiti, ilgili birim için Senato tarafından belirlenen, ham başarı notu alt limitidir.
- GR, YT ve YZ harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır:
Sınava girmedi notu (GR); yarıyıl/yıl sonu sınavına girmeyen öğrenciye ara sınav notlarına ve yarıyıl/yıl içi çalışmalarına bakılmadan verilen nottur. GR notu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır. GR notu genel not ortalamasına katılır.
Yeterli notu (YT); kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir.
Yetersiz notu (YZ); kredisiz derslerde başarısızlık notu olarak verilir.
- Yüzlük not sistemi uygulanan diğer üniversitelerden, Üniversiteye yatay geçiş ile gelen öğrencinin notları, Senato tarafından belirlenen esaslara göre dönüştürülür.
- Kopya çektiği sabit olan öğrenci, kopya çektiği dersten sıfır alır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Öğrenci kontenjanları birimlerce önerilerek Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığına bildirilmekte ve Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenmektedir. Programa öğrenci alımları Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretime Giriş sınavı sonucuna göre kontenjanlar dâhilinde yapılmakta olup, tercih ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yapılırken, kayıtlar ise e-Devlet sistemi üzerinden ya da birim öğrenci işleri tarafından yapılmaktadır. Söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmektedir.
Programda öğrencinin kabulü ile ilgili tüm süreçlerde açık ve tutarlı kriterler uygulanmaktadır. Programa Yükseköğretim Kurulunun kriterleri çerçevesinde Yatay Geçiş yoluyla da öğrenci alımı yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise Uluslararası Öğrenci Seçme Sınavı (İNÜYÖS) ile kabul edilmektedir.
İnşaat Bölümü ön lisans mezunları, elde etmiş olacakları inşaat teknolojisi ünvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu.pdf
- İnönü Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği.pdf
- İnönü Üniversitesi Sınav Yönergesi.pdf
- İnönü Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programlarına İNÜYÖS Dışı Uluslararası Öğrenci Kabulüne İlişkin Usul ve Esaslar.pdf
- İnönü Üniversitesi Malatya OSB Meslek Yüksekokulu İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi.pdf
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.pdf
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030019064 | |
Qualification Title | Associate Degree in Construction Technology | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The main purpose of the program is to train a fifth level (Technician) qualified workforce who has internalized the concepts and principles related to the subject, can design the projects required to create new systems needed by the construction sector, has the skills to ensure that manufacturing is carried out in accordance with the relevant standards and earthquake regulations, has the knowledge to ensure and control all types of manufacturing in the construction sector in accordance with the technique, and can work in the public and private sectors. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | In order to determine how to achieve the program educational objectives, in accordance with the Inonu University Exam Directive and Inonu University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation; the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the Course Curriculum and the student's success grade is determined by adding 40% of the midterm exam score and 60% of the semester end score. Oral presentations are made to students and written assignments are given each semester. Students have the opportunity to work individually and jointly in a laboratory environment during the practice hours of the courses, prepare experimental reports as a result of the analyses made and gain research skills with the assignments they prepare. Thus, in addition to the general measurement and evaluation method, additional contributions are made to the success grade.
Exam not taken grade (GR); is the grade given to a student who did not take the midterm/end-of-year exam without considering their midterm exam grades and midterm/year work. A student who receives a GR grade is considered to have failed that course. The GR grade is included in the general grade point average. The sufficient grade (YT); is given as a success grade for non-credit courses. The insufficient grade (YZ); is given as a failure grade for non-credit courses.
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Institution Name; Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK) | |
Access Requirements | Student quotas are proposed by the units and reported to the Council of Higher Education and determined by the Council of Higher Education. Student admissions to the program are made within the quotas according to the results of the Higher Education Entrance Exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), and the preference and placement procedures are carried out by ÖSYM. While the placement procedures of the students to the university are carried out by ÖSYM in line with their preferences, the registrations are made through the e-Government system or by the unit student affairs. The main criteria regarding the mentioned systems are determined by the Council of Higher Education. Clear and consistent criteria are applied in all processes regarding the acceptance of students in the program. Students are also admitted to the program through Horizontal Transfer within the framework of the criteria of the Council of Higher Education. Foreign students are accepted through the International Student Selection Exam (İNÜYÖS). | |
Conditions for Success | In order for the student to graduate from the program, he/she must complete 120 ECTS and pass all courses, practices, compulsory practical training studies such as projects, laboratories and Vocational Training in Business (VTB) courses specified in the program and have a GPA of at least 2.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Construction will be able to work professionally in both the public and private sectors with the title and diploma they will receive in construction technology. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030019064
ISCO 08
ISCO 08
The main purpose of the program is to train a fifth level (Technician) qualified workforce who has internalized the concepts and principles related to the subject, can design the projects required to create new systems needed by the construction sector, has the skills to ensure that manufacturing is carried out in accordance with the relevant standards and earthquake regulations, has the knowledge to ensure and control all types of manufacturing in the construction sector in accordance with the technique, and can work in the public and private sectors.
Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided.
- Has basic, up-to-date and applied knowledge about his/her profession.
- Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and applications for his/her profession and uses them effectively.
- Effectively uses information technologies (software, program, animation etc.) related to his/her profession.
- Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and present a solution proposal.
- Can effectively present his/her thoughts through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and express them in an understandable manner.
- Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his/her field.
- Has awareness about career management and lifelong learning.
- Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to his/her field.
- Follows information in his/her field using a foreign language and communicates with his/her colleagues.
- Explains the properties, areas of use, application techniques of building materials and applies relevant experiments.
- Makes and draws mathematical calculations related to the project.
- Controls the conformity of the production to the project.
- Performs the quantity, progress payment and approximate cost transactions of building projects.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In order to determine how to achieve the program educational objectives, in accordance with the Inonu University Exam Directive and Inonu University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation; the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the Course Curriculum and the student's success grade is determined by adding 40% of the midterm exam score and 60% of the semester end score. Oral presentations are made to students and written assignments are given each semester. Students have the opportunity to work individually and jointly in a laboratory environment during the practice hours of the courses, prepare experimental reports as a result of the analyses made and gain research skills with the assignments they prepare. Thus, in addition to the general measurement and evaluation method, additional contributions are made to the success grade.
- The calculation of course success grade is made according to the following principles:
- The application principles of the relative evaluation system are determined by the relevant boards and decided by the Senate.
- The raw success grade is calculated by adding 40% of the midterm exam grade and 60% of the midterm/year end exam grade.
- The following limits are taken as basis in the relative evaluation system:
- The lower limit of the raw success grade is the threshold value of the success grade that the student must receive out of 100 full points. This grade is a minimum of 40 points for all units providing education at the associate and undergraduate levels. This limit may be increased by the Senate.
- In order for a student to pass a course conditionally or directly, they must receive at least 50 points out of 100 on the midterm/yearly exam, regardless of their midterm/yearly grade point average. This limit may be increased by the Senate. Students who do not take the midterm/yearly exams or who receive a score below this limit are deemed to have failed by receiving an F2 letter grade.
- The course success grade ranges and equivalents used in the college are shown below:
- A student who receives one of the grades A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2 and C3 from a course is considered to have passed that course.
- A student who receives one of the grades D1, D2 and D3 from a course is considered to have conditionally passed that course.
- A student who receives grades F1 and F2 from a course is considered to have failed that course.
- A student who receives grade F3 from a course is considered to be absent.
- The meanings of letters other than the success grade letters are as follows:
- F1, F2, YZ and GR grades are considered as failing, F3 as absent.
- The upper limit of the F1 grade is the lower limit of the raw success grade determined by the Senate for the relevant unit.
- GR, YT and YZ letter grades are defined as follows:
Exam not taken grade (GR); is the grade given to a student who did not take the midterm/end-of-year exam without considering their midterm exam grades and midterm/year work. A student who receives a GR grade is considered to have failed that course. The GR grade is included in the general grade point average.
The sufficient grade (YT); is given as a success grade for non-credit courses.
The insufficient grade (YZ); is given as a failure grade for non-credit courses.
- The grades of students who transfer to the University from other universities where the 100 grade system is applied are converted according to the principles determined by the Senate.
- A student who is proven to have cheated will receive a zero from the course he/she cheated in.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- The Council of Higher Education (CoHE) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accreditation Institution Name; Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK)
Student quotas are proposed by the units and reported to the Council of Higher Education and determined by the Council of Higher Education. Student admissions to the program are made within the quotas according to the results of the Higher Education Entrance Exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), and the preference and placement procedures are carried out by ÖSYM. While the placement procedures of the students to the university are carried out by ÖSYM in line with their preferences, the registrations are made through the e-Government system or by the unit student affairs. The main criteria regarding the mentioned systems are determined by the Council of Higher Education. Clear and consistent criteria are applied in all processes regarding the acceptance of students in the program. Students are also admitted to the program through Horizontal Transfer within the framework of the criteria of the Council of Higher Education. Foreign students are accepted through the International Student Selection Exam (İNÜYÖS).
Graduates of the Department of Construction will be able to work professionally in both the public and private sectors with the title and diploma they will receive in construction technology.
- Higher Education Law No. 2547.pdf
- Inonu University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation.pdf
- Inonu University Exam Directive.pdf
- Procedures and Principles Regarding the Admission of International Students to Inonu University Associate and Undergraduate Programs Outside of İNÜYÖS.pdf
- Inonu University Malatya OIZ Vocational School Directive on Vocational Education in Business.pdf
- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation.pdf
- Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
The qualification is valid at all times.
