Yeterlilik Kodu | TR0030222629 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İnşaat Mühendisliği bölümümüzün amacı analitik düşünce ve sistem düşüncesi gibi inşaat mühendisliği bilgi ve becerilerini uygulayarak kendi profesyonel alanlarındaki problemleri çözebilen; araştırma, planlama, tasarım ve uygulama yetkinliklerine sahip; mezun oldukları zaman, uygulamayı kavramış ve değişime uyum sağlayabilen ve dünyanın her yerinde alanlarında aranan bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Aydın Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da çeşitli kurumlarda ve iş yerlerinde Yerinde Uygulama eğitimleriyle uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak 2010/19 sayılı 21.10.2010 tarihli İstanbul Aydın Üniversitesi Not Değerlendirme Sistemi Yönergesi tarafından belirlenmiştir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Yarıyıl içi akademik faaliyetlerin tümünün başarı notuna etkisi %60, yarıyıl sonu akademik faaliyetinin (final sınavları veya final sınavı yerine geçen proje, ödev vb akademik faaliyet) başarı notuna etkisi %40’tır. 4. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Puan Katsayısı Harf Notu 90-100 4,0 AA 85-89 3,5 BA 80-84 3,0 BB 75-79 2,5 CB 70-74 2,0 CC 60-69 1,5 DC 50-59 1,0 DD 40-49 0,5 FD 39 ve altı 0,0 FF | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak; İstanbul Aydın Üniversitesi İnşaat Mühendisliği ders planındaki tüm zorunlu, seçmeli dersleri ve yerinde uygulamaları başarıyla tamamlamış olmak; 4.00 üzerinden en az 2.00 ortalamaya sahip olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans ProgramlarıMezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222629
ISCO 08
ISCO 08
İnşaat Mühendisliği bölümümüzün amacı analitik düşünce ve sistem düşüncesi gibi inşaat mühendisliği bilgi ve becerilerini uygulayarak kendi profesyonel alanlarındaki problemleri çözebilen; araştırma, planlama, tasarım ve uygulama yetkinliklerine sahip; mezun oldukları zaman, uygulamayı kavramış ve değişime uyum sağlayabilen ve dünyanın her yerinde alanlarında aranan bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Aydın Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da çeşitli kurumlarda ve iş yerlerinde Yerinde Uygulama eğitimleriyle uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygular.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkında olur.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgilidir.
- İnşaat mühendisliğinde analiz ve tasarım için kullanılan hazır programların mevcut problem için, varsa, uygun olanını tespit eder ve kullanır.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartları bilir.
- Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital Yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak 2010/19 sayılı 21.10.2010 tarihli İstanbul Aydın Üniversitesi Not Değerlendirme Sistemi Yönergesi tarafından belirlenmiştir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Yarıyıl içi akademik faaliyetlerin tümünün başarı notuna etkisi %60, yarıyıl sonu akademik faaliyetinin (final sınavları veya final sınavı yerine geçen proje, ödev vb akademik faaliyet) başarı notuna etkisi %40’tır.
4. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Puan Katsayısı Harf Notu
90-100 4,0 AA
85-89 3,5 BA
80-84 3,0 BB
75-79 2,5 CB
70-74 2,0 CC
60-69 1,5 DC
50-59 1,0 DD
40-49 0,5 FD
39 ve altı 0,0 FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans ProgramlarıMezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222629 | |
Qualification Title | Civil Engineering Undergraduate Degree | |
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of our Civil Engineering Department is to ensure that students are trained to solve problems in their professional fields by applying civil engineering knowledge and skills such as analytical thinking and systems thinking; to have research, planning, design and application competencies; to have grasped the application and can adapt to change when they graduate, and to be sought-after individuals in their fields all over the world. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training is provided through On-Site Application training in laboratories and workshops within Istanbul Aydin University or in industry, various institutions, and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | 1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by the Istanbul Aydin University Grade Evaluation System Directive No. 2010/19 dated 21.10.2010, in accordance with senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation. 3. The effect of all academic activities during the semester on the success grade is 60%, and the effect of the end-of-semester academic activities (final exams or academic activities that replace the final exam, such as projects, assignments, etc.) on the success grade is 40%. 4. Letter-based grading systems are applied while evaluating student’s achivement. | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Achieving a minimum of 240 ECTS course credits; Having successfully completed all compulsory, elective courses and on-site practices in the Istanbul Aydin University Civil Engineering course plan; Having an average of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030222629
ISCO 08
ISCO 08
The aim of our Civil Engineering Department is to ensure that students are trained to solve problems in their professional fields by applying civil engineering knowledge and skills such as analytical thinking and systems thinking; to have research, planning, design and application competencies; to have grasped the application and can adapt to change when they graduate, and to be sought-after individuals in their fields all over the world.
Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training is provided through On-Site Application training in laboratories and workshops within Istanbul Aydin University or in industry, various institutions, and workplaces.
- Competent knowledge of mathematics, science and technology, and civil engineering; ability to apply this knowledge to engineering solutions.
- The ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
- The ability to design a system, a component or a process in a satisfactory manner considering realistic constraints and conditions such as economics, environmental issues, social, health, politics, ethics, security and sustainability; knowledge of project management and applications of risk management.
- The ability to function within disciplinary and interdisciplinary teams as well as an individual.
- The ability to determine, identify, formulate, and solve complex civil engineering problems; ability to select and apply apropriate analysis and modelling methods.
- Determine, if available, the proper professional computer software to be used to analyze and design civil engineering structures.
- The understanding of professional and ethical responsibilities.
- Ability to effectively communicate in Turkish and in at least a foreign language; knowledge of a foreign language.
- Knowledge of the impacts of civil engineering applications within a global and societal context; entrepreneurship, innovativeness, and awareness of sustainable development.
- A recognition of the need for life-long learning; ability to reach knowledge, to follow advances in science and technology and to consistently renew oneself.
- Knowledge of contemporary issues; an awareness of legal consequences of civil engineering solutions and implementations.
- The ability to select, to improve and to utilize modern techniques and tools for civil engineering applications; an ability to efficiently utilize information and communication technologies.
- Literacy qualification
- Multiple language qualification
- Qualification in mathematics, science, technology and engineering
- Digital qualification
- Personal, social and learning competence
- Citizenship qualification
- Entrepreneurship qualification
- Cultural awareness and expression qualification
1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by the Istanbul Aydin University Grade Evaluation System Directive No. 2010/19 dated 21.10.2010, in accordance with senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.
3. The effect of all academic activities during the semester on the success grade is 60%, and the effect of the end-of-semester academic activities (final exams or academic activities that replace the final exam, such as projects, assignments, etc.) on the success grade is 40%.
4. Letter-based grading systems are applied while evaluating student’s achivement.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
- YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
- YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
- Establishment and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
- In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
- Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
The qualification is valid at all times.