Yeterlilik Kodu | TR0030220739 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümde yapı, mekanik, geoteknik, ulaştırma ve hidrolik olmak üzere beş anabilim dalı bulunmaktadır. Bir akademik yıl 14 haftalık iki yarıyıldan oluşmaktadır. Bölümde eğitim dili Türkçedir. Birinci yıl daha çok matematik, fizik, kimya, bilgisayar, teknik resim ve bazı temel mühendislik dersleri verilmekte bunu izleyen yıllarda da yapı, mekanik, geoteknik, hidrolik, ulaştırma, konularında temel teknik dersler görülmektedir. Öğrenciler zorunlu derslerin yanı sıra ilgi alanına göre 4. yılda 5 adet teknik seçmeli, 2. yılda da 2 adet sosyal seçmeli ders almak zorundadırlar. Öğrenciler 4. yarıyıl sonunda şantiye, 6. yarıyıl sonunda büro ve hidrolik ya da ulaştırma stajlarından biri olmak üzere toplam 3 adet staj yaz tamamlamak zorundadır. Son yıl alınan bitirme projesinde öğrenciler istedikleri alanlarda araştırma yaparak bilgi ve araştırma deneyimlerini geliştirdiklerini gösterir bir bitirme projesi hazırlamak zorundadırlar. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler; teorik derslere en az %70 ve uygulamalı derslere en az %80 oranında devam etmek ve bu derslerin sınavlarına katılmak zorundadırlar. Devam durumu öğretim elemanları tarafından derslerde yapılacak yoklamalarla belirlenir. Devamsızlıkların bulunmasında ders veya uygulamanın o yarıyıl/yıldaki toplam saati temel alınır. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Derslere ait sınavlar, yarıyıl(vize)/yıl sonu(final) ve bütünleme sınavı olarak yapılır. Sınav tarihleri bölüm başkanlığınca açıklanır. Yarıyıl sınavı en az 1 kere olmak üzere öğrenim döneminin 10. haftası yapılmaktadır. Ayrıca yarıyıl sınavına ödev, proje, kısa sınav puanları da katılabilir. Yarıyıl sınavının başarı notuna katkısı %40’dır. Yılsonu sınavları derslerin bitimini takip eden 2 hafta süresince yapılmaktadır. Yılsonu sınavının başarı notuna katkısı %60’dır. Yılsonu sınavından başarılı olamayan öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır. Bütünleme sınavı yılsonu sınavının bitimini takip eden 2 hafta süresince yapılmaktadır. Bütünleme sınavının başarı notuna katkısı %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için yılsonu ya da bütünleme sınavından en az 60 puan almaları ve derse ait başarı notunun en az 60 puan olması gerekmektedir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin en az 240 AKTS kazanması gerekmektedir. Ayrıca, öğrencilerin zorunlu stajlarını yapmış olmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | İnşaat Mühendisliği Bölümüne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. Merkezi Yerleştirmede adaylar İnşaat Mühendisliği Bölümüne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İnşaat Mühendisliği Bölümüne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır. Ayrıca İnşaat Mühendisliği Bölümüne Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin en az 240 AKTS kazanması gerekmektedir. Ayrıca, öğrencilerin zorunlu stajlarını yapmış olmaları gerekmektedir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin en az 240 AKTS kazanması gerekmektedir. Ayrıca, öğrencilerin zorunlu stajlarını yapmış olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İnşaat mühendisliği, malzeme ve tekniği en iyi şekilde bir araya getiren, yapıların plan, proje, yapım ve denetlenmesiyle uğraşan temel mühendislik dalıdır. Bu nedenle inşat mühendisliği eğitimini alıp mezun olan öğrenciler meslek hayatlarında çok geniş bir yelpazede çalışma olanaklarına sahip olmaktadırlar. İnşaat mühendisleri her türlü bina, baraj, havaalanı, köprü, yol, su kemerleri, liman, kanalizasyon, su şebekesi, tünel, demiryolu, hızlı tren projeleri, metro vb. Hizmet ve endüstri yapılarının planlanması, projelendirilmesi, yapımı ve denetimi konularında görev alabilirler. Kendi işyerlerini kurabilirler. Çeşitli inşaat firmalarına bağlı ya da bağımsız olarak yurt dışında çalışabilirler. Çevre ve şehircilik bakanlığı, karayolları, devlet su işleri, devlet demiryolları, belediyeler, il özel idareler gibi tüm kamu kurum ve kuruluşlarında inşaat mühendisi olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220739
ISCO:08
ISCO:08
Bölümde yapı, mekanik, geoteknik, ulaştırma ve hidrolik olmak üzere beş anabilim dalı bulunmaktadır. Bir akademik yıl 14 haftalık iki yarıyıldan oluşmaktadır. Bölümde eğitim dili Türkçedir. Birinci yıl daha çok matematik, fizik, kimya, bilgisayar, teknik resim ve bazı temel mühendislik dersleri verilmekte bunu izleyen yıllarda da yapı, mekanik, geoteknik, hidrolik, ulaştırma, konularında temel teknik dersler görülmektedir. Öğrenciler zorunlu derslerin yanı sıra ilgi alanına göre 4. yılda 5 adet teknik seçmeli, 2. yılda da 2 adet sosyal seçmeli ders almak zorundadırlar. Öğrenciler 4. yarıyıl sonunda şantiye, 6. yarıyıl sonunda büro ve hidrolik ya da ulaştırma stajlarından biri olmak üzere toplam 3 adet staj yaz tamamlamak zorundadır. Son yıl alınan bitirme projesinde öğrenciler istedikleri alanlarda araştırma yaparak bilgi ve araştırma deneyimlerini geliştirdiklerini gösterir bir bitirme projesi hazırlamak zorundadırlar.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mühendisliğin temel konuları ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimine sahiptir
- Temel mühendislik konuları ve inşaat mühendisliği alanında sahip olduğu bilgi donanımını inşaat mühendisliği problemlerinin çözümünde nasıl kullanacağını bilir
- Mühendislik uygulamaları için uygun ve gerekli analitik yöntemleri, modelleme tekniklerini ve yazılımları bilir
- İnşaat mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar
- Sahip olduğu mühendislik formasyonunu kullanarak karşılaştığı bir mühendislik problemini çözer
- İnşaat Mühendisliği ile ilgili uygulamalar için gerekli olan bir ürünü veya süreci sahip olduğu mühendislik bilgilerinden faydalanarak uygulamaya dönüştürebilme becerisine sahiptir
- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir
- Proje yöneticisi/uygulayıcısı olarak görev yapar
- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir
- Mezuniyet sonrası saha uygulamaların farkındadır
- Sorunlara İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği biçimde güvenli, güvenilir, estetik, pratik, etkili ve ekonomik çözümler sunar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler; teorik derslere en az %70 ve uygulamalı derslere en az %80 oranında devam etmek ve bu derslerin sınavlarına katılmak zorundadırlar. Devam durumu öğretim elemanları tarafından derslerde yapılacak yoklamalarla belirlenir. Devamsızlıkların bulunmasında ders veya uygulamanın o yarıyıl/yıldaki toplam saati temel alınır. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Derslere ait sınavlar, yarıyıl(vize)/yıl sonu(final) ve bütünleme sınavı olarak yapılır.
Sınav tarihleri bölüm başkanlığınca açıklanır. Yarıyıl sınavı en az 1 kere olmak üzere öğrenim döneminin 10. haftası yapılmaktadır. Ayrıca yarıyıl sınavına ödev, proje, kısa sınav puanları da katılabilir. Yarıyıl sınavının başarı notuna katkısı %40’dır. Yılsonu sınavları derslerin bitimini takip eden 2 hafta süresince yapılmaktadır. Yılsonu sınavının başarı notuna katkısı %60’dır. Yılsonu sınavından başarılı olamayan öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır. Bütünleme sınavı yılsonu sınavının bitimini takip eden 2 hafta süresince yapılmaktadır.
Bütünleme sınavının başarı notuna katkısı %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için yılsonu ya da bütünleme sınavından en az 60 puan almaları ve derse ait başarı notunun en az 60 puan olması gerekmektedir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin en az 240 AKTS kazanması gerekmektedir. Ayrıca, öğrencilerin zorunlu stajlarını yapmış olmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İnşaat Mühendisliği Bölümüne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. Merkezi Yerleştirmede adaylar İnşaat Mühendisliği Bölümüne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İnşaat Mühendisliği Bölümüne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır. Ayrıca İnşaat Mühendisliği Bölümüne Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır.
İnşaat mühendisliği, malzeme ve tekniği en iyi şekilde bir araya getiren, yapıların plan, proje, yapım ve denetlenmesiyle uğraşan temel mühendislik dalıdır. Bu nedenle inşat mühendisliği eğitimini alıp mezun olan öğrenciler meslek hayatlarında çok geniş bir yelpazede çalışma olanaklarına sahip olmaktadırlar. İnşaat mühendisleri her türlü bina, baraj, havaalanı, köprü, yol, su kemerleri, liman, kanalizasyon, su şebekesi, tünel, demiryolu, hızlı tren projeleri, metro vb. Hizmet ve endüstri yapılarının planlanması, projelendirilmesi, yapımı ve denetimi konularında görev alabilirler. Kendi işyerlerini kurabilirler. Çeşitli inşaat firmalarına bağlı ya da bağımsız olarak yurt dışında çalışabilirler. Çevre ve şehircilik bakanlığı, karayolları, devlet su işleri, devlet demiryolları, belediyeler, il özel idareler gibi tüm kamu kurum ve kuruluşlarında inşaat mühendisi olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220739 | |
Qualification Title | İnşaat Mühendisliği License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | The candidate has sufficient knowledge on the basic topics of engineering and the field of civil engineering. The candidate knows how to use fundamental topics of engineering and civil engineering knowledge in solving civil engineering problems. The candidate has the knowledge of appropriate analytical methods, modeling techniques and softwares. The candidate describes and identifies problems in civil engineering. The candidate solves an engineering problem by using his/her engineering formation. The candidate has the ability to transform a product or process required for applications related to civil engineering into an application by making use of his/her engineering knowledge. The candidate has the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results. The candidate manages/applies a civil engineering project. The candidate is aware of the universal and social impacts of engineering solutions and applications The candidate assumes responsibility in team work with self confidence. The candidate provides safe, reliable, aesthetic, practical, effective and economical solutions for problems of civil engineering. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Minimum %70 attendance for theoretical courses and minimum %80 attendance for practical courses is mandatory. To check whether the attendance of the student during the term or whole year is enough, lecturer takes into account the overall hours of related course. For any valid excuses made by the student, not to take exam, according to the decision of faculty student can take make-up exam. The exams for each course are organized as midterm, final and make-up exams. Exam dates are announced by the department. Midterms are organized at least one time and on the tenth week of the education year. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40 effect on the average score of related course. Final exams are performed in two week following end of the term. Final exam has %60 effect on the average score of related course. All exams are evaluated in a scale between 0 and 100. Students can pass any course if their score is 60 or more in final exam or make-up exam and if their average score of related course is 60 and more. For more details, readers are referred to the syllabus of the related course. For the graduation from this programme, the students are required to have at least 2.00/4.00 regarding the Cumulative Grade Points Average. Students are required to have minimum 240 ECTS for the graduation. Besides, students have to complete their compulsory internships | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The students are admitted to the Department of Civil Engineering through a general nation-wide exam (LYS) performed by ÖSYM. In the centralized admission, the LYS scores, the preferences of the students regarding the bachelor programs and the quotas and terms of the programs are taken into consideration. The admissions of the students accepted to the Department of Civil Engineering are done by the Department of Student Affairs according to the calendar determined by OSYM. Additionally, the graduates of vocational schools, completing their degrees succesfully, are accepted to the Department of Civil Engineering through the DGS (Vertical Trasnfer Exam) exam performed by OSYM. | |
Conditions for Success | For the graduation from this programme, the students are required to have at least 2.00/4.00 regarding the Cumulative Grade Points Average. Students are required to have minimum 240 ECTS for the graduation. Besides, students have to complete their compulsory internships For the graduation from this programme, the students are required;-to have at least 2.00/4.00 of Cumulative Grade Points Average-to have completed all the courses in their undergraduate programme with a letter grade better than DD-to have completed a minimum of 240 ECTS credits -to have completed their compulsory internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Civil Engineering is a branch of engineering which deals with planning, project management, building and auditing of construction projects by gathering in the best ways the knowledge of materials and techniques. Thus, the students who have the Bachelors degree from Civil Engineering have the oppurtunity to be employed in many different fields of areas, such as planning, building and auditing of buildings, dams, airfields, bridges, roads, harbor and water structures, sewage systems, water transportation systems, tunnels, railways, light-rail and subway systems, etc.. in private and public companies. They can be employed in planning, project design, construction and inspection of service and industrial structures. They can establish their own companies work in foreign countries on their own or in constrcution companies. They can work as civil engineeris in institutes, such as the Ministry of Environment and Urbanization, Highway Administration, State Hydraulic Works, State Railways, Municipalities, City Special Administrations | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220739
The candidate has sufficient knowledge on the basic topics of engineering and the field of civil engineering. The candidate knows how to use fundamental topics of engineering and civil engineering knowledge in solving civil engineering problems. The candidate has the knowledge of appropriate analytical methods, modeling techniques and softwares. The candidate describes and identifies problems in civil engineering. The candidate solves an engineering problem by using his/her engineering formation. The candidate has the ability to transform a product or process required for applications related to civil engineering into an application by making use of his/her engineering knowledge. The candidate has the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results. The candidate manages/applies a civil engineering project. The candidate is aware of the universal and social impacts of engineering solutions and applications The candidate assumes responsibility in team work with self confidence. The candidate provides safe, reliable, aesthetic, practical, effective and economical solutions for problems of civil engineering.
Minimum %70 attendance for theoretical courses and minimum %80 attendance for practical courses is mandatory. To check whether the attendance of the student during the term or whole year is enough, lecturer takes into account the overall hours of related course. For any valid excuses made by the student, not to take exam, according to the decision of faculty student can take make-up exam. The exams for each course are organized as midterm, final and make-up exams. Exam dates are announced by the department. Midterms are organized at least one time and on the tenth week of the education year. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40 effect on the average score of related course. Final exams are performed in two week following end of the term. Final exam has %60 effect on the average score of related course. All exams are evaluated in a scale between 0 and 100. Students can pass any course if their score is 60 or more in final exam or make-up exam and if their average score of related course is 60 and more. For more details, readers are referred to the syllabus of the related course. For the graduation from this programme, the students are required to have at least 2.00/4.00 regarding the Cumulative Grade Points Average. Students are required to have minimum 240 ECTS for the graduation. Besides, students have to complete their compulsory internships
The students are admitted to the Department of Civil Engineering through a general nation-wide exam (LYS) performed by ÖSYM. In the centralized admission, the LYS scores, the preferences of the students regarding the bachelor programs and the quotas and terms of the programs are taken into consideration. The admissions of the students accepted to the Department of Civil Engineering are done by the Department of Student Affairs according to the calendar determined by OSYM. Additionally, the graduates of vocational schools, completing their degrees succesfully, are accepted to the Department of Civil Engineering through the DGS (Vertical Trasnfer Exam) exam performed by OSYM.
Civil Engineering is a branch of engineering which deals with planning, project management, building and auditing of construction projects by gathering in the best ways the knowledge of materials and techniques. Thus, the students who have the Bachelors degree from Civil Engineering have the oppurtunity to be employed in many different fields of areas, such as planning, building and auditing of buildings, dams, airfields, bridges, roads, harbor and water structures, sewage systems, water transportation systems, tunnels, railways, light-rail and subway systems, etc.. in private and public companies. They can be employed in planning, project design, construction and inspection of service and industrial structures. They can establish their own companies work in foreign countries on their own or in constrcution companies. They can work as civil engineeris in institutes, such as the Ministry of Environment and Urbanization, Highway Administration, State Hydraulic Works, State Railways, Municipalities, City Special Administrations
Qualification is continuous