Yeterlilik Kodu

TR0030217375

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
  • Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a)Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. 1 - Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisi 2 - Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 3 - Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler) 4 - Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5 - Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 6 - Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 7 - Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 8 - Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 9 - Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 10 - Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık 11 - Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıBir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Öğrenci toplam 240 AKTS tamamlamak zorundadır ve 40 gün endüstri stajının yan sıra 1 dönem iş yeri eğitimi yapmak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ), Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü (DSİ), Karayolları Genel Müdürlüğü (TCK), Devlet Demiryolları (TCDD) , Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı (ETKB), Bakanlıkların İnşaat, Emlak ve Onarım Daire Başkanlıkları, Kamu Kurumlarının İnşaat, Emlak ve Onarım Daire Başkanlıkları, Belediyeler, Nükleer, termik ve her türlü enerji santralleri, Müteahhitlik Firmaları, Yapı Malzemesi Firmaları, Yapı Malzemesi Üreten Fabrikalar, Çimento Fabrikaları, Alçı Fabrikaları, Kireç Fabrikaları, Prefabrik İnşaat Fabrikaları, Hazır Beton Santralleri, Yapı Denetim Firmaları, Şantiyeler, Proje Büroları, Üniversiteler, Meslek Odaları, ARGE şirketleri, Enerji Sektörü.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217375


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
  • Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a)Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. 1 - Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisi 2 - Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 3 - Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler) 4 - Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5 - Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 6 - Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 7 - Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 8 - Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 9 - Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 10 - Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık 11 - Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Öğrenci toplam 240 AKTS tamamlamak zorundadır ve 40 gün endüstri stajının yan sıra 1 dönem iş yeri eğitimi yapmak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ), Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü (DSİ), Karayolları Genel Müdürlüğü (TCK), Devlet Demiryolları (TCDD) , Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı (ETKB), Bakanlıkların İnşaat, Emlak ve Onarım Daire Başkanlıkları, Kamu Kurumlarının İnşaat, Emlak ve Onarım Daire Başkanlıkları, Belediyeler, Nükleer, termik ve her türlü enerji santralleri, Müteahhitlik Firmaları, Yapı Malzemesi Firmaları, Yapı Malzemesi Üreten Fabrikalar, Çimento Fabrikaları, Alçı Fabrikaları, Kireç Fabrikaları, Prefabrik İnşaat Fabrikaları, Hazır Beton Santralleri, Yapı Denetim Firmaları, Şantiyeler, Proje Büroları, Üniversiteler, Meslek Odaları, ARGE şirketleri, Enerji Sektörü.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217375

Qualification Title
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied information in these areas to model and solve engineering problems. Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modelling methods for this purpose. Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for analysis and solution of complex problems in engineering applications; ability to use information technologies effectively. Ability to design and conduct experiments, gather data, analyse and interpret results for examination of engineering problems or discipline-specific research topics. Ability to work efficiently in intra-disciplinary teams. Ability to work efficiently in multi-disciplinary teams. Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language. Ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give clear and understandable instructions and to receive. Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. Conformity to ethical principles, professional and ethical responsibility; Information on standards used in engineering applications. Knowledge on practices in business, such as project management, risk management and change management. Knowledge about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. Knowledge about contemporary issues and the global and societal effects of engineering practices on health, environment, and safety. Knowledge about awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 1 - Having a sufficient substructure concerning basic mathematics as well as natural and applied sciences, also having the competence in use of theoretical knowledge along with application experiences in engineering solutions 2 - Equipped with determination, formulation and solution skills of complex engineering problems, and having the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods 3 - Ability to design a complex system, process, equipment or product meeting certain needs under realistic limitations and conditions. In this way, having the skill to use modern designing methods (realistic limitations and conditions include subjects such as economics, environmental conditions, sustainability, productivity, ethics, health, security, social and political problems) 4 - Having the ability to develop, select and use of modern methods and tools, talented to use of informatics technologies effectively 5 - Having the ability to design an experimental setup, carry out experiments, acquire data, analyze and interpret the outcomes 6 - Having the ability to study in interdisciplinary and multidisciplinary teams effectively and talented to carry out individual studies 7 - Having the ability in written and oral Turkish communication and use of a foreign language (at least) 8 - Awareness of the necessity of lifelong learning, having the ability to access knowledge, following developments in science and technology and renewing himself/herself 9 - Awareness of professional and ethical responsibilities 10 - Having informed of applications in professional life including project and amendment management, awareness of entrepreneurship, reformism and sustainable development 11 - Information regarding the universal and social effects of engineering applications on health, environment and security as well as problems of era; awareness of legal results of engineering solutions

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for Success1 - Having a sufficient substructure concerning basic mathematics as well as natural and applied sciences, also having the competence in use of theoretical knowledge along with application experiences in engineering solutions 2 - Equipped with determination, formulation and solution skills of complex engineering problems, and having the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods 3 - Ability to design a complex system, process, equipment or product meeting certain needs under realistic limitations and conditions. In this way, having the skill to use modern designing methods (realistic limitations and conditions include subjects such as economics, environmental conditions, sustainability, productivity, ethics, health, security, social and political problems) 4 - Having the ability to develop, select and use of modern methods and tools, talented to use of informatics technologies effectively 5 - Having the ability to design an experimental setup, carry out experiments, acquire data, analyze and interpret the outcomes 6 - Having the ability to study in interdisciplinary and multidisciplinary teams effectively and talented to carry out individual studies 7 - Having the ability in written and oral Turkish communication and use of a foreign language (at least) 8 - Awareness of the necessity of lifelong learning, having the ability to access knowledge, following developments in science and technology and renewing himself/herself 9 - Awareness of professional and ethical responsibilities 10 - Having informed of applications in professional life including project and amendment management, awareness of entrepreneurship, reformism and sustainable development 11 - Information regarding the universal and social effects of engineering applications on health, environment and security as well as problems of era; awareness of legal results of engineering solutions In order to complete a course successfully, student have to obtain one of the following grades; (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), or (DD). A student is required to successfully complete the designated program of courses and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Student have to complete 240 ECTS credit and students have to both complete 40 days internship and 1 semester workplace training.
Progression Paths (Relationship Type)

A graduate can work in the public sector such as: Ministry of Environment and Urban Planning, Housing Development Administration (TOKİ), General Directorate of State Hydraulic Works (DSİ), General Directorate of Highways (TCK), Turkish State Railways (TCDD), General Directorate of State Airports Authority (DHMİ), Ministry of Energy and Natural Resources (ETKB) Construction, Real Estate and Repair Departments of Ministries Construction, Real Estate and Repair Departments of Public Establishments Municipalities Nuclear, Thermal and Power Plants Contracting Companies, Building Material Companies, Building Material Producing Factories, Cement Factories, Gypsum Factories, Lime Factories, Prefabricated Construction Plants, Ready Mixed Concrete Plants, Building Audit Companies, Building Sites, Project Offices, Universities, Trade Association, Research and Development Companies, Energy Sector.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217375


Qualification Title
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied information in these areas to model and solve engineering problems. Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modelling methods for this purpose. Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for analysis and solution of complex problems in engineering applications; ability to use information technologies effectively. Ability to design and conduct experiments, gather data, analyse and interpret results for examination of engineering problems or discipline-specific research topics. Ability to work efficiently in intra-disciplinary teams. Ability to work efficiently in multi-disciplinary teams. Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language. Ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give clear and understandable instructions and to receive. Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. Conformity to ethical principles, professional and ethical responsibility; Information on standards used in engineering applications. Knowledge on practices in business, such as project management, risk management and change management. Knowledge about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. Knowledge about contemporary issues and the global and societal effects of engineering practices on health, environment, and safety. Knowledge about awareness of the legal consequences of engineering solutions.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 1 - Having a sufficient substructure concerning basic mathematics as well as natural and applied sciences, also having the competence in use of theoretical knowledge along with application experiences in engineering solutions 2 - Equipped with determination, formulation and solution skills of complex engineering problems, and having the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods 3 - Ability to design a complex system, process, equipment or product meeting certain needs under realistic limitations and conditions. In this way, having the skill to use modern designing methods (realistic limitations and conditions include subjects such as economics, environmental conditions, sustainability, productivity, ethics, health, security, social and political problems) 4 - Having the ability to develop, select and use of modern methods and tools, talented to use of informatics technologies effectively 5 - Having the ability to design an experimental setup, carry out experiments, acquire data, analyze and interpret the outcomes 6 - Having the ability to study in interdisciplinary and multidisciplinary teams effectively and talented to carry out individual studies 7 - Having the ability in written and oral Turkish communication and use of a foreign language (at least) 8 - Awareness of the necessity of lifelong learning, having the ability to access knowledge, following developments in science and technology and renewing himself/herself 9 - Awareness of professional and ethical responsibilities 10 - Having informed of applications in professional life including project and amendment management, awareness of entrepreneurship, reformism and sustainable development 11 - Information regarding the universal and social effects of engineering applications on health, environment and security as well as problems of era; awareness of legal results of engineering solutions


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
1 - Having a sufficient substructure concerning basic mathematics as well as natural and applied sciences, also having the competence in use of theoretical knowledge along with application experiences in engineering solutions 2 - Equipped with determination, formulation and solution skills of complex engineering problems, and having the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods 3 - Ability to design a complex system, process, equipment or product meeting certain needs under realistic limitations and conditions. In this way, having the skill to use modern designing methods (realistic limitations and conditions include subjects such as economics, environmental conditions, sustainability, productivity, ethics, health, security, social and political problems) 4 - Having the ability to develop, select and use of modern methods and tools, talented to use of informatics technologies effectively 5 - Having the ability to design an experimental setup, carry out experiments, acquire data, analyze and interpret the outcomes 6 - Having the ability to study in interdisciplinary and multidisciplinary teams effectively and talented to carry out individual studies 7 - Having the ability in written and oral Turkish communication and use of a foreign language (at least) 8 - Awareness of the necessity of lifelong learning, having the ability to access knowledge, following developments in science and technology and renewing himself/herself 9 - Awareness of professional and ethical responsibilities 10 - Having informed of applications in professional life including project and amendment management, awareness of entrepreneurship, reformism and sustainable development 11 - Information regarding the universal and social effects of engineering applications on health, environment and security as well as problems of era; awareness of legal results of engineering solutions In order to complete a course successfully, student have to obtain one of the following grades; (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), or (DD). A student is required to successfully complete the designated program of courses and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Student have to complete 240 ECTS credit and students have to both complete 40 days internship and 1 semester workplace training.

Progression Paths (Relationship Type)

A graduate can work in the public sector such as: Ministry of Environment and Urban Planning, Housing Development Administration (TOKİ), General Directorate of State Hydraulic Works (DSİ), General Directorate of Highways (TCK), Turkish State Railways (TCDD), General Directorate of State Airports Authority (DHMİ), Ministry of Energy and Natural Resources (ETKB) Construction, Real Estate and Repair Departments of Ministries Construction, Real Estate and Repair Departments of Public Establishments Municipalities Nuclear, Thermal and Power Plants Contracting Companies, Building Material Companies, Building Material Producing Factories, Cement Factories, Gypsum Factories, Lime Factories, Prefabricated Construction Plants, Ready Mixed Concrete Plants, Building Audit Companies, Building Sites, Project Offices, Universities, Trade Association, Research and Development Companies, Energy Sector.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address