Yeterlilik Kodu

TR0030022434

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) kapsamında inşaat mühendisliği programının amacı, öğrencilere mühendislik bilgisini, pratik becerileri ve mesleki yetkinlikleri kazandırarak, onları inşaat sektöründe başarılı birer profesyonel olmaya hazırlamaktır.
Öğrenme Ortamları
  • İnşaat mühendisliği öğrenme ortamları, sınıf içi derslerden laboratuvar çalışmalarına, staj deneyimlerinden dijital platformlara kadar geniş bir yelpazeyi kapsar. Bu çeşitli öğrenme ortamları, öğrencilerin hem teorik bilgilerini pekiştirmelerine hem de pratik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Böylece mezunlar, inşaat mühendisliği alanında etkili bir şekilde çalışabilme kapasitesine sahip olurlar.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Temel Bilgi Kazanımları

  • Matematik, fizik ve malzeme bilimi gibi mühendislik temel derslerinde sağlam bir altyapı kazanır.
  • Yapı tasarımı, zemin mekaniği, yapı malzemeleri ve inşaat süreçleri hakkında derinlemesine bilgi kazanır.

Uygulamalı Beceriler

  • Bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımları kullanarak mühendislik çizimleri yapabilme yeteneği kazanır.
  • İnşaat projelerinin planlanması, yürütülmesi ve kontrol edilmesi süreçlerini yönetme becerisi kazanır.

Problem Çözme Yetkinlikleri

  • Mühendislik problemlerini tanımlama, analiz etme ve çözme yeteneği kazanır. 
  • Yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretebilme becerisi kazanır.

Takım Çalışması ve İletişim Becerileri

  • Çok disiplinli ekiplerde etkin bir şekilde çalışabilme yeteneği kazanır. 
  • Mühendislik projeleri hakkında etkili iletişim kurma ve sunum yapma becerisi kazanır.

Etik ve Sürdürülebilirlik Bilinci

  • Mesleki etik kurallarına uygun davranma ve profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir.
  • Çevresel etkileri değerlendirerek sürdürülebilir inşaat çözümleri geliştirme yeteneği kazanır.

Uygulamalı Deneyim

  • Gerçek inşaat projelerinde yer alarak uygulamalı deneyim kazanır.
  • Malzeme testi, yapı deneyleri ve zemin etütleri gibi uygulamalarda yer alma yeteneği kazanır.

Teknolojik Yetkinlikler

  • Mühendislik yazılımlarını (örneğin, yapısal analiz ve proje yönetimi yazılımları) etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Proje verilerini analiz etme ve simülasyon yapabilme yeteneği kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Teknik Yetkinlikler

  • İnşaat mühendisliğine dair temel ve ileri düzey mühendislik bilgisine sahip olma.
  • İnşaat projelerinin tasarımını yapabilme ve uygulama aşamalarında yer alabilme yeteneği.
  • Malzeme testleri, zemin etütleri ve diğer mühendislik deneylerini gerçekleştirme yetkinliği.

Analitik ve Problem Çözme Yetkinlikleri

  • Mühendislik problemlerini analiz etme, alternatif çözümler geliştirme ve bu çözümleri değerlendirme yeteneği.
  • Farklı durumları analiz ederek mantıklı ve etkili kararlar alabilme becerisi.

Yönetim ve Organizasyon Yetkinlikleri

  • Projelerin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi süreçlerinde liderlik yapabilme yeteneği.
  • Zaman, maliyet ve insan kaynaklarını etkin bir şekilde yönetme becerisi.

İletişim ve Takım Çalışması Yetkinlikleri

  • Mühendislik projeleri hakkında yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilme yeteneği.
  • Çok disiplinli ekiplerde etkin bir şekilde çalışabilme, farklı uzmanlık alanlarından gelen bireylerle uyum içinde olabilme becerisi.

Etik ve Sürdürülebilirlik Bilinci

  • Meslek uygulamalarında etik kurallara uyum sağlama ve sosyal sorumluluk bilinci geliştirme.
  • Çevresel etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir mühendislik çözümleri geliştirme yeteneği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin yıl içi ve yılsonu faaliyetlerinin başarısı derse devam, sınav, ödev, proje vb. ile ölçülmekte ve değerlendirilmektedir.
  • Öğrencilerin aldıkları dersten başarı değerlendirmesine girebilmeleri için %70 derse devam zorunluluğu sağlamış olmaları gerekmektedir. Bu koşul laboratuar dersleri için %80 olarak belirlenmiştir.
  • Bir ders için Ham Başarı Puanı (HBP), öğrencinin o dersin ara sınav ve varsa diğer öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların toplamı dikkate alınarak hesaplanır.
  • Yıl içi faaliyetlerin etki oranı %40, yarıyıl sonu sınav notunun etki oranı %60 olacak şekilde düzenlenmiştir.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için GANO’nun en az 2.0 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2025

Giriş Şartı
  • Aday öğrencilerin Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’ne yerleştirmelerinde ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı’ndan (YKS) aldıkları sayısal puan ve tercih listeleri esas alınmaktadır. 2024 yılında bölüme genel kontenjandan 50, okul birincisi kontenjanından 2 olmak üzere toplam 52 kişi yerleştirilmiştir. Ayrıca bölüm yönetim kurulunca onaylanan sayılarda yatay geçiş ve bölüm yönetim kurulunca belirlenen ve YÖK tarafından onaylanan sayılarda dikey geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir.
Başarma Şartları İnşaat Mühendisliği Bölümü Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için, öğrencinin giriş yılı itibariyle tabi olduğu ders planı kapsamında eğitim öğretim programında öngörülen zorunlu dersler ile belli sayıda alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri, bitirme projesini ve de 60 günlük zorunlu stajını başarı ile tamamlamış olması ve toplamda en az 240 AKTS değerini sağlamış olması gerekmektedir. Bu şartlarla birlikte, GANO’sunun 4’lük sisteme göre en az 2,00 olması şartını sağlamalıdır. Tüm öğretim programında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başaran, ancak mezuniyet için gereken 2,00 genel akademik not ortalamasını sağlayamadıkları için mezun olamayan öğrenciler, Lisans Eğitim Öğretim yönetmeliğinde belirtilen koşullar dahilinde ek sınavlara katılarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarabildikleri takdirde mezun olabilirler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans Eğitimi

  • İnşaat mühendisliği lisans programı, öğrencilere temel mühendislik bilgileri, pratik beceriler ve mesleki etik kazandırır.
  • Öğrenciler, eğitim süreçleri boyunca sektörle etkileşimde bulunarak staj yapma imkânı bulurlar. Bu, mezuniyet sonrası iş bulma şansını artırır.

Mezuniyet Sonrası

  • Mezunlar, inşaat mühendisliği veya yapı mühendisliği, geoteknik mühendislik, su kaynakları mühendisliği, inşaat yönetimi gibi alt alanlarda yüksek lisans yaparak uzmanlık kazanabilirler. Bu programlar, derinlemesine bilgi ve araştırma becerileri sağlar.
  • Araştırma yapmak isteyen mezunlar, doktora programlarına katılarak akademik kariyer yapabilir veya mühendislikte yenilikçi projeler geliştirebilirler.
  • Mezunlar, kamu sektöründe devlet kurumlarında veya özel sektörde inşaat firmalarında mühendis olarak çalışabilirler.

Mezunlar ayrıca kendi inşaat şirketlerini kurarak bağımsız bir iş sahibi olma imkânını yakalayabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022434


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) kapsamında inşaat mühendisliği programının amacı, öğrencilere mühendislik bilgisini, pratik becerileri ve mesleki yetkinlikleri kazandırarak, onları inşaat sektöründe başarılı birer profesyonel olmaya hazırlamaktır.

Öğrenme Ortamları
  • İnşaat mühendisliği öğrenme ortamları, sınıf içi derslerden laboratuvar çalışmalarına, staj deneyimlerinden dijital platformlara kadar geniş bir yelpazeyi kapsar. Bu çeşitli öğrenme ortamları, öğrencilerin hem teorik bilgilerini pekiştirmelerine hem de pratik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Böylece mezunlar, inşaat mühendisliği alanında etkili bir şekilde çalışabilme kapasitesine sahip olurlar.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Temel Bilgi Kazanımları

  • Matematik, fizik ve malzeme bilimi gibi mühendislik temel derslerinde sağlam bir altyapı kazanır.
  • Yapı tasarımı, zemin mekaniği, yapı malzemeleri ve inşaat süreçleri hakkında derinlemesine bilgi kazanır.

Uygulamalı Beceriler

  • Bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımları kullanarak mühendislik çizimleri yapabilme yeteneği kazanır.
  • İnşaat projelerinin planlanması, yürütülmesi ve kontrol edilmesi süreçlerini yönetme becerisi kazanır.

Problem Çözme Yetkinlikleri

  • Mühendislik problemlerini tanımlama, analiz etme ve çözme yeteneği kazanır. 
  • Yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretebilme becerisi kazanır.

Takım Çalışması ve İletişim Becerileri

  • Çok disiplinli ekiplerde etkin bir şekilde çalışabilme yeteneği kazanır. 
  • Mühendislik projeleri hakkında etkili iletişim kurma ve sunum yapma becerisi kazanır.

Etik ve Sürdürülebilirlik Bilinci

  • Mesleki etik kurallarına uygun davranma ve profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir.
  • Çevresel etkileri değerlendirerek sürdürülebilir inşaat çözümleri geliştirme yeteneği kazanır.

Uygulamalı Deneyim

  • Gerçek inşaat projelerinde yer alarak uygulamalı deneyim kazanır.
  • Malzeme testi, yapı deneyleri ve zemin etütleri gibi uygulamalarda yer alma yeteneği kazanır.

Teknolojik Yetkinlikler

  • Mühendislik yazılımlarını (örneğin, yapısal analiz ve proje yönetimi yazılımları) etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Proje verilerini analiz etme ve simülasyon yapabilme yeteneği kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Teknik Yetkinlikler

  • İnşaat mühendisliğine dair temel ve ileri düzey mühendislik bilgisine sahip olma.
  • İnşaat projelerinin tasarımını yapabilme ve uygulama aşamalarında yer alabilme yeteneği.
  • Malzeme testleri, zemin etütleri ve diğer mühendislik deneylerini gerçekleştirme yetkinliği.

Analitik ve Problem Çözme Yetkinlikleri

  • Mühendislik problemlerini analiz etme, alternatif çözümler geliştirme ve bu çözümleri değerlendirme yeteneği.
  • Farklı durumları analiz ederek mantıklı ve etkili kararlar alabilme becerisi.

Yönetim ve Organizasyon Yetkinlikleri

  • Projelerin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi süreçlerinde liderlik yapabilme yeteneği.
  • Zaman, maliyet ve insan kaynaklarını etkin bir şekilde yönetme becerisi.

İletişim ve Takım Çalışması Yetkinlikleri

  • Mühendislik projeleri hakkında yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilme yeteneği.
  • Çok disiplinli ekiplerde etkin bir şekilde çalışabilme, farklı uzmanlık alanlarından gelen bireylerle uyum içinde olabilme becerisi.

Etik ve Sürdürülebilirlik Bilinci

  • Meslek uygulamalarında etik kurallara uyum sağlama ve sosyal sorumluluk bilinci geliştirme.
  • Çevresel etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir mühendislik çözümleri geliştirme yeteneği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin yıl içi ve yılsonu faaliyetlerinin başarısı derse devam, sınav, ödev, proje vb. ile ölçülmekte ve değerlendirilmektedir.
  • Öğrencilerin aldıkları dersten başarı değerlendirmesine girebilmeleri için %70 derse devam zorunluluğu sağlamış olmaları gerekmektedir. Bu koşul laboratuar dersleri için %80 olarak belirlenmiştir.
  • Bir ders için Ham Başarı Puanı (HBP), öğrencinin o dersin ara sınav ve varsa diğer öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların toplamı dikkate alınarak hesaplanır.
  • Yıl içi faaliyetlerin etki oranı %40, yarıyıl sonu sınav notunun etki oranı %60 olacak şekilde düzenlenmiştir.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için GANO’nun en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2025


Giriş Şartı
  • Aday öğrencilerin Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’ne yerleştirmelerinde ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı’ndan (YKS) aldıkları sayısal puan ve tercih listeleri esas alınmaktadır. 2024 yılında bölüme genel kontenjandan 50, okul birincisi kontenjanından 2 olmak üzere toplam 52 kişi yerleştirilmiştir. Ayrıca bölüm yönetim kurulunca onaylanan sayılarda yatay geçiş ve bölüm yönetim kurulunca belirlenen ve YÖK tarafından onaylanan sayılarda dikey geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir.

Başarma Şartları
İnşaat Mühendisliği Bölümü Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için, öğrencinin giriş yılı itibariyle tabi olduğu ders planı kapsamında eğitim öğretim programında öngörülen zorunlu dersler ile belli sayıda alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri, bitirme projesini ve de 60 günlük zorunlu stajını başarı ile tamamlamış olması ve toplamda en az 240 AKTS değerini sağlamış olması gerekmektedir. Bu şartlarla birlikte, GANO’sunun 4’lük sisteme göre en az 2,00 olması şartını sağlamalıdır. Tüm öğretim programında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başaran, ancak mezuniyet için gereken 2,00 genel akademik not ortalamasını sağlayamadıkları için mezun olamayan öğrenciler, Lisans Eğitim Öğretim yönetmeliğinde belirtilen koşullar dahilinde ek sınavlara katılarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarabildikleri takdirde mezun olabilirler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans Eğitimi

  • İnşaat mühendisliği lisans programı, öğrencilere temel mühendislik bilgileri, pratik beceriler ve mesleki etik kazandırır.
  • Öğrenciler, eğitim süreçleri boyunca sektörle etkileşimde bulunarak staj yapma imkânı bulurlar. Bu, mezuniyet sonrası iş bulma şansını artırır.

Mezuniyet Sonrası

  • Mezunlar, inşaat mühendisliği veya yapı mühendisliği, geoteknik mühendislik, su kaynakları mühendisliği, inşaat yönetimi gibi alt alanlarda yüksek lisans yaparak uzmanlık kazanabilirler. Bu programlar, derinlemesine bilgi ve araştırma becerileri sağlar.
  • Araştırma yapmak isteyen mezunlar, doktora programlarına katılarak akademik kariyer yapabilir veya mühendislikte yenilikçi projeler geliştirebilirler.
  • Mezunlar, kamu sektöründe devlet kurumlarında veya özel sektörde inşaat firmalarında mühendis olarak çalışabilirler.

Mezunlar ayrıca kendi inşaat şirketlerini kurarak bağımsız bir iş sahibi olma imkânını yakalayabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022434

Qualification Title
Civil Engineering
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The aim of the civil engineering program within the scope of the Turkish Qualifications Framework (TQF) is to prepare students to become successful professionals in the construction industry by providing them with engineering knowledge, practical skills and professional competencies.
Learning Environments
  • Civil engineering learning environments cover a wide spectrum, from classroom courses to laboratory studies, from internship experiences to digital platforms. These diverse learning environments help students both consolidate their theoretical knowledge and develop practical skills. Thus, graduates have the capacity to work effectively in the field of civil engineering.
Description

Core Knowledge Acquisition

  • A solid foundation in essential engineering courses such as mathematics, physics, and materials science.
  • In-depth knowledge of structural design, soil mechanics, construction materials, and construction processes.

Practical Skills

  • Proficiency in creating engineering drawings using computer-aided design (CAD) software.
  • Ability to manage the planning, execution, and control processes of construction projects.

Problem-Solving Competencies

  • Ability to identify, analyze, and solve engineering problems.
  • Skills in developing innovative and creative solutions.

Teamwork and Communication Skills

  • Capability to work effectively in multidisciplinary teams.
  • Proficiency in communicating and presenting engineering projects clearly and effectively.

Ethics and Sustainability Awareness

  • Commitment to adhering to professional ethics and fostering a sense of professional responsibility.
  • Ability to develop sustainable construction solutions by evaluating environmental impacts.

Hands-On Experience

  • Practical experience gained through involvement in real construction projects.
  • Skills in materials testing, structural experiments, and soil investigations.

Technological Competencies

  • Proficiency in using engineering software (e.g., structural analysis and project management software).

Ability to analyze project data and conduct simulations effectively.

Key Competencies

Technical Competencies

  • Strong foundation in both fundamental and advanced civil engineering principles.
  • Ability to design construction projects and participate in implementation stages.
  • Competency in implementing materials testing, soil investigations, and other engineering experiments.

Analytical and Problem-Solving Skills

  • Capability to analyze engineering problems, develop alternative solutions, and evaluate them.
  • Skill in assessing different scenarios to make logical and effective decisions.

Management and Organizational Skills

  • Ability to lead project planning, implementation, and control processes.
  • Competency in managing time, costs, and human resources effectively.

Communication and Teamwork Skills

  • Proficiency in communicating engineering project details clearly in both written and spoken formats.
  • Ability to work effectively in multidisciplinary teams, collaborating smoothly with individuals from diverse areas of expertise.

Ethics and Sustainability Awareness

  • Commitment to adhering to ethical standards in professional practices and fostering a sense of social responsibility.
  • Ability to develop sustainable engineering solutions with consideration for environmental impacts.
Further Info

Students' success in mid-term and end-of-year activities is assessed and evaluated through attendance, exams, assignments, projects, and similar activities.

·  To qualify for assessment in a course, students must maintain at least 70% attendance; for laboratory courses, this requirement is set at 80%.

·  The Raw Success Score (RSS) for a course is calculated based on the total of a student's scores from midterms and other teaching activities in that course, if applicable.

·  The weight of in-term activities is set at 40%, while the semester-end exam score contributes 60%.

·  Students are considered to have passed a course if they receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB, or CC.

·  Grades of DC and DD are conditionally passing. For a student to pass a course with a DC or DD grade, their Grade Point Average (GPA) must be at least 2.0.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Placement of candidate students into the Department of Civil Engineering at Bursa Uludağ University’s Faculty of Engineering is based on the quantitative score and preference lists from the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by ÖSYM. In 2024, a total of 52 students were admitted to the department—50 through the general quota and 2 through the quota for top-ranking high school graduates. Additionally, students are accepted through lateral transfers in numbers approved by the department board and vertical transfers in numbers approved by both the department board and YÖK.
Conditions for Success To graduate from the undergraduate program in the Department of Civil Engineering, students must complete all mandatory courses in the curriculum applicable from their entry year, a certain number of in-field and out-of-field elective courses, a graduation project, and a mandatory 60-day internship. Additionally, they must achieve a minimum of 240 ECTS credits and maintain a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 on a 4.00 scale. Students who fulfill the minimum credit requirement but do not meet the 2.00 CGPA for graduation may participate in additional exams under conditions outlined in the Undergraduate Education Regulations. If these exams allow them to raise their CGPA to 2.00 or above, they will be eligible to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Undergraduate Education

  • The civil engineering undergraduate program provides students with fundamental engineering knowledge, practical skills, and professional ethics.
  • Throughout their studies, students have internship opportunities through industry interactions, enhancing their job prospects after graduation.

Post-Graduation Opportunities

  • Graduates can pursue a master’s degree in specialized fields such as civil or structural engineering, geotechnical engineering, water resources engineering, and construction management, gaining advanced knowledge and research skills.
  • Those interested in research can enroll in doctoral programs to build an academic career or develop innovative projects in engineering.
  • Graduates may work as engineers in public sector agencies or private construction firms.
  • They also have the opportunity to establish their own construction companies, becoming independent business owners.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022434


Qualification Title
Civil Engineering

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The aim of the civil engineering program within the scope of the Turkish Qualifications Framework (TQF) is to prepare students to become successful professionals in the construction industry by providing them with engineering knowledge, practical skills and professional competencies.

Learning Environments
  • Civil engineering learning environments cover a wide spectrum, from classroom courses to laboratory studies, from internship experiences to digital platforms. These diverse learning environments help students both consolidate their theoretical knowledge and develop practical skills. Thus, graduates have the capacity to work effectively in the field of civil engineering.

Description

Core Knowledge Acquisition

  • A solid foundation in essential engineering courses such as mathematics, physics, and materials science.
  • In-depth knowledge of structural design, soil mechanics, construction materials, and construction processes.

Practical Skills

  • Proficiency in creating engineering drawings using computer-aided design (CAD) software.
  • Ability to manage the planning, execution, and control processes of construction projects.

Problem-Solving Competencies

  • Ability to identify, analyze, and solve engineering problems.
  • Skills in developing innovative and creative solutions.

Teamwork and Communication Skills

  • Capability to work effectively in multidisciplinary teams.
  • Proficiency in communicating and presenting engineering projects clearly and effectively.

Ethics and Sustainability Awareness

  • Commitment to adhering to professional ethics and fostering a sense of professional responsibility.
  • Ability to develop sustainable construction solutions by evaluating environmental impacts.

Hands-On Experience

  • Practical experience gained through involvement in real construction projects.
  • Skills in materials testing, structural experiments, and soil investigations.

Technological Competencies

  • Proficiency in using engineering software (e.g., structural analysis and project management software).

Ability to analyze project data and conduct simulations effectively.


Key Competencies

Technical Competencies

  • Strong foundation in both fundamental and advanced civil engineering principles.
  • Ability to design construction projects and participate in implementation stages.
  • Competency in implementing materials testing, soil investigations, and other engineering experiments.

Analytical and Problem-Solving Skills

  • Capability to analyze engineering problems, develop alternative solutions, and evaluate them.
  • Skill in assessing different scenarios to make logical and effective decisions.

Management and Organizational Skills

  • Ability to lead project planning, implementation, and control processes.
  • Competency in managing time, costs, and human resources effectively.

Communication and Teamwork Skills

  • Proficiency in communicating engineering project details clearly in both written and spoken formats.
  • Ability to work effectively in multidisciplinary teams, collaborating smoothly with individuals from diverse areas of expertise.

Ethics and Sustainability Awareness

  • Commitment to adhering to ethical standards in professional practices and fostering a sense of social responsibility.
  • Ability to develop sustainable engineering solutions with consideration for environmental impacts.

Further Info

Students' success in mid-term and end-of-year activities is assessed and evaluated through attendance, exams, assignments, projects, and similar activities.

·  To qualify for assessment in a course, students must maintain at least 70% attendance; for laboratory courses, this requirement is set at 80%.

·  The Raw Success Score (RSS) for a course is calculated based on the total of a student's scores from midterms and other teaching activities in that course, if applicable.

·  The weight of in-term activities is set at 40%, while the semester-end exam score contributes 60%.

·  Students are considered to have passed a course if they receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB, or CC.

·  Grades of DC and DD are conditionally passing. For a student to pass a course with a DC or DD grade, their Grade Point Average (GPA) must be at least 2.0.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Placement of candidate students into the Department of Civil Engineering at Bursa Uludağ University’s Faculty of Engineering is based on the quantitative score and preference lists from the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by ÖSYM. In 2024, a total of 52 students were admitted to the department—50 through the general quota and 2 through the quota for top-ranking high school graduates. Additionally, students are accepted through lateral transfers in numbers approved by the department board and vertical transfers in numbers approved by both the department board and YÖK.

Conditions for Success
To graduate from the undergraduate program in the Department of Civil Engineering, students must complete all mandatory courses in the curriculum applicable from their entry year, a certain number of in-field and out-of-field elective courses, a graduation project, and a mandatory 60-day internship. Additionally, they must achieve a minimum of 240 ECTS credits and maintain a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 on a 4.00 scale. Students who fulfill the minimum credit requirement but do not meet the 2.00 CGPA for graduation may participate in additional exams under conditions outlined in the Undergraduate Education Regulations. If these exams allow them to raise their CGPA to 2.00 or above, they will be eligible to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Undergraduate Education

  • The civil engineering undergraduate program provides students with fundamental engineering knowledge, practical skills, and professional ethics.
  • Throughout their studies, students have internship opportunities through industry interactions, enhancing their job prospects after graduation.

Post-Graduation Opportunities

  • Graduates can pursue a master’s degree in specialized fields such as civil or structural engineering, geotechnical engineering, water resources engineering, and construction management, gaining advanced knowledge and research skills.
  • Those interested in research can enroll in doctoral programs to build an academic career or develop innovative projects in engineering.
  • Graduates may work as engineers in public sector agencies or private construction firms.
  • They also have the opportunity to establish their own construction companies, becoming independent business owners.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode