Yeterlilik Kodu | TR0030220729 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | %70 Teorik derslerde ve %80 uygulama derslerinde devam zorunludur. Her ders için arasınav ve final sınavı yapılır. Derler ücretsizdir. Arasınav ve Final sınavlarına ek olarak proje, ev ödevi ve quiz yapılabilir. Ortalamaya ara sınav %40 final ise %60 etki ettirilir. Öğrencler başarılı olabilmeleri için her dersten ortalama Master ve doktora derslerinden 70/100 alması gerekir. Tüm öğrenciler tezlerini FBE tarafından oluşturulan bir jüri önünde başarılı olarak sunarlar. PhD öğrencileri tez öncesi yazılı ve sözlü yeterlik sınavı olurlar. Yeterlik sınavı sonrası danışmanına bir tez önerisi sunar. Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek ve bunları gerçekleştirirken sorumluluk alabilmek | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
Başarma Şartları | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek ve bunları gerçekleştirirken sorumluluk alabilmek, En az bir yabancı dile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek, alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220729
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilimleri hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olma ve edinilen bilgileri inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanabilme.
- Konusuyla ilgili bilimsel yayınları ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve yorumlama becerisi.
- İnşaat mühendisliği ile ilgili problemleri ve ihtiyaçları bilimsel bir yaklaşımla belirleme, formüle etme ve özgün çözüm üretme becerisi.
- Problem ve ihtiyaçlara çözüm üretirken; toplumsal, çevresel ve ekonomik etkilerin farkında olma becerisi.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma özelliği.
- Konusuyla ilgili tasarım ve analizlerde analitik yöntemlerin yanında bilgisayar yazılımları gibi modern yöntemleri kullanabilme becerisi.
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve sonuçları teorik çalışmalarla karşılaştırma yeteneği.
- Konusuyla ilgili çalışmalara ait sonuçları yorumlama ve bu sonuçları, Türkçe ve İngilizce’yi etkin kullanarak yazılı ve sözlü sunabilme becerisi.
- Disiplinler arası takımlar içerisinde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisi.Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve bunu uygulama yeteneği.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
%70 Teorik derslerde ve %80 uygulama derslerinde devam zorunludur. Her ders için arasınav ve final sınavı yapılır. Derler ücretsizdir. Arasınav ve Final sınavlarına ek olarak proje, ev ödevi ve quiz yapılabilir. Ortalamaya ara sınav %40 final ise %60 etki ettirilir. Öğrencler başarılı olabilmeleri için her dersten ortalama Master ve doktora derslerinden 70/100 alması gerekir. Tüm öğrenciler tezlerini FBE tarafından oluşturulan bir jüri önünde başarılı olarak sunarlar. PhD öğrencileri tez öncesi yazılı ve sözlü yeterlik sınavı olurlar. Yeterlik sınavı sonrası danışmanına bir tez önerisi sunar. Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek ve bunları gerçekleştirirken sorumluluk alabilmek
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220729 | |
Qualification Title | İnşaat (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Having sufficient level of knowledge about the mathematics, science, and engineering science and use the information learned in application of civil engineering. Ability to follow and interpreting the literature and technology related to his/her topic of interest. Ability to produce original solution, to formulate and determine with scientific methodology to civil engineering problems and needs. Ability to take social, environmental and economical considerations when producing solution to engineering problems and needs. Understanding of professional and ethical responsibility. Ability to use modern methods like software together analytical methods in design and analysis related to his/her topic of interest. Ability to design and conduct experiments and compare data with theoretical studies. Ability to interpret solutions related to his/her topic of interest and to present written and oral communication use of Turkish and English effectively. Ability to study and to leadership in multi-disciplinary teams. Ability to apply and to understand the importance of life-long learning. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and also for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. Independently by one’s self, starting from building a problem, being able to develop solution method, solve, apply the results and present them in written and oral ways and being capable of taking responsibilities when conducting these | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Being able to use computer software needed in his/her field together with information and communication technologies in an advanced level | |
Conditions for Success | Independently by one’s self, starting from building a problem, being able to develop solution method, solve, apply the results and present them in written and oral ways and being capable of taking responsibilities when conducting these Being capable of communicating in at least one foreign language in written and oral means, systematically conveying in written, oral and visual ways the up-to-date developments in his/her field and his/her studies to groups in the same or different disciplines by supporting them with quantitative and qualitative data. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Being capable of developing solutions in social, scientific and moral topics encountered in his/her field and work life and supporting the development of these value | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220729
Having sufficient level of knowledge about the mathematics, science, and engineering science and use the information learned in application of civil engineering. Ability to follow and interpreting the literature and technology related to his/her topic of interest. Ability to produce original solution, to formulate and determine with scientific methodology to civil engineering problems and needs. Ability to take social, environmental and economical considerations when producing solution to engineering problems and needs. Understanding of professional and ethical responsibility. Ability to use modern methods like software together analytical methods in design and analysis related to his/her topic of interest. Ability to design and conduct experiments and compare data with theoretical studies. Ability to interpret solutions related to his/her topic of interest and to present written and oral communication use of Turkish and English effectively. Ability to study and to leadership in multi-disciplinary teams. Ability to apply and to understand the importance of life-long learning.
Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and also for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. Independently by one’s self, starting from building a problem, being able to develop solution method, solve, apply the results and present them in written and oral ways and being capable of taking responsibilities when conducting these
Being able to use computer software needed in his/her field together with information and communication technologies in an advanced level
Being capable of developing solutions in social, scientific and moral topics encountered in his/her field and work life and supporting the development of these value
Qualification is continuous