Yeterlilik Kodu

TR0030003320

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumHarran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.harran.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilir ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından etkin bir şekilde yararlanabilir.
  • Öğrencilerin sosyal, psikolojik ve gelişimsel özelliklerini belirleyebilir, gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilir ve raporlaştırabilir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşmak için kullanılması gereken bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanabilir ve alandaki mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirebilir.
  • İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirir, uygular ve yorumlayabilir.
  • Farklı yaş ve özellikteki grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerini bilir ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilir.
  • Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenleyebilir ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlayabilir.
  • Dil becerilerini geliştirmek amacıyla ders materyalleri geliştirebilir, hazır materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilir ve değerlendirebilir.
  • İngiliz dili eğitimi alanında ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.
  • Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurabilir.
  • İngiliz Dili eğitimi alanında eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilir.
  • Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini bilir ve açıklar.
  • İngiliz dili eğitimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Çeviri bilimindeki temel kuram ve yaklaşımları, değişik metin türlerinin özelliklerini betimleyebilir. Metinleri İngilizce’den Türkçe’ye, Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir.
  • Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanın kavram ve ilkelerini tan.ımlayabilir, bilgiyi çözümleyebilir ve yapılandırabilir. Bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygulayabilir.
  • Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilir.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptirler, yaşadıkları sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, çözümleyebilirler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarı notu, öğrencinin o derse ait yarıyıl içinde yapılan ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. Bu nota ara sınav notlarının katkısı %40 ve yarıyıl/yılsonu sınavı notunun katkısı %60’tır. Ancak yarıyıl/yılsonu sınavlarından en az 55 puan almak zorunludur. Bütünleme sınavları yarıyıl/yılsonu sınavları gibi değerlendirilir. Öğrencilerin notları 100 puan üzerinden değerlendirilir ve aşağıda 100 puan üzerinden karşılıkları gösterilen harf notlarından birini alırlar. Puan Başarı Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 75-84 BB 3,00 70-74 CB 2,50 65-69 CC 2,00 60-64 DC 1,50 55-59 DD 1,00 50-54 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Öğrencilerin bir dersten başarılı sayılmaları için o dersten AA, BA, BB, CB ya da CC harf notuna sahip olmaları gerekir. Bir dersten DC ve/ya DD alan öğrencinin o dersten başarılı sayılması için yarıyı/yıl not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca kayıtlı olunan programın başarı ile tamamlanması için FD ve/ya FF kodlu herhangi bir derse sahip olmamak ve programdaki 240 AKTSlik derslerin alınmış ve yarıyı/yıl not ortalamalarının en az 2.00 olması gerekmektedir.Harf notlarının anlamları aşağıda belirtilmiştir:AA, BA, BB,CB,CC (Başarılı): Bir dersten AA,BA,BB,CB veya CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.DC veya DD (Şartlı Başarılı ): Bir dersten DC veya DD alan öğrenci o dersi şartlı başarmış sayılır.F (Başarısız): Bir dersten F kodlu notları alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır.FF,FD(Başarısız): Girdiği yarıyıl/yıl sonu sınavında başarı sağlayamayan ve devam koşulu aramaksızın teorik dersin sadece sınavlarına girerek tekrar etmesi gereken öğrencilereFZ (Devamsız): devam koşulunu gerçekleştiremeyen ve derse varsa uygulamalara devam ederek sınavlarına girmesi gereken devamsız öğrencilere, FT (Tekrar); teori ve uygulamadan oluşan derslerden devam koşulunu sağladıkları halde, yapışan uygulama sınavında başarısız olan ve dersin uygulamaları ile birlikte devam ederek sınavlarına girmesi gereken öğrencilere veya sadece uygulamadan oluşan derslerden devam koşulunu sağladıkları halde girdikleri yarıyıl/yıl sonu sınavlarında başarısız olan ve uygulamalara devam ederek sınavlarına girmesi gereken öğrencilere verilir.M (Muaf): Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM aracılığı ile yatay veya dikey geçiş yolu ile üniversiteye kayıt yaptıran öğrencilerin daha önce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersleri ifade eder.Kredisiz derslerin ve stajların değerlendirilmesinde aşağıdaki notlar verilir:S (Yeterli) : S notu, kredisiz derslerden geçen veya staj çalışmasını başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir.U (Yetersiz): U notu, kredisiz derslerde veya staj çalışmasında başarısız olan öğrencilere verilir.Programda mevcut olan 148 kredilik dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) almak ve tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Harran Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi lisans programında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Aday öğrenciler programa ÖSYM tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavından aldıkları dil puanı üzerinden kabul edilmektedir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için Harran Üniversitesi Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. Bölümümüzde İngilizce hazırlık eğitimi zorunludur. Harran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunun hazırlık yönergesinde yer alan geçerli sınavların herhangi birinden yeterli puan almış ve puanlarını belgelendiren öğrenciler bir yıllık hazırlık eğitiminden muaf sayılacaktır. Bunun dışında kalan bütün öğrenciler İngilizce Yeterlik Sınavına girerler. Sınavda başarılı öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programının 1. yılından eğitime başlarlar. Başarısız olanlar ise, bir yıl İngilizce Hazırlık Eğitimi alırlar.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan 148 kredilik dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) almak ve tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.Ayrıca, bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında ve özel okullarda (kolejler, dershaneler, anaokulları) İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmekle beraber, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler. Ayrıca, çeşitli kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003320


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Harran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilir ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından etkin bir şekilde yararlanabilir.
  • Öğrencilerin sosyal, psikolojik ve gelişimsel özelliklerini belirleyebilir, gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilir ve raporlaştırabilir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşmak için kullanılması gereken bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanabilir ve alandaki mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirebilir.
  • İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirir, uygular ve yorumlayabilir.
  • Farklı yaş ve özellikteki grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerini bilir ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilir.
  • Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenleyebilir ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlayabilir.
  • Dil becerilerini geliştirmek amacıyla ders materyalleri geliştirebilir, hazır materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilir ve değerlendirebilir.
  • İngiliz dili eğitimi alanında ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.
  • Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurabilir.
  • İngiliz Dili eğitimi alanında eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilir.
  • Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini bilir ve açıklar.
  • İngiliz dili eğitimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Çeviri bilimindeki temel kuram ve yaklaşımları, değişik metin türlerinin özelliklerini betimleyebilir. Metinleri İngilizce’den Türkçe’ye, Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir.
  • Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanın kavram ve ilkelerini tan.ımlayabilir, bilgiyi çözümleyebilir ve yapılandırabilir. Bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygulayabilir.
  • Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilir.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptirler, yaşadıkları sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, çözümleyebilirler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarı notu, öğrencinin o derse ait yarıyıl içinde yapılan ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. Bu nota ara sınav notlarının katkısı %40 ve yarıyıl/yılsonu sınavı notunun katkısı %60’tır. Ancak yarıyıl/yılsonu sınavlarından en az 55 puan almak zorunludur. Bütünleme sınavları yarıyıl/yılsonu sınavları gibi değerlendirilir. Öğrencilerin notları 100 puan üzerinden değerlendirilir ve aşağıda 100 puan üzerinden karşılıkları gösterilen harf notlarından birini alırlar. Puan Başarı Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 75-84 BB 3,00 70-74 CB 2,50 65-69 CC 2,00 60-64 DC 1,50 55-59 DD 1,00 50-54 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Öğrencilerin bir dersten başarılı sayılmaları için o dersten AA, BA, BB, CB ya da CC harf notuna sahip olmaları gerekir. Bir dersten DC ve/ya DD alan öğrencinin o dersten başarılı sayılması için yarıyı/yıl not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca kayıtlı olunan programın başarı ile tamamlanması için FD ve/ya FF kodlu herhangi bir derse sahip olmamak ve programdaki 240 AKTSlik derslerin alınmış ve yarıyı/yıl not ortalamalarının en az 2.00 olması gerekmektedir.Harf notlarının anlamları aşağıda belirtilmiştir:AA, BA, BB,CB,CC (Başarılı): Bir dersten AA,BA,BB,CB veya CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.DC veya DD (Şartlı Başarılı ): Bir dersten DC veya DD alan öğrenci o dersi şartlı başarmış sayılır.F (Başarısız): Bir dersten F kodlu notları alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır.FF,FD(Başarısız): Girdiği yarıyıl/yıl sonu sınavında başarı sağlayamayan ve devam koşulu aramaksızın teorik dersin sadece sınavlarına girerek tekrar etmesi gereken öğrencilereFZ (Devamsız): devam koşulunu gerçekleştiremeyen ve derse varsa uygulamalara devam ederek sınavlarına girmesi gereken devamsız öğrencilere, FT (Tekrar); teori ve uygulamadan oluşan derslerden devam koşulunu sağladıkları halde, yapışan uygulama sınavında başarısız olan ve dersin uygulamaları ile birlikte devam ederek sınavlarına girmesi gereken öğrencilere veya sadece uygulamadan oluşan derslerden devam koşulunu sağladıkları halde girdikleri yarıyıl/yıl sonu sınavlarında başarısız olan ve uygulamalara devam ederek sınavlarına girmesi gereken öğrencilere verilir.M (Muaf): Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM aracılığı ile yatay veya dikey geçiş yolu ile üniversiteye kayıt yaptıran öğrencilerin daha önce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersleri ifade eder.Kredisiz derslerin ve stajların değerlendirilmesinde aşağıdaki notlar verilir:S (Yeterli) : S notu, kredisiz derslerden geçen veya staj çalışmasını başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir.U (Yetersiz): U notu, kredisiz derslerde veya staj çalışmasında başarısız olan öğrencilere verilir.Programda mevcut olan 148 kredilik dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) almak ve tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Harran Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi lisans programında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Aday öğrenciler programa ÖSYM tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavından aldıkları dil puanı üzerinden kabul edilmektedir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için Harran Üniversitesi Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. Bölümümüzde İngilizce hazırlık eğitimi zorunludur. Harran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunun hazırlık yönergesinde yer alan geçerli sınavların herhangi birinden yeterli puan almış ve puanlarını belgelendiren öğrenciler bir yıllık hazırlık eğitiminden muaf sayılacaktır. Bunun dışında kalan bütün öğrenciler İngilizce Yeterlik Sınavına girerler. Sınavda başarılı öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programının 1. yılından eğitime başlarlar. Başarısız olanlar ise, bir yıl İngilizce Hazırlık Eğitimi alırlar.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan 148 kredilik dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) almak ve tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.Ayrıca, bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında ve özel okullarda (kolejler, dershaneler, anaokulları) İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmekle beraber, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler. Ayrıca, çeşitli kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003320

Qualification Title
English Language Teaching PR. Sertificate of licence
Awarding BodyHarran University
Awarding Body ContactŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.harran.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • A graduate knows the basic concepts of educational sciences and can effectively utilize theories and approaches in developmental and learning psychology to ensure educational development.
  • A graduate will be able to detect pupils’ social, psychological, and developmental characteristics and can implement appropriate testing and evaluation methods in order to support pupils’ social and psychological development within the boundaries of ethics and is willing to report these.
  • A graduate knows how to use scientific research methods in order to reach a scientific conclusion based on the logic of scientific knowledge and will be able to conduct scientific research with success in order to find a solution to existing problems.
  • A graduate is able to evaluate, apply and comment on ELT concepts and scientific methods in the field of.
  • A graduate knows language acquisition and learning attributions in different age groups and characteristics of these groups and will be able to use language teaching methods and techniques appropriate to the group.
  • A graduate knows how to adapt daily lesson plans, according to the educational plans and will be able to design appropriate educational technologies and materials.A graduate will be able to design materials to develop language skills, adapt existing materials and evaluate materials according to pupils’ language levels, interests and learning attributes.
  • A graduate uses testing and evaluating materials efficiently in the field of ELT.
  • A graduate knows and explains first and second language acquisition theories and will be able to apply these theories to foreign language teaching.
  • A graduate is able to apply principles, theories, approaches and techniques for the development and evaluation of training programs in the field of ELT.
  • A graduate knows and explains the concepts and principles of theoretical and applied linguistics.
  • A graduate can use computer software and information technologies required for their field. (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).
  • A graduate is able to describe the basic theories, approaches to the science of translation and the properties of different types of text.
  • Students will be able to translate texts from English to Turkish and from Turkish to English.
  • A graduate will be able to identify basic concepts and principles in the field of Classical and Modern Literature as well as analyze and configure the information related to them.
  • They will be able to apply these concepts and principles in the field of English language teaching.
  • A graduate uses foreign language in order to access information, share and generate knowledge either in oral or written form.
  • A graduate has a sense of social responsibility and will be able to comprehend as well as analyze social problems.
  • A graduate develops positive attitude towards lifelong learning.
  • A graduate is able to determine learning needs and direct the learning.
  • A graduate is able to evaluate the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach.
  • A graduate is able to conduct studies at an advanced level in the field independently
Key Competencies-
Further Info

Assessment and GradingThe students course grade is obtained by the relative weights of midterm exam (40%) and final exam (60%) and the students are required to take minimum 55 points at final exam to be successful for a course. Make-up exams are considered as the final exam. 100 is the full point in the assessment of exams. For each course, the students are also given a letter grade as indicated below: Score Grades Coefficients 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 75-84 BB 3,00 70-74 CB 2,50 65-69 CC 2,00 60-64 DC 1,50 55-59 DD 1,00 50-54 FD 0, 5000-49 FF 0,00 A student who holds either of the grades AA, BA, BB, CB and CC is considered successful in that course. If a student holds the grades DC and/or DD, her/his grade point average mut be at least 2.00 in order to be successful in that course. In order to be successful in the program, grade point average must be at least 2.00, all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS) must be completed successfully, and a student should not hold any FF and/or FD grade.Qualification Requirements and Regulations It is compulsory to get a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses on the program (equivalent to a total of 148 credits and 240 ECTS).

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission RequirementsThose who want to enrol in Harran University English Language Teaching undergraduate degree program must get the sufficient score from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. Prospective students are accepted to the programs based on their scores in the Language Test of the University Entrance Examination administered by OSYM (Student Selection and Placement Center). The rules and regulations in ‘Harran University Directive on Application and Registration of Foreign Students’ are applied to the students from abroad who want to enrol in this program. The students who qualify to enrol in undergraduate degree programs whose medium of instruction is 30% English have to take English Proficiency Exam. One year prep-class is mandatory in our department. Those who have sufficient score from one of the exams which is valid in the rules and regulations of School of Foreign Language (YDYO)-HRU and confirm their scores by a document are exempt from one year prep-class. Those who are except from these rules are required to take proficiency exam. Those who are successful in the exam start as freshman in the Division of English Language Teaching undergraduate program. Those who cannot pass the exam attend English Preparatory School for one year.

Conditions for SuccessQualification Requirements and Regulations It is compulsory to get a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses on the program (equivalent to a total of 148 credits and 240 ECTS).Graduation Requirements To be able to qualify for graduation, students must complete all the courses in the instructional plan, assignments, field work, applied projects, workshops, seminars, attendance, laboratory work and other related activities with a minimum CGPA of 2.00. The undergraduate students in this program must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of DC, must have completed at least 240 ECTS credits and have scored a minimum CGPA of 2.00/4.00. At the same time, the students must complete their compulsory internship within the designated period of time and within the scope of necessary qualifications.
Progression Paths (Relationship Type)

Occupational Profiles of GraduatesThe graduates of the Department can teach at all levels from primary to tertiary as teachers, instructors or administrators. Apart from teaching positions, our graduates can occupy positions at different state or private institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003320


Qualification Title
English Language Teaching PR. Sertificate of licence

Awarding Body
Harran University

Awarding Body Contact
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • A graduate knows the basic concepts of educational sciences and can effectively utilize theories and approaches in developmental and learning psychology to ensure educational development.
  • A graduate will be able to detect pupils’ social, psychological, and developmental characteristics and can implement appropriate testing and evaluation methods in order to support pupils’ social and psychological development within the boundaries of ethics and is willing to report these.
  • A graduate knows how to use scientific research methods in order to reach a scientific conclusion based on the logic of scientific knowledge and will be able to conduct scientific research with success in order to find a solution to existing problems.
  • A graduate is able to evaluate, apply and comment on ELT concepts and scientific methods in the field of.
  • A graduate knows language acquisition and learning attributions in different age groups and characteristics of these groups and will be able to use language teaching methods and techniques appropriate to the group.
  • A graduate knows how to adapt daily lesson plans, according to the educational plans and will be able to design appropriate educational technologies and materials.A graduate will be able to design materials to develop language skills, adapt existing materials and evaluate materials according to pupils’ language levels, interests and learning attributes.
  • A graduate uses testing and evaluating materials efficiently in the field of ELT.
  • A graduate knows and explains first and second language acquisition theories and will be able to apply these theories to foreign language teaching.
  • A graduate is able to apply principles, theories, approaches and techniques for the development and evaluation of training programs in the field of ELT.
  • A graduate knows and explains the concepts and principles of theoretical and applied linguistics.
  • A graduate can use computer software and information technologies required for their field. (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).
  • A graduate is able to describe the basic theories, approaches to the science of translation and the properties of different types of text.
  • Students will be able to translate texts from English to Turkish and from Turkish to English.
  • A graduate will be able to identify basic concepts and principles in the field of Classical and Modern Literature as well as analyze and configure the information related to them.
  • They will be able to apply these concepts and principles in the field of English language teaching.
  • A graduate uses foreign language in order to access information, share and generate knowledge either in oral or written form.
  • A graduate has a sense of social responsibility and will be able to comprehend as well as analyze social problems.
  • A graduate develops positive attitude towards lifelong learning.
  • A graduate is able to determine learning needs and direct the learning.
  • A graduate is able to evaluate the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach.
  • A graduate is able to conduct studies at an advanced level in the field independently

Key Competencies
-

Further Info

Assessment and GradingThe students course grade is obtained by the relative weights of midterm exam (40%) and final exam (60%) and the students are required to take minimum 55 points at final exam to be successful for a course. Make-up exams are considered as the final exam. 100 is the full point in the assessment of exams. For each course, the students are also given a letter grade as indicated below: Score Grades Coefficients 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 75-84 BB 3,00 70-74 CB 2,50 65-69 CC 2,00 60-64 DC 1,50 55-59 DD 1,00 50-54 FD 0, 5000-49 FF 0,00 A student who holds either of the grades AA, BA, BB, CB and CC is considered successful in that course. If a student holds the grades DC and/or DD, her/his grade point average mut be at least 2.00 in order to be successful in that course. In order to be successful in the program, grade point average must be at least 2.00, all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS) must be completed successfully, and a student should not hold any FF and/or FD grade.Qualification Requirements and Regulations It is compulsory to get a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses on the program (equivalent to a total of 148 credits and 240 ECTS).


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission RequirementsThose who want to enrol in Harran University English Language Teaching undergraduate degree program must get the sufficient score from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. Prospective students are accepted to the programs based on their scores in the Language Test of the University Entrance Examination administered by OSYM (Student Selection and Placement Center). The rules and regulations in ‘Harran University Directive on Application and Registration of Foreign Students’ are applied to the students from abroad who want to enrol in this program. The students who qualify to enrol in undergraduate degree programs whose medium of instruction is 30% English have to take English Proficiency Exam. One year prep-class is mandatory in our department. Those who have sufficient score from one of the exams which is valid in the rules and regulations of School of Foreign Language (YDYO)-HRU and confirm their scores by a document are exempt from one year prep-class. Those who are except from these rules are required to take proficiency exam. Those who are successful in the exam start as freshman in the Division of English Language Teaching undergraduate program. Those who cannot pass the exam attend English Preparatory School for one year.


Conditions for Success
Qualification Requirements and Regulations It is compulsory to get a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses on the program (equivalent to a total of 148 credits and 240 ECTS).Graduation Requirements To be able to qualify for graduation, students must complete all the courses in the instructional plan, assignments, field work, applied projects, workshops, seminars, attendance, laboratory work and other related activities with a minimum CGPA of 2.00. The undergraduate students in this program must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of DC, must have completed at least 240 ECTS credits and have scored a minimum CGPA of 2.00/4.00. At the same time, the students must complete their compulsory internship within the designated period of time and within the scope of necessary qualifications.

Progression Paths (Relationship Type)

Occupational Profiles of GraduatesThe graduates of the Department can teach at all levels from primary to tertiary as teachers, instructors or administrators. Apart from teaching positions, our graduates can occupy positions at different state or private institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address