Yeterlilik Kodu

TR0030033331

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ulusal ve uluslararası platformda çağdaş ve çağa yön verebilecek, yeniliklere açık, sorun çözebilen ve karar verebilen, tam donanımlı nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda sürdürülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
  2. Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
  3. İngilizcenin sesletim, tümce, tümce ötesine ilişkin yapı ve metin türü bilgisine sahiptir ve tarihsel gelişimi içerisinde dil değişimlerini saptayabilir.
  4. Dilin toplumsal ve kültürel bağlam içerisinde üstlendiği iletişimsel işlevine yönelik farkındalıkla dil, kültür, kimlik, ideoloji ilişkilerini eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilir.
  5. Dilin yüz yüze, basılı ve internet/dijital ortamlarda farklılaşan iletişimsel özelliklerinin bilgisiyle sözel ve sözel olmayan anlatım kaynaklarını inceleme, üretme ve eğitsel amaçlı kullanma becerisine sahiptir.
  6. Yerel düzlemde, genel eğitim-öğretim planlaması içinde İngilizce öğretiminin zamanı, amaçları ve eğitimin genel amaçlarına katkısına dair bilgi sahibidir ve farklı düzeylerde İngilizce öğretim plan ve uygulamalarını bu bilgi kapsamında değerlendirebilir.
  7. Dil öğrenenlerin yaş, dil düzeyi, öğrenme biçemleri, strateji kullanımı gibi farklı özelliklerini nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile saptayabilir ve elde ettiği bulgular çerçevesinde sınıf içi gereksinimlere ve/veya sorunlara yönelik eğitsel uygulamalar, materyaller, öğrenme/ öğretim stratejileri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirebilir.
  8. Eğitim teknolojileri bağlamında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri farklı dil öğretim ortamlarında amaç odaklı kullanabilir.
  9. Alana yönelik ve/ya bağlantılı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir.
  10. Eleştirel bir bakış açısıyla farklı metin türlerini, eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama, üretme ve geliştirme becerisine sahiptir.
  11. Eğitime çok disiplinli bir anlayış temelinde yaklaşarak, farklı disiplinler özelinde edindiği bilgi ve becerileri İngilizce öğretiminde eğitsel içeriği zenginleştirme ve sorunlara yaratıcı çözümler geliştirme doğrultusunda kullanabilir.
  12. Yerel ve küresel gündemdeki gelişmeleri izleyerek ekonomik, siyasal ve toplumsal değişimlerin ortaya çıkardığı gereksinimler çerçevesinde kişi ve kurumlar ile iş birliği içerisinde mesleki projeler geliştirebilir, uygulayabilir.
  13. Avrupa Konseyi Dil Yeterlilik ölçütleriyle uyumlu İngilizce dil yetkinlikleriyle en az B1 düzeyinde kendini ifade edebilir ve alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanabilir.
  14. Yaşam boyu öğrenme ve öğrenen özerkliği kavramlarına ilişkin farkındalığa sahiptir.
  15. Öz yansıtmalı bir anlayışla öğrenme ve öğretme süreçlerinin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayarak kendi mesleki gelişimi ve eğitsel ortamlarda sürekli gelişimin gerektirdiği ilke ve değerlerin meslektaşlara ve öğrencilere kazandırılması için uygulamalar geliştirebilir ve bu yönde birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenebilir.
  16. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etik, demokratik, adil, paylaşımcı, farklılıklara duyarlı ve alanıyla ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatlarca belirlenmiş görev, hak ve sorumluluklarının bilincindedir.
  17. Kültürlerarası farkındalığa sahiptir, kişisel, mesleki ve toplumsal alanda bu bilinçle hareket edebilir.
  18. Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla tüm paydaşlarla etkili iletişim kurarak okul – toplum iş birliğine öncülük edebilir.
  19. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

1. Sözlü ve yazılı iletişimde ileri düzey İngilizce dil yetkinliği

2. Alana özgü (kuram, yaklaşım, yöntem, teknik bilgi) yetkinliği

3. Uygulamalı eğitsel çalışmalarda yetkinlik

5. Kültürlerarası yetkinlik

6. Sosyal yetkinlik

7. Yaşam boyu öğrenme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme yöntemleri İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği gereğince uygulanır.

  • Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür
  • Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre dönem sonu sınav puanının %50’sine ara sınavların puan ortalamasının %40’ının ve değerlendirme notunun %10’unun eklenmesi ile hesaplanır.

İlgili kurullar sınavın sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme ve/veya sunum olarak yapılmasına karar verebilir. Bu yöndeki karar dönem başında öğrencilere ilan edilir.

 

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders İçeriği Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporunu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 01.05.2025 - 01.05.2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere EPDAD (Ögretmenlik Egitim Programları Degerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

YKS sınavından yabancı dil türünden yeterli puanını almış olmak; Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Çift Anadal Programı için gereken önkoşulları sağlamış olmak; Yatay Geçiş koşullarını sağlamış olmak.

Başarma Şartlarıİngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,0 olması gerekir. Ayrıca 7. ve 8. yarıyılda öğretmenlik uygulaması dersi kapsamındaki uygulamaların başarılı bir şekilde tamamlanması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesine sahip olan mezunlar:

  1. Eğitim sisteminin farklı düzeylerinde (ilk/orta/lise/üniversite) alan eğitmeni olarak çalışabilirler.
  2. Eğitim ve araştırma süreçlerini buluşturarak ulusal ve uluslararası projeler gerçekleştirebilirler.
  3. Gerekli koşulları yerine getirdikleri takdirde lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
  4. İstenilen akademik yeterlilikleri sağladıkları takdirde yükseköğretim kurumlarında akademik personel olarak da istihdam edilebilirler.
Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033331


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ulusal ve uluslararası platformda çağdaş ve çağa yön verebilecek, yeniliklere açık, sorun çözebilen ve karar verebilen, tam donanımlı nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda sürdürülmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
  2. Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
  3. İngilizcenin sesletim, tümce, tümce ötesine ilişkin yapı ve metin türü bilgisine sahiptir ve tarihsel gelişimi içerisinde dil değişimlerini saptayabilir.
  4. Dilin toplumsal ve kültürel bağlam içerisinde üstlendiği iletişimsel işlevine yönelik farkındalıkla dil, kültür, kimlik, ideoloji ilişkilerini eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilir.
  5. Dilin yüz yüze, basılı ve internet/dijital ortamlarda farklılaşan iletişimsel özelliklerinin bilgisiyle sözel ve sözel olmayan anlatım kaynaklarını inceleme, üretme ve eğitsel amaçlı kullanma becerisine sahiptir.
  6. Yerel düzlemde, genel eğitim-öğretim planlaması içinde İngilizce öğretiminin zamanı, amaçları ve eğitimin genel amaçlarına katkısına dair bilgi sahibidir ve farklı düzeylerde İngilizce öğretim plan ve uygulamalarını bu bilgi kapsamında değerlendirebilir.
  7. Dil öğrenenlerin yaş, dil düzeyi, öğrenme biçemleri, strateji kullanımı gibi farklı özelliklerini nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile saptayabilir ve elde ettiği bulgular çerçevesinde sınıf içi gereksinimlere ve/veya sorunlara yönelik eğitsel uygulamalar, materyaller, öğrenme/ öğretim stratejileri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirebilir.
  8. Eğitim teknolojileri bağlamında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri farklı dil öğretim ortamlarında amaç odaklı kullanabilir.
  9. Alana yönelik ve/ya bağlantılı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir.
  10. Eleştirel bir bakış açısıyla farklı metin türlerini, eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama, üretme ve geliştirme becerisine sahiptir.
  11. Eğitime çok disiplinli bir anlayış temelinde yaklaşarak, farklı disiplinler özelinde edindiği bilgi ve becerileri İngilizce öğretiminde eğitsel içeriği zenginleştirme ve sorunlara yaratıcı çözümler geliştirme doğrultusunda kullanabilir.
  12. Yerel ve küresel gündemdeki gelişmeleri izleyerek ekonomik, siyasal ve toplumsal değişimlerin ortaya çıkardığı gereksinimler çerçevesinde kişi ve kurumlar ile iş birliği içerisinde mesleki projeler geliştirebilir, uygulayabilir.
  13. Avrupa Konseyi Dil Yeterlilik ölçütleriyle uyumlu İngilizce dil yetkinlikleriyle en az B1 düzeyinde kendini ifade edebilir ve alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanabilir.
  14. Yaşam boyu öğrenme ve öğrenen özerkliği kavramlarına ilişkin farkındalığa sahiptir.
  15. Öz yansıtmalı bir anlayışla öğrenme ve öğretme süreçlerinin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayarak kendi mesleki gelişimi ve eğitsel ortamlarda sürekli gelişimin gerektirdiği ilke ve değerlerin meslektaşlara ve öğrencilere kazandırılması için uygulamalar geliştirebilir ve bu yönde birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenebilir.
  16. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etik, demokratik, adil, paylaşımcı, farklılıklara duyarlı ve alanıyla ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatlarca belirlenmiş görev, hak ve sorumluluklarının bilincindedir.
  17. Kültürlerarası farkındalığa sahiptir, kişisel, mesleki ve toplumsal alanda bu bilinçle hareket edebilir.
  18. Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla tüm paydaşlarla etkili iletişim kurarak okul – toplum iş birliğine öncülük edebilir.
  19. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

1. Sözlü ve yazılı iletişimde ileri düzey İngilizce dil yetkinliği

2. Alana özgü (kuram, yaklaşım, yöntem, teknik bilgi) yetkinliği

3. Uygulamalı eğitsel çalışmalarda yetkinlik

5. Kültürlerarası yetkinlik

6. Sosyal yetkinlik

7. Yaşam boyu öğrenme yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme yöntemleri İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği gereğince uygulanır.

  • Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür
  • Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre dönem sonu sınav puanının %50’sine ara sınavların puan ortalamasının %40’ının ve değerlendirme notunun %10’unun eklenmesi ile hesaplanır.

İlgili kurullar sınavın sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme ve/veya sunum olarak yapılmasına karar verebilir. Bu yöndeki karar dönem başında öğrencilere ilan edilir.

 

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders İçeriği Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporunu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 01.05.2025 - 01.05.2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere EPDAD (Ögretmenlik Egitim Programları Degerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

YKS sınavından yabancı dil türünden yeterli puanını almış olmak; Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Çift Anadal Programı için gereken önkoşulları sağlamış olmak; Yatay Geçiş koşullarını sağlamış olmak.


Başarma Şartları
İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,0 olması gerekir. Ayrıca 7. ve 8. yarıyılda öğretmenlik uygulaması dersi kapsamındaki uygulamaların başarılı bir şekilde tamamlanması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesine sahip olan mezunlar:

  1. Eğitim sisteminin farklı düzeylerinde (ilk/orta/lise/üniversite) alan eğitmeni olarak çalışabilirler.
  2. Eğitim ve araştırma süreçlerini buluşturarak ulusal ve uluslararası projeler gerçekleştirebilirler.
  3. Gerekli koşulları yerine getirdikleri takdirde lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
  4. İstenilen akademik yeterlilikleri sağladıkları takdirde yükseköğretim kurumlarında akademik personel olarak da istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033331

Qualification Title
English Language Teaching Undergraduate Program
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

To train fully qualified English teachers who are problem solvers and decision makers open to innovations and equipped to lead in national and international platforms.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out in schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  1. Has in depth content knowledge on theory, practice and subject specific terminology in the field of learning and teaching English in a variety of sociocultural contexts.
  2. Has knowledge on the basic concepts, theories and movements of certain disciplines such as linguistics, cultural studies, translation studies, educational sciences and communication studies in so far as they contribute to the field of English language education.
  3. Has knowledge on pronunciation, sentence and text level form, and lexicology of English, and can identify the changes in its historical development.
  4. Can critically evaluate the relationships between language, culture, identity and ideology through an awareness of the communicative functions language assumes in social and cultural contexts.
  5. Has the knowledge of the varying communicative features of language in face-to-face, in print and Internet/digital environments and can apply this knowledge to investigate, produce and utilize verbal and non-verbal texts for instructional purposes.
  6. Has the knowledge of the time, place and aims of English instruction in the general education plan and its contribution to the goals of education in the local setting and can apply this knowledge to the evaluation of English programs and practices at different levels.
  7. Can identify learner variables with respects to age, language level, learning styles and strategy use through and qualitative and quantitative research methods, and can develop instructional activities, materials approaches and assessment and evaluation tools based on the findings.
  8. Can utilize basic knowledge and skills of instructional technologies towards designing, developing and implementing instructional materials based on digital learning environments suitable to the objectives and content of the lesson.
  9. Has basic competence in collecting, analyzing qualitative and quantitative data gathered from research in the field or in related fields by using appropriate methodologies and in evaluating these methodologies from a comparative perspective.
  10. Can analyze different text types, educational content and materials from a critical perspective and when needed can adopt and develop these.
  11. Can approach education from a multidisciplinary standpoint and can use the knowledge and skills gained in different disciplines towards enrichment of the instructional content and development of creative solutions to problems.
  12. Follows current developments on a local and global scale and can develop and apply field- related projects in response to the rising needs resulting from economic, political and social changes in societies in cooperation with related people and institutions, identifying and taking action towards their professional development in due course.
  13. Has a minimum B2 level competence in accordance with the descriptors of The Common European Framework of Reference and can use skills in written and spoken academic discourse to share subject related knowledge in academic settings.
  14. Has awareness of the concepts of life-long learning and learner autonomy.
  15. Can identify personal strengths and weaknesses in a self-reflective manner and take on responsibility as an individual or as a team member in developing methods and applications for professional development and support these values in other educational settings.
  16. Is sensitive to ethical, democratic and equity principles and differences, and is conscious of the requirements of the profession in alignment with laws, regulations and policies.
  17. Has intercultural awareness and acts accordingly in their personal, professional and social lives.
  18. Can play a pioneering role in establishing cooperation between school and society to solve problems encountered in practice.
  19. Behaves in alignment with the principles of democracy, human rights, scientific, social and ethical values.
Key Competencies

1. Advanced level of English language proficiency in oral and written communication

2. Field-specific (theory, approach, method, technical knowledge) competence

3. Competence in applied educational studies

4. Digital competence

5. Intercultural competence

6. Social competence

7. Lifelong learning competence

Further Info

Measurement and Evaluation methods are applied in accordance with Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations.

- Exams are measured over 100 points

- The raw success score is calculated by adding 40% of the average score of the midterm exams and 10% of the evaluation grade to 50% of the final exam score.

The relevant boards may decide to conduct the exam as oral, oral-written, portfolio, homework, homework, research, project, project, interview, performance evaluation, process evaluation such as self- / peer / group evaluation and / or presentation. This decision is announced to the students at the beginning of the semester.

The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the ‘Course Content Plan’.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs:

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Istanbul University-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Faculty of Education English Language Teaching Undergraduate Program has been accredited by EPDAD (Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) for the period from May 1, 2025, to May 1, 2028.

Access Requirements

To have a sufficient score on the foreign language part of the YKS exam; to have met the prerequisites for the Hasan Ali Yücel Faculty of Education Double Major Programme; to have met the conditions for Transfer.

Conditions for SuccessIn order to obtain a bachelor's degree in the field of English language teaching, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (240 ECTS credits in total) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00. In addition, it is necessary to successfully complete the Practicum courses in the 7th and 8th semesters.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates with a bachelor's degree in English Language Teaching can:

1. work as English teachers at different levels of the education system (primary/middle/high school/university).

2. They can take part in national and international projects.

3. If they fulfil the necessary conditions, they can study in postgraduate (master's and doctoral) programmes.

4. If they meet the required academic qualifications, they can also be employed as academic staff in higher education institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033331


Qualification Title
English Language Teaching Undergraduate Program

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

To train fully qualified English teachers who are problem solvers and decision makers open to innovations and equipped to lead in national and international platforms.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out in schools affiliated with the Ministry of National Education.


Description
  1. Has in depth content knowledge on theory, practice and subject specific terminology in the field of learning and teaching English in a variety of sociocultural contexts.
  2. Has knowledge on the basic concepts, theories and movements of certain disciplines such as linguistics, cultural studies, translation studies, educational sciences and communication studies in so far as they contribute to the field of English language education.
  3. Has knowledge on pronunciation, sentence and text level form, and lexicology of English, and can identify the changes in its historical development.
  4. Can critically evaluate the relationships between language, culture, identity and ideology through an awareness of the communicative functions language assumes in social and cultural contexts.
  5. Has the knowledge of the varying communicative features of language in face-to-face, in print and Internet/digital environments and can apply this knowledge to investigate, produce and utilize verbal and non-verbal texts for instructional purposes.
  6. Has the knowledge of the time, place and aims of English instruction in the general education plan and its contribution to the goals of education in the local setting and can apply this knowledge to the evaluation of English programs and practices at different levels.
  7. Can identify learner variables with respects to age, language level, learning styles and strategy use through and qualitative and quantitative research methods, and can develop instructional activities, materials approaches and assessment and evaluation tools based on the findings.
  8. Can utilize basic knowledge and skills of instructional technologies towards designing, developing and implementing instructional materials based on digital learning environments suitable to the objectives and content of the lesson.
  9. Has basic competence in collecting, analyzing qualitative and quantitative data gathered from research in the field or in related fields by using appropriate methodologies and in evaluating these methodologies from a comparative perspective.
  10. Can analyze different text types, educational content and materials from a critical perspective and when needed can adopt and develop these.
  11. Can approach education from a multidisciplinary standpoint and can use the knowledge and skills gained in different disciplines towards enrichment of the instructional content and development of creative solutions to problems.
  12. Follows current developments on a local and global scale and can develop and apply field- related projects in response to the rising needs resulting from economic, political and social changes in societies in cooperation with related people and institutions, identifying and taking action towards their professional development in due course.
  13. Has a minimum B2 level competence in accordance with the descriptors of The Common European Framework of Reference and can use skills in written and spoken academic discourse to share subject related knowledge in academic settings.
  14. Has awareness of the concepts of life-long learning and learner autonomy.
  15. Can identify personal strengths and weaknesses in a self-reflective manner and take on responsibility as an individual or as a team member in developing methods and applications for professional development and support these values in other educational settings.
  16. Is sensitive to ethical, democratic and equity principles and differences, and is conscious of the requirements of the profession in alignment with laws, regulations and policies.
  17. Has intercultural awareness and acts accordingly in their personal, professional and social lives.
  18. Can play a pioneering role in establishing cooperation between school and society to solve problems encountered in practice.
  19. Behaves in alignment with the principles of democracy, human rights, scientific, social and ethical values.

Key Competencies

1. Advanced level of English language proficiency in oral and written communication

2. Field-specific (theory, approach, method, technical knowledge) competence

3. Competence in applied educational studies

4. Digital competence

5. Intercultural competence

6. Social competence

7. Lifelong learning competence


Further Info

Measurement and Evaluation methods are applied in accordance with Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations.

- Exams are measured over 100 points

- The raw success score is calculated by adding 40% of the average score of the midterm exams and 10% of the evaluation grade to 50% of the final exam score.

The relevant boards may decide to conduct the exam as oral, oral-written, portfolio, homework, homework, research, project, project, interview, performance evaluation, process evaluation such as self- / peer / group evaluation and / or presentation. This decision is announced to the students at the beginning of the semester.

The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the ‘Course Content Plan’.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs:

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Istanbul University-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Faculty of Education English Language Teaching Undergraduate Program has been accredited by EPDAD (Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) for the period from May 1, 2025, to May 1, 2028.


Access Requirements

To have a sufficient score on the foreign language part of the YKS exam; to have met the prerequisites for the Hasan Ali Yücel Faculty of Education Double Major Programme; to have met the conditions for Transfer.


Conditions for Success
In order to obtain a bachelor's degree in the field of English language teaching, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (240 ECTS credits in total) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00. In addition, it is necessary to successfully complete the Practicum courses in the 7th and 8th semesters.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates with a bachelor's degree in English Language Teaching can:

1. work as English teachers at different levels of the education system (primary/middle/high school/university).

2. They can take part in national and international projects.

3. If they fulfil the necessary conditions, they can study in postgraduate (master's and doctoral) programmes.

4. If they meet the required academic qualifications, they can also be employed as academic staff in higher education institutions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address