Yeterlilik Kodu | TR0030012477 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) ile LYS-İngilizce sınavında başarılı olan adaylar lisans programına kabul edilir. Programa kabul alan tüm öğrenciler, sene başında İngilizce yeterlik sınavına girerler. Sınavda başarılı öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programının 1. yılına başlarlar. Başarısız olanlar ise, bir yıl süresince İngilizce Hazırlık Eğitimi alırlar. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm ilk ve orta dereceli devlet okulları ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler. Bunlara ek olarak, mezunlar resmi ve özel kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030012477
ISCO:08
ISCO:08
- Dil öğrenmeye ve öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye ulaşıp elde ettiği bilgiyi kullanabilme becerisine sahip olur.
- İngiliz Dili Eğitiminin gerektirdiği özel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
- Böylece farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
- İngiliz dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak, bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
- İngilizce öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- İngilizce öğretiminde bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
- Ayrıca, bu unsurları İngiliz Dili Eğitiminin gerektirdiği şekilde öğretim ve öğrenme sürecinde kullanır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olarak öğretmenlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranma becerisine sahip ve yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. Ayrıca kendini bir birey olarak tanıyabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir.
- Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) ile LYS-İngilizce sınavında başarılı olan adaylar lisans programına kabul edilir. Programa kabul alan tüm öğrenciler, sene başında İngilizce yeterlik sınavına girerler. Sınavda başarılı öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programının 1. yılına başlarlar. Başarısız olanlar ise, bir yıl süresince İngilizce Hazırlık Eğitimi alırlar.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm ilk ve orta dereceli devlet okulları ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler. Bunlara ek olarak, mezunlar resmi ve özel kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012477 | |
Qualification Title | English Language Teaching (English) | |
Awarding Body | Erzincan Binali Yildirim University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Testing and evaluation methods implemented in the courses are defined in the “Course Instructional Plan” which takes place in the information package. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates who hold a high school or equivalent diploma and enter student placement test ÖSYS and LYS English test are accepted to the program. Those successful students admitted to the program are required to take a proficiency exam and those successful in the exam start the English Language Teaching programme as freshman. Those who failed in the exam are supposed to attend English Preparatory School for one year. | |
Conditions for Success | A student of English Language Teaching is required to take courses meeting a minimum of 240 ECTS credits and have a general academic average of 2.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the Division of English Language Teaching can work as English language teachers at public and private schools at elementary and secondary level. They can also work as English language instructors and lecturers at the state and foundation universities. Moreover, they have the chance to work as translators, assistant experts, and experts at various institutions (translation agencies, ministries, and foreign trade). | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030012477
ISCO:08
ISCO:08
- The students will be able to know how to reach the necessary information and understand the concepts and processes related to language learning and teaching.
- The students will be able to have the knowledge of measurement and evaluation with special teaching strategies, methods, and techniques required by English Language Education.
- Thus, they can investigate the development of students by using different measurement and evaluation methods and techniques.
- The students will be able to use information technologies effectively both in the teaching planning process and in the learning process by taking into account the students’ developmental characteristics and individual differences, and the characteristics of the subject area The students will be able to evaluate the developments in the field of English language teaching using scientific methods and techniques.
- They will also be able to examine research methods and techniques used in English Language teaching, interpret and evaluate the gathered data, define and analyze the problems, and propose scientific solutions.
- The students will be able to recognize national and international cultural elements that may affect English teaching practices.
- They can also use these elements in the English language teaching and learning process.
- The students will be able to evaluate the acquired knowledge and skills critically and use appropriate methods and techniques for the development of critical thinking, creative thinking, and problem-solving skills in students.
- The students will be able to have national and universal sensitivities expressed in the Basic Law of National Education; be aware of the duties, rights, and responsibilities of the teaching profession; act in line with democracy, human rights, social, scientific, cultural and professional ethics; plan and implement professional projects and activities for the environment.
- The students will be able to take responsibility in individual and group work and perform the task effectively.
- They can also recognize themselves as individuals; use their creativity and strengths.
- The students will be able to develop appropriate educational environments for students to learn at the highest level by taking into account their individual, social and cultural differences, special interests and needs.
- They can also develop appropriate learning materials to create effective teaching-learning processes.
Testing and evaluation methods implemented in the courses are defined in the “Course Instructional Plan” which takes place in the information package.
Candidates who hold a high school or equivalent diploma and enter student placement test ÖSYS and LYS English test are accepted to the program. Those successful students admitted to the program are required to take a proficiency exam and those successful in the exam start the English Language Teaching programme as freshman. Those who failed in the exam are supposed to attend English Preparatory School for one year.
The graduates of the Division of English Language Teaching can work as English language teachers at public and private schools at elementary and secondary level. They can also work as English language instructors and lecturers at the state and foundation universities. Moreover, they have the chance to work as translators, assistant experts, and experts at various institutions (translation agencies, ministries, and foreign trade).
The document is valid continuously.