Yeterlilik Kodu

TR0030007081

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSivas Cumhuriyet Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS
Sorumlu Kurum URLhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dört dil becerisini de etkin iletişim kurmada kullanabilir ve bu konuda ilerleme kaydetmek için yenilikçi araçları kullanma becerisine sahiptir.
  • Alan ile ilgili modern yaklaşımları, yöntemleri ve bilimsel gelişmeleri izler ve bunları meslektaşları ve öğrencileri ile paylaşır.
  • Öğretmenlik yapmak için gerekli olan pedagojinin kuramsal boyutunu bilir, bu bilgiyi her fırsatta uygulamaya koyar ve kuram ile uygulama arasındaki olası açığı kapatma yolunda somut adımlar atar.
  • Yabancı dil öğretiminin önemli bir unsuru olan yerel ve evrensel kültürel unsurları tanır ve bunları materyal geliştirmede kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve alanın özelliklerini eğitimin her aşamasında dikkate alır ve yapacağı etkinlikleri buna göre şekillendirir.
  • Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini günlük eğitim- öğretimin bir parçası haline getirmeyi hedefler ve bunun için gerekli yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencinin öğrenmesine yardımcı olur ve onların gelişimini takip eder.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve bunları karşılaştığı problemlere çözüm geliştirmek için kullanır.
  • Alan ile ilgili konularda düşüncelerini etkin bir şekilde ifade eder ve bunları meslektaşları, yetkili merciler ve bilim dünyası ile paylaşır.
  • Mesleki hak ve sorumluluklarını bilir ve mevzuata, bilimsel ve etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kendini geliştirmede, öğretimin planlanmasında öğretim esnasında ve öğretimin değerlendirilmesinde etkin olarak kullanır; bu konuda kendini her fırsatta yeniler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.

Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.

Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve DZ notunun olmaması gerekir.

Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bir öğrencinin Genel Bölümüze öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan LYS sınavından alınan ilgili alandaki puanlarına göre yerleştirilmektedirler.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve DZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.Öğrenciler, 4 yıl boyunca süre 172 kredilik derslerin hepsinden başarılı oldukları zaman mezun olma hakkı kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde, ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007081


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dört dil becerisini de etkin iletişim kurmada kullanabilir ve bu konuda ilerleme kaydetmek için yenilikçi araçları kullanma becerisine sahiptir.
  • Alan ile ilgili modern yaklaşımları, yöntemleri ve bilimsel gelişmeleri izler ve bunları meslektaşları ve öğrencileri ile paylaşır.
  • Öğretmenlik yapmak için gerekli olan pedagojinin kuramsal boyutunu bilir, bu bilgiyi her fırsatta uygulamaya koyar ve kuram ile uygulama arasındaki olası açığı kapatma yolunda somut adımlar atar.
  • Yabancı dil öğretiminin önemli bir unsuru olan yerel ve evrensel kültürel unsurları tanır ve bunları materyal geliştirmede kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve alanın özelliklerini eğitimin her aşamasında dikkate alır ve yapacağı etkinlikleri buna göre şekillendirir.
  • Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini günlük eğitim- öğretimin bir parçası haline getirmeyi hedefler ve bunun için gerekli yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencinin öğrenmesine yardımcı olur ve onların gelişimini takip eder.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve bunları karşılaştığı problemlere çözüm geliştirmek için kullanır.
  • Alan ile ilgili konularda düşüncelerini etkin bir şekilde ifade eder ve bunları meslektaşları, yetkili merciler ve bilim dünyası ile paylaşır.
  • Mesleki hak ve sorumluluklarını bilir ve mevzuata, bilimsel ve etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kendini geliştirmede, öğretimin planlanmasında öğretim esnasında ve öğretimin değerlendirilmesinde etkin olarak kullanır; bu konuda kendini her fırsatta yeniler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.

Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.

Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve DZ notunun olmaması gerekir.

Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bir öğrencinin Genel Bölümüze öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan LYS sınavından alınan ilgili alandaki puanlarına göre yerleştirilmektedirler.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve DZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.Öğrenciler, 4 yıl boyunca süre 172 kredilik derslerin hepsinden başarılı oldukları zaman mezun olma hakkı kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde, ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007081

Qualification Title
Awarding BodySivas Cumhuriyet University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Graduates could use the four language skills effectively for communication and utilise innovative tools to develop their language skills.
  • Graduates keep up with modern approaches, methods and scientific developments and share them with their colleagues and students. Graduates know the theoretical aspects of pedagogy and they put into practice this knowledge as much as possible and take clearcut steps to bridge the possible gap between theory and practice.
  • Graduates are familiar with local and universal elements of culture that are an essential part of foreign language teaching, and they use them in materials development.
  • Graduates take into account developmental characteristics of learners and their individual differences and the features of the field in every phase of education and they shape instructional activities in line with them.
  • Graduates aim to incorporate critical thinking, creative thinking and problem solving into daily instruction and use methods and techniques that are essential for this.
  • Graduates not only help their students learn by using both traditional and alternative testing and evaluation methods and but they also monitor their development.
  • Graduates know scientific methods and techniques of inquiry and they use these to solve the problems that they encounter.
  • Graduates express their thoughts about the field of English language teaching efficiently and share them with their colleagues, authorities and the scientific community.
  • Graduates know their professional rights and responsibilities and they behave in line with regulations and scientific and ethical codes. Graduates use information and communication technologies efficiently to develop themselves, in planning instruction, during instruction and evaluation; they use every opportunity to develop themselves in this regard.
Key Competencies-
Further Info
  • A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme.
  • Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters
  • A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF and DZ grades.
Quality Assurance-
Access Requirements

A student is required to have a minumum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00/4.00 and no failing grades

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF and DZ grades.To be able to graduate from the program, students are required to take undergraduate courses in return for 172 credits and succeed in them.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can be employed as English teachers by state schools, universities and private educational institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007081


Qualification Title

Awarding Body
Sivas Cumhuriyet University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Graduates could use the four language skills effectively for communication and utilise innovative tools to develop their language skills.
  • Graduates keep up with modern approaches, methods and scientific developments and share them with their colleagues and students. Graduates know the theoretical aspects of pedagogy and they put into practice this knowledge as much as possible and take clearcut steps to bridge the possible gap between theory and practice.
  • Graduates are familiar with local and universal elements of culture that are an essential part of foreign language teaching, and they use them in materials development.
  • Graduates take into account developmental characteristics of learners and their individual differences and the features of the field in every phase of education and they shape instructional activities in line with them.
  • Graduates aim to incorporate critical thinking, creative thinking and problem solving into daily instruction and use methods and techniques that are essential for this.
  • Graduates not only help their students learn by using both traditional and alternative testing and evaluation methods and but they also monitor their development.
  • Graduates know scientific methods and techniques of inquiry and they use these to solve the problems that they encounter.
  • Graduates express their thoughts about the field of English language teaching efficiently and share them with their colleagues, authorities and the scientific community.
  • Graduates know their professional rights and responsibilities and they behave in line with regulations and scientific and ethical codes. Graduates use information and communication technologies efficiently to develop themselves, in planning instruction, during instruction and evaluation; they use every opportunity to develop themselves in this regard.

Key Competencies
-

Further Info
  • A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme.
  • Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters
  • A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF and DZ grades.

Quality Assurance
-

Access Requirements

A student is required to have a minumum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00/4.00 and no failing grades


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF and DZ grades.To be able to graduate from the program, students are required to take undergraduate courses in return for 172 credits and succeed in them.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can be employed as English teachers by state schools, universities and private educational institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address