Yeterlilik Kodu

TR0030027807

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Dil öğrenme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İngilizce Öğretmenliği Programının misyonu, çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen, alanındaki çağdaş gelişmeleri takip edebilen İngilizce öğretmenleri ve bilim insanları yetiştirmektir.
İngilizce Dil Eğitimi alanında geliştirilen çağdaş yöntem ve görüşler ışığında, ülkemizin İngilizce Öğretimi sorunlarının çözümüne katkıda bulunabilecek ve bu dilin eğitim ve öğretiminde etkin olarak görev alabilecek, ileri düzeyde bilgilerle donatılmış nitelikli öğretmen ve araştırmacılar yetiştirmek bölümümüzün temel hedefidir.
 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sürdürülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

•    İngilizce dil eğitimi alanındaki temel kavram ve yaklaşımları değerlendirir.
•    İngilizce dil eğitimi alanı derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi yorumlar.
•    İngilizce dil eğitimi alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları ilişkilendirir.
•    Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tespit eder.
•    Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır.
•    İngilizce dil eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
•    Öğrencilerin gelişim, dil öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
•    İngiliz diline ve genel dil öğretimine özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
•    Alanıyla ilgili analiz ve sentez yapma, sorunları tanımlama, çözüm önerileri sunma becerisi geliştirir.
•    Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olmaya değer verir.
•    Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve öğrenme stillerini göz önüne alarak İngiliz Dili Eğitimi alanında, en uygun öğretim stratejilerini, yöntem ve tekniklerini uygular.
•    İngiliz dili eğitimi alanında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak, en üst düzeyde öğrenmeleri için gerekli araç gereç ve materyalleri kullanır.
•    İngilizce öğrenmeye karşı pozitif tutum geliştirmek için sınıf yönetimi becerilerini ve teknolojileri kullanır.
•    İngilizce dil öğretimi ile ilgili konularda düşünce görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.
•    Her durumda sorumluluk alır.
•    İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirmeye yönelik özgün etkinlikler tasarlar.
•    Alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmaları tasarlar.
•    Dil öğrenme sürecinin yaşam boyu geliştirilmesinin ayırdında olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir
•    İngiliz Dili Eğitimi alanında edinmiş olduğu ve edineceği bilgi ve becerilerini kontrol ederek, eksiklerini tamamlar.
•    İngiliz Dili Eğitimi alanında kendini yeniliklere ve teknolojiye açık tutmak için gerekli uyarlamaları yapar.
•    Sanatsal ve kültürel etkinliklere ve saha çalışmalarına aktif bir şekilde katılır.
•    Bildiği yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
•    Öğrencilerine ve topluma örnek olmak için gerekli uyarlamaları yapar.
•    Öğrencilerin dil öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri için gereken işlemleri yapar.
•    İngilizce öğretmenliği alanında beceri ve yeteneğini geliştirmek ve mesleğinde örnek olmak için gerekli işlemi yapar.
•    İngilizce öğretimiyle ilgili yazılım ve teknolojik kaynaklar kullanarak materyal ve kaynaklar geliştirir.
•    İngilizce Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir.
 

Anahtar Yetkinlikler

İngilizce Öğretmenliği programı aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Temel İngilizce dilbilgisi
  • Yabancı dil öğretimi ve değerlendirme
  • İkinci dil edinimi
  • Yabancı dilde iletişim becerileri
  • Öğretim yöntemleri, teknikleri ve yaklaşımları
  • Sınıf yönetimi
  • Eğitim psikolojisi
  • Kültürlerarası iletişim
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, kısa sınav, ödev ve sözlü değerlendirme, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir.

İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır.
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:
Puan                  Katsayısı                 Harf Notu
90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı;

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi;

28.03.2019 – 01.05.2027

Giriş Şartı
  • İngilizce Öğretmenliği programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, Dil puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu 1,18,21,22,23,24,64,92,150,159 numaralı özel koşullar programa öğrenci kabulünde geçerlidir.
  • Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.  
  • ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile İstanbul Aydın Üniversitesinin lisans programlarına yerleştirilen öğrencilerin, yerleştikleri programlara intibak işlemleri 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür
Başarma ŞartlarıBir öğrencinin İngilizce Öğretmenliği Lisans programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngilizce öğretmenliği bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı her seviyedeki okullarda Öğretmenlik yapma hakkına sahip olmaktadırlar. Ayrıca özel eğitim kurumlarında veya yabancı dil (İngilizce) gerektiren kuruluşlarda kolayca iş bulabilmektedirler. Çeşitli alanlarda Yüksek Lisans, Doktora çalışmaları yapma Araştırma Projelerinde yer alma imkanları bulunmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi, başka alanlarda da yüksek lisans programına başvurabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027807


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İngilizce Öğretmenliği Programının misyonu, çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen, alanındaki çağdaş gelişmeleri takip edebilen İngilizce öğretmenleri ve bilim insanları yetiştirmektir.
İngilizce Dil Eğitimi alanında geliştirilen çağdaş yöntem ve görüşler ışığında, ülkemizin İngilizce Öğretimi sorunlarının çözümüne katkıda bulunabilecek ve bu dilin eğitim ve öğretiminde etkin olarak görev alabilecek, ileri düzeyde bilgilerle donatılmış nitelikli öğretmen ve araştırmacılar yetiştirmek bölümümüzün temel hedefidir.
 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sürdürülmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

•    İngilizce dil eğitimi alanındaki temel kavram ve yaklaşımları değerlendirir.
•    İngilizce dil eğitimi alanı derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi yorumlar.
•    İngilizce dil eğitimi alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları ilişkilendirir.
•    Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tespit eder.
•    Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır.
•    İngilizce dil eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
•    Öğrencilerin gelişim, dil öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
•    İngiliz diline ve genel dil öğretimine özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
•    Alanıyla ilgili analiz ve sentez yapma, sorunları tanımlama, çözüm önerileri sunma becerisi geliştirir.
•    Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olmaya değer verir.
•    Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve öğrenme stillerini göz önüne alarak İngiliz Dili Eğitimi alanında, en uygun öğretim stratejilerini, yöntem ve tekniklerini uygular.
•    İngiliz dili eğitimi alanında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak, en üst düzeyde öğrenmeleri için gerekli araç gereç ve materyalleri kullanır.
•    İngilizce öğrenmeye karşı pozitif tutum geliştirmek için sınıf yönetimi becerilerini ve teknolojileri kullanır.
•    İngilizce dil öğretimi ile ilgili konularda düşünce görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.
•    Her durumda sorumluluk alır.
•    İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirmeye yönelik özgün etkinlikler tasarlar.
•    Alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmaları tasarlar.
•    Dil öğrenme sürecinin yaşam boyu geliştirilmesinin ayırdında olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir
•    İngiliz Dili Eğitimi alanında edinmiş olduğu ve edineceği bilgi ve becerilerini kontrol ederek, eksiklerini tamamlar.
•    İngiliz Dili Eğitimi alanında kendini yeniliklere ve teknolojiye açık tutmak için gerekli uyarlamaları yapar.
•    Sanatsal ve kültürel etkinliklere ve saha çalışmalarına aktif bir şekilde katılır.
•    Bildiği yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
•    Öğrencilerine ve topluma örnek olmak için gerekli uyarlamaları yapar.
•    Öğrencilerin dil öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri için gereken işlemleri yapar.
•    İngilizce öğretmenliği alanında beceri ve yeteneğini geliştirmek ve mesleğinde örnek olmak için gerekli işlemi yapar.
•    İngilizce öğretimiyle ilgili yazılım ve teknolojik kaynaklar kullanarak materyal ve kaynaklar geliştirir.
•    İngilizce Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir.
 


Anahtar Yetkinlikler

İngilizce Öğretmenliği programı aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Temel İngilizce dilbilgisi
  • Yabancı dil öğretimi ve değerlendirme
  • İkinci dil edinimi
  • Yabancı dilde iletişim becerileri
  • Öğretim yöntemleri, teknikleri ve yaklaşımları
  • Sınıf yönetimi
  • Eğitim psikolojisi
  • Kültürlerarası iletişim

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, kısa sınav, ödev ve sözlü değerlendirme, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir.

İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır.
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:
Puan                  Katsayısı                 Harf Notu
90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı;

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi;

28.03.2019 – 01.05.2027


Giriş Şartı
  • İngilizce Öğretmenliği programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, Dil puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu 1,18,21,22,23,24,64,92,150,159 numaralı özel koşullar programa öğrenci kabulünde geçerlidir.
  • Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.  
  • ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile İstanbul Aydın Üniversitesinin lisans programlarına yerleştirilen öğrencilerin, yerleştikleri programlara intibak işlemleri 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür

Başarma Şartları
Bir öğrencinin İngilizce Öğretmenliği Lisans programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngilizce öğretmenliği bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı her seviyedeki okullarda Öğretmenlik yapma hakkına sahip olmaktadırlar. Ayrıca özel eğitim kurumlarında veya yabancı dil (İngilizce) gerektiren kuruluşlarda kolayca iş bulabilmektedirler. Çeşitli alanlarda Yüksek Lisans, Doktora çalışmaları yapma Araştırma Projelerinde yer alma imkanları bulunmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi, başka alanlarda da yüksek lisans programına başvurabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027807

Qualification Title
BACHELOR’S DEGREE IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasLanguage acquisition
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The mission of the English Language Teaching Program is to train English teachers and scientists who are committed to the principles and principles of contemporary education, who have the ability to think scientifically and critically, who can keep up with technological changes, and who can follow contemporary developments in their field.

In the light of contemporary methods and views developed in the field of English Language Teaching, the main goal of our department is to train qualified teachers and researchers equipped with advanced knowledge who can contribute to the solution of our country's English Language Teaching problems and take an active role in the education and teaching of this language.

Learning Environments

Learning takes place through formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out in institutions within higher education institutions and schools affiliated to the Ministry of National Education.

Description
  • Evaluates the basic concepts and approaches in the field of English language education.
  • Interpret the relationship between the basic concepts and practice in English language education courses.
  • Relates the concepts related to the field of English language education and teaching profession.
  • Identifies the methods related to the production of scientific knowledge.
  • Recognizes the relationship between language education and culture.
  • Has knowledge of teaching programs, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation related to the field of English language education.
  • Has knowledge of students' development, language learning characteristics and difficulties.
  • Evaluates the concepts and relationships between concepts specific to English language and general language teaching.
  • Develops the ability to analyze and synthesize, identify problems and propose solutions in the field.
  • Values having the knowledge to understand and analyze the concepts and processes of language teaching.
  • Applies the most appropriate teaching strategies, methods and techniques in the field of English Language Teaching, taking into account the individual differences and learning styles of students.
  • Uses the necessary tools and materials for students to learn at the highest level, taking into account their level of readiness in the field of English language education.
  • Uses classroom management skills and technologies to develop a positive attitude towards learning English.
  • Presents his/her thoughts, opinions and suggestions on issues related to English language teaching in written and oral form.
  • Takes responsibility in every situation.
  • Designs original activities to improve the use of English in daily life.
  • Design individual or team work to solve problems encountered in the field.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning, recognizing that language learning is a lifelong process.
  • Completes the deficiencies by checking the knowledge and skills acquired and to be acquired in the field of English Language Teaching.
  • Makes the necessary adaptations to keep themselves open to innovations and technology in the field of English Language Teaching.
  • Actively participates in artistic and cultural activities and field studies.
  • Follows national and international developments in the field by using a foreign language.
  • Makes the necessary adaptations to set an example for students and society.
  • Takes the necessary actions for students to develop a positive attitude towards language learning.
  • Takes the necessary actions to improve his/her skills and abilities in the field of English language teaching and to be an example in his/her profession.
  • Develops materials and resources by using software and technological resources related to English language teaching.
  • Develops English foreign language tests and assessment and evaluation tools.
Key Competencies

The English Language Teaching program possesses the following key competencies at an advanced level:

  • Fundamental English grammar
  • Foreign language teaching and assessment
  • Second language acquisition
  • Communication skills in a foreign language
  • Teaching methods, techniques, and approaches
  • Classroom management
  • Educational psychology
  • Intercultural communication
Further Info

Students' success is evaluated through different assessment methods such as quizzes, midterm exams, final exams, presentations, homework, projects and applications.

The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”.

Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor:
Point                Coefficient               Letter Grade

90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF

Quality Assurance

For the quality assurance of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organizing, managing, and monitoring of education, teaching, and other activities at higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria determined by YÖK are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.

Development and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

This program has been accredited for 5 years by EPDAD. EPDAD: Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association.

Accreditation Start Date:
March 28, 2019 – May 1, 2027

Access Requirements
  • The English Language Teaching program admits students through the ÖSYM centralized examination system, based on the Language score type. The special conditions numbered 1, 18, 21, 22, 23, 24, 64, 92, 150, and 159 in the Higher Education Programs and Quotas Guide apply to student admissions for the program.
  • The admission and registration of students transferring from domestic, international, and intra-institutional associate and undergraduate programs to the university's undergraduate and associate degree programs are carried out in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions, published in the Turkey - Legal Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561, as well as other relevant legislation.
  • The adaptation procedures for students placed in Istanbul Aydin University's undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM are carried out in accordance with the provisions of the Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education, published in the Turkey - Legal Gazette dated 19/2/2002 and numbered 24676.
Conditions for SuccessIn order to graduate from the English Language Teaching Bachelor's program, a student must: Have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00, Successfully complete all compulsory courses in the curriculum, Successfully complete all other required program components, Fulfill a total workload of 240 ECTS credits, Have their graduation approved by the relevant administrative board. Students who are granted graduation receive a diploma along with a Diploma Supplement in English, in accordance with the relevant regulations.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the English Language Teaching program have the right to work as teachers at all levels of schools affiliated with the Ministry of National Education. Additionally, they can easily find employment in private educational institutions or organizations that require proficiency in English. They also have opportunities to pursue master's and doctoral studies in various fields and participate in research projects.

Those who successfully complete the undergraduate program in English Language Teaching can pursue a master's and/or doctoral degree in the same field, as well as apply for master's programs in other disciplines.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027807


Qualification Title
BACHELOR’S DEGREE IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The mission of the English Language Teaching Program is to train English teachers and scientists who are committed to the principles and principles of contemporary education, who have the ability to think scientifically and critically, who can keep up with technological changes, and who can follow contemporary developments in their field.

In the light of contemporary methods and views developed in the field of English Language Teaching, the main goal of our department is to train qualified teachers and researchers equipped with advanced knowledge who can contribute to the solution of our country's English Language Teaching problems and take an active role in the education and teaching of this language.


Learning Environments

Learning takes place through formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out in institutions within higher education institutions and schools affiliated to the Ministry of National Education.


Description
  • Evaluates the basic concepts and approaches in the field of English language education.
  • Interpret the relationship between the basic concepts and practice in English language education courses.
  • Relates the concepts related to the field of English language education and teaching profession.
  • Identifies the methods related to the production of scientific knowledge.
  • Recognizes the relationship between language education and culture.
  • Has knowledge of teaching programs, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation related to the field of English language education.
  • Has knowledge of students' development, language learning characteristics and difficulties.
  • Evaluates the concepts and relationships between concepts specific to English language and general language teaching.
  • Develops the ability to analyze and synthesize, identify problems and propose solutions in the field.
  • Values having the knowledge to understand and analyze the concepts and processes of language teaching.
  • Applies the most appropriate teaching strategies, methods and techniques in the field of English Language Teaching, taking into account the individual differences and learning styles of students.
  • Uses the necessary tools and materials for students to learn at the highest level, taking into account their level of readiness in the field of English language education.
  • Uses classroom management skills and technologies to develop a positive attitude towards learning English.
  • Presents his/her thoughts, opinions and suggestions on issues related to English language teaching in written and oral form.
  • Takes responsibility in every situation.
  • Designs original activities to improve the use of English in daily life.
  • Design individual or team work to solve problems encountered in the field.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning, recognizing that language learning is a lifelong process.
  • Completes the deficiencies by checking the knowledge and skills acquired and to be acquired in the field of English Language Teaching.
  • Makes the necessary adaptations to keep themselves open to innovations and technology in the field of English Language Teaching.
  • Actively participates in artistic and cultural activities and field studies.
  • Follows national and international developments in the field by using a foreign language.
  • Makes the necessary adaptations to set an example for students and society.
  • Takes the necessary actions for students to develop a positive attitude towards language learning.
  • Takes the necessary actions to improve his/her skills and abilities in the field of English language teaching and to be an example in his/her profession.
  • Develops materials and resources by using software and technological resources related to English language teaching.
  • Develops English foreign language tests and assessment and evaluation tools.

Key Competencies

The English Language Teaching program possesses the following key competencies at an advanced level:

  • Fundamental English grammar
  • Foreign language teaching and assessment
  • Second language acquisition
  • Communication skills in a foreign language
  • Teaching methods, techniques, and approaches
  • Classroom management
  • Educational psychology
  • Intercultural communication

Further Info

Students' success is evaluated through different assessment methods such as quizzes, midterm exams, final exams, presentations, homework, projects and applications.

The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”.

Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor:
Point                Coefficient               Letter Grade

90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF


Quality Assurance

For the quality assurance of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organizing, managing, and monitoring of education, teaching, and other activities at higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria determined by YÖK are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.

Development and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

This program has been accredited for 5 years by EPDAD. EPDAD: Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association.

Accreditation Start Date:
March 28, 2019 – May 1, 2027


Access Requirements
  • The English Language Teaching program admits students through the ÖSYM centralized examination system, based on the Language score type. The special conditions numbered 1, 18, 21, 22, 23, 24, 64, 92, 150, and 159 in the Higher Education Programs and Quotas Guide apply to student admissions for the program.
  • The admission and registration of students transferring from domestic, international, and intra-institutional associate and undergraduate programs to the university's undergraduate and associate degree programs are carried out in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions, published in the Turkey - Legal Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561, as well as other relevant legislation.
  • The adaptation procedures for students placed in Istanbul Aydin University's undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM are carried out in accordance with the provisions of the Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education, published in the Turkey - Legal Gazette dated 19/2/2002 and numbered 24676.

Conditions for Success
In order to graduate from the English Language Teaching Bachelor's program, a student must: Have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00, Successfully complete all compulsory courses in the curriculum, Successfully complete all other required program components, Fulfill a total workload of 240 ECTS credits, Have their graduation approved by the relevant administrative board. Students who are granted graduation receive a diploma along with a Diploma Supplement in English, in accordance with the relevant regulations.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the English Language Teaching program have the right to work as teachers at all levels of schools affiliated with the Ministry of National Education. Additionally, they can easily find employment in private educational institutions or organizations that require proficiency in English. They also have opportunities to pursue master's and doctoral studies in various fields and participate in research projects.

Those who successfully complete the undergraduate program in English Language Teaching can pursue a master's and/or doctoral degree in the same field, as well as apply for master's programs in other disciplines.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode