Yeterlilik Kodu | TR0030008193 | |
Yeterlilik Adı | İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İngiliz Dili ve Edebiyatı Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2025 tarihleri arasında akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları kariyer olanakları açısından ileri derecede İngilizce dil bilgisi ve kültürü bilgileri ile donanmış elemana ihtiyaç duyulan turizm sektörü, Bakanlıklar, bankalar, TRT ve özel medya kuruluşları, çevirmenlik, reklam sektöründe metin yazarlığı ve yayınevlerinde editörlük gibi alanlarda geniş iş imkanlarına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008193
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Ders materyalleri, alanda uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri ile beşeri bilimler çalışmalarında kazanılan yetkinliklere dayalı diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında çözümler ve uygular.
- Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bağımsız çalışır ve/veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
- Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
- Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini müzakere eder, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
- Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
- Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
- Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
- Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
- Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
- Beşeri bilimler alanında sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, ve tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
- Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İngiliz Dili ve Edebiyatı Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2025 tarihleri arasında akredite edilmiştir.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları kariyer olanakları açısından ileri derecede İngilizce dil bilgisi ve kültürü bilgileri ile donanmış elemana ihtiyaç duyulan turizm sektörü, Bakanlıklar, bankalar, TRT ve özel medya kuruluşları, çevirmenlik, reklam sektöründe metin yazarlığı ve yayınevlerinde editörlük gibi alanlarda geniş iş imkanlarına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030008193 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in English Language and Literature | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurship competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | 1. Measurement and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation. Letter and/or number-based grading systems are used to assess student achievement. Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı | |
Quality Assurance | To Ensure the Quality of Higher Education Programs:
The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Academic Programs 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council. 2. Assessment and Evaluation The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK. 3. Certification Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment and External Evaluation Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications. English Language and Literature Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2025. | |
Access Requirements | 1.To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. 2. To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Centre (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK (Council of Higher Education). 3. For programs that admit students through a special talent exam, to have obtained a sufficient score in the centralized exam conducted by ÖSYM and to have successfully passed the special talent exam, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK. 4. To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in associate degree programs, based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK. | |
Conditions for Success | To successfully complete a minimum of 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits and fulfill any other requirements set by the respective higher education institution, if applicable. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Individuals who hold a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, they may also continue to doctoral and proficiency in art programs that accept students with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees. Graduates of the English Language and Literature department have broad career opportunities in various fields that require advanced English language proficiency and cultural knowledge. These fields include the tourism sector, ministries, banks, TRT and private media organizations, translation, copywriting in the advertising industry, and editorial positions in publishing houses. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008193
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.
Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats.
- Being in the possession of advanced theoretical and applied knowledge supported by course materials, research methods and techniques applied in the field, and other resources based on competencies gained in the study of humanities.
- Using advanced theoretical and practical knowledge in the study of humanities.
- Interpreting and applying the advanced knowledge and skills acquired in the study of humanities in areas of education, research and community service.
- Working individually and/or taking responsibility as a team member in order to solve unexpected and complex problems faced in the study of humanities.
- Planning activities concerning the development of subordinates in the related field.
- Planning personal and institutional development by using knowledge and skills in the study of humanities.
- Evaluating the knowledge and skills acquired in the study of humanities with a critical approach.
- Determining learning needs of subordinates and supervising their learning process.
- Developing positive attitude towards lifelong learning.
- Informing related people and institutions in the study of humanities, negotiating ideas, and offering solution proposals to problems theoretically and practically.
- Supporting solution proposals for problems related to the study of humanities with quantitative and qualitative data and sharing this data with people and institutions who are experts and non-experts in the relevant field, through various communication tools.
- Participating various social, cultural and artistic events in Humanities.
- Following theoretical and applied knowledge in the study of humanities by using a foreign language and sharing this information with experts and non-experts in the relevant field (European Language Portfolio B1 General Level).
- Using information and information technologies at an advanced level, together with the computer software required in the study of humanities.
- Collecting, analysing and interpreting field-related data and sharing it with related people, organizations and institutions.
- Observing ethical values in the process of the implementation of information relevant to the study of humanities.
- Supporting the universality of social and cultural rights in the field of humanities, gaining awareness of social justice, and protecting historical and cultural heritage.
- Conducting interdisciplinary research and analysis in the field of humanities.
- Acting and participating in quality management and process.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurship competence
8. Cultural awareness and expression competence
1. Measurement and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
2. Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation. Letter and/or number-based grading systems are used to assess student achievement.
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -
To Ensure the Quality of Higher Education Programs:
- YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
- Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are prepared annually for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are compiled and shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Academic Programs
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.
3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation
Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.
English Language and Literature Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2025.
1.To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
2. To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Centre (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK (Council of Higher Education).
3. For programs that admit students through a special talent exam, to have obtained a sufficient score in the centralized exam conducted by ÖSYM and to have successfully passed the special talent exam, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
4. To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in associate degree programs, based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
Individuals who hold a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, they may also continue to doctoral and proficiency in art programs that accept students with a bachelor's degree.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees.
Graduates of the English Language and Literature department have broad career opportunities in various fields that require advanced English language proficiency and cultural knowledge. These fields include the tourism sector, ministries, banks, TRT and private media organizations, translation, copywriting in the advertising industry, and editorial positions in publishing houses.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous.
