Yeterlilik Kodu | TR0030025169 | |
Yeterlilik Adı | İmalat Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atılım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.atilim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Atılım Üniversitesi İmalat Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı bir yandan üniversitelerin İmalat ve Makina Mühendisliği ile ilgili bölümlerinden mezun olan öğrencilerin belli konularda üst düzey bilgi edinerek uzmanlaşmasına, diğer tarafta farklı disiplinlerden mezun olan öğrencilerin bu alanda yeterli alt yapı bilgisini edinerek belli konularda uzmanlaşmalarına olanak yaratmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz. | |
Başarma Şartları | Bu programdaki bir öğrencinin Y. Lisans derecesi ile mezuniyeti için 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olması ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S/EX notu alarak başarılı olması gerekmektedir gerekmektedir(Atılım Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 20-21). Mezuniyet için kazanılması gereken en az AKTS kredisi 90 dır. Mezuniyet için, Tezli programda Tez çalışması ve Seminer dersi ve Tezsiz programda Bitirme Projesi koşullarının da yerine getirilmesi gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İmalat Mühendislerine herhangi bir ürün üreten tüm sanayi dallarında ihtiyaç vardır. Mezunlarımızı işe alabilecek sanayi dalları arasında bilgisayar sektörü, elektronik sektörü, otomotiv sektörü, havacılık ve uzay sanayii, kimyasal ve plastik sanayi bulunmaktadır. Çoğu İmalat Mühendisliği işleri sanayinin yoğunlaştığı büyük şehirlerde bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025169
ISCO:08
ISCO:08
Atılım Üniversitesi İmalat Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı bir yandan üniversitelerin İmalat ve Makina Mühendisliği ile ilgili bölümlerinden mezun olan öğrencilerin belli konularda üst düzey bilgi edinerek uzmanlaşmasına, diğer tarafta farklı disiplinlerden mezun olan öğrencilerin bu alanda yeterli alt yapı bilgisini edinerek belli konularda uzmanlaşmalarına olanak yaratmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır.
- İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır.
- Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir.
- Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir.
- İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır.
- İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir.
- Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır.
- Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir.
- Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar.
- Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
- İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır.
- Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir.
- Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz.
İmalat Mühendislerine herhangi bir ürün üreten tüm sanayi dallarında ihtiyaç vardır. Mezunlarımızı işe alabilecek sanayi dalları arasında bilgisayar sektörü, elektronik sektörü, otomotiv sektörü, havacılık ve uzay sanayii, kimyasal ve plastik sanayi bulunmaktadır. Çoğu İmalat Mühendisliği işleri sanayinin yoğunlaştığı büyük şehirlerde bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025169 | |
Qualification Title | Manufacturing Engineering Master of Science Program without Thesis Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | Atilim University | |
Awarding Body Contact | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey | |
Awarding Body Url | www.atilim.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 90 | |
Program Duration | 1 Yıl | |
Program Profile | MS program aims at giving expertise in the field of Manufacturing Engineering for the graduates of Manufacturing/Mechanical engineering related programs, and for the graduates from the other disciplines by providing all the required background and high level proficiency in the manufacturing area. | |
Learning Environments | Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Those who possess the keys listed below have advanced proficiency. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal and social learning and learning competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural and literacy competence | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; · YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions. · “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK. · The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”: 1. Creation and Authorization of Education Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree. 4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation. | |
Access Requirements | Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs. Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications. | |
Conditions for Success | To graduate from the program, the student has to achieve a minimum of 3.00 out of 4.00 Grade Point Average and has to pass all of the courses in the curriculum with a minimum of CC/S/EX grade (Atilim University, Graduate School of Natural and Applied Science, Regulations Concerning Graduate Study, Examination and Assessment, Article 20-21). A minimum of 90 ECTS credits have to be earned for graduation. In addition, the students have to give a seminar and complete a thesis in the program with Thesis option, and a Graduation Project in the program with Non-thesis option. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Manufacturing engineers are needed in every industry that produces any product. Industries that have hired our graduates include computers, electronics, automotive, aerospace, chemical and plastics. Most manufacturing engineering jobs are located in major cities where there are heavy concentrations of industries. There is a special need for manufacturing engineers in Turkey. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law no. 2547 1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions 1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030025169
ISCO:08
ISCO:08
MS program aims at giving expertise in the field of Manufacturing Engineering for the graduates of Manufacturing/Mechanical engineering related programs, and for the graduates from the other disciplines by providing all the required background and high level proficiency in the manufacturing area.
Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.
- Gains the ability to apply advanced computational and/or manufacturing technology knowledge to solve manufacturing engineering problems.
- Develops the ability to analyze and define issues related to manufacturing technologies.
- Develops an approach for solving encountered engineering problems, and designs and conducts models and experiments.
- Designs and manufactures a comprehensive manufacturing system —including method, product, or device development— based on the creative application of fundamental engineering principles, under constraints of economic viability, environmental sustainability, and manufacturability.
- Selects and uses modern techniques and engineering tools for manufacturing engineering applications.
- Conducts scientific research in the field of manufacturing engineering and/or plans and carries out a project involving innovative manufacturing technologies.
- Effectively uses information technologies to collect and analyze data, think critically, interpret results, and make sound decisions.
- Works effectively as a member of multidisciplinary and intra-disciplinary teams or individually; demonstrates the confidence and organizational skills required.
- Communicates effectively in both spoken and written Turkish and English.
- Engages in lifelong learning, accesses information, keeps up with the latest developments in science and technology, and continuously renews oneself.
- Demonstrates awareness and a sense of responsibility regarding professional, legal, ethical, occupational safety, and social issues in the field of Manufacturing Engineering.
- Effectively utilizes resources (personnel, equipment, costs) to enhance national competitiveness and improve manufacturing industry productivity; conducts solution-oriented project and risk management; and demonstrates awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
- Gathers knowledge about the health, environmental, social, and legal impacts of engineering practices at both global and local levels when making decisions.
Those who possess the keys listed below have advanced proficiency. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal and social learning and learning competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural and literacy competence
- Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
- Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.
In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.
· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.
· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:
1. Creation and Authorization of Education Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.
4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.
Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs.
Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications.
Manufacturing engineers are needed in every industry that produces any product. Industries that have hired our graduates include computers, electronics, automotive, aerospace, chemical and plastics. Most manufacturing engineering jobs are located in major cities where there are heavy concentrations of industries. There is a special need for manufacturing engineers in Turkey.
1. Higher Education Law no. 2547
1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit
Transfer for Higher Education Institutions
1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous