Yeterlilik Kodu

TR0030024391

Yeterlilik Adı
İlköğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇukurova Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBalcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana
Sorumlu Kurum URLhttps://www.cu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
  • İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
  • İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
  • İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
  • İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
  • Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
  • Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
  • Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
  • Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
  • Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
  • Teknolojik gelişmeleri takip eder.
  • İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
  • Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programının amacı, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Bu program toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. İlköğretim kapsamında öğrencinin ilgi alanına göre matematik öğretmenliği, fen bilgisi öğretmenliği veya sosyal bilgiler öğretmenliği alanlarında çağın gereklerine göre kendini yenileyebilen; değişime ve gelişime açık; bilimi yaşam biçimi olarak algılayan; kendine güvenen; uluslararası birikimleri izleyen ve uygulayan uzman ve akademisyen yetiştirmek. Bu amaca yönelik olarak, İlköğretim bölüm kurulu tarafından belirlenen Yüksek Lisans çerçeve programı doğrultusunda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür dersleri, alanında uzman öğretim üyeleri rehberliğinde, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.  

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler. 

Başarma ŞartlarıBu program en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tez sınavında başarılı olmak ve yukarıda belirtilen diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim edilir. Öğrencilerin kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları, tezi şekil yönünden enstitü tarafından uygun bulunması ve lisans düzeyinde yüz yirmi (120) AKTS tamamlayarak en az 3.00 GNO’ya sahip olmaları durumunda yüksek lisans öğrencisine Yüksek Lisans Diploması verilir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler öğretmenlik ve araştırma faaliyetlerine katılabilir, alanda doktora yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024391


Yeterlilik Adı
İlköğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çukurova Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
  • İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
  • İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
  • İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
  • İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
  • Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
  • Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
  • Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
  • Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
  • Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
  • Teknolojik gelişmeleri takip eder.
  • İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
  • Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programının amacı, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Bu program toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. İlköğretim kapsamında öğrencinin ilgi alanına göre matematik öğretmenliği, fen bilgisi öğretmenliği veya sosyal bilgiler öğretmenliği alanlarında çağın gereklerine göre kendini yenileyebilen; değişime ve gelişime açık; bilimi yaşam biçimi olarak algılayan; kendine güvenen; uluslararası birikimleri izleyen ve uygulayan uzman ve akademisyen yetiştirmek. Bu amaca yönelik olarak, İlköğretim bölüm kurulu tarafından belirlenen Yüksek Lisans çerçeve programı doğrultusunda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür dersleri, alanında uzman öğretim üyeleri rehberliğinde, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.  


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler. 


Başarma Şartları
Bu program en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tez sınavında başarılı olmak ve yukarıda belirtilen diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim edilir. Öğrencilerin kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları, tezi şekil yönünden enstitü tarafından uygun bulunması ve lisans düzeyinde yüz yirmi (120) AKTS tamamlayarak en az 3.00 GNO’ya sahip olmaları durumunda yüksek lisans öğrencisine Yüksek Lisans Diploması verilir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler öğretmenlik ve araştırma faaliyetlerine katılabilir, alanda doktora yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024391

Qualification Title
Primary Education Master's Degree Diploma
Awarding BodyÇukurova University
Awarding Body ContactÇukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.cu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024391


Qualification Title
Primary Education Master's Degree Diploma

Awarding Body
Çukurova University

Awarding Body Contact
Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address