Yeterlilik Kodu

TR0030008992

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
  • Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
  • Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
  • Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
  • Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
  • Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
  • Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
  • Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
  • Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler.
  • Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.Özdeğerlendirme yapar.
  • Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.
  • Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
  • Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70ine, uygulamalı derslerin ise en az %80ine devam etmiş olması zorunludur.

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılır.

DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekmektedir.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma Şartlarıİlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4,00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Matematik öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Matematik bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008992


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
  • Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
  • Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
  • Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
  • Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
  • Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
  • Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
  • Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
  • Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler.
  • Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.Özdeğerlendirme yapar.
  • Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.
  • Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
  • Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70ine, uygulamalı derslerin ise en az %80ine devam etmiş olması zorunludur.

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılır.

DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekmektedir.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4,00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Matematik öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Matematik bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008992

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have general information about basic concept, theory and applicaitons on mathematicsHave ability of mathematical thinking and apply to real lifeClassify a problem systematically also comprehensible, understandable and objective solutions
  • Establish relationship among events looked different
  • Get clear and exact ideas about relationships among time, place and numbersUse principles of scientific method on problem solvingHave character on explorer, impartial, disinterested, give sound decisions, open mind and believe that spreading information is needed
  • Think creative and criticalImprove methods as fast, understandable and practical to faced problems
  • Have information about national and international modern problems
  • Get life long learning behaviourKnow and apply approach, aim, goal, principle and techniques of teaching program on special field with basic value and principles of Turkish National Education System
  • Evaluate development and learning of students, provide to evaluate self-assessment and other students.
  • Use the assessment results to better instruction; share the results with student, parent, administrators and teachers.
  • Endeavor for constant development by making self-evaluation.
  • Open the new knowledge and ideas, have a role to develop himself/herself and his/her institution.
  • Have enough knowledge and conscious to protection subjects on society values and environment.
  • Interrogator ( get habit to find source of knowledge by asking “Why?” question instead of direct acceptance to given knowledges )
Key Competencies-
Further Info
  • A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program.
  • Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
  • To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average.
  • Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful.
  • DC and DD are notes that conditionally successful.
  • To obtain bachelor´s degree in Mathematics Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0.
Quality Assurance-
Access Requirements

The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.

Conditions for SuccessTo obtain bachelor´s degree in Mathematics Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0.To complete the bachelor´s degree in Mathematics Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2,0/4,0.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are employed as elementary school mathematics teachers and/or administrators in private or public schools. Additionally, the graduates who have been admitted to masters and Ph.D. programs in the field of Mathematics Education can get positions as a faculty member in the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008992


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have general information about basic concept, theory and applicaitons on mathematicsHave ability of mathematical thinking and apply to real lifeClassify a problem systematically also comprehensible, understandable and objective solutions
  • Establish relationship among events looked different
  • Get clear and exact ideas about relationships among time, place and numbersUse principles of scientific method on problem solvingHave character on explorer, impartial, disinterested, give sound decisions, open mind and believe that spreading information is needed
  • Think creative and criticalImprove methods as fast, understandable and practical to faced problems
  • Have information about national and international modern problems
  • Get life long learning behaviourKnow and apply approach, aim, goal, principle and techniques of teaching program on special field with basic value and principles of Turkish National Education System
  • Evaluate development and learning of students, provide to evaluate self-assessment and other students.
  • Use the assessment results to better instruction; share the results with student, parent, administrators and teachers.
  • Endeavor for constant development by making self-evaluation.
  • Open the new knowledge and ideas, have a role to develop himself/herself and his/her institution.
  • Have enough knowledge and conscious to protection subjects on society values and environment.
  • Interrogator ( get habit to find source of knowledge by asking “Why?” question instead of direct acceptance to given knowledges )

Key Competencies
-

Further Info
  • A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program.
  • Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
  • To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average.
  • Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful.
  • DC and DD are notes that conditionally successful.
  • To obtain bachelor´s degree in Mathematics Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0.

Quality Assurance
-

Access Requirements

The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.


Conditions for Success
To obtain bachelor´s degree in Mathematics Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0.To complete the bachelor´s degree in Mathematics Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2,0/4,0.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are employed as elementary school mathematics teachers and/or administrators in private or public schools. Additionally, the graduates who have been admitted to masters and Ph.D. programs in the field of Mathematics Education can get positions as a faculty member in the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address