Yeterlilik Kodu | TR0030218911 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Anabilim dalımızda bir arasınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır. dönem sonu notu için arasınavın %40ı ve yarıyıl sonu sınavının %60ı alınmaktadır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için lütfen ders planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve/veya LYS (Lisans yerleştirme Sınavı) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf | |
Başarma Şartları | Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Programda mevcut olan (toplam 243 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere alanında lisans diploması verilir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Şimdiye kadar mezun ettiği öğrencilerin büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığı na bağlı ortaokullarda, kolej ve dershanelerde matematik öğretmeni veya idareci olarak çalışmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218911
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Temel içerik, teori ve uygulama ile ilgili Matematikte genel bilgilere sahip olur.
- Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişki hakkında açık ve net bir fikre sahip olur.
- Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur ve eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanır.
- Alanı ve yan alanları ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur.
- İlköğretim matematik müfredat programlarındaki kazanımları sınıf düzeylerine göre bilir ve uygular.
- Pedagojik bilgi ve Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Öğrencilerin gelişimsel özelliklerini bilir ve etkili bir planlama ve materyal geliştirme ile bilimsel öğretim-yöntem tekniklerinden uygun olanı uygular.
- Özel ilgi ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi ve beceriye sahip olur ve kullanır.
- Problemi sistematik olarak sınıflandırabilme ve ayrıca makul, anlaşılabilir ve nesnel çözümler üretebilir.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünebilir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
- Daha iyi bir eğitim için değerlendirme sonuçlarını kullanır, sonuçları öğrenci,aileler,yönetim ve öğretmenlerle paylaşır.
- Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanır ve uygular.
- Bilgiyi ve iletişim tekniklerini matematik öğretiminde etkili olarak kullanma becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili araştırma yapabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Matematik-toplum-çevre-tarih arasındaki ilişkiyi bilir ve hem günlük hem profesyonel hayatta kullanır/yararlanır.
- Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Anabilim dalımızda bir arasınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır. dönem sonu notu için arasınavın %40ı ve yarıyıl sonu sınavının %60ı alınmaktadır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için lütfen ders planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve/veya LYS (Lisans yerleştirme Sınavı) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf
Şimdiye kadar mezun ettiği öğrencilerin büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığı na bağlı ortaokullarda, kolej ve dershanelerde matematik öğretmeni veya idareci olarak çalışmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218911 | |
Qualification Title | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bachelor | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have general information about basic concept, theory and applicaitons on mathematics Get clear and exact ideas about relationships among time, place and numbers. Having the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating and utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process. Having enough content area knowledge about their main field and sub fields. Know outputs of mathematics curriculum programs by class level and apply it. Have pedagogical knowledge about teacher profession and their field and know enough knowledge about the structure of Turkish Education System and its historical development. Know elementary level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and scientific research methods and techniques applications proper to these features. Have general knowledge and skill about students who need special care and education and use it. Classify a problem systematically also create comprehensible, understandable and objective solutions. Think creative and critical. Take responsibility in individual and group works. Evaluate development and learning of students, provide to evaluate self-assessment and other students. Use the assessment results to better instruction; share the results with student, parent, administrators and teachers. Get life long learning behaviour. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Know the relations among Mathematics-Society- Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Appreciate the national culture and universal values. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | One midterm exam and one final exam are scheduled at our department. 40% of the midterm and 60% of the final exam are taken for the final grade grade. This section is explained in the course introduction and application form. Please see the relevant lesson in the lesson plan section for extensive information. According to the scores and preferences they have taken from the Graduate Placement Examination for secondary education graduates, a divisional record is made. For foreign students, in addition to the secondary education diploma, the scores obtained from the Examination for Foreign Students are divided according to the preference of the student. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Those who want to enroll in MSU undergraduate degree programs must get the sufficient score required by MSU from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Directive On Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program. | |
Conditions for Success | According to the scores and preferences they have taken from the Graduate Placement Examination for secondary education graduates, a divisional record is made. For foreign students, in addition to the secondary education diploma, the scores obtained from the Examination for Foreign Students are divided according to the preference of the student. The undergraduate students in this program must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of DC, must have completed at least 240 ECTS credits and have scored a minimum CGPA of 2.00/4.00. At the same time, the students must complete their compulsory internship within the designated period of time and within the scope of necessary qualifications. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Most of the students graduated up to now have been working as math teachers or administrators in colleges and lectures in secondary schools attached to the Ministry of National Education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218911
Have general information about basic concept, theory and applicaitons on mathematics Get clear and exact ideas about relationships among time, place and numbers. Having the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating and utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process. Having enough content area knowledge about their main field and sub fields. Know outputs of mathematics curriculum programs by class level and apply it. Have pedagogical knowledge about teacher profession and their field and know enough knowledge about the structure of Turkish Education System and its historical development. Know elementary level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and scientific research methods and techniques applications proper to these features. Have general knowledge and skill about students who need special care and education and use it. Classify a problem systematically also create comprehensible, understandable and objective solutions. Think creative and critical. Take responsibility in individual and group works. Evaluate development and learning of students, provide to evaluate self-assessment and other students. Use the assessment results to better instruction; share the results with student, parent, administrators and teachers. Get life long learning behaviour. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Know the relations among Mathematics-Society- Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Appreciate the national culture and universal values.
One midterm exam and one final exam are scheduled at our department. 40% of the midterm and 60% of the final exam are taken for the final grade grade. This section is explained in the course introduction and application form. Please see the relevant lesson in the lesson plan section for extensive information. According to the scores and preferences they have taken from the Graduate Placement Examination for secondary education graduates, a divisional record is made. For foreign students, in addition to the secondary education diploma, the scores obtained from the Examination for Foreign Students are divided according to the preference of the student.
Those who want to enroll in MSU undergraduate degree programs must get the sufficient score required by MSU from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Directive On Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program.
Most of the students graduated up to now have been working as math teachers or administrators in colleges and lectures in secondary schools attached to the Ministry of National Education.
Qualification is continuous