Yeterlilik Kodu | TR0030044899 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İlköğretim Matematik Öğretmenliği 4 akademik yıl ve 8 dönemden oluşan ve eğitim dili Türkçe olan bir programdır. Programın birinci yılındaki dersler adaylara temel matematik kavramlarını kavratmaya ve eğitim bilimine giriş olarak adlandırılan genel eğitim kavramlarını kavratmaya yönelik dersleri içermektedir. İkinci akademik yıldan itibaren adaylar matematik öğretimi ile ilgili alan derslerini ve seçmeli dersleri almaya başlarlar. Programda 7. ve 8. dönemlerde adayların devlet okullarında yerine getirdikleri stajlar bulunmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır. Program bünyesinde; 19 adet derslik, 1 adet matematik eğitimi laboratuvarı, 2 adet amfi, 1 drama salonunda eğitim öğretim faaliyetleri yürütülmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bu tür kapsamındaki yeterliliklere ait asgari ortak öğrenme kazanımları şunlardır:
karşılaştığı, öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen kreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Lise mezunu olan adaylar, "Yükseköğretim Kurumları Sınavı" (YKS) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen sınava girmek zorundadırlar. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. YKS sınavı; Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) olmak üzere iki oturumdan oluşmakta olup yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümüne sayısal ağırlıklı puan türüne göre aday yerleştirilmekte olup yeterli sayısal puana sahip öğrenciler bu programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız başta MEB'na bağlı devlet okullarında olmak üzere, şahıs ve vakıf okullarında ilköğretim matematik öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. İsteyen mezunlarımız gerekli şartları sağlayarak üniversitelerde matematik eğitimcisi olarak da istihdam edilebilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlik Süresi Geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044899
ISCO 08
ISCO 08
İlköğretim Matematik Öğretmenliği 4 akademik yıl ve 8 dönemden oluşan ve eğitim dili Türkçe olan bir programdır. Programın birinci yılındaki dersler adaylara temel matematik kavramlarını kavratmaya ve eğitim bilimine giriş olarak adlandırılan genel eğitim kavramlarını kavratmaya yönelik dersleri içermektedir. İkinci akademik yıldan itibaren adaylar matematik öğretimi ile ilgili alan derslerini ve seçmeli dersleri almaya başlarlar. Programda 7. ve 8. dönemlerde adayların devlet okullarında yerine getirdikleri stajlar bulunmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır. Program bünyesinde; 19 adet derslik, 1 adet matematik eğitimi laboratuvarı, 2 adet amfi, 1 drama salonunda eğitim öğretim faaliyetleri yürütülmektedir.
Bu tür kapsamındaki yeterliliklere ait asgari ortak öğrenme kazanımları şunlardır:
- İlköğretim matematik öğretmenliği bütünlüğü içerisinde gerekli matematik bilgisini bilir.
- İlköğretim matematik öğretmenliği bütünlüğü içerisinde gerekli kuramsal pedagojik alan bilgisini bilir.
- İlköğretim matematik eğitimi için gerekli ölçme ve değerlendirme bilgisini bilir.
- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisini etkin kullanır.
- Matematiksel düşünür, matematik dilini kullanır, analiz ve sentez yapar.
- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- (Yetkinlikler) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
- (Yetkinlikler) Mesleğine yönelik yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve mesleğinde
karşılaştığı, öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- (Yetkinlikler) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- (Yetkinlikler) Matematiksel bilgiyi gerçek hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
- (Yetkinlikler) Matematik eğitimi alanı ile ilgili etkinlikler geliştirme ya da sorunları çözmek amacı ilgili kurum ve kişilerle iletişim içinde olur.
- (Yetkinlikler) Yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikleri uygular.
- (Yetkinlikler) Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve yerine getirir, sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır.
- (Yetkinlikler) Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar, öğretmenlik mesleğine uygun tutum, tavır ve davranış sergiler.
- (Yetkinlikler) Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
- (Yetkinlikler) Matematik eğitimi ile ilgili bilimsel araştırma süreçlerini kullanır ve yürütebilir.
- (Yetkinlikler) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- (Yetkinlikler) Milli Eğitim Temel Kanunu ve meslek kanununda ifade edilen ulusal/evrensel duyarlılıkların bilincindedir, bütün görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- (Yetkinlikler) Mesleki ve etik sorumluluklarını yerine getirir.
- (Yetkinlikler) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel/kurumsal etkileşim kurar, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Tüm dersler için kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemlerinde sınavlar; kısa sınav, dönem içi sınav (ara sınav), dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, muafiyet sınavı, düzey belirleme sınavı, mazeret sınavı, tek ders sınavı ve ek sınav olarak belirlenir. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların türleri, ilgili yarıyıl/yıl başladıktan sonra iki hafta içerisinde bölüm kurul kararı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından öğrencilere ilan edilir.
- Dönem içi sınav programları, sınavdan en az bir hafta önce ilgili birim tarafından ilan edilir.
- Dönem içi ölçme sonuçları; öğretim elemanları tarafından ölçmenin yapıldığı tarihten itibaren en fazla iki hafta içinde öğrencilere ilan edilir.
- Dönem sonu sınav programları, ilgili kurullar tarafından hazırlanır ve akademik takvimde belirlenen sınav dönemi başlamadan en geç iki hafta önce ilan edilir. Sınavlar programda ilan edilen yer, gün ve saatte yapılır. Sınav düzeni, sınav görevleri hususunda uyulacak kurallar ile sınav görevlilerinin yetki ve sorumlulukları ilgili kurul tarafından belirlenir.
- Dönem sonu başarı değerlendirmeleri ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir.
- Dönem sonu başarı notları; sınavların yapıldığı tarihten itibaren en geç bir hafta içerisinde dersin öğretim elemanı veya koordinatörü tarafından ilan edilir.
- Bütünleme sınavı; dönem sonu sınavına girebilme şartlarını taşıyan ve dönem sonu sınavı sonucuna göre başarılı olunamayan dersler ve dönem sonu sınav notunu yükseltmek isteyen öğrenciler için yapılan sınavdır. (DC) ve üzeri notunu yükseltmek için bütünleme sınavına girmek isteyen öğrenciler bütünleme sınavları haftası başlamadan önce sınava gireceğini belirten dilekçeleri ile ilgili birime müracaat ederek bütünleme sınavına girebilir. Dönem sonu notunu yükseltmek için dilekçe veren öğrenci sınava girmek zorundadır ve bu sınavda aldıkları not geçerlidir. Öğrenci bütünleme sınavı için mazeret beyan edemez. Bütünleme sınavı yapılan dersin, başarı notunun hesaplanmasında, öğrencinin dönem içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır. Bütünleme sınavları da dönem sonu sınavı gibi değerlendirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen kreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Lise mezunu olan adaylar, "Yükseköğretim Kurumları Sınavı" (YKS) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen sınava girmek zorundadırlar. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. YKS sınavı; Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) olmak üzere iki oturumdan oluşmakta olup yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümüne sayısal ağırlıklı puan türüne göre aday yerleştirilmekte olup yeterli sayısal puana sahip öğrenciler bu programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar.
Mezunlarımız başta MEB'na bağlı devlet okullarında olmak üzere, şahıs ve vakıf okullarında ilköğretim matematik öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. İsteyen mezunlarımız gerekli şartları sağlayarak üniversitelerde matematik eğitimcisi olarak da istihdam edilebilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlik Süresi Geçerlidir
Qualification Code | TR0030044899 | ||
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Primary Mathematics Education | ||
Awarding Body | Kastamonu University | ||
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | ||
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | ||
Orientation | General | ||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |
TQF Level | 6 | ||
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | ||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||
Category | Main | ||
Credit Value | 240 | ||
Program Duration | 4 Yıl | ||
Program Profile | The Primary Mathematics Education undergraduate program is a four-year, eight-semester program delivered in Turkish. The first year includes foundational courses in mathematics and introductory courses in educational sciences. From the second year onward, students take subject-specific courses in mathematics teaching and elective courses. The 7th and 8th semesters involve internships in public schools. | ||
Learning Environments | The program is offered through face-to-face education. Internships are conducted in schools affiliated with the Ministry of National Education. The faculty provides 19 classrooms, 1 mathematics education lab, 2 amphitheaters, and 1 drama studio for educational activities. | ||
Description |
| ||
Key Competencies |
| ||
Further Info |
(7) Make-up exams are provided for students who meet the eligibility criteria to sit for the final exam but did not pass, or for those wishing to improve a grade of DC or higher. Students must submit a written request to the relevant unit before the start of the make-up exam week. Once registered, attendance is mandatory, and the result of the make-up exam is considered final. No excuse is accepted for missing a make-up exam. In calculating the final grade for the course, the results of the student’s previous assessments and coursework are considered in the same manner as for the original final exam. Make-up exams are evaluated under the same criteria as final exams. | ||
Quality Assurance | Quality Assurance of Higher Education Programs • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of educational and other activities conducted in higher education institutions. • In accordance with criteria set by YÖK, annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published for each higher education institution. These reports include both quantitative and qualitative assessments and are shared with the public. • YÖK also publishes an annual “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data. These reports, which evaluate foundation institutions using quantitative and qualitative criteria, are made publicly available. • The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured based on the “Regulation on the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Curriculum Development and Approval: 1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum and the intended learning outcomes for each program are defined by the senates of higher education institutions in alignment with the core principles established by YÖK. 1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions upon approval by YÖK following endorsement by the relevant Deans’ Council. 2. Assessment and Evaluation: Assessment and evaluation of learning outcomes in each undergraduate program are conducted in accordance with the regulations on education, training, and examination, prepared by higher education institutions based on the foundational principles established by YÖK. 3. Certification: Students who successfully complete the required course credits and other obligations defined by their institution are awarded a bachelor’s degree. 4. Internal and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions submit annual “Institutional Self-Evaluation Reports” to the Information System maintained by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK publicly shares “Institutional Feedback Reports” prepared as part of the external evaluation process. Accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that a program meets established quality assurance standards. Regular review activities are conducted in accordance with YÖKAK regulations for all qualifications. Note: The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) is one of the recognized accreditation bodies in this process.) | ||
Access Requirements | Applicants must be high school graduates and are required to take the national "Higher Education Institutions Examination" (YKS), administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information regarding the examination can be accessed at http://www.osym.gov.tr. The YKS consists of two sessions: the Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT). These exams are designed to assess candidates’ eligibility for admission to higher education. Admission to the Primary Mathematics Education program is based on scores from the quantitative (science-based) track. Students who achieve a sufficient score in this category are eligible to enroll in the program. | ||
Conditions for Success | Students who successfully complete all courses totaling 240 ECTS credits and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 out of 4.00 are awarded a Bachelor’s Degree in Primary Mathematics Education. | ||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates may work as mathematics teachers in public and private primary schools. Those who meet academic criteria may also work as mathematics educators at universities. | ||
Legal Basis |
| ||
Validity Period (If Any) | -The qualification is valid indefinitely. | ||
Url | Open Address |
TR0030044899
ISCO 08
ISCO 08
The Primary Mathematics Education undergraduate program is a four-year, eight-semester program delivered in Turkish. The first year includes foundational courses in mathematics and introductory courses in educational sciences. From the second year onward, students take subject-specific courses in mathematics teaching and elective courses. The 7th and 8th semesters involve internships in public schools.
The program is offered through face-to-face education. Internships are conducted in schools affiliated with the Ministry of National Education. The faculty provides 19 classrooms, 1 mathematics education lab, 2 amphitheaters, and 1 drama studio for educational activities.
The minimum common learning outcomes associated with qualifications of this type are as follows: 1. Demonstrates essential mathematical knowledge in the context of primary mathematics education. 2. Demonstrates theoretical pedagogical content knowledge relevant to primary mathematics education. 3. Possesses knowledge of assessment and evaluation in mathematics education. 4. Effectively utilizes knowledge of students’ development, learning characteristics, and difficulties. 5. Thinks mathematically, uses mathematical language, and performs analysis and synthesis. 6. Develops instructional materials suitable for the subject and student needs. 7. Takes responsibility in individual and group tasks and performs them effectively. 8. Uses creative strengths and assumes responsibility individually and as a team member to solve unforeseen complex problems in the profession. 9. Develops a positive attitude toward lifelong learning. 10. Relates mathematical knowledge to real life and other disciplines. 11. Communicates with relevant institutions and individuals to develop activities or solve problems in mathematics education. 12. Applies professional projects and activities for the benefit of the local community. 13. Understands and fulfills social, cultural, and societal responsibilities; participates in artistic and cultural activities. 14. Adapts to diverse cultures and social life, demonstrating attitudes and behaviors suitable for the teaching profession. 15. Effectively uses information and communication technologies. 16. Conducts and utilizes scientific research processes related to mathematics education. 17. Complies with and contributes to quality assurance and management processes. 18. Acts in accordance with national/universal sensitivities expressed in the Basic Law of National Education and professional regulations. 19. Fulfills professional and ethical responsibilities. 20. Promotes personal/institutional interaction to ensure and maintain a safe school environment and is aware of environmental protection and occupational safety. |
1. Literacy 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurship competence 8. Cultural awareness and expression |
(1) Assessment methods for all courses may include the following types of exams: quizzes, midterm exams, final (semester/year-end) exams, make-up exams, practical exams, exemption exams, placement exams, excuse exams, single-course exams, and supplementary exams. These exams may be administered in written, oral, or combined written-oral and/or practical formats. The exam types are determined by the department board within two weeks after the beginning of the semester or academic year and announced to students by the course instructor. (2) Midterm exam schedules are announced by the relevant academic unit at least one week prior to the exam date. (3) Results of midterm assessments must be announced to students by the instructor no later than two weeks after the assessment date. (4) Final exam schedules are prepared by the relevant academic boards and announced at least two weeks before the beginning of the final exam period, as indicated in the academic calendar. Exams are held at the specified time, date, and location. Rules for exam conduct, duties, and responsibilities of exam staff are defined by the relevant board. (5) Final grade evaluations are determined by the course instructor. (6) Final course grades must be announced by the instructor or course coordinator within one week after the final exam date. |
(7) Make-up exams are provided for students who meet the eligibility criteria to sit for the final exam but did not pass, or for those wishing to improve a grade of DC or higher. Students must submit a written request to the relevant unit before the start of the make-up exam week. Once registered, attendance is mandatory, and the result of the make-up exam is considered final. No excuse is accepted for missing a make-up exam. In calculating the final grade for the course, the results of the student’s previous assessments and coursework are considered in the same manner as for the original final exam. Make-up exams are evaluated under the same criteria as final exams.
Quality Assurance of Higher Education Programs
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of educational and other activities conducted in higher education institutions.
• In accordance with criteria set by YÖK, annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published for each higher education institution. These reports include both quantitative and qualitative assessments and are shared with the public.
• YÖK also publishes an annual “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data. These reports, which evaluate foundation institutions using quantitative and qualitative criteria, are made publicly available.
• The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured based on the “Regulation on the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Curriculum Development and Approval:
1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum and the intended learning outcomes for each program are defined by the senates of higher education institutions in alignment with the core principles established by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions upon approval by YÖK following endorsement by the relevant Deans’ Council.
2. Assessment and Evaluation:
Assessment and evaluation of learning outcomes in each undergraduate program are conducted in accordance with the regulations on education, training, and examination, prepared by higher education institutions based on the foundational principles established by YÖK.
3. Certification:
Students who successfully complete the required course credits and other obligations defined by their institution are awarded a bachelor’s degree.
4. Internal and External Evaluation:
As part of continuous monitoring, higher education institutions submit annual “Institutional Self-Evaluation Reports” to the Information System maintained by the Higher Education Quality Council (YÖKAK).
YÖKAK publicly shares “Institutional Feedback Reports” prepared as part of the external evaluation process. Accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that a program meets established quality assurance standards.
Regular review activities are conducted in accordance with YÖKAK regulations for all qualifications.
Note: The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) is one of the recognized accreditation bodies in this process.)
Applicants must be high school graduates and are required to take the national "Higher Education Institutions Examination" (YKS), administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information regarding the examination can be accessed at http://www.osym.gov.tr. The YKS consists of two sessions: the Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT). These exams are designed to assess candidates’ eligibility for admission to higher education. Admission to the Primary Mathematics Education program is based on scores from the quantitative (science-based) track. Students who achieve a sufficient score in this category are eligible to enroll in the program.
Graduates may work as mathematics teachers in public and private primary schools. Those who meet academic criteria may also work as mathematics educators at universities.
1. Higher Education Law No. 2547 2. Regulation on Transfers, Double Majors, Minors, and Credit Transfers 3. Regulation on Continuation of Associate Degree Graduates to Bachelor’s Programs 4. Article 35 (Additional) of Law No. 2547 5. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council (YÖKAK) |
-The qualification is valid indefinitely.