Yeterlilik Kodu | TR0030037507 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Program Profili İlköğretim Matematik Eğitimi Programı (QF-EHEA'da İlköğretim ve TYYÇ'de 6. Düzey) Lisans (Lisans) programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQF-HETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir; - ISCED Eğitim Alanı: 14 - Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri - ISCED 2011 Seviye: 6, Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. 1998-1999 akademik yılından bu yana ilköğretim matematik öğretmeni yetiştirmekte olan bu programa her yıl ortalama 40 öğrenci kayıt olmaktadır. Program 4 yıllık bir lisans programıdır. Programın amacı, doğayı, bilimi, teknolojiyi ve insanı seven, öğretmenlik mesleğinin öneminin farkında olan, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, nitelikli öğretmenler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. ● Okuma yazma yetkinliği ● Çoklu dil yetkinliği ● Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik ● Dijital yetkinlik ● Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği ● Vatandaşlık yetkinliği ● Girişimcilik yetkinliği ● Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları on beş gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından bölüm başkanlığına verilir ve ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri ile uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreli saklanır. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması halinde sınavların kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm kurulu tarafından kararlaştırılır. Yazılı sınavlar bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımı ile yapılır. Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatı türü değerlendirme çalışmalarıyla ilgili öğrenci ve yönetim tarafından düzenlenen bir tutanak ile işlem yapılır. Staj ve uygulama sonunda, sınav yapma mecburiyeti olan fakülte ve yüksekokullarda, staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurulları tarafından belirlenir. Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde takdir edilir. Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü ● AA 4,0 90 -100 ● BA 3,5 85 - 89 ● BB 3,0 80 - 84 ● CB 2,5 75 - 79 ● CC 2,0 70 - 74 ● DC 1,5 60 - 69 ● DD 1,0 50 - 59 ● FD 0,5 30 - 49 ● FF 0,0 0 - 29 Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır. | |
Kalite Güvencesi | Kalite Güvencesi Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2025 | |
Giriş Şartı | Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır) . | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, Ortaokul kademesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarında matematik öğretmeni olmaya hak kazanır. Lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030037507
ISCO 08
ISCO 08
Program Profili İlköğretim Matematik Eğitimi Programı (QF-EHEA'da İlköğretim ve TYYÇ'de 6. Düzey) Lisans (Lisans) programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQF-HETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir; - ISCED Eğitim Alanı: 14 - Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri - ISCED 2011 Seviye: 6, Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. 1998-1999 akademik yılından bu yana ilköğretim matematik öğretmeni yetiştirmekte olan bu programa her yıl ortalama 40 öğrenci kayıt olmaktadır. Program 4 yıllık bir lisans programıdır. Programın amacı, doğayı, bilimi, teknolojiyi ve insanı seven, öğretmenlik mesleğinin öneminin farkında olan, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- İlköğretim matematik öğretmenliğinin gerektirdiği matematiksel düşünme becerisine sahip olur.
- İlköğretim matematik öğretmenliğinin gerektirdiği öğretim bilgisine sahip olur.
- Farklı ülkelerdeki matematik öğretimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci bilişsel ve duyuşsal özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturur ve öğretim hedeflerini gerçekleştirir.
- Programın hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır.
- İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış sergiler ve dış görünümü ile topluma örnek oluşturur.
- Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
● Okuma yazma yetkinliği
● Çoklu dil yetkinliği
● Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
● Dijital yetkinlik
● Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
● Vatandaşlık yetkinliği
● Girişimcilik yetkinliği
● Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları on beş gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından bölüm başkanlığına verilir ve ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri ile uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreli saklanır. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması halinde sınavların kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm kurulu tarafından kararlaştırılır. Yazılı sınavlar bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımı ile yapılır. Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatı türü değerlendirme çalışmalarıyla ilgili öğrenci ve yönetim tarafından düzenlenen bir tutanak ile işlem yapılır. Staj ve uygulama sonunda, sınav yapma mecburiyeti olan fakülte ve yüksekokullarda, staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurulları tarafından belirlenir. Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde takdir edilir.
Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü
● AA 4,0 90 -100
● BA 3,5 85 - 89
● BB 3,0 80 - 84
● CB 2,5 75 - 79
● CC 2,0 70 - 74
● DC 1,5 60 - 69
● DD 1,0 50 - 59
● FD 0,5 30 - 49
● FF 0,0 0 - 29
Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır.
Kalite Güvencesi Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2025
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul edilmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, Ortaokul kademesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarında matematik öğretmeni olmaya hak kazanır. Lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030037507 | |
Qualification Title | Elementary Mathematics Education License | |
Awarding Body | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Elementary Mathematics Education Program (Elementary Education in QF-EHEA and Level 6 in TYYÇ) Undergraduate (Bachelor's) program is an academically oriented program that provides access to degree and non-degree research program and professional practice requiring a high level of knowledge and skills. . The classification of the program in relation to “ISCED (International Standard Classification of Education) 2011” and “NQF-HETR (Turkish Qualification Framework for HE”) and the codes of the fields of education can be listed as follows; - ISCED Field of Education: 14 - Teacher Education and Educational Sciences - ISCED 2011 Level: 6, Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically oriented “first cycle”, bachelor's degree. This program has been training primary mathematics teachers since the 1998-1999 academic year, with an average enrollment of 40 students each year. The program is a 4-year undergraduate program. The aim of the program is to train qualified teachers who love nature, science, technology and human beings, who are aware of the importance of the teaching profession, and who adopt lifelong learning as a principle. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below. • Literacy competence • Multilingual competence • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering • Digital competence • Personal, social and learning to learn competence • Citizenship competence • Entrepreneurial competence • Cultural awareness and expressive competence | |
Further Info | Exams are written, oral or practical. Exam results are given to the head of the department by the relevant instructor within fifteen days and announced. After the announcement of the exam results, the exam documents and the exam records of the applied courses are kept for two years. Exams are conducted by the instructors assigned to teach that course. If the instructor in charge is not present at the University during the exam period, the relevant department board decides by whom the exams will be held and evaluated. Written exams are held with the participation of two invigilators to be determined by the head of the department. The evaluation of the model, painting, handicraft type evaluation studies of the applied courses are processed with a report prepared by the student and the administration. At the end of the internship and practice, in faculties and colleges that are obliged to hold exams, how the internship and practice exams will be held is determined by the faculty and college boards. Success grade is determined by taking 40% of the midterm exam grade average and 60% contribution of the final or make-up exam grade and is notified to the students in the first two weeks of the course. The instructor of the course evaluates the final grade of the course in the form of letter and coefficient grades in accordance with the normal distribution statistics and relative evaluation by taking the success grades of the students for each course over 100 points. Merit Grade Coefficient Grade conversion over 100 points ● AA 4,0 90 -100 ● BA 3,5 85 - 89 ● BB 3,0 80 - 84 ● CB 2,5 75 - 79 ● CC 2,0 70 - 74 ● DC 1,5 60 - 69 ● DD 1,0 50 - 59 ● FD 0,5 30 - 49 ● FF 0,0 0 - 29 Also, from letter grades; a) DS : Absent, b) S : Successful, c) U : Unsuccessful is defined with a letter. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Students are admitted through a central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and 240 ECTS credits from all courses in the curriculum (GPA is calculated according to local credits). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the department can work as mathematics teachers in private and public schools. At the same time, our graduates can work in universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030037507
ISCO 08
ISCO 08
The Elementary Mathematics Education Program (Elementary Education in QF-EHEA and Level 6 in TYYÇ) Undergraduate (Bachelor's) program is an academically oriented program that provides access to degree and non-degree research program and professional practice requiring a high level of knowledge and skills. . The classification of the program in relation to “ISCED (International Standard Classification of Education) 2011” and “NQF-HETR (Turkish Qualification Framework for HE”) and the codes of the fields of education can be listed as follows; - ISCED Field of Education: 14 - Teacher Education and Educational Sciences - ISCED 2011 Level: 6, Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically oriented “first cycle”, bachelor's degree. This program has been training primary mathematics teachers since the 1998-1999 academic year, with an average enrollment of 40 students each year. The program is a 4-year undergraduate program. The aim of the program is to train qualified teachers who love nature, science, technology and human beings, who are aware of the importance of the teaching profession, and who adopt lifelong learning as a principle.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Have the mathematical thinking skills required by elementary mathematics teaching.
- Have the teaching knowledge required by elementary mathematics teaching.
- Have knowledge about mathematics teaching approaches in different countries.
- Creates the learning environment by taking into account the cognitive and affective characteristics of the student and realizes the teaching objectives.
- Select and use measurement and evaluation methods appropriate to the objectives of the program.
- Uses advanced information and communication technologies.
- Exhibits attitudes and behaviors appropriate to the teaching profession and sets an example to the society with his/her appearance.
- Acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding the duties, rights and responsibilities related to the teaching profession.
Has advanced level of the key competencies listed below.
• Literacy competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expressive competence
Exams are written, oral or practical. Exam results are given to the head of the department by the relevant instructor within fifteen days and announced. After the announcement of the exam results, the exam documents and the exam records of the applied courses are kept for two years. Exams are conducted by the instructors assigned to teach that course. If the instructor in charge is not present at the University during the exam period, the relevant department board decides by whom the exams will be held and evaluated. Written exams are held with the participation of two invigilators to be determined by the head of the department. The evaluation of the model, painting, handicraft type evaluation studies of the applied courses are processed with a report prepared by the student and the administration. At the end of the internship and practice, in faculties and colleges that are obliged to hold exams, how the internship and practice exams will be held is determined by the faculty and college boards. Success grade is determined by taking 40% of the midterm exam grade average and 60% contribution of the final or make-up exam grade and is notified to the students in the first two weeks of the course. The instructor of the course evaluates the final grade of the course in the form of letter and coefficient grades in accordance with the normal distribution statistics and relative evaluation by taking the success grades of the students for each course over 100 points. Merit Grade Coefficient Grade conversion over 100 points
● AA 4,0 90 -100
● BA 3,5 85 - 89
● BB 3,0 80 - 84
● CB 2,5 75 - 79
● CC 2,0 70 - 74
● DC 1,5 60 - 69
● DD 1,0 50 - 59
● FD 0,5 30 - 49
● FF 0,0 0 - 29
Also, from letter grades; a) DS : Absent, b) S : Successful, c) U : Unsuccessful is defined with a letter.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students are admitted through a central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Students who graduate from the department can work as mathematics teachers in private and public schools. At the same time, our graduates can work in universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
