Yeterlilik Kodu | TR0030034641 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://izu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da spor salonlarında, MEB’e bağlı resmi ve özel kurumlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'ndeki programlarda en çok kullanılan Ölçme Yöntemleri aşağıda verilmiştir.
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 01.05.2024/01.05.2026 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için en az 240 AKTS ders almaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğrencilere Sunulan İmkanlar:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030034641
ISCO 08
ISCO 08
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının öncelikli amacı, ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda geleceğe yön verecek olan nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
- Matematik dersini günlük hayatla ilişkilendirerek, ortaokul çağındaki öğrencilere matematiği sevdirecek, mesleki yaşamlarında gerekli olacak temel bilgi, beceri ve yetenekleri öğretmen adaylarına kazandırmaktır.
- Matematik alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştirerek, öğretmen adaylarının kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilmelerini sağlamaktır.
- Matematik alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, bilimsel etik kurallarını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı öğrencilerin anlamlı öğrenmelerine yardımcı olabilecek matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
- Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da spor salonlarında, MEB’e bağlı resmi ve özel kurumlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisini geliştirir.
- Bilimsel düşünme becerisi kazanır.
- Matematiksel kavramları tanımlar.
- Matematiksel kavramlar ile ilgili yanlış tanımları ayırt edebilir.
- Matematik kavramlarının önemini ifade eder.
- Kavramsal ve işlemsel öğrenmenin dengeli bir şekilde gerçekleşmesi gerektiğini fark eder.
- Matematiksel düşünme ve muhakeme yapma yeteneklerini ileri düzeyde kullanır.
- Araştırma ve bilgiye ulaşma yollarını açıklar.
- Elde ettiği doğru bilgilerle yeni bilgiler üretir.
- Ulaştığı bilgilerin güvenirliğini sorgular.
- Matematiğin tarihsel gelişimini ve felsefi yaklaşımlarını aktarabilme yeteneğine sahip olur.
- İleri düzeyde gözlem yapabilir seviyeye ulaşır.
- Matematik problemlerini istenilen düzeyde çözme ve aktarma becerisine sahip olur.
- Matematik kavramlarının anlaşılabilmesi için istenilen düzeyde matematik problemi oluşturur.
- Matematik kavramlarının anlaşılabilmesi için istenilen düzeyde matematik problemi çözer.
- Birey olarak kendini tanır ve sorumluluklarını bilir.
- Bilimsel düşünerek doğru bilgiye ulaşır.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler.
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'ndeki programlarda en çok kullanılan Ölçme Yöntemleri aşağıda verilmiştir.
- Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
- Sözlü Sınav
- Ödev
- Proje / Tasarım
- Portfolyo
- Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 01.05.2024/01.05.2026
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Öğrencilere Sunulan İmkanlar:
- Yabancı dil öğrenme imkanı (Ücretsiz),
- Yandal yapma imkanı (Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
- Çift anadal yapma imkanı (Çift Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
- Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim imkanı (1 veya 2 yarıyıl),
- Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030034641 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Elementary Mathematics Teaching | |
Awarding Body | Istanbul Sabahattin Zaim University | |
Awarding Body Contact | Istanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul | |
Awarding Body Url | https://izu.edu.tr/en/home-page | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops or sports halls within higher education institutions, in public and private institutions affiliated to the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expressive competence | |
Further Info | The most commonly used Measurement Methods in the programs at Istanbul Sabahattin Zaim University are given below. • Exam (Written Exam / Test: True-False Test, Multiple Choice Test, Short Answer Test, Matching Test) • Oral Examination • Homework • Project / Design • Portfolio • Performance Task (Practice / Laboratory / Workshop / Field Study / Seminar / Presentation / Graduation Study / Thesis) | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Name of Accreditation Body; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students must take at least 240 ECTS courses and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Opportunities Offered to Students: • Opportunity to learn a foreign language (Free of charge), • Opportunity to minor (with scholarship during the normal education period of the major program), • Possibility to do a double major (scholarship during the normal education period of the double major program), • Opportunity to study abroad through international exchange programs (1 or 2 semesters), • Opportunity to continue graduate programs after graduation. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030034641
ISCO 08
ISCO 08
- The primary aim of the Primary Mathematics Teacher Education program is to train qualified mathematics teachers who will shape the future in line with the needs of our country.
- The aim of this course is to associate the mathematics course with daily life, to make middle school students love mathematics, and to provide teacher candidates with the basic knowledge, skills and abilities that will be necessary in their professional lives.
- By combining theoretical education with mathematics field experiences, the aim is to enable prospective teachers to create a correct model for their students in their personal and professional lives.
- To train mathematics teachers who closely follow the developments in the field of mathematics, use their time efficiently and have effective communication skills, adopt scientific ethics, are aware of lifelong learning, are sensitive to human, society and nature, and can help students learn meaningfully.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops or sports halls within higher education institutions, in public and private institutions affiliated to the Ministry of National Education.
- Has advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field.
- Develops creative and critical thinking skills.
- Gains scientific thinking skills.
- Defines mathematical concepts.
- Can distinguish incorrect definitions of mathematical concepts.
- Expresses the importance of mathematics concepts.
- Recognize that conceptual and procedural learning should take place in a balanced way.
- Uses mathematical thinking and reasoning skills at an advanced level.
- Explains the ways of research and access to information.
- They produce new knowledge with the correct information they obtain.
- Question the reliability of the information they obtain.
- Have the ability to transfer the historical development and philosophical approaches of mathematics.
- Reaches the level of advanced observation.
- Have the ability to solve and transfer mathematical problems at the desired level.
- It creates mathematical problems at the desired level in order to understand mathematical concepts.
- Solves mathematical problems at the desired level to understand mathematical concepts.
- Recognizes himself/herself as an individual and knows his/her responsibilities.
- Reaches correct information by thinking scientifically.
- Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
- Identify learning needs and direct learning
- Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
- Identifies learning needs.
- Informs the relevant people and institutions on issues related to the field.
- Expresses his/her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and oral form
Has advanced level of the key competencies listed below.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expressive competence
The most commonly used Measurement Methods in the programs at Istanbul Sabahattin Zaim University are given below.
• Exam (Written Exam / Test: True-False Test, Multiple Choice
Test, Short Answer Test, Matching Test)
• Oral Examination
• Homework
• Project / Design
• Portfolio
• Performance Task (Practice / Laboratory / Workshop / Field Study / Seminar / Presentation / Graduation Study / Thesis)
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by
YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the
"Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal
Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Name of Accreditation Body; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
- Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply
- for transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree applied for. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalog
Opportunities Offered to Students:
• Opportunity to learn a foreign language (Free of charge),
• Opportunity to minor (with scholarship during the normal education period of the major program),
• Possibility to do a double major (scholarship during the normal education period of the double major program),
• Opportunity to study abroad through international exchange programs (1 or 2 semesters),
• Opportunity to continue graduate programs after graduation.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
