Yeterlilik Kodu

TR0030033330

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Mesleğini uygularken eleştirel ve analitik düşünebilen, görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranan bireyler yetiştirmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler oluşturan, takım çalışması ve liderlik becerileri bağlamında meslektaşlarına ve topluma örnek olan öğretmenler yetiştirmek.
  • Yabancı dil ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izleyen öğretmenler yetiştirmek.
  • Matematik eğitimindeki temel kuramları, yöntem, teknik ve ölçme değerlendirme yöntemlerini bilen ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre uygulamalar yapabilen yetkin öğretmenler yetiştirmek.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle farklı disiplinlerdeki güncel gelişmeleri takip eden, disiplinler arası etkinlikler oluşturan, öğrenme gereksinimlerini karşılayan ve günlük yaşamla bağlantılar kuran öğretmenler yetiştirmek.
  • Eğitim öğretimde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik araştırmalar yapabilen, bilimsel veriler sonucunda elde edilen çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşan öğretmenler yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları

5 öğretim elemanı için toplam 3 çalışma odası, yaklaşık 45 m2dir. Ayrıca fakülteye ait toplam 5500m2lik alan ortak olarak da kullanılmaktadır. Fakültenin tüm derslikleri diğer programlarla birlikte ortak olarak kullanılmaktadır. Öğrenci derslikleri olarak bu alan toplam 1500 m2dir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri, bilginin doğasını, öğrencilerin temel gelişim ve öğrenme özelliklerini, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme değerlendirme yöntemlerini kavrar ve alana ait öğretim programını bilir.
  • Öğrencilerinin bireysel farklılıklarını tanır, öğrenme öğretme sürecini konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar ve yönetir, disiplinler arası ve günlük yaşamla bağlantılar kurar, öğrencilerin etkin olarak katılacağı, öğrenmeye yönelik olumlu tutum edinecekleri uygun ortam, etkinlik ve materyal tasarlar.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili ileri düzeydeki bilgi ve yaratıcı, eleştirel ve bilimsel süreç, sorgulama, araştırma ve problem çözme becerilerini kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Öğrenme-öğretme süreci içerisindeki alana özgü bilgilerini farklı öğretim yöntemleriyle uygular.
  • Öğrencilerin gelişimini farklı ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanarak izler, çok yönlü değerlendirir.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili farklı disiplinlerde okul içi ve okul dışı ortamlarda etkinlik düzenler,matematik dilini etkin bir şekilde kullanarak matematik okur yazarlığını geliştirir.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, bir proje çerçevesinde öğrencilerin gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir, bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevreyi geliştirmek amacıyla proje ve etkinlikler tasarlar ve uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, aynı ve farklı kültürdeki meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olup birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler
  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Dijital yetkinlik
  •  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •  Vatandaşlık yetkinliği
  •  Girişimcilik yetkinliği
  •  Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dönem ortasında bir vize, dönem sonunda bir final olmak üzere 2 yazılı sınav ve derslerin içeriğine göre verilen çeşitli ödevler ile ölçme değerlendirme süreci yürütülmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Giriş Şartı

 Ösym kılavuzunda yer alan koşullar ,puan türü sayısal.

Başarma ŞartlarıToplam 240 AKTS tamamlamak, AGNO'su en az 2.00 olmak
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız İlköğretim Matematik Öğretmeni unvanını almaktadır. Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda ve özel ortaokullarda istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar

Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033330


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Mesleğini uygularken eleştirel ve analitik düşünebilen, görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranan bireyler yetiştirmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler oluşturan, takım çalışması ve liderlik becerileri bağlamında meslektaşlarına ve topluma örnek olan öğretmenler yetiştirmek.
  • Yabancı dil ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izleyen öğretmenler yetiştirmek.
  • Matematik eğitimindeki temel kuramları, yöntem, teknik ve ölçme değerlendirme yöntemlerini bilen ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre uygulamalar yapabilen yetkin öğretmenler yetiştirmek.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle farklı disiplinlerdeki güncel gelişmeleri takip eden, disiplinler arası etkinlikler oluşturan, öğrenme gereksinimlerini karşılayan ve günlük yaşamla bağlantılar kuran öğretmenler yetiştirmek.
  • Eğitim öğretimde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik araştırmalar yapabilen, bilimsel veriler sonucunda elde edilen çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşan öğretmenler yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları

5 öğretim elemanı için toplam 3 çalışma odası, yaklaşık 45 m2dir. Ayrıca fakülteye ait toplam 5500m2lik alan ortak olarak da kullanılmaktadır. Fakültenin tüm derslikleri diğer programlarla birlikte ortak olarak kullanılmaktadır. Öğrenci derslikleri olarak bu alan toplam 1500 m2dir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri, bilginin doğasını, öğrencilerin temel gelişim ve öğrenme özelliklerini, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme değerlendirme yöntemlerini kavrar ve alana ait öğretim programını bilir.
  • Öğrencilerinin bireysel farklılıklarını tanır, öğrenme öğretme sürecini konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar ve yönetir, disiplinler arası ve günlük yaşamla bağlantılar kurar, öğrencilerin etkin olarak katılacağı, öğrenmeye yönelik olumlu tutum edinecekleri uygun ortam, etkinlik ve materyal tasarlar.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili ileri düzeydeki bilgi ve yaratıcı, eleştirel ve bilimsel süreç, sorgulama, araştırma ve problem çözme becerilerini kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Öğrenme-öğretme süreci içerisindeki alana özgü bilgilerini farklı öğretim yöntemleriyle uygular.
  • Öğrencilerin gelişimini farklı ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanarak izler, çok yönlü değerlendirir.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili farklı disiplinlerde okul içi ve okul dışı ortamlarda etkinlik düzenler,matematik dilini etkin bir şekilde kullanarak matematik okur yazarlığını geliştirir.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, bir proje çerçevesinde öğrencilerin gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir, bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevreyi geliştirmek amacıyla proje ve etkinlikler tasarlar ve uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, aynı ve farklı kültürdeki meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Matematik Öğretmenliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olup birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler
  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Dijital yetkinlik
  •  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •  Vatandaşlık yetkinliği
  •  Girişimcilik yetkinliği
  •  Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dönem ortasında bir vize, dönem sonunda bir final olmak üzere 2 yazılı sınav ve derslerin içeriğine göre verilen çeşitli ödevler ile ölçme değerlendirme süreci yürütülmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.


Giriş Şartı

 Ösym kılavuzunda yer alan koşullar ,puan türü sayısal.


Başarma Şartları
Toplam 240 AKTS tamamlamak, AGNO'su en az 2.00 olmak

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız İlköğretim Matematik Öğretmeni unvanını almaktadır. Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda ve özel ortaokullarda istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar

Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033330

Qualification Title
Elementary Mathematics Education
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is aimed to raise individuals who can think critically and analytically, and act in accordance with the laws, regulations and ethical principles related to their duties and responsibilities.
  • It is aimed to train teachers who create projects and activities with a sense of social responsibility and set an example to their colleagues and society in the context of teamwork and leadership skills.
  • It is aimed to train teachers who follow the innovations in their profession by using foreign language and communication technologies.
  • It is aimed to train competent teachers who know the basic theories, methods, techniques and measurement and evaluation methods in mathematics education and can make applications according to the individual differences of the students.
  • It is aimed to train teachers who can do research on the solution of problems encountered in education and who share the solution suggestions obtained as a result of scientific data with the relevant people and institutions.
  • It is aimed to train teachers who follow current developments in different disciplines with the awareness of lifelong learning, create interdisciplinary activities, meet learning needs and establish connections with daily life.

 

Learning Environments

A total of 3 study rooms for 5 lecturers is approximately 45 m2. In addition, a total area of 5500 m2 belonging to the faculty is also used as a common area. All classrooms of the faculty are used jointly with other programs. As student classrooms, this area is 1500 m2 in total.

Description
  • Understand the basic concepts of mathematics teaching and the relationships between these concepts, the nature of knowledge, the basic development and learning characteristics of students, teaching strategies, methods and techniques, assessment, and evaluation methods, and know the curriculum of the field.
  • Recognize the individual differences of students, plan and manage the learning and teaching processes by considering the characteristics of the subject area, establish connections with interdisciplinary and daily life, design the appropriate environments, activities and materials in which students will actively participate and develop positive attitude towards learning.
  •  Interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and evidence, using advanced level of knowledge and creative, critical, and scientific process, inquiry, research, and problem-solving skills.
  •  Applies the field-specific knowledge in the learning-teaching process with different teaching methods.
  •  Monitor students' development by using different assessment and evaluation methods and evaluate them in a sophisticated way.
  •  Organizes activities in different disciplines related to Mathematics Education in and out of school environments, improves mathematical literacy by using the language of mathematics effectively.
  •  Take responsibility as person or as a member of a team to solve unforeseen complex problems that are encountered in mathematics teaching practices, plan and manage activities to develop the students within the framework of a project.
  •  Evaluate critically the advanced knowledge and skills which are gained through mathematics education and determine learning needs and direct learning.
  •  Develop a positive attitude towards lifelong learning and use the necessary ways to reach information effectively.
  •  With the awareness of social responsibility, design and implement projects and activities to improve the social environment in which s/he lives.
  •  Follow the information in the field by using a foreign language that is at least at the European Language Portfolio B1 General Level, use information and communication technologies, and communicate with colleagues from the same or different cultures.
  • Act in accordance with social, scientific, cultural, and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying, and announcing the results related to mathematics teaching and set an example to the society with its behaviors.
  • Have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health, and safety.
  • Being aware of the national and universal sensitivities stated in the National Education Basic Law, act in accordance with the laws and regulations regarding the duties, rights and duties of children and children as a person and in their field.
Key Competencies
  •  Literacy competence
  •  Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expressive competence
Further Info

The assessment and evaluation process is carried out with 2 written exams, a midterm exam in the middle of the semester and a final exam at the end of the semester, and various assignments given according to the content of the courses.

Quality Assurance

In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.

Access Requirements

Students are accepted with the verbal score according to the results of the YKS (TYT and AYT) exam conducted by ÖSYM. Foreign students are accepted to the program by meeting the special conditions determined by our Rectorate.

Conditions for SuccessTo complete a total of 240 ECTS, to have at least 2.00 GPA
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates receive the title of Primary Mathematics Teacher. Graduates of the program are employed in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and private secondary schools.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and

Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor

and Inter-Institutional Credit Transfer

Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open

Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033330


Qualification Title
Elementary Mathematics Education

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is aimed to raise individuals who can think critically and analytically, and act in accordance with the laws, regulations and ethical principles related to their duties and responsibilities.
  • It is aimed to train teachers who create projects and activities with a sense of social responsibility and set an example to their colleagues and society in the context of teamwork and leadership skills.
  • It is aimed to train teachers who follow the innovations in their profession by using foreign language and communication technologies.
  • It is aimed to train competent teachers who know the basic theories, methods, techniques and measurement and evaluation methods in mathematics education and can make applications according to the individual differences of the students.
  • It is aimed to train teachers who can do research on the solution of problems encountered in education and who share the solution suggestions obtained as a result of scientific data with the relevant people and institutions.
  • It is aimed to train teachers who follow current developments in different disciplines with the awareness of lifelong learning, create interdisciplinary activities, meet learning needs and establish connections with daily life.

 


Learning Environments

A total of 3 study rooms for 5 lecturers is approximately 45 m2. In addition, a total area of 5500 m2 belonging to the faculty is also used as a common area. All classrooms of the faculty are used jointly with other programs. As student classrooms, this area is 1500 m2 in total.


Description
  • Understand the basic concepts of mathematics teaching and the relationships between these concepts, the nature of knowledge, the basic development and learning characteristics of students, teaching strategies, methods and techniques, assessment, and evaluation methods, and know the curriculum of the field.
  • Recognize the individual differences of students, plan and manage the learning and teaching processes by considering the characteristics of the subject area, establish connections with interdisciplinary and daily life, design the appropriate environments, activities and materials in which students will actively participate and develop positive attitude towards learning.
  •  Interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and evidence, using advanced level of knowledge and creative, critical, and scientific process, inquiry, research, and problem-solving skills.
  •  Applies the field-specific knowledge in the learning-teaching process with different teaching methods.
  •  Monitor students' development by using different assessment and evaluation methods and evaluate them in a sophisticated way.
  •  Organizes activities in different disciplines related to Mathematics Education in and out of school environments, improves mathematical literacy by using the language of mathematics effectively.
  •  Take responsibility as person or as a member of a team to solve unforeseen complex problems that are encountered in mathematics teaching practices, plan and manage activities to develop the students within the framework of a project.
  •  Evaluate critically the advanced knowledge and skills which are gained through mathematics education and determine learning needs and direct learning.
  •  Develop a positive attitude towards lifelong learning and use the necessary ways to reach information effectively.
  •  With the awareness of social responsibility, design and implement projects and activities to improve the social environment in which s/he lives.
  •  Follow the information in the field by using a foreign language that is at least at the European Language Portfolio B1 General Level, use information and communication technologies, and communicate with colleagues from the same or different cultures.
  • Act in accordance with social, scientific, cultural, and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying, and announcing the results related to mathematics teaching and set an example to the society with its behaviors.
  • Have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health, and safety.
  • Being aware of the national and universal sensitivities stated in the National Education Basic Law, act in accordance with the laws and regulations regarding the duties, rights and duties of children and children as a person and in their field.

Key Competencies
  •  Literacy competence
  •  Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expressive competence

Further Info

The assessment and evaluation process is carried out with 2 written exams, a midterm exam in the middle of the semester and a final exam at the end of the semester, and various assignments given according to the content of the courses.


Quality Assurance

In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.


Access Requirements

Students are accepted with the verbal score according to the results of the YKS (TYT and AYT) exam conducted by ÖSYM. Foreign students are accepted to the program by meeting the special conditions determined by our Rectorate.


Conditions for Success
To complete a total of 240 ECTS, to have at least 2.00 GPA

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates receive the title of Primary Mathematics Teacher. Graduates of the program are employed in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and private secondary schools.


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and

Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor

and Inter-Institutional Credit Transfer

Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open

Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address