Yeterlilik Kodu | TR0030032532 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | İlköğretim Matematik Öğretmenliğinin amacı; Milli Eğitime bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında, İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak hizmet verebilecek bilimsel bilgi ve beceri donanımına sahip meslek elemanı yetiştirmektir. Bu amaca yönelik olarak, Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlediği çerçeve programı doğrultusunda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür dersleri, alanında uzman öğretim üyeleri rehberliğinde, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, resmi ve özel ilköğretim okullarında "İlköğretim Matematik Öğretmeni" olarak görev yapmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032532
İlköğretim Matematik Öğretmenliğinin amacı; Milli Eğitime bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında, İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak hizmet verebilecek bilimsel bilgi ve beceri donanımına sahip meslek elemanı yetiştirmektir. Bu amaca yönelik olarak, Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlediği çerçeve programı doğrultusunda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür dersleri, alanında uzman öğretim üyeleri rehberliğinde, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.
- Matematikteki temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlayabilme.
- Olayları adil ve açık fikirlilikle analiz edebilme.
- Yaşam boyu öğrenme davranışı sergileyebilme.
- Türk milli eğitim sisteminin temel değerleri ve prensiplerini kavrayabilme.
- Öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini ölçme ve değerlendirebilme.
- Mesleki etik değerlere sahip olabilme.
- Öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme.
- Anadilinde sözlü ve yazılı sunum yapabilme.
- Matematik bilgisini günlük yaşama ve diğer alanlara uygulayabilme.
- Matematiksel ispat metotlarını kullanarak ispat yapabilme.
- Entelektüel sorgulama becerisine sahip olarak matematiğe değer verme ve onu takdir edebilme.
- Matematiği öğrenirken ve öğretirken sabırlı, kararlı, dikkatli ve öz düzenleme becerisine sahip olabilme.
Program mezunları, resmi ve özel ilköğretim okullarında "İlköğretim Matematik Öğretmeni" olarak görev yapmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032532 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |