Yeterlilik Kodu

TR0030015751

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olmak ve bu farkındalığı öğrencilere aktarabilmek.
  • 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek.
  • Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak.
  • Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilmek.
  • Matematiğin sistematik yapısını kavrayabilmek, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilmek.
  • Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak.
  • Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek.
  • Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek.
  • Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilmek.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek.
  • Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışma uygulanmadığı takdirde başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından (LYS ) yeterli Matematik Fen 1 (MF-1) puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıÖğrenciler ortaöğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015751


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olmak ve bu farkındalığı öğrencilere aktarabilmek.
  • 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek.
  • Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak.
  • Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilmek.
  • Matematiğin sistematik yapısını kavrayabilmek, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilmek.
  • Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak.
  • Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek.
  • Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek.
  • Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilmek.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek.
  • Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışma uygulanmadığı takdirde başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından (LYS ) yeterli Matematik Fen 1 (MF-1) puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Öğrenciler ortaöğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015751

Qualification Title
Elementary Mathematics Teaching Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Knows and loves the basic and applied concepts in the field of mathematics and able to disseminate them to his/her students.
  • Prepares teaching environment, methods, materials, and activities that take into consideration of the needs of 11-15 age students.
  • Well immersed himself/herself in the academic language of the field, and able to use it in both written and oral forms.
  • Able to make plans for his/her teaching by applying theories of mathematics teaching.
  • Able to grasp the systematic nature of mathematics, and understands differences and similarities among the topics in math.
  • To produce able teachers who are well informed in techniques of research methods and use them effectively in fields of mathematics teaching.
  • To understand mathematical concepts and generalizations, to grasp their connection to each other, and to be able to make proof analysis by using mathematical proof methods.
  • Improves quality of mathematics teaching by using technology, and quality internet sources.
  • To be able to adopt theories of classroom management ın emerging and challenging conditions.
  • Communicates well verbally and in writing, speaks at least one foreign language, follows the international literature, and communicates with foreign colleagues.
  • Designs and uses proper evaluation methods and tools which are developed to meet the aims of his/her teaching, and are geared towards performance based evaluation.
  • Be aware of legal aspects of his/her job and has professional and ethical responsibility in the field.
  • To identify all aspects of teaching profession and educational sciences and Turkish national education system and school management.
  • To grasp the characteristics of students ' development and to grasp the use of different approaches to learning in the classroom.
  • To have knowledge and skills to do lesson planning to use different measuring techniques.
  • To grasp the tasks of the teacher's guidance and the ways of how to recognize students.
Key Competencies-
Further Info

Each course is assessed via a midterm exam(%40), and a final end-of-term exam(%60). The marking is made out of 100.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have high school diploma and an eligible Math-Science 1 (MF-1) score from the University Entrance Exam (LYS).

Conditions for SuccessStudents must have completed with success in their secondary education.
Progression Paths (Relationship Type)

The majority of graduates works as a mathematics teacher or administrator in the primary schools of national education , private schools or courses. However, some graduates continues his or her academic career with the domestic or abroad graduate training.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015751


Qualification Title
Elementary Mathematics Teaching Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Knows and loves the basic and applied concepts in the field of mathematics and able to disseminate them to his/her students.
  • Prepares teaching environment, methods, materials, and activities that take into consideration of the needs of 11-15 age students.
  • Well immersed himself/herself in the academic language of the field, and able to use it in both written and oral forms.
  • Able to make plans for his/her teaching by applying theories of mathematics teaching.
  • Able to grasp the systematic nature of mathematics, and understands differences and similarities among the topics in math.
  • To produce able teachers who are well informed in techniques of research methods and use them effectively in fields of mathematics teaching.
  • To understand mathematical concepts and generalizations, to grasp their connection to each other, and to be able to make proof analysis by using mathematical proof methods.
  • Improves quality of mathematics teaching by using technology, and quality internet sources.
  • To be able to adopt theories of classroom management ın emerging and challenging conditions.
  • Communicates well verbally and in writing, speaks at least one foreign language, follows the international literature, and communicates with foreign colleagues.
  • Designs and uses proper evaluation methods and tools which are developed to meet the aims of his/her teaching, and are geared towards performance based evaluation.
  • Be aware of legal aspects of his/her job and has professional and ethical responsibility in the field.
  • To identify all aspects of teaching profession and educational sciences and Turkish national education system and school management.
  • To grasp the characteristics of students ' development and to grasp the use of different approaches to learning in the classroom.
  • To have knowledge and skills to do lesson planning to use different measuring techniques.
  • To grasp the tasks of the teacher's guidance and the ways of how to recognize students.

Key Competencies
-

Further Info

Each course is assessed via a midterm exam(%40), and a final end-of-term exam(%60). The marking is made out of 100.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have high school diploma and an eligible Math-Science 1 (MF-1) score from the University Entrance Exam (LYS).


Conditions for Success
Students must have completed with success in their secondary education.

Progression Paths (Relationship Type)

The majority of graduates works as a mathematics teacher or administrator in the primary schools of national education , private schools or courses. However, some graduates continues his or her academic career with the domestic or abroad graduate training.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address