Yeterlilik Kodu

TR0030015537

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bayburt.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim dalının amacı ortaokullarda (5.-8. sınıf) eğitim öğretim faaliyetlerini nitelikli şekilde yerine getirebilecek öğretmenler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
  • Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
  • Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
  • Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
  • Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  • Öğrenmeyi öğrenir.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz mezuniyet sonrasında, eğitim-öğretim sektörünün çeşitli alanlarında çalışmaktadırlar. Bu alanlarda ülkemizin gelişme durumuna paralel olarak kamuda ve özel kurumlarda geniş istihdam olanakları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015537


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim dalının amacı ortaokullarda (5.-8. sınıf) eğitim öğretim faaliyetlerini nitelikli şekilde yerine getirebilecek öğretmenler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
  • Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
  • Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
  • Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
  • Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  • Öğrenmeyi öğrenir.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz mezuniyet sonrasında, eğitim-öğretim sektörünün çeşitli alanlarında çalışmaktadırlar. Bu alanlarda ülkemizin gelişme durumuna paralel olarak kamuda ve özel kurumlarda geniş istihdam olanakları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015537

Qualification Title
Department of Mathematics and Science Education Primary Mathematics Teacher Education
Awarding BodyBayburt University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bayburt.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Have enough content area knowledge about their main field. Have enough knowledge about the sub fields (Science, Physics etc). Have pedagogical knowledge about teacher profession and their field. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. Know elementary second level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and applications proper to these features. Know enough knowledge about the structure of Turkish Education System and its historical development. Will become a teacher who is devoted to Atatürks principles and Turkish revolution; believe democracy, being aware of the Turkish national, moral, ethical and cultural values and sensitive to these in occupation. Have scientific and analytical thinking abilities, know scientific research methods and techniques and use them in-class applications. Know the relations among Mathematics-Society- Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Have general culture about the fields such as history, geography, civilization, environment, technology etc. in order to accomplish interdisciplinary work and associate the course with other disciplines. Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues. Have general knowledge about students who need special care. They know and apply contemporary teaching methods and techniques, assessment and evaluation methods. Know the basic learning fields and objectives of the mathematics curriculum. Establish descent communication with his/her students and colleagues. Have the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating. Utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process. Relate mathematics to other disciplines. Familiarize with the nature of mathematics and its historical development. Develop a positive attitude towards life-long learning. Assume responsibility in individual and group tasks. Will be able to do self-evaluation. Learn how to learn. Appreciate the national culture and universal values. Actively participate in social and cultural events.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation Applied for each course is defined in detail to the "Course Curriculum"

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have high school or equivalent degree and must have enough points at University Student Selection Exam. If any foreign language and special skills related to the entry requirements should be specified

Conditions for SuccessTo successfully complete The courses being all available in the program it is essential to obtain at least 2.0 GPA of 4.00 (for a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students are working in various fields of education sector after graduation. There are a large employment opportunities in public and private institutions in line with our country's development status In these areas.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015537


Qualification Title
Department of Mathematics and Science Education Primary Mathematics Teacher Education

Awarding Body
Bayburt University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Have enough content area knowledge about their main field. Have enough knowledge about the sub fields (Science, Physics etc). Have pedagogical knowledge about teacher profession and their field. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. Know elementary second level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and applications proper to these features. Know enough knowledge about the structure of Turkish Education System and its historical development. Will become a teacher who is devoted to Atatürks principles and Turkish revolution; believe democracy, being aware of the Turkish national, moral, ethical and cultural values and sensitive to these in occupation. Have scientific and analytical thinking abilities, know scientific research methods and techniques and use them in-class applications. Know the relations among Mathematics-Society- Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Have general culture about the fields such as history, geography, civilization, environment, technology etc. in order to accomplish interdisciplinary work and associate the course with other disciplines. Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues. Have general knowledge about students who need special care. They know and apply contemporary teaching methods and techniques, assessment and evaluation methods. Know the basic learning fields and objectives of the mathematics curriculum. Establish descent communication with his/her students and colleagues. Have the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating. Utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process. Relate mathematics to other disciplines. Familiarize with the nature of mathematics and its historical development. Develop a positive attitude towards life-long learning. Assume responsibility in individual and group tasks. Will be able to do self-evaluation. Learn how to learn. Appreciate the national culture and universal values. Actively participate in social and cultural events.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation Applied for each course is defined in detail to the "Course Curriculum"


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have high school or equivalent degree and must have enough points at University Student Selection Exam. If any foreign language and special skills related to the entry requirements should be specified


Conditions for Success
To successfully complete The courses being all available in the program it is essential to obtain at least 2.0 GPA of 4.00 (for a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students are working in various fields of education sector after graduation. There are a large employment opportunities in public and private institutions in line with our country's development status In these areas.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address