Yeterlilik Kodu

TR0030013216

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGiresun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGiresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun
Sorumlu Kurum URLhttp://www.giresun.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları analiz edebilir ve tartışabilir.
  • Bilimi toplumun ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak takdir eder.
  • Matematikteki temel kavramlarla ilgili yeterli bilgi birikimine sahiptir.
  • Matematik kullanımını gerektiren konularda verileri anlamlandırabilir, eleştirel bir şekilde değerlendirebilir, net bir şekilde yazılı ve sözlü biçimde sunabilir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olduğunu bu teknolojileri öğretim ortamında etkin bir şekilde kullanarak gösterebilir.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerinin ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerinin uygulayabilir.
  • Etkin bir öğretim planı (kısa ve uzun vadeli) hazırlama becerisine sahiptir.
  • Öğrencilere sınıfta kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir öğrenme ortamı sağlayabilir, öğrencilerin derse karşı ilgi ve güdüsünü arttırabilir ve öğrencilere dönüt verebilir.
  • Hayat boyu öğrenme kariyer gelişimi için temel sağlayacak iletişim, problem çözme ve analitik düşünme becerileri gösterir.
  • Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Matematik ve Matematik Eğitimi Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
  • Matematik Öğretim Programı standartlarını bilir ve bunlara uygun bir öğretim programı gerçekleştirebilir.
  • Kendi uygulamaları üzerine öz-değerlendirme yapabilir ve öğretme becerilerini eleştirel bir şekilde analiz edebilir.
  • Uygulamada karşılaşılan öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahiptir
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az %80`ine devam etmiş olması zorunludur. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite öğrenci seçme sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma Şartlarıİlköğretim Matematik Eğitimi alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında matematik öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Matematik bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013216


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Giresun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları analiz edebilir ve tartışabilir.
  • Bilimi toplumun ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak takdir eder.
  • Matematikteki temel kavramlarla ilgili yeterli bilgi birikimine sahiptir.
  • Matematik kullanımını gerektiren konularda verileri anlamlandırabilir, eleştirel bir şekilde değerlendirebilir, net bir şekilde yazılı ve sözlü biçimde sunabilir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olduğunu bu teknolojileri öğretim ortamında etkin bir şekilde kullanarak gösterebilir.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerinin ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerinin uygulayabilir.
  • Etkin bir öğretim planı (kısa ve uzun vadeli) hazırlama becerisine sahiptir.
  • Öğrencilere sınıfta kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir öğrenme ortamı sağlayabilir, öğrencilerin derse karşı ilgi ve güdüsünü arttırabilir ve öğrencilere dönüt verebilir.
  • Hayat boyu öğrenme kariyer gelişimi için temel sağlayacak iletişim, problem çözme ve analitik düşünme becerileri gösterir.
  • Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Matematik ve Matematik Eğitimi Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
  • Matematik Öğretim Programı standartlarını bilir ve bunlara uygun bir öğretim programı gerçekleştirebilir.
  • Kendi uygulamaları üzerine öz-değerlendirme yapabilir ve öğretme becerilerini eleştirel bir şekilde analiz edebilir.
  • Uygulamada karşılaşılan öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahiptir

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az %80`ine devam etmiş olması zorunludur. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite öğrenci seçme sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
İlköğretim Matematik Eğitimi alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında matematik öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Matematik bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013216

Qualification Title
Awarding BodyGiresun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.giresun.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Acquire, apply and communicate a broad knowledge of mathematical concepts to problems in coursework.
  • Demonstrate an appreciation of science as an integral part of society and everyday life.
  • Demonstrate an appreciation of a broad range of fundamental mathematical concepts.
  • Organize and critically evaluate information involving mathematics and present it clearly in written and oral form.
  • Demonstrate ability to use information and communication technologies and effectively use them in teaching / learning environments.
  • Demonstrate ability to choose the most effective teaching approach, strategies and methods considering students’ cognitive development levels, individual needs, aspects of the topic and attainment targets.
  • Demonstrate fundamental abilities to plan for instruction (short and long term).
  • Demonstrate ability to create learning environments which promotes students' interest and motivation to learn mathematics and in which students can express themselves freely.
  • Demonstrate the problem solving, analytical and communication skills that provide the foundation for lifelong learning and career development.
  • Demonstrate knowledge and skills about traditional and alternative educational assessment and evaluation approaches.
  • Maintain professional and ethical standards in scientific investigations in mathematics and mathematics education.
  • Demonstrate strong knowledge of National Mathematics Curriculum Standards and ability to perform teaching based on these standards.
  • Critically reflect and analyze their teaching skills.
  • Receive responsibilities as an individual and a team member to solve encountered unforeseen complex problems in practice.
  • Have knowledge and awareness of social responsibility, ethical values and social security rights at mathematical concepts.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average. Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. DC and DD are notes that conditionally successful.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam.

Conditions for SuccessTo obtain bachelor´s degree in Computer Education and Instructional Technology program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are employed as elementary school mathematics teachers and/or administrators in private or public schools. Additionally, the graduates who have been admitted to masters and Ph.D. programs in the field of Mathematics Education can get positions as a faculty member in the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013216


Qualification Title

Awarding Body
Giresun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Acquire, apply and communicate a broad knowledge of mathematical concepts to problems in coursework.
  • Demonstrate an appreciation of science as an integral part of society and everyday life.
  • Demonstrate an appreciation of a broad range of fundamental mathematical concepts.
  • Organize and critically evaluate information involving mathematics and present it clearly in written and oral form.
  • Demonstrate ability to use information and communication technologies and effectively use them in teaching / learning environments.
  • Demonstrate ability to choose the most effective teaching approach, strategies and methods considering students’ cognitive development levels, individual needs, aspects of the topic and attainment targets.
  • Demonstrate fundamental abilities to plan for instruction (short and long term).
  • Demonstrate ability to create learning environments which promotes students' interest and motivation to learn mathematics and in which students can express themselves freely.
  • Demonstrate the problem solving, analytical and communication skills that provide the foundation for lifelong learning and career development.
  • Demonstrate knowledge and skills about traditional and alternative educational assessment and evaluation approaches.
  • Maintain professional and ethical standards in scientific investigations in mathematics and mathematics education.
  • Demonstrate strong knowledge of National Mathematics Curriculum Standards and ability to perform teaching based on these standards.
  • Critically reflect and analyze their teaching skills.
  • Receive responsibilities as an individual and a team member to solve encountered unforeseen complex problems in practice.
  • Have knowledge and awareness of social responsibility, ethical values and social security rights at mathematical concepts.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average. Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. DC and DD are notes that conditionally successful.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam.


Conditions for Success
To obtain bachelor´s degree in Computer Education and Instructional Technology program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are employed as elementary school mathematics teachers and/or administrators in private or public schools. Additionally, the graduates who have been admitted to masters and Ph.D. programs in the field of Mathematics Education can get positions as a faculty member in the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address