Yeterlilik Kodu | TR0030012279 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amacımız matematik ve matematik eğitimi alanına dair temel bilgi ve becerilere sahip öğretmenlik mesleği tutum ve değerlerini benimseyen matematik eğitimcileri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Anabilim dalımız üniversite bünyesinde bulunan zengin kütüphaneden, öğrencilerin kullanımına açık olan bilişim merkezlerinden, sportif ve kültürel etkinlikler için spor salonundan ve kültür merkezi olanaklarından yararlanabilmektedir. Tüm sınıflarımız teknoloji sınıfı olup projeksiyon cihazı bulunmaktadır. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı`nın 1 adet matematik eğitimi laboratuvarı da bulunmaktadır. Bu laboratuvarda özellikle matematik eğitimine özgü pedagojik alan bilgisine yönelik öğretim materyalleri, projeksiyon cihazı ve perde mevcut olup oturma düzeni işbirlikli öğrenme düzenine uygun oluşturulmuştur. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda belirtilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar kısa süreli sınav, ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, muafiyet ve mezuniyet AGNO baraj sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Her türlü sınav ve etkinlik 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Değerlendirmeye Katma Limiti(DKL) altındaki puanlar bağıl değerlendirme yapılırken dikkate alınmaz. DKL ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. DKL 100 üzerinden 30’u geçemez. DKL uygulaması sonunda, değerlendirme dışı kalan öğrenci sayısı dersten devam alan öğrenci sayısının %30’unu aşamaz. Ham başarı notu, Alt Limit(AL)’in altında ancak 30’un üzerinde ise FD, 30’un altında ise FF olarak değerlendirilir. Eğer DD harf notu alt sınırı AL’nin üzerindeyse, DD notu alt sınırı ile 30 arasındaki bu notlara da FD notu verilir. AL’nin değeri, 35-45 arasında olmak şartı ile ilgili kurulca belirlenir.
İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programında iki aşamalı bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize değerlendirmeleri yapılmaktadır. Vize değerlendirme notları öğrencinin dersteki başarı notunun %40'ını oluşturur. Dönem sonunda ise final değerlendirmeleri yapılır. Final değerlendirme notları, başarı notlarının %60'ını oluşturur. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Değerlendirilmede Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sınav Uygulama Esasları çerçevesine göre bağıl değerlendirme sitemi kullanılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Erzincan Eğitim Fakültesi çatısı altından hizmet sürdüren Matematik Öğretmenliği Eğitimi ABD, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından; 010/045 sayı ve 03.05.2024 tarihinde 3+2 yıllığına akredite edilmiştir. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :01.05.2024-01.05.2027 | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YKS sınavının TYT ve AYT oturumlarından Sayısal puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 5-6-7-8. sınıflar için Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi-özel tüm okullarda ve özel öğretim kurumlarında matematik öğretmeni olarak istihdam edilmektedir. Aynı zamanda üniversitelerde bölümü ile ilgili öğretim elemanı olarak da istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030012279
ISCO:08
ISCO:08
Amacımız matematik ve matematik eğitimi alanına dair temel bilgi ve becerilere sahip öğretmenlik mesleği tutum ve değerlerini benimseyen matematik eğitimcileri yetiştirmektir.
Anabilim dalımız üniversite bünyesinde bulunan zengin kütüphaneden, öğrencilerin kullanımına açık olan bilişim merkezlerinden, sportif ve kültürel etkinlikler için spor salonundan ve kültür merkezi olanaklarından yararlanabilmektedir. Tüm sınıflarımız teknoloji sınıfı olup projeksiyon cihazı bulunmaktadır. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı`nın 1 adet matematik eğitimi laboratuvarı da bulunmaktadır. Bu laboratuvarda özellikle matematik eğitimine özgü pedagojik alan bilgisine yönelik öğretim materyalleri, projeksiyon cihazı ve perde mevcut olup oturma düzeni işbirlikli öğrenme düzenine uygun oluşturulmuştur.
- Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimiyle birlikte yeterli düzeyde işlemsel ve kavramsal bilgiye sahiptir.
- Ortaokul matematik öğretim programı, özel öğretim strateji-yöntem-teknikleri, materyal tasarımı ve ölçme-değerlendirme bilgisine sahip olur ve bu bilgileri öğrenci ve konu özelliklerine göre etkin bir şekilde uygular.
- Matematik ve matematiğe yönelik olumlu tutuma sahiptir ve öğrencilerin tutumlarını bu yönde geliştirir.
- Matematik ve matematik öğretimi ile ilgili anadili haricinde en az bir yabancı dille güncel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve etkili bir şekilde kullanır.
- Matematik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanır.
- Meslektaşlarıyla iletişim kurarak bireysel-grup çalışmalarında üzerine düşen görevi yerine getirir.
- Matematikle ve toplumsal konularla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kişi ve kurumlara aktarır.
- Karşılaştığı problemlere matematiksel çözümler geliştirebilir ve problem çözmeyi benimseyen analitik düşünebilen ve mantıksal çıkarımlarda bulunabilen bireyler yetiştirmeyi hedefler.
- Nasıl öğreneceğini öğrenir.
Aşağıda belirtilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Matematik alanında ileri düzeyde kuramsal ve metodolojik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi sorgulayıcı, yaratıcı ve eleştirel bir bakış açısıyla matematiğin tarihsel gelişimi, doğası ve günlük yaşam ile ilişkilendirerek öğrenme ortamına yansıtır.
- Ulusal ve uluslararası düzeyde ortaokul matematik öğretimi programlarına göre, öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme değerlendirme yaklaşımları ile bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Matematiğin insanlığın ortak değeri olduğunun bilincini öğrencilerine hissettirerek onların matematiğe yönelik olumlu tutum ve özgüven geliştirmelerini sağlar.
- Matematik okuryazarlığı, matematiksel modelleme, problem kurma ve çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme ve iletişim becerilerine sahiptir; bu becerileri öğrencilerine kazandırır.
Sınavlar kısa süreli sınav, ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, muafiyet ve mezuniyet AGNO baraj sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Her türlü sınav ve etkinlik 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Değerlendirmeye Katma Limiti(DKL) altındaki puanlar bağıl değerlendirme yapılırken dikkate alınmaz. DKL ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. DKL 100 üzerinden 30’u geçemez. DKL uygulaması sonunda, değerlendirme dışı kalan öğrenci sayısı dersten devam alan öğrenci sayısının %30’unu aşamaz. Ham başarı notu, Alt Limit(AL)’in altında ancak 30’un üzerinde ise FD, 30’un altında ise FF olarak değerlendirilir. Eğer DD harf notu alt sınırı AL’nin üzerindeyse, DD notu alt sınırı ile 30 arasındaki bu notlara da FD notu verilir. AL’nin değeri, 35-45 arasında olmak şartı ile ilgili kurulca belirlenir.
- Harfle başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır:
- Sözel Harf Notu Ağırlık Katsayısı Pekiyi AA 4,00 İyi-Pekiyi BA 3,50 İyi BB 3,00 Orta-İyi CB 2,50 Orta CC 2,00 Zayıf-Orta DC 1,50 Zayıf DD 1,00 Başarısız FD 0,50 Başarısız FF 0,00 Muaf M - Geçer G - Kalır K - Devamsız DZ -
İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programında iki aşamalı bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize değerlendirmeleri yapılmaktadır. Vize değerlendirme notları öğrencinin dersteki başarı notunun %40'ını oluşturur. Dönem sonunda ise final değerlendirmeleri yapılır. Final değerlendirme notları, başarı notlarının %60'ını oluşturur. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Değerlendirilmede Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sınav Uygulama Esasları çerçevesine göre bağıl değerlendirme sitemi kullanılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Erzincan Eğitim Fakültesi çatısı altından hizmet sürdüren Matematik Öğretmenliği Eğitimi ABD, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından; 010/045 sayı ve 03.05.2024 tarihinde 3+2 yıllığına akredite edilmiştir.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :01.05.2024-01.05.2027
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YKS sınavının TYT ve AYT oturumlarından Sayısal puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir.
5-6-7-8. sınıflar için Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi-özel tüm okullarda ve özel öğretim kurumlarında matematik öğretmeni olarak istihdam edilmektedir. Aynı zamanda üniversitelerde bölümü ile ilgili öğretim elemanı olarak da istihdam edilebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012279 | |
Qualification Title | Elementary Mathematics Teacher Education | |
Awarding Body | Erzincan Binali Yildirim University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our aim is to train mathematics educators who have basic knowledge and skills in mathematics and mathematics education and adopt the attitudes and values of the teaching profession. | |
Learning Environments | Our department can benefit from the rich library within the university, the information centers in faculty open to the use of students, the gym for sports and cultural activities and the cultural center facilities. All of our classes are technology classes and have a projector. The Department of Elementary Mathematics Education also has one mathematics education laboratory. In this laboratory, there are teaching materials and smart board for pedagogical content knowledge specific to mathematics education. The seating arrangement has been created in accordance with the cooperative learning arrangement. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info | Exams consist of short-term exams, midterm exams, final exams, single course exams, make-up exams, exemption and graduation CGPA threshold exams. These exams can be written, oral or both written and oral and/or applied. All exams and activities are evaluated out of 100 points. A relative evaluation system is used in the calculation of the success grade within the framework of the principles determined by the Senate. Scores below the Addition Limit to Evaluation (DKL) are not taken into account in the relative evaluation. DKL is determined by the relevant faculty member. DKL cannot exceed 30 out of 100. At the end of the DKL application, the number of students excluded from the evaluation cannot exceed 30% of the number of students continuing the course. If the raw success grade is below the Lower Limit (AL) but above 30, it is evaluated as FD, and if it is below 30, it is evaluated as FF. If the lower limit of the DD letter grade is above AL, the FD grade is also given to these grades between the lower limit of the DD grade and 30. The value of AL is determined by the relevant board, provided that it is between 35 and 45.
Verbal Letter Grade Weight Coefficient Excellent AA 4.00 Good-Excellent BA 3.50 Good BB 3.00 Average-Good CB 2.50 Average CC 2.00 Weak-Average DC 1.50 Weak DD 1.00 Fail FD 0.50 Fail FF 0.00 Exempt M - Pass G - Fail K - Absent DZ - A two-stage evaluation system is applied in the Primary Education Mathematics Teaching undergraduate program. Visa evaluations are made in the ninth week of the semester for compulsory and elective courses. Visa evaluation grades constitute 40% of the student's success grade in the course. At the end of the semester, final evaluations are made. Final evaluation grades make up 60% of success grades. The measurement and evaluation method applied for each course is described in detail in the "Course Teaching Plan". In the evaluation, the relative evaluation system is used according to the Erzincan Binali Yıldırım University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations and Erzincan Binali Yıldırım University Examination Practice Principles. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Department of Mathematics Teacher Education, which provides services under the roof of Erzincan Faculty of Education, was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs with the number 010/045 and on 03.05.2024 for 3+2 years. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Start/End Date: 01.05.2024-01.05.2027 | |
Access Requirements | Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK) | |
Conditions for Success | There are two qualification requirement for graduation: 1. in order to complete total 240 ECTS with success. 2. in order to get at least 2.00 on 4.00 for graduation grade. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Elementary Mathematics Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or government institutions as an elementary mathematics education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a masters and a doctorate degrees in various universities. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030012279
ISCO:08
ISCO:08
Our aim is to train mathematics educators who have basic knowledge and skills in mathematics and mathematics education and adopt the attitudes and values of the teaching profession.
Our department can benefit from the rich library within the university, the information centers in faculty open to the use of students, the gym for sports and cultural activities and the cultural center facilities. All of our classes are technology classes and have a projector. The Department of Elementary Mathematics Education also has one mathematics education laboratory. In this laboratory, there are teaching materials and smart board for pedagogical content knowledge specific to mathematics education. The seating arrangement has been created in accordance with the cooperative learning arrangement.
- Has sufficient operational and conceptual knowledge along with the nature and historical development of mathematics.
- Has knowledge of middle school mathematics curriculum, special teaching strategies-methods-techniques, material design and measurement-evaluation and applies this knowledge effectively according to student and subject characteristics.
- Has a positive attitude towards mathematics and mathematics and develops students' attitudes in this direction.
- Can access and effectively use up-to-date information sources in at least one foreign language other than his/her native language regarding mathematics and mathematics teaching.
- Uses computer software and information and communication technologies at a sufficient level required by the field of mathematics.
- Fulfills his/her duties in individual and group studies by communicating with colleagues.
- Conveys his/her thoughts on mathematics and social issues and solution suggestions for problems to individuals and institutions in written and oral form.
- Can develop mathematical solutions to the problems he/she encounters and aims to raise individuals who adopt problem solving, can think analytically and make logical inferences.
- Learns how to learn.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Has advanced level of theoretical and methodological knowledge in mathematics and reflects this knowledge in the learning environment by relating it to the historical development, nature and daily life of mathematics with a questioning, creative and critical perspective.
- Uses teaching methods and techniques, assessment and evaluation approaches and information and communication technologies according to national and international secondary school mathematics teaching programs.
- Makes students feel that mathematics is a common value of humanity and enables them to develop positive attitudes and self-confidence towards mathematics.
- Has mathematical literacy, mathematical modeling, problem posing and solving, reasoning, association and communication skills; provides these skills to students.
Exams consist of short-term exams, midterm exams, final exams, single course exams, make-up exams, exemption and graduation CGPA threshold exams. These exams can be written, oral or both written and oral and/or applied. All exams and activities are evaluated out of 100 points. A relative evaluation system is used in the calculation of the success grade within the framework of the principles determined by the Senate. Scores below the Addition Limit to Evaluation (DKL) are not taken into account in the relative evaluation. DKL is determined by the relevant faculty member. DKL cannot exceed 30 out of 100. At the end of the DKL application, the number of students excluded from the evaluation cannot exceed 30% of the number of students continuing the course. If the raw success grade is below the Lower Limit (AL) but above 30, it is evaluated as FD, and if it is below 30, it is evaluated as FF. If the lower limit of the DD letter grade is above AL, the FD grade is also given to these grades between the lower limit of the DD grade and 30. The value of AL is determined by the relevant board, provided that it is between 35 and 45.
- Letter grades are defined as follows:
Verbal Letter Grade Weight Coefficient Excellent AA 4.00 Good-Excellent BA 3.50 Good BB 3.00 Average-Good CB 2.50 Average CC 2.00 Weak-Average DC 1.50 Weak DD 1.00 Fail FD 0.50 Fail FF 0.00 Exempt M - Pass G - Fail K - Absent DZ -
A two-stage evaluation system is applied in the Primary Education Mathematics Teaching undergraduate program. Visa evaluations are made in the ninth week of the semester for compulsory and elective courses. Visa evaluation grades constitute 40% of the student's success grade in the course. At the end of the semester, final evaluations are made. Final evaluation grades make up 60% of success grades. The measurement and evaluation method applied for each course is described in detail in the "Course Teaching Plan". In the evaluation, the relative evaluation system is used according to the Erzincan Binali Yıldırım University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations and Erzincan Binali Yıldırım University Examination Practice Principles.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report” is published by YÖK every year, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Department of Mathematics Teacher Education, which provides services under the roof of Erzincan Faculty of Education, was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs with the number 010/045 and on 03.05.2024 for 3+2 years.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Start/End Date: 01.05.2024-01.05.2027
Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK)
Elementary Mathematics Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or government institutions as an elementary mathematics education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a masters and a doctorate degrees in various universities.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The document is valid continuously.
