Yeterlilik Kodu | TR0030009606 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Afyon Kocatepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar | |
Sorumlu Kurum URL | http://aku.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin yarıyıl içi çalışma ve sınavının belirli yüzdesi ve yarıyıl sonu sınavının belirli yüzdesi toplamı yıl sonu başarı notunu belirler. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70ine, uygulama ve/veya laboratuarların en az %80ine devam etmek zorunludur. Her bir ders için öğrenciye dersin öğretim elemanı tarafından aşağıdaki notlardan biri verilir. Harf notları ve yüzlük sistemdeki aralığı aşağıdaki gibidir: | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | İlköğretim Matematik Öğretmenliği programına kayıtlı olan öğrencilerden program müfredatını başarıyla tamamlayan ve GANO değeri en az 2.00 olanlar yeterli görülüp, bu öğrencilere lisans diploması verilir.Daha detaylı bilgi için 27.08.2011 tarih ve 28038sayılı Resmi Gazetede yer alan Afyon Kocatepe Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinde yer alan ilgili bölüme bakılabilir. http://www.aku.edu.tr/web/IcSayfaIdari.aspx?ID=57JQM25NDAU32732AQ101Anabilim dalımızdan lisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 240 AKTSyi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2,0 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel ve devlet ortaokullarında Matematik Öğretmeni olarak istihdam edilebilir, Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009606
- Matematik alanı ile ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
- Yan alanlar (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ile ilgili yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
- Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
- Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
- Ortaokul Matematik Öğretim Programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
- Ulusal ve uluslararası kültürler hakkında bilgi sahibi olur.
- Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
- Özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Matematik öğretimine ilişkin sorunları tespit eder, bilimsel yöntemlerle bunların çözümüne yönelik öneriler getirir.
- Matematik öğretimine ilişkin her türlü kaynağı kullanır.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve yeri geldiğinde bu çalışmaları tek başına da yürütür.
- Ortaokul matematik konularının öğretimini gerçekleştirir ve yeri geldiğinde arkadaşlarına bu konuda yardımcı olur.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
- Öğrenmeyi öğrenir.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur ve bu tür etkinliklere katılır.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır; ortaokul öğrencileri, matematik öğretmeni ve öğretmen adayları ile iyi bir iletişim kurar.Alanı ile ilgili sosyal ve kültürel proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, manevi, ahlaki, etik ve kültürel değerlerin bilincinde olur ve mesleğinde bunlara uygun davranmaya hazır olur.
- Matematik öğretimi ile ilgili katıldığı çalışmalarda verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
- Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin yarıyıl içi çalışma ve sınavının belirli yüzdesi ve yarıyıl sonu sınavının belirli yüzdesi toplamı yıl sonu başarı notunu belirler. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70ine, uygulama ve/veya laboratuarların en az %80ine devam etmek zorunludur. Her bir ders için öğrenciye dersin öğretim elemanı tarafından aşağıdaki notlardan biri verilir. Harf notları ve yüzlük sistemdeki aralığı aşağıdaki gibidir:
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel ve devlet ortaokullarında Matematik Öğretmeni olarak istihdam edilebilir, Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030009606 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Afyon Kocatepe University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://aku.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Teacher candidates are assessed and evaluated basically with midterm and final exams in addition to that faculty may use quizzes, projects, seminars, assignments, as a supplementary evaluation tools during the term. Attendance is compulsory for theoretical and laboratory courses as %80 and %70 percent respectively. For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: GRADE POINTS EVALUATION COEFFICIENT PERCENTAGE AA Excellent 4.0 90 – 100 BA Very Good 3.5 85 – 89 BB Good 3.0 75 – 84 CB Satisfactory 2.5 70 – 74 CC Sufficient 2.0 60 – 69 DC+ Conditional Success 1.5 50 – 59 DC Fail 1.5 50 – 59 FF Fail 0.0 0 – 49 YT Satistactory -- -- MU exempt -- -- DC+ : Conditional Success (It is used for Associate’s and Bachelor’s degrees) YT : Satisfactory, but not included in CGPA. MU: Is given for the qualification obtained formal education before the attendance of the program. The detailed information regarding this issue can be found in the following website. http://www.aku.edu.tr/web/IcSayfaIdari.aspx?ID=57JQM25NDAU32732AQ101 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | . | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009606
Teacher candidates are assessed and evaluated basically with midterm and final exams in addition to that faculty may use quizzes, projects, seminars, assignments, as a supplementary evaluation tools during the term. Attendance is compulsory for theoretical and laboratory courses as %80 and %70 percent respectively. For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: GRADE POINTS EVALUATION COEFFICIENT PERCENTAGE AA Excellent 4.0 90 – 100 BA Very Good 3.5 85 – 89 BB Good 3.0 75 – 84 CB Satisfactory 2.5 70 – 74 CC Sufficient 2.0 60 – 69 DC+ Conditional Success 1.5 50 – 59 DC Fail 1.5 50 – 59 FF Fail 0.0 0 – 49 YT Satistactory -- -- MU exempt -- -- DC+ : Conditional Success (It is used for Associate’s and Bachelor’s degrees) YT : Satisfactory, but not included in CGPA. MU: Is given for the qualification obtained formal education before the attendance of the program. The detailed information regarding this issue can be found in the following website. http://www.aku.edu.tr/web/IcSayfaIdari.aspx?ID=57JQM25NDAU32732AQ101
.
Qualification is continuous