Yeterlilik Kodu

TR0030004970

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ksu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Ortaokulardaki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarda kullanır.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamda kullanır.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurma becerisine sahip olur.Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.
  • Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
  • Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir.
  • Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

“Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü ve Kayıt” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

Başarma ŞartlarıYeterlilik Koşulları ve Kuralları Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.Programdan mezun olabilmek için öğretmen adaylarının dört yıllık İlköğretim Matematik Öğretmenliği programını başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir. Alan dersleri, öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ve genel kültür derslerinden oluşan söz konusu program 130 teorik, 32 uygulama olmak üzere toplam 240 AKTS kredilik derslerden oluşmaktadır. Program VII. yarıyılda okul deneyimi ve VIII. yarıyılda öğretmenlik uygulaması programını da başarı ile tamamlamayı gerektirmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Devlet ve özel eğitim kurumlarında istihdam edilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004970


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Ortaokulardaki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarda kullanır.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamda kullanır.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurma becerisine sahip olur.Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.
  • Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
  • Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir.
  • Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

“Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü ve Kayıt” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.


Başarma Şartları
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.Programdan mezun olabilmek için öğretmen adaylarının dört yıllık İlköğretim Matematik Öğretmenliği programını başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir. Alan dersleri, öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ve genel kültür derslerinden oluşan söz konusu program 130 teorik, 32 uygulama olmak üzere toplam 240 AKTS kredilik derslerden oluşmaktadır. Program VII. yarıyılda okul deneyimi ve VIII. yarıyılda öğretmenlik uygulaması programını da başarı ile tamamlamayı gerektirmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Devlet ve özel eğitim kurumlarında istihdam edilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004970

Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Elementary Mathematics Education
Awarding BodyKahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ksu.edu.tr
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and no FF grades.Students who successfully complete all the courses in the program and obtain 240 ECTS will receive a Bachelors degree in the field of Math. Teacher Training
Description Have enough content area knowledge about their main field. Have enough knowledge about the sub fields (Science, Physics etc). Have pedagogical knowledge about teacher profession and their field. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. Know secondary school level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and applications proper to these features. Know enough knowledge about the structure of Turkish Education System and its historical development.Will become a teacher who is devoted to Atatürks principles and Turkish revolution; believe democracy, being aware of the Turkish national, moral, ethical and cultural values and sensitive to these in occupation.Have scientific and analytical thinking abilities, know scientific research methods and techniques and use them in-class applications. Know the relations among Mathematics-Society-Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues. Utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process.
Key Competencies-
Further Info A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and no FF grades.
Quality Assurance-
Access RequirementsIt is explained in detail under the heading Student Admission and Registration in the section Kahramanmaras Sutcu Imam University Student Affairs Department .
Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and no FF grades.Students who successfully complete all the courses in the program and obtain 240 ECTS will receive a Bachelors degree in the field of Math. Teacher Training
Progression Paths (Relationship Type)Our graduates are employed in state and private education institutions.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004970


Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Elementary Mathematics Education

Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and no FF grades.Students who successfully complete all the courses in the program and obtain 240 ECTS will receive a Bachelors degree in the field of Math. Teacher Training

Description
Have enough content area knowledge about their main field. Have enough knowledge about the sub fields (Science, Physics etc). Have pedagogical knowledge about teacher profession and their field. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. Know secondary school level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and applications proper to these features. Know enough knowledge about the structure of Turkish Education System and its historical development.Will become a teacher who is devoted to Atatürks principles and Turkish revolution; believe democracy, being aware of the Turkish national, moral, ethical and cultural values and sensitive to these in occupation.Have scientific and analytical thinking abilities, know scientific research methods and techniques and use them in-class applications. Know the relations among Mathematics-Society-Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues. Utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process.

Key Competencies
-

Further Info
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and no FF grades.

Quality Assurance
-

Access Requirements
It is explained in detail under the heading Student Admission and Registration in the section Kahramanmaras Sutcu Imam University Student Affairs Department .

Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and no FF grades.Students who successfully complete all the courses in the program and obtain 240 ECTS will receive a Bachelors degree in the field of Math. Teacher Training

Progression Paths (Relationship Type)
Our graduates are employed in state and private education institutions.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address