Yeterlilik Kodu | TR0030004417 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.agri.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ülkemizin ihtiyaç duyduğu ilköğretime yönelik nitelikli, vizyon sahibi, yapıcı, yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilen, üretken, ürettiğini kullanabilen, çağdaş, bilgiye erişebilen ve bilgiyi paylaşan öğretmenler ve hem kendi fakültemize hem de diğer fakültelere akademik eleman yetiştirmektir. Bu program %50 burslu programı da vardır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler okul uygulamaları ve staj dahil bütün ders birimlerinden başarılı olmalıdırlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSYM tarafından düzenlenen üniversite giriş sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. Üniversite geçiş sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir. | |
Başarma Şartları | Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler okul uygulamaları ve staj dahil bütün ders birimlerinden başarılı olmalıdırlar. Programda mevcut olan 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program mezunları, KPSSden yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca bölüm mezunları çeşitli özel kurumlarda İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004417
ISCO:08
ISCO:08
Ülkemizin ihtiyaç duyduğu ilköğretime yönelik nitelikli, vizyon sahibi, yapıcı, yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilen, üretken, ürettiğini kullanabilen, çağdaş, bilgiye erişebilen ve bilgiyi paylaşan öğretmenler ve hem kendi fakültemize hem de diğer fakültelere akademik eleman yetiştirmektir.
Bu program %50 burslu programı da vardır.
- Bilginin doğasını, kaynağını, sınırlarını, doğruluğunu, güvenirlik ve geçerliğini değerlendirebilme yeteneğine sahip olur, bunları tanımlayabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kurabilir.
- Matematikle ilgili öğretim programını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle ölçme ve değerlendirme bilgilerine sahip olur, kullanıp uygulayabilir.
- Matematik ile ilgili özgün bilgi kaynaklarına ulaşabilir, diğerlerinden ayırt edebilir, sınıflandırabilir ve bilimsel bilgi üretimi için kullanabilir.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini karşılaştığı yeni durumlarda kullanabilir.
- Matematikle ilgili problemleri, problem çözme sürecini kullanarak çözebilir, çözümü yorumlayıp değerlendirebilir.
- Matematik öğretimiyle ilgili sorunları tanımlayarak analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı olarak çözüm önerileri geliştirebilir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.
- Matematik öğretiminde içeriğe, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine uygun bir sunum yapacak şekilde görsel ve işitsel materyaller geliştirebilir.
- Yaşam boyu matematiği öğrenme ve geliştirme konusunda olumlu bir tutum sergileyebilir.
- Matematiksel kavramların doğru kullanımını özendirerek, kavram yanılgısı oluşmamasına karşı duyarlı davranır.
- Toplum içerisinde matematiğe karşı duyulan olumsuz tutum ve önyargının giderilmesi için etkin bir rol oynayarak matematik ve bilimsel okuryazarlığın geliştirilmesinde öncülük edebilir.
- Bilimsel çalışmalarda etik değerlerin korunmasına özen gösterir.
- Öğretmenlik mesleği yeterlikleri çerçevesinde tarafsız biçimde öz değerlendirme yapabilir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler okul uygulamaları ve staj dahil bütün ders birimlerinden başarılı olmalıdırlar.
Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSYM tarafından düzenlenen üniversite giriş sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. Üniversite geçiş sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir.
Bu program mezunları, KPSSden yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca bölüm mezunları çeşitli özel kurumlarda İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak çalışabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004417 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Agri Ibrahim Cecen University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.agri.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004417
ISCO:08
ISCO:08
Qualification is continuous