Yeterlilik Kodu

TR0030010627

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
  • Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur.
  • Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu fark edebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
  • Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
  • Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
  • Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
  • Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
  • Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Matematik eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
  • Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir.

Başarma Şartları120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Matematik Eğitimi yüksek lisansını tamamlayan öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi alanından doktoraya kabul edilen programlarda doktora yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030010627


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
  • Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur.
  • Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu fark edebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
  • Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
  • Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
  • Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
  • Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
  • Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Matematik eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
  • Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir.


Başarma Şartları
120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Matematik Eğitimi yüksek lisansını tamamlayan öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi alanından doktoraya kabul edilen programlarda doktora yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030010627

Qualification Title
Teacher Training in Elementary Mathematics Education Department Masters with Thesis Master Degree
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have highly qualified subject knowledge and skills and implement those knowledge and skills in real teaching environments.
  • Have advanced level of pedagogical knowledge and skills about teaching profession and subject area.
  • Know and apply modern teaching methods and strategies and evaluation and assessment strategies.
  • Have scientific and analytical thinking ability; apply scientific research strategies and techniques under new circumstances independently.
  • Use information and communication technologies effectively to teach mathematical concepts.
  • Know the characteristics and learning style of the students they teach and plan, develop and apply materials appropriately.
  • Have scientific and analytical thinking ability
  • Determine problems and find probable solutions in mathematics education and evaluate, analyze and come to conclusion about these solutions through implementing.
  • Apply problem solving skills for both mathematics education and interdisciplinary studies.
  • Attain knowledge of data collection, evaluation, and expression and interpretation statistically for scientific researches.
  • Interpret and evaluate politics implemented in mathematics education, and carry out studies to develop them whenever it is needed.
  • Know and appply developments and changes related with mathematics education in national and international respect.
  • Fulfill for themselves and others principles of Professional Development and Lifelong Learning.
  • Have sufficient knowledge to carry out interdisciplinary studies and relate mathematics course with other branches of knowledge.
  • Evaluate progressions related with mathematics education locally and universally.
  • Know and take care of ethical values while carrying out scientific studies.
  • Report and present studies related with subject area.
Key Competencies-
Further Info

Each lesson is applied to the measurement and evaluation method, described in detail in Course Instruction Plan.

Quality Assurance-
Access Requirements

Areas determined by the Institute of Education Sciences bachelor s degree and types of points of the program is about to have a score of at least 55 ales. ALES score with 60% of undergraduate applicants AGNO s 40% of the total requirement of at least 55 to be sorted to begin with and the highest scoring candidates. Foreign applicants, the department recognized by HEC equivalence to have a bachelor s degree and at least 70 points out of 100 Turkish language exam required to enroll.

Conditions for SuccessSuccessfully complete the course and prepare for 120 ECTS Master s thesis in front of a jury and present success.
Progression Paths (Relationship Type)

The students who have done their master degrees in Primary Mathematics Education can do Ph.D. in Primary Mathematics Education programs which accepts to doctorate from Primary Mathematics Education field.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030010627


Qualification Title
Teacher Training in Elementary Mathematics Education Department Masters with Thesis Master Degree

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have highly qualified subject knowledge and skills and implement those knowledge and skills in real teaching environments.
  • Have advanced level of pedagogical knowledge and skills about teaching profession and subject area.
  • Know and apply modern teaching methods and strategies and evaluation and assessment strategies.
  • Have scientific and analytical thinking ability; apply scientific research strategies and techniques under new circumstances independently.
  • Use information and communication technologies effectively to teach mathematical concepts.
  • Know the characteristics and learning style of the students they teach and plan, develop and apply materials appropriately.
  • Have scientific and analytical thinking ability
  • Determine problems and find probable solutions in mathematics education and evaluate, analyze and come to conclusion about these solutions through implementing.
  • Apply problem solving skills for both mathematics education and interdisciplinary studies.
  • Attain knowledge of data collection, evaluation, and expression and interpretation statistically for scientific researches.
  • Interpret and evaluate politics implemented in mathematics education, and carry out studies to develop them whenever it is needed.
  • Know and appply developments and changes related with mathematics education in national and international respect.
  • Fulfill for themselves and others principles of Professional Development and Lifelong Learning.
  • Have sufficient knowledge to carry out interdisciplinary studies and relate mathematics course with other branches of knowledge.
  • Evaluate progressions related with mathematics education locally and universally.
  • Know and take care of ethical values while carrying out scientific studies.
  • Report and present studies related with subject area.

Key Competencies
-

Further Info

Each lesson is applied to the measurement and evaluation method, described in detail in Course Instruction Plan.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Areas determined by the Institute of Education Sciences bachelor s degree and types of points of the program is about to have a score of at least 55 ales. ALES score with 60% of undergraduate applicants AGNO s 40% of the total requirement of at least 55 to be sorted to begin with and the highest scoring candidates. Foreign applicants, the department recognized by HEC equivalence to have a bachelor s degree and at least 70 points out of 100 Turkish language exam required to enroll.


Conditions for Success
Successfully complete the course and prepare for 120 ECTS Master s thesis in front of a jury and present success.

Progression Paths (Relationship Type)

The students who have done their master degrees in Primary Mathematics Education can do Ph.D. in Primary Mathematics Education programs which accepts to doctorate from Primary Mathematics Education field.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address