Yeterlilik Kodu | TR0030007560 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kilis 7 Aralık Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kilis.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile dönem sonu sınav notunun % 60’ı alınmak suretiyle hesaplanır. Bir dersten başarılı olabilmek için, başarı notunun bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin beşinci fıkrasının (a) bendine göre en az CB olması gerekir. Başarı notunun hesaplanmasında kesirler aynı şekilde korunur, ancak kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. Yarıyıl sonu sınavlarında başarısız olan öğrenciler için EK’nın uygun görmesi halinde bütünleme sınavı açılabilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisans üstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin İlköğretim Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi yüksek lisans programından mezun olabilmeleri için, seminer dersi dışında en az 21 kredilik 7 adet ders almaları ve bu derslerden Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre başarılı olmaları ve yüksek lisans tezinin başarıyla bitirilmiş olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007560
- Akademik araştırma yöntemlerini ve yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilir.
- Toplum-kültür-din arasındaki iletişim ve etkileşim, inanç-ibadet-davranış ilişkisi, toplumsal barış-din-ahlak kavramlarını, felsefe, eğitim ve din ekseninde, temel literatür ve çağdaş yaklaşımlar açısından yorumlayabilme ve tanımlayabilme yetisine sahip olur.
- Temel dînî bilimler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur.
- İslam’ın temel kaynaklarını bilir ve bu kaynaklara bağlı gelişen islâmî bilimleri din ve eğitim açısından değerlendirerek farklı dinler ve inançların teolojik ve kurumsal yapılarıyla tarihsel gelişimlerini göz önünde bulundurarak kıyaslayabilir.
- Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleme becerisini kazanarak, sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerleyebilir ve sahip olduğu alan bilgisini farklı çalışma ortamlarında kullanabilir.
- Tutum, davranış ve meslekî yetkinlik kazanarak teorik ve pratik alanda çalışmalar yapabilir.
Başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile dönem sonu sınav notunun % 60’ı alınmak suretiyle hesaplanır. Bir dersten başarılı olabilmek için, başarı notunun bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin beşinci fıkrasının (a) bendine göre en az CB olması gerekir. Başarı notunun hesaplanmasında kesirler aynı şekilde korunur, ancak kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. Yarıyıl sonu sınavlarında başarısız olan öğrenciler için EK’nın uygun görmesi halinde bütünleme sınavı açılabilir.
1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması,
2 - Lisans üstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma.
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007560 | |
Qualification Title | Primary Education Eeligious Culture and Moral Knowledge Teaching Masters Degree Diploma | |
Awarding Body | KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kilis.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Success mark is consisted of %40 of midterm exam’s mark and %60 of final exam’s mark. To be succesful from a lesson, it is necessary its mark to be CB at least according to the instructions. In calculating of success mark, fractions are remained the same, but fractional numbers is completed to the closest number. For students who are unsuccesful in final exams, if the instructions are convenient, it is done make-up exam. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1 - Bachelors Degree in acceptable fields, 2 - Sufficient score from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES). | |
Conditions for Success | To graduate from Department of Religious Culture and Moral Knowledge master programme; it is necessary to take 7 lessons at least except seminar lesson, to be succesful from these lessons according to Kilis 7 Aralik University Education Examination Instructions, and to finish master degree thesis succesfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are employed as Expert Teacher in public or private institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030007560
- He knows academic research methods and ways of accessing information which is necessary for lifelong learning.
- He can interpret and definite social peace, religion, and morality in accordance with interaction and communication between society, culture and religion; relation of faith, worship, and behavior.
- He gets information deeply about basic religios sciences.He knows basic sources of Islam and he can interpret Islamic sciences which develop depend upon the sources.
- He can compare Islamic sciences with different religions and faiths according to the their theological and organizational structure.
- He can progress by getting personal, educational, and occupational development.
- He can progress for his personal development in accordance with continous development.
- He can use his field information in different study area.
- He can do theoric and pratic studies by getting attitude, behavior and occupational competence.
Success mark is consisted of %40 of midterm exam’s mark and %60 of final exam’s mark. To be succesful from a lesson, it is necessary its mark to be CB at least according to the instructions. In calculating of success mark, fractions are remained the same, but fractional numbers is completed to the closest number. For students who are unsuccesful in final exams, if the instructions are convenient, it is done make-up exam.
1 - Bachelors Degree in acceptable fields, 2 - Sufficient score from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES).
Graduates are employed as Expert Teacher in public or private institutions.
Qualification is continuous.