Yeterlilik Kodu | TR0030011716 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | 120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar hem kamu hem de özel sektörde profesyonel rol alırlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011716
- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi ile ilgili kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme.
- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi ile ilgili sosyal, felsefi, hukuki, insani, kültürel temellendirmeler yapabilme.
- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi alanını öğrenebilme ve öğretebilme.
- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi ile ilgili güncel alanyazına ulaşma ve bunları çalışmalarında kullanabilme.
- Çalışmalarında uygun Din öğretimi modellerini kullanabilme.
- Ulusal ve uluslararası İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi ile ilgili çalışmalara katılabilme.
- Çağdaş öğretim strateji, yöntem, ve teknikleri alanında kullanabilme.
- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi alanında bilimsel, bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapabilme.
- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi alanında karşılaşılan yurtiçi ve yurtdışı sorunların çözümünde stratejik eğitimbilimsel kararları sosyal ve işbirlikli ortamlarda alabilme.
- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi alanındaki bilimsel, teknik, sosyal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
- Yurt içi ve yurt dışı eğitim toplantılarında İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi konusunda alanda yapılan çalışmalara yönelik yetkin tartışmalar yürütebilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir.
Mezunlar hem kamu hem de özel sektörde profesyonel rol alırlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011716 | |
Qualification Title | Elementary Education in Religious Culture And Moral Education Department Masters with Thesis | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is compulsory to have at least 70% attendance for each graduate course in religious culture and ethics Master Program. Achievement is measured through in term assessment (assignments, midterm exams) and with final exams. Examinations are applied in various ways as written, oral, or both written and oral, and/or practise. At least one midterm exam is to be given for each course. Detailed explanations regarding the assessment and evaluation in the courses take place in the course information page. Examinations are assessed through grades out of 100. Passing grade is calculated by adding the 30% of the average of midterm exam grades to the 70% of the Final or make up exam. In Master’s Programs both with dissertation and without dissertation the passing grade is at least 65 out of 100 and 2 CC out of 4. Success in elective courses, special field courses, seminars and dissertation studies is indicated by using G (passed) or B (succeeded). While calculating average passing grade the courses defined as passed (G), succeeded (B) exempted (M) are not taken in to consideration. Detailed explanations regarding the equivalents of passing grades out of 100 in full mark 4 points system and letter representation system are given in the regulation announced in the webs of The Graduate School of Education Sciences. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Applicants with a bachelor’s degree that Institute of Educational Sciences have determined are required to provide the minimum score of 55 from ALES in the relevant field. Applicants are rated from top to down according to their scores consisting of 60% of their ALES scores and 40% of their cumulative GPAs. Foreign applicants are required to have a BA diploma with a certificate of equivalence (official document obtained from YÖK - Higher Education Council of Turkey), and to have the minimum score (70) from 100 points in Turkish Proficiency Exam. | |
Conditions for Success | Successful completion of all courses equivalent 120 ECTS credits and succesful defence of Master Thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates take professional role in establishment of many public and private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030011716
It is compulsory to have at least 70% attendance for each graduate course in religious culture and ethics Master Program. Achievement is measured through in term assessment (assignments, midterm exams) and with final exams. Examinations are applied in various ways as written, oral, or both written and oral, and/or practise. At least one midterm exam is to be given for each course. Detailed explanations regarding the assessment and evaluation in the courses take place in the course information page. Examinations are assessed through grades out of 100. Passing grade is calculated by adding the 30% of the average of midterm exam grades to the 70% of the Final or make up exam. In Master’s Programs both with dissertation and without dissertation the passing grade is at least 65 out of 100 and 2 CC out of 4. Success in elective courses, special field courses, seminars and dissertation studies is indicated by using G (passed) or B (succeeded). While calculating average passing grade the courses defined as passed (G), succeeded (B) exempted (M) are not taken in to consideration. Detailed explanations regarding the equivalents of passing grades out of 100 in full mark 4 points system and letter representation system are given in the regulation announced in the webs of The Graduate School of Education Sciences.
Applicants with a bachelor’s degree that Institute of Educational Sciences have determined are required to provide the minimum score of 55 from ALES in the relevant field. Applicants are rated from top to down according to their scores consisting of 60% of their ALES scores and 40% of their cumulative GPAs. Foreign applicants are required to have a BA diploma with a certificate of equivalence (official document obtained from YÖK - Higher Education Council of Turkey), and to have the minimum score (70) from 100 points in Turkish Proficiency Exam.
Graduates take professional role in establishment of many public and private sector.