Yeterlilik Kodu | TR0030011737 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Doktora programına başvurabilmek için adayların; yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans diplomasıyla başvuranlardan, ilgili ALES puanının en az 55 olması şartı aranır. Lisansla birleştirilmiş tezsiz yüksek lisans diploması ile doktora programına başvurabilmek için, ilgili ALES puanının en az 85 puan olması şartı aranır. Ayrıca, ALES puanının %60'ı ile lisans AGNO’sunun % 40'ının toplamının 90 puandan az olmaması gerekir. | |
Başarma Şartları | Adayın en az 24 Kredi saatlik dersi (8 adet) minimum BC 75 notu ile başarması, Yeterlik sınavında başarılı olması, Doktora tez önerisinin Tez İzleme Komitesince kabul edilmiş olması, Alanında Doktora tezi hazırlaması ve tez savunmasında başarılı olması, Toplamda en az 180-240 AKTS biriminde akademik faaliyeti başarmış olması şartları aranır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora programımızdan mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011737
- Din kültürü ve ahlak bilgisi ile ilgili kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir. -
- Din kültürü ve ahlak bilgisi ile ilgili güncel alanyazına ulaşır ve bunları çalışmalarında kullanabilir. -
- Din kültürü ve ahlak bilgisi alanı kavramlarını, pedagojik formasyon alanı, bilimsel araştırma yöntemleri ve genel kültür alanı bilgilerini ilişkisel bir biçimde bilir ve uygulamalarında kullanır. -
- Görüş ve düşüncelerini uzman bir topluluk karşısında mantıklı, açık ve anlaşılır bir dille savunabilir. -
- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak din kültürü ve ahlak bilgisi alanında bilgi oluşturabilir. -
- Din kültürü ve ahlak bilgisi alanında bilimsel, bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapabilir. -
- Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimiyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi olarak değişik sorumluluklar alabilir. -
- Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitiminde meydana gelen gelişmeleri toplumun farklı kesimlerine tanıtarak bu gelişmelerin kabul görmesi ve yaygınlaşmasına katkıda bulunabilir. -
- Din kültürü ve ahlak bilgisi alanında ortaya atılan yeni fikir ve yöntemlerin eleştirel değerlendirmesini yazılı ve sözlü olarak yapabilir. -
- Yurt içi ve yurt dışı eğitim toplantılarında din kültürü ve ahlak bilgisi konusunda alanda yapılan çalışmalara yönelik yetkin tartışmalar yürütebilir.
- Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitimi ve diğer alanlardaki bilim insanları ile iletişim ve işbirliğine önem verir.
- Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitimi ile ilgili formal ve informal ortamlara katılarak belirlenecek politikalara katkı sağlar.
- Akademik yaklaşımın gerektirdiği etik duyarlılıkları gösterir.
- Eğitim-öğretim faaliyetlerinde yol gösterici ve açıklayıcı rol üstlenebilir. -
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.-
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. -
- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
Doktora programına başvurabilmek için adayların; yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans diplomasıyla başvuranlardan, ilgili ALES puanının en az 55 olması şartı aranır. Lisansla birleştirilmiş tezsiz yüksek lisans diploması ile doktora programına başvurabilmek için, ilgili ALES puanının en az 85 puan olması şartı aranır. Ayrıca, ALES puanının %60'ı ile lisans AGNO’sunun % 40'ının toplamının 90 puandan az olmaması gerekir.
Doktora programımızdan mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011737 | |
Qualification Title | Elementary Education in Religious Culture And Moral Education Department Doctoral Programme | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation system for each course is described in detail under course instruction plan. For more information please refer to Course Information Package. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Doctoral candidates have to hold at least a Master degree at the related area and have to have a minimum score of 55 from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES). Doctoral candidates holding a Bachelor degree combined with Master Degree have to have a minimum score of 85 from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES). In addition their average score calculated from 60% of ALES and 40% of GPA has to be minimum of 90. In addition each doctoral candidate has to have a minimum score of 55 from the Foreign Language Exam for Inter-universities Board (ÜDS) or equivalent of these scores from a foreign language exam which is approved by the Inter-university Board. To be eligible for admission 60% of the ALES score, 20% of the GPA and 20% of the Master GPA has to be at least 65 (out of 100). The placement is made according to the highest average scores. Foreign students have to obtain an equivalence document of their graduate diploma from Higher Education Council of Turkey (YÖK) and have to have a Turkish score of B2 (according to the European Language Portfolio) or 70 (out of 100). The application announcement is made a month before the fall and spring semesters start at the Atatürk University Graduate school of Education Sciences web site at http://www.atauni.edu.tr/#birim=egitim-bilimleri-enstitusu. | |
Conditions for Success | 1.To complete the requirements of minimum 24 credit hours of courses (8 courses) successfully with a minimum score of BC (75 out of 100), 2.to be successful in the qualifying exam, 3.to have the approval of the monitoring committee for the Doctorate Thesis proposal, 4.to prepare a Doctorate thesis in the field and successfully defend it in front of a panel of appointed juries, 5.to complete an academic workload of 180-240 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students of PhD program may start their academic life at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030011737
Measurement and evaluation system for each course is described in detail under course instruction plan. For more information please refer to Course Information Package.
Doctoral candidates have to hold at least a Master degree at the related area and have to have a minimum score of 55 from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES). Doctoral candidates holding a Bachelor degree combined with Master Degree have to have a minimum score of 85 from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES). In addition their average score calculated from 60% of ALES and 40% of GPA has to be minimum of 90. In addition each doctoral candidate has to have a minimum score of 55 from the Foreign Language Exam for Inter-universities Board (ÜDS) or equivalent of these scores from a foreign language exam which is approved by the Inter-university Board. To be eligible for admission 60% of the ALES score, 20% of the GPA and 20% of the Master GPA has to be at least 65 (out of 100). The placement is made according to the highest average scores. Foreign students have to obtain an equivalence document of their graduate diploma from Higher Education Council of Turkey (YÖK) and have to have a Turkish score of B2 (according to the European Language Portfolio) or 70 (out of 100). The application announcement is made a month before the fall and spring semesters start at the Atatürk University Graduate school of Education Sciences web site at http://www.atauni.edu.tr/#birim=egitim-bilimleri-enstitusu.
Graduate students of PhD program may start their academic life at universities.