Yeterlilik Kodu | TR0030220806 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu program, ilk ve acil yardım konularında tüm teorik ve pratik konuları kapsayarak mezunlarına olay yerinde, ambulansta ve acil servislerde hayat kurtarmaya yönelik uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Kredili sistemde dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerin türü ile (sınav, ödev, uygulama ve benzeri) ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk iki haftası içinde ilgili bölüm başkanlığına bildirilir ve ilgili öğretim birimi yönetimi tarafından öğrencilere duyurulur. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenir. Acil Durum ve İlkyardım ile ilgili temel bilgi ve güncel yayınlar, alanla ilgili fikir ve çözümlerin geliştirilmesinde alan kullanımı ile ilgili kurum ve bireylerle paylaşılması. Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme Alan terminolojisini etkin kullanabilme Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme. Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme. Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme Hasta/yaralıyı değerlendirebilme ve sorununu saptayabilme Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilme Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilme | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır. | |
Başarma Şartları | Acil Durum ve İlkyardım ile ilgili temel bilgi ve güncel yayınlar, alanla ilgili fikir ve çözümlerin geliştirilmesinde alan kullanımı ile ilgili kurum ve bireylerle paylaşılması. Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme Alan terminolojisini etkin kullanabilme Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme. Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme. Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme Hasta/yaralıyı değerlendirebilme ve sorununu saptayabilme Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilme Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilme Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması ve yaz stajını tamamlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Hastane Acil Bakım Servisleri, 112 Komuta Kontrol Merkezi ve İstasyonları, Acil Servis Ambulansları Hasta veya yaralı, çalışanların güvenliği ve olay yeri için gerekli önlemleri alır. Tüm ekipmanları ambulansta tanır, uygun şekilde kullanır, ilgili kurumları korur veya bireyler kabul ve eksiklik talep edebilir. Acil ve İlkyardımın temel bilgisayar programları alanı ile ilgili teknolojinin geliştirilmesine ve ilgili teknolojilerin uygulanması ve kullanılması ile ilgili teknolojilere bağlı olarak değişebilir Acil ve İlk Yardım, temel mesleki alan ile ilgili mevzuata uygun olarak hareket eder. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220806
ISCO:08
ISCO:08
Bu program, ilk ve acil yardım konularında tüm teorik ve pratik konuları kapsayarak mezunlarına olay yerinde, ambulansta ve acil servislerde hayat kurtarmaya yönelik uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki teorik ve pratik bilgilere sahip olur
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili verileri değerlendirebilir ve temel düzeydeki bilgi ve beceriyi kullanarak olası sorunları tanımlayıp öncelikli çözümleri belirleyebilir
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili güncel bilimsel bilgi gereksinimini belirleme, ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili güncel olay, bilgi ve becerileri takip eder ve eleştirel bir yaklaşımla analiz edebilir
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili temel bilgi birikimini ve güncel yayınları kullanarak, alanının gelişimi için olumlu önceliklerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini ilgili kurum ve kişilerle paylaşabilir
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili sağlık disiplinleri ile ekip anlayışı içerisinde çalışabilme özelliğine sahiptir
- Hasta veya yaralı, çalışan ve olay yeri güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygulayabilir
- Ambulans içerisinde bulunan tüm ekipmanları tanır, uygun şekilde kullanır, bakımını yaptırır ve eksiklikleri ilgili kurum veya kişilerden talep edebilir
- Alan terminolojisini, sağlık disiplinleri ortak dili olarak etkin bir şekilde kullanır
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilir ve ilgili teknolojileri kullanabilir
- Alanı ile ilgili bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini uygulama esnasında mesleki ve etik değerlere uygun olarak davranır
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili temel mesleki mevzuata uygun davranır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Kredili sistemde dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerin türü ile (sınav, ödev, uygulama ve benzeri) ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk iki haftası içinde ilgili bölüm başkanlığına bildirilir ve ilgili öğretim birimi yönetimi tarafından öğrencilere duyurulur.
Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenir. Acil Durum ve İlkyardım ile ilgili temel bilgi ve güncel yayınlar, alanla ilgili fikir ve çözümlerin geliştirilmesinde alan kullanımı ile ilgili kurum ve bireylerle paylaşılması. Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme Alan terminolojisini etkin kullanabilme Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme. Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme. Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme Hasta/yaralıyı değerlendirebilme ve sorununu saptayabilme Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilme Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilme
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır.
Hastane Acil Bakım Servisleri, 112 Komuta Kontrol Merkezi ve İstasyonları, Acil Servis Ambulansları Hasta veya yaralı, çalışanların güvenliği ve olay yeri için gerekli önlemleri alır. Tüm ekipmanları ambulansta tanır, uygun şekilde kullanır, ilgili kurumları korur veya bireyler kabul ve eksiklik talep edebilir. Acil ve İlkyardımın temel bilgisayar programları alanı ile ilgili teknolojinin geliştirilmesine ve ilgili teknolojilerin uygulanması ve kullanılması ile ilgili teknolojilere bağlı olarak değişebilir Acil ve İlk Yardım, temel mesleki alan ile ilgili mevzuata uygun olarak hareket eder.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220806 | |
Qualification Title | İlk ve Acil Yardım Associate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have essential theoretical and practical knowledge supported by textbooks containing up-to-date information about First and Emergency Aid, application tools and other resources. Evaluate the data related to First and Emergency Aid and identify possible issues and determine priority solutions using essential knowledge and skills. Has the knowledge of determining, reaching, evaluating and implementing the current scientific information requirements in the field of First and Emergency Aid. Having ability to follow current events, knowledge and skills in the field of First and Emergency Aid and to analyze with a critical approach. Can share favourable priorities for the improvement of the field and solution proposals for problems with relevant institutions and individuals by using the essential knowledge and current publications related to the field of First and Emergency Aid. Have the ability to work in a team related to health disciplines in the field of First and Emergency Aid. Can take and apply the necessary measures regarding the safety of the patient or injured employee and the crime scene. Recognizes all the equipment in the ambulance, uses it properly, has it maintained and can request the deficiencies from the responsible institutions or persons. Uses the field terminology effectively as common language of health disciplines. Can perform essential computer programs and techniques which is changing depending on the developing technology related to First and Emergency Aid and use related technologies. Can communicate in a foreign language Related to the field at an elementary level. Acts in accordance with professional and ethical values while applying the essential knowledge and skills related to the field of First and Emergency Aid. Acts in accordance with the legislation related to the field of Emergency and First Aid. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The success of the students in the courses is determined by the evaluation of the grades in the semester and the final exam. In-term grades, quizzes, mid-term grades and grades related to the course are given to assignments, applications and practical work. In the credit system, the type and the weight of the evaluations (exams, homework, practice and so on) in the credit system are announced to the head of the related department within the first two weeks of the semester by the instructor and announced to the students by the related teaching unit management. The last evaluation is determined by one of the following letter grades by the instructor. Emergency and First Aid basic knowledge and current publications related to the field, using the field for the development of ideas and solutions to problems related organizations and individuals to share. Ability to use theoretical field knowledge in practice To be able to use field terminology effectively To be able to act according to the basic professional legislation in the field To be able to use information and communication technologies in his / her field and to transfer his / her professional knowledge through written, oral and non-verbal communication. To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values. To be able to act in accordance with quality management and processes and to participate in these processes. To be able to communicate at a basic level in a foreign language. To be able to apply changing techniques depending on developing technology, to use new tools and devices. Updating the knowledge, skills and competences related to the field with the awareness of lifelong learning and developing themselves personally and professionally. To be able to use basic level knowledge and skills related to his / her field, to interpret and evaluate data and to be able to identify and solve potential problems. To work with other health disciplines To be able to evaluate the patient / injured and to determine the problem To be able to recognize, use and maintain all materials and equipment in ambulance To be able to take necessary measures for crime scene, vehicle and driving safety To be able to apply health protection and security measures | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are taken by the Central Examination by the Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | Emergency and First Aid basic knowledge and current publications related to the field, using the field for the development of ideas and solutions to problems related organizations and individuals to share. Ability to use theoretical field knowledge in practice To be able to use field terminology effectively To be able to act according to the basic professional legislation in the field To be able to use information and communication technologies in his / her field and to transfer his / her professional knowledge through written, oral and non-verbal communication. To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values. To be able to act in accordance with quality management and processes and to participate in these processes. To be able to communicate at a basic level in a foreign language. To be able to apply changing techniques depending on developing technology, to use new tools and devices. Updating the knowledge, skills and competences related to the field with the awareness of lifelong learning and developing themselves personally and professionally. To be able to use basic level knowledge and skills related to his / her field, to interpret and evaluate data and to be able to identify and solve potential problems. To work with other health disciplines To be able to evaluate the patient / injured and to determine the problem To be able to recognize, use and maintain all materials and equipment in ambulance To be able to take necessary measures for crime scene, vehicle and driving safety To be able to apply health protection and security measures In order to graduate, the student must have completed all courses in the program and completed the summer internship. In this program, the student is required to have a minimum of 120 ECTS credits and a minimum of 4.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Emergency services of hospitals, 112 centers and stations, ambulance services Sick or injured, take the necessary measures for the safety of employees and the crime scene and apply. Recognizes all the equipment in an ambulance, as appropriate, uses, maintains the relevant institutions or individuals may request accepted and shortcomings. Emergency and First Aid to developing technology related to the field of basic computer programs and related technologies to implement and use techniques vary depending on. Emergency and First Aid act in accordance with the legislation related to the field of basic vocational. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220806
Have essential theoretical and practical knowledge supported by textbooks containing up-to-date information about First and Emergency Aid, application tools and other resources. Evaluate the data related to First and Emergency Aid and identify possible issues and determine priority solutions using essential knowledge and skills. Has the knowledge of determining, reaching, evaluating and implementing the current scientific information requirements in the field of First and Emergency Aid. Having ability to follow current events, knowledge and skills in the field of First and Emergency Aid and to analyze with a critical approach. Can share favourable priorities for the improvement of the field and solution proposals for problems with relevant institutions and individuals by using the essential knowledge and current publications related to the field of First and Emergency Aid. Have the ability to work in a team related to health disciplines in the field of First and Emergency Aid. Can take and apply the necessary measures regarding the safety of the patient or injured employee and the crime scene. Recognizes all the equipment in the ambulance, uses it properly, has it maintained and can request the deficiencies from the responsible institutions or persons. Uses the field terminology effectively as common language of health disciplines. Can perform essential computer programs and techniques which is changing depending on the developing technology related to First and Emergency Aid and use related technologies. Can communicate in a foreign language Related to the field at an elementary level. Acts in accordance with professional and ethical values while applying the essential knowledge and skills related to the field of First and Emergency Aid. Acts in accordance with the legislation related to the field of Emergency and First Aid.
The success of the students in the courses is determined by the evaluation of the grades in the semester and the final exam. In-term grades, quizzes, mid-term grades and grades related to the course are given to assignments, applications and practical work. In the credit system, the type and the weight of the evaluations (exams, homework, practice and so on) in the credit system are announced to the head of the related department within the first two weeks of the semester by the instructor and announced to the students by the related teaching unit management. The last evaluation is determined by one of the following letter grades by the instructor. Emergency and First Aid basic knowledge and current publications related to the field, using the field for the development of ideas and solutions to problems related organizations and individuals to share. Ability to use theoretical field knowledge in practice To be able to use field terminology effectively To be able to act according to the basic professional legislation in the field To be able to use information and communication technologies in his / her field and to transfer his / her professional knowledge through written, oral and non-verbal communication. To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values. To be able to act in accordance with quality management and processes and to participate in these processes. To be able to communicate at a basic level in a foreign language. To be able to apply changing techniques depending on developing technology, to use new tools and devices. Updating the knowledge, skills and competences related to the field with the awareness of lifelong learning and developing themselves personally and professionally. To be able to use basic level knowledge and skills related to his / her field, to interpret and evaluate data and to be able to identify and solve potential problems. To work with other health disciplines To be able to evaluate the patient / injured and to determine the problem To be able to recognize, use and maintain all materials and equipment in ambulance To be able to take necessary measures for crime scene, vehicle and driving safety To be able to apply health protection and security measures
Students are taken by the Central Examination by the Selection and Placement Center (ÖSYM).
Emergency services of hospitals, 112 centers and stations, ambulance services Sick or injured, take the necessary measures for the safety of employees and the crime scene and apply. Recognizes all the equipment in an ambulance, as appropriate, uses, maintains the relevant institutions or individuals may request accepted and shortcomings. Emergency and First Aid to developing technology related to the field of basic computer programs and related technologies to implement and use techniques vary depending on. Emergency and First Aid act in accordance with the legislation related to the field of basic vocational.
Qualification is continuous