Yeterlilik Kodu | TR0030031910 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım (İncesu Ahmet ve Saffet Arslan Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kayseri Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 3258.01 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Eğitim süresi 2 yıl olan İlk ve Acil Yardım Programında, Fizyoloji, Anatomi, Tıbbi Terminoloji, Patofizyoloji gibi temel tıp bilimlerine ait derslerin yanı sıra, genel kültür dersleri de yer almaktadır. Mesleki dersler olarak Acil Hasta Bakımı, Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları, Temel ve İleri Yaşam Desteği, Ambulans Servis Eğitimi Uygulamaları, Mesleki Uygulama ile Beden Eğitimi dersleri yer almaktadır. Öğretim planında yer alan seçmeli derslerle mesleki gelişim, sosyal ve kültürel gelişim desteklenmektedir. Dönem içindeki uygulamalar program başkanlığının onayladığı hastanelerde (Tıp Fakültesi Hastanesi, Devlet Hastaneleri, Özel hastaneler) ya da 112 Ambulans servislerinde yapmaktadırlar. Öğrenciler 1. ve 2. dönemde temel İngilizce dersi almaktadırlar. Öğrenciler, 4. Dönemde Deontoloji ve Meslek Etiği dersi almakta ve tıbbi etik ve deontolojik kurallara sıkı sıkıya bağlı, hasta haklarına saygılı her an her şartta verilen görevi yerine getirebilecek ruhsal ve fiziksel yeterliliğe sahip bireyler olarak yetiştirilmektedirler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda ve anlaşmalı sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya uygulamalı ders olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | İlk ve Acil Yardım Programı anahtar yetkinlikleri;
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Kayseri Üniversitesi İncesu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen Sınav ve Değerlendirmeye İlişkin Esaslar dikkate alınır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 120 AKTS ders kredisini tamamlamak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programımızdan mezun olan öğrenciler ÖSYM’ye başvurarak, Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler. Ayrıca sağlıkta lisans tamamlama ile lisans programlarına geçiş yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031910
ISCO 08: 3258.01
ISCO 08: 3258.01
Eğitim süresi 2 yıl olan İlk ve Acil Yardım Programında, Fizyoloji, Anatomi, Tıbbi Terminoloji, Patofizyoloji gibi temel tıp bilimlerine ait derslerin yanı sıra, genel kültür dersleri de yer almaktadır. Mesleki dersler olarak Acil Hasta Bakımı, Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları, Temel ve İleri Yaşam Desteği, Ambulans Servis Eğitimi Uygulamaları, Mesleki Uygulama ile Beden Eğitimi dersleri yer almaktadır. Öğretim planında yer alan seçmeli derslerle mesleki gelişim, sosyal ve kültürel gelişim desteklenmektedir. Dönem içindeki uygulamalar program başkanlığının onayladığı hastanelerde (Tıp Fakültesi Hastanesi, Devlet Hastaneleri, Özel hastaneler) ya da 112 Ambulans servislerinde yapmaktadırlar. Öğrenciler 1. ve 2. dönemde temel İngilizce dersi almaktadırlar. Öğrenciler, 4. Dönemde Deontoloji ve Meslek Etiği dersi almakta ve tıbbi etik ve deontolojik kurallara sıkı sıkıya bağlı, hasta haklarına saygılı her an her şartta verilen görevi yerine getirebilecek ruhsal ve fiziksel yeterliliğe sahip bireyler olarak yetiştirilmektedirler.
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda ve anlaşmalı sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya uygulamalı ders olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Acil sağlık hizmetlerine yönelik teorik/uygulamalı güncel bilgileri kullanır.
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan teknoloji ve ekipmanları tanımlar ve kullanır.
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
- Acil sağlık hizmetlerine ilişkin kanıta dayalı bilgi, beceri ve davranışları uygular.
- Temel ve ileri yaşam desteği konusunu açıklar ve uygular.
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda etkin iletişim kurma becerilerini kullanır.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
- Mesleki sorumluluk bilinciyle mesleğini en iyi şekilde yapacak bilgi ve beceriye ulaşmayı amaç edinir.
- Bireysel ve mesleki gelişimini sağlama konusunda kendini sorumlu hisseder.
- Yaşam boyu öğrenme, öz değerlendirme, sorun çözme, eleştirel düşünme, liderlik becerileri ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir.
- Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.
İlk ve Acil Yardım Programı anahtar yetkinlikleri;
- Ana dilde iletişim
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
- İnisiyatif alma ve girişimcilik olarak sıralanmaktadır.
Kayseri Üniversitesi İncesu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen Sınav ve Değerlendirmeye İlişkin Esaslar dikkate alınır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2028
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Programımızdan mezun olan öğrenciler ÖSYM’ye başvurarak, Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler. Ayrıca sağlıkta lisans tamamlama ile lisans programlarına geçiş yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031910 | |
Qualification Title | First and Emergency Aid Associate Degree | |
Awarding Body | Kayseri University | |
Awarding Body Contact | Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI | |
Awarding Body Url | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 3258.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | In the First and Emergency Aid Program, which has a 2-year education period, there are general culture courses as well as courses of basic medical sciences such as Physiology, Anatomy, Medical Terminology, Pathophysiology. Vocational courses include Emergency Patient Care, Emergency Aid and Rescue Studies, Basic and Advanced Life Support, Ambulance Service Training Practices, Vocational Practice and Physical Education courses. Professional development, social and cultural development are supported by elective courses in the curriculum. Practices during the semester are carried out in hospitals (Faculty of Medicine Hospital, State Hospitals, Private hospitals) or 112 Ambulance services approved by the head of the program. Students take basic English courses in the 1st and 2nd semester. Students take Deontology and Professional Ethics course in the 4th semester and are trained as individuals who strictly adhere to medical ethics and deontological rules, respect patient rights, and have the mental and physical competence to fulfill the task assigned at any time under any condition. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal and distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories within the institution and in contracted health institutions and workplaces as internships or applied courses. | |
Description |
| |
Key Competencies | Key competencies of the First and Emergency Aid Program;
| |
Further Info | The Principles Regarding Examination and Evaluation specified in Kayseri University Incesu Vocational School of Health Services Education and Training Regulations are taken into consideration. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be achieved by each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK) Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Asgari 120 AKTS ders kredisini tamamlamak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from our program can apply to ÖSYM and if they are successful in the Vertical Transfer Exam, they can do undergraduate education by making vertical transfer to Emergency Aid and Disaster Management, Nursing, Nursing and Health Services departments. They can also switch to undergraduate programs with undergraduate completion in health. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031910
ISCO 08: 3258.01
ISCO 08: 3258.01
In the First and Emergency Aid Program, which has a 2-year education period, there are general culture courses as well as courses of basic medical sciences such as Physiology, Anatomy, Medical Terminology, Pathophysiology. Vocational courses include Emergency Patient Care, Emergency Aid and Rescue Studies, Basic and Advanced Life Support, Ambulance Service Training Practices, Vocational Practice and Physical Education courses. Professional development, social and cultural development are supported by elective courses in the curriculum. Practices during the semester are carried out in hospitals (Faculty of Medicine Hospital, State Hospitals, Private hospitals) or 112 Ambulance services approved by the head of the program. Students take basic English courses in the 1st and 2nd semester. Students take Deontology and Professional Ethics course in the 4th semester and are trained as individuals who strictly adhere to medical ethics and deontological rules, respect patient rights, and have the mental and physical competence to fulfill the task assigned at any time under any condition.
Education and training is carried out in the form of formal and distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories within the institution and in contracted health institutions and workplaces as internships or applied courses.
- Uses the theoretical / practical current information on emergency health services.
- Defines and uses the technology and equipment used in the provision of emergency health services.
- Provides and manages the safety of himself, the patient and the scene in the provision of emergency health services.
- Applies evidence-based knowledge, skills and behaviors related to emergency health services.
- Explains and applies basic and advanced life support.
- Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the provision of emergency health services.
- Uses effective communication skills in the provision of emergency health services.
- Follows the information in the field by using a foreign language and uses it in professional practice.
- Aims to reach the knowledge and skills to do their profession in the best way with the awareness of professional responsibility.
- Feels responsible for providing individual and professional development.
- Uses lifelong learning, self-assessment, problem solving, critical thinking, leadership skills and information and communication technologies.
- Aims to have social and cultural knowledge that will contribute to personal and social development.
- Explains the legal regulations for emergency health services.
Key competencies of the First and Emergency Aid Program;
- Communication in mother tongue
- Personal, social and learning to learn competence
- Social and civic competencies
- Initiative taking and entrepreneurship.
The Principles Regarding Examination and Evaluation specified in Kayseri University Incesu Vocational School of Health Services Education and Training Regulations are taken into consideration.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be achieved by each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK)
Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028
- To graduate from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by the Ministry of National Education.
Students who graduate from our program can apply to ÖSYM and if they are successful in the Vertical Transfer Exam, they can do undergraduate education by making vertical transfer to Emergency Aid and Disaster Management, Nursing, Nursing and Health Services departments. They can also switch to undergraduate programs with undergraduate completion in health.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
