Yeterlilik Kodu | TR0030016186 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İlk Ve Acil Yardım (Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) 005.0912.001.001 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Bu program, ilk ve acil yardım konularında tüm teorik ve pratik konuları kapsayarak mezunlarına olay yerinde, ambulansta ve acil servislerde hayat kurtarmaya yönelik uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurumuz bünyesindeki mesleki beceri laboratuvarında, hastanelerin acil servislerinde, 112 Komuta Kontrol Merkezi İstasyonlarında staj veya işletmede mesleki uygulama olarak yapılır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | PÇ1: Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ2: İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ 3: Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. PÇ4: Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. PÇ5: Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ6: Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. PÇ7:Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ8: Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. PÇ9: Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlayıp değerlendirir ve olası sorunları tanımlayıp çözümler. PÇ10: Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ11: Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. PÇ12: Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. PÇ13: Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. PÇ14: Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. PÇ15: Mesleki bağlılık ve etik değerlere sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | BİLGİ: PÇ1-PÇ2-PÇ14 BECERİ: PÇ3-PÇ4-PÇ5-PÇ11-PÇ12-PÇ13 YETKİNLİK: PÇ6-PÇ7-PÇ8-PÇ9-PÇ10-PÇ15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenmektedir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşmaktadır. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenmektedir. Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 -
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. ·YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında İlk ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Başkent Üniversitesi İlk ve Acil Yardım Programı Kalite Geliştirme/ İyileştirme Süreci
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030016186
ISCED (2013) 005.0912.001.001
ISCED (2013) 005.0912.001.001
Bu program, ilk ve acil yardım konularında tüm teorik ve pratik konuları kapsayarak mezunlarına olay yerinde, ambulansta ve acil servislerde hayat kurtarmaya yönelik uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurumuz bünyesindeki mesleki beceri laboratuvarında, hastanelerin acil servislerinde, 112 Komuta Kontrol Merkezi İstasyonlarında staj veya işletmede mesleki uygulama olarak yapılır.
PÇ1: Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ2: İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ 3: Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
PÇ4: Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
PÇ5: Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
PÇ6: Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
PÇ7:Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ8: Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
PÇ9: Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlayıp değerlendirir ve olası sorunları tanımlayıp çözümler.
PÇ10: Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ11: Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular.
PÇ12: Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır.
PÇ13: Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
PÇ14: Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.
PÇ15: Mesleki bağlılık ve etik değerlere sahip olur.
BİLGİ: PÇ1-PÇ2-PÇ14
BECERİ: PÇ3-PÇ4-PÇ5-PÇ11-PÇ12-PÇ13
YETKİNLİK: PÇ6-PÇ7-PÇ8-PÇ9-PÇ10-PÇ15
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Başkent Üniversitesi senatosu tarafından belirlenmektedir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılmaktadır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, Başkent Üniversitesi Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenmektedir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşmaktadır. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenmektedir. Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 -
Harf Notu |
Katsayı |
Harf Not Aralığı |
A |
4 |
95-100 |
A- |
3,7 |
90-94 |
B+ |
3,3 |
85-89 |
B |
3 |
80-84 |
B- |
2,7 |
75-79 |
C+ |
2,3 |
70-74 |
C |
2 |
65-69 |
C- |
1,7 |
60-64 |
D+ |
1,3 |
55-59 |
D |
1 |
50-54 |
F1 |
0 |
0-49 |
F2 |
0 |
- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
·YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında İlk ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Başkent Üniversitesi İlk ve Acil Yardım Programı Kalite Geliştirme/ İyileştirme Süreci
- Anahtar performans göstergeleri her dönem değerlendirilmektedir. Bu bağlamda; mezuniyet oranı göstergeleri, mezunların istihdam oranı, klinik uygulama ve staj değerlendirme formu puanları, öğrenci memnuniyet anketi sonuçları, mezun memnuniyet anketi sonuçları, akademisyen ve ders değerlendirme sonuçları, iç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler değerlendirilmektedir. Belirtilen dökümanlar kamuoyuna açık şekilde web sayfasında paylaşılmaktadır.
- Başkent Üniversitesi’nin stratejik alanı bilimsel üretim, öğrenmeyi mükemmelleştirmek, toplumun gereksinimlerine yanıt vermek biçiminde tanımlanmaktadır. İlk ve Acil Yardım Programı’nın da strajik alanı ve her yıl belirlediği performans hedefleri üniversiteyle paralel şekilde gerçekleştirilmektedir.
- Her yıl bir önceki yıla ait Özdeğerlendirme Raporu yazılarak programın işleyişi ve süreçteki gelişimin objektif olarak değerlendirilmesi sağlanmaktadır. Öz değerlendirme raporu web sayfasında kamuoyuna açık şekilde paylaşılmaktadır.
- Programın kalite sürecinin geliştirilmesi için her yıl TSE performans hedef belirlenmektedir. Belirlenen hedefler için Hedef Takip Planı oluşturulmaktadır. Gerçekleştirilemeyen hedefler için Düzenleyici Önleyici Faaliyet gerçekleştirilmektedir.
- İlk ve Acil Yardım programı öğrencilerinin ders kazanımlarını ve program çıktılarını karşılama düzeyleri dönemlik olarak takip edilmektedir. Belirlenen hedefin altında kaldığında önlem alınması sağlanmaktadır.
- İlk ve Acil Yardım Programı, Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği ( MEDEK) tarafından 01.01.2025-31.12.2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere 4 yıl süreli tam akreditasyon almıştır.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
- Başkent Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Yayımlandığı Resmi Gazete (Tarihi: 17.08.2015 Sayısı: 29448)
- Başkent Üniversitesi Muafiyet Ve İntibak İşlemleri Yönergesi (Başkent Üniversitesi Senatosu’nun 16.01.2020 tarih ve 867 Sayılı Kararı ile kabul edilmiştir.
- Başkent Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030016186 | |
Qualification Title | First and Emergency Aid Associate Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) 005.0912.001.001 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | This programme covers all theoretical and practical issues in first and emergency aid and aims to provide graduates with the ability to save lives at the scene, in ambulance and emergency services. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in formal classrooms. In addition, in the vocational skills laboratory within our institution, in the emergency services of hospitals, 112 Command Control Centre Stations, internship or vocational practice in the enterprise. | |
Description | PO1: Have basic, up-to-date and practical knowledge about the profession. PO2: Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes. PO 3: Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively. PO4: Uses information technologies (software, programmes, animation, etc.) related to the profession effectively. PO5: Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and to propose solutions. PO6: Can effectively present their thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them clearly. PO7: Take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field. PO8: Have an awareness of career management and lifelong learning. PO9: Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, identifies and solves possible problems. PO10: Follow the information in the field and communicate with colleagues using a foreign language. PO11: Explain and apply basic and advanced life support. PO12: Defines and uses the equipment used in the provision of emergency health services. PO13: Provides and manages the safety of himself, the patient and the scene in the provision of emergency health services. PO14: Explain the legal regulations for emergency health services. PO15: Have professional commitment and ethical values. | |
Key Competencies | Knowledge:PO1-PO2-PO14 Qualification:PO3-PO4-PO5-PO11-PO12-PO13 Competences:PO6-PO7-PO8-PO9-PO10-PO15 | |
Further Info | - Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the Başkent University senate in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK). - Different methods such as homework, project, application, midterm and final exams are used in measurement and evaluation. - Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success. - The measurement and evaluation system of each course is explained on the course description page of the relevant course in Başkent University Information Management System (IMS). The student's success in the courses is determined by evaluating the mid-term grades and the final exam grade together. Mid-term grades consist of quizzes, mid-term exam grades and grades given to homework, applications, practical work depending on the course. The final evaluation is determined by the lecturer with one of the following letter grades, taking into account the general success level of all students taking the course. Letter Grade Coefficient Letter Grade Range (out of 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 - | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programmes; - CoHE is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. -‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the opening of principles and programmes in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each diploma programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programmes is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with YÖKAK legislation. Başkent University First and Emergency Aid Programme Quality Development / Improvement Process - Key performance indicators are evaluated every semester. In this context; graduation rate indicators, graduates' employment rate, clinical practice and internship evaluation form scores, student satisfaction survey results, graduate satisfaction survey results, academician and course evaluation results, feedback from internal and external stakeholders are evaluated. These documents are publicly available on the web page. - The strategic area of Başkent University is defined as scientific production, perfecting learning and responding to the needs of society. The strategic area and the performance targets set by the First and Emergency Aid Programme each year are carried out in parallel with the university. - Every year, a Self-Evaluation Report for the previous year is written to objectively evaluate the functioning of the programme and the development in the process. The self-evaluation report is shared publicly on the web page. - TSE performance targets are set every year to improve the quality process of the programme. A Target Tracking Plan is created for the targets set. Regulatory Preventive Action is taken for unrealised targets. The level of First and Emergency Aid programme students to meet the course outcomes and programme outcomes is monitored periodically. Measures are taken when it is below the specified target. - The First and Emergency Aid Programme has been fully accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK) for 4 years, valid between 01.01.2025-31.12.2028. | |
Access Requirements | 1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programmes of higher education institutions. 2. To be placed in the relevant associate degree programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programmes that accept students with special talent exam in higher education institutions, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this programme, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in all courses specified in the curriculum and to take 120 ECTS credits. Students are required to complete their internships in the specified period and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Başkent University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation Official Gazette (Date: 17.08.2015 Number: 29448) 2. Başkent University Exemption and Adjustment Procedures Directive (accepted with the decision of Başkent University Senate dated 16.01.2020 and numbered 867. 3. Başkent University Quality Assurance Directive 4. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 5. Higher Education Q | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030016186
ISCED (2013) 005.0912.001.001
ISCED (2013) 005.0912.001.001
This programme covers all theoretical and practical issues in first and emergency aid and aims to provide graduates with the ability to save lives at the scene, in ambulance and emergency services.
Education and training is carried out in formal classrooms. In addition, in the vocational skills laboratory within our institution, in the emergency services of hospitals, 112 Command Control Centre Stations, internship or vocational practice in the enterprise.
PO1: Have basic, up-to-date and practical knowledge about the profession.
PO2: Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
PO 3: Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.
PO4: Uses information technologies (software, programmes, animation, etc.) related to the profession effectively.
PO5: Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and to propose solutions.
PO6: Can effectively present their thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them clearly.
PO7: Take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
PO8: Have an awareness of career management and lifelong learning.
PO9: Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, identifies and solves possible problems.
PO10: Follow the information in the field and communicate with colleagues using a foreign language.
PO11: Explain and apply basic and advanced life support.
PO12: Defines and uses the equipment used in the provision of emergency health services.
PO13: Provides and manages the safety of himself, the patient and the scene in the provision of emergency health services.
PO14: Explain the legal regulations for emergency health services.
PO15: Have professional commitment and ethical values.
Knowledge:PO1-PO2-PO14
Qualification:PO3-PO4-PO5-PO11-PO12-PO13
Competences:PO6-PO7-PO8-PO9-PO10-PO15
- Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the Başkent University senate in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exams are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success.
- The measurement and evaluation system of each course is explained on the course description page of the relevant course in Başkent University Information Management System (IMS).
The student's success in the courses is determined by evaluating the mid-term grades and the final exam grade together. Mid-term grades consist of quizzes, mid-term exam grades and grades given to homework, applications, practical work depending on the course. The final evaluation is determined by the lecturer with one of the following letter grades, taking into account the general success level of all students taking the course. Letter Grade Coefficient Letter Grade Range (out of 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 -
In order to monitor the quality of higher education programmes;
- CoHE is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
-‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the opening of principles and programmes in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each diploma programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programmes is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with YÖKAK legislation.
Başkent University First and Emergency Aid Programme Quality Development / Improvement Process
- Key performance indicators are evaluated every semester. In this context; graduation rate indicators, graduates' employment rate, clinical practice and internship evaluation form scores, student satisfaction survey results, graduate satisfaction survey results, academician and course evaluation results, feedback from internal and external stakeholders are evaluated. These documents are publicly available on the web page.
- The strategic area of Başkent University is defined as scientific production, perfecting learning and responding to the needs of society. The strategic area and the performance targets set by the First and Emergency Aid Programme each year are carried out in parallel with the university.
- Every year, a Self-Evaluation Report for the previous year is written to objectively evaluate the functioning of the programme and the development in the process. The self-evaluation report is shared publicly on the web page.
- TSE performance targets are set every year to improve the quality process of the programme. A Target Tracking Plan is created for the targets set. Regulatory Preventive Action is taken for unrealised targets.
The level of First and Emergency Aid programme students to meet the course outcomes and programme outcomes is monitored periodically. Measures are taken when it is below the specified target.
- The First and Emergency Aid Programme has been fully accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK) for 4 years, valid between 01.01.2025-31.12.2028.
1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programmes of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant associate degree programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programmes that accept students with special talent exam in higher education institutions, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
- Associate degree students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
- Those who have an associate degree can continue their undergraduate degree programmes with the DGS exam.
1. Başkent University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation Official Gazette (Date: 17.08.2015 Number: 29448)
2. Başkent University Exemption and Adjustment Procedures Directive (accepted with the decision of Başkent University Senate dated 16.01.2020 and numbered 867.
3. Başkent University Quality Assurance Directive
4. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
5. Higher Education Q
Qualification is continuous
