Yeterlilik Kodu

TR0030043271

Yeterlilik Adı
İletişim Tasarımı ve Yönetimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumSamsun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGürgenyatak, Canik Yerleşkesi Gürgenyatak Mahallesi, Merkez Sk. No:40-2 D:1, 55080 Canik/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttp://samsun.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 - 2166.05 Görsel İletişim Tasarımcısı

ISCO 08 - 2166.14  İletişim Tasarımı Uzmanı

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü aşağıda belirtilen niteliklere sahip profesyoneller yetiştirmeyi amaçlar.

  • Alanıyla ilgili bilimsel, teknolojik ve sosyal konularda güncel gelişmeleri takip eden, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimsemiş, kendini sürekli geliştiren,
  • Mesleki ve etik değerlere göre hareket ederek sosyal sorumluluk bilincine sahip,
  • Alanıyla ilgili kazandığı teorik ve uygulamalı birikimleri kullanarak özgün ve yaratıcı tasarımlar yapabilen,
  • Alanıyla ilgili sektörel deneyime sahip olan,
  • İletişim, Tasarım ve Yönetim alanlarını içselleştirerek, disiplinlerarası çalışmalara ve takım çalışmasına uyumlu olan,
  • Alanıyla ilgili en az bir proje geliştiren veya proje ekibinde yer alan,
  • Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yarışmaları takip eden ve bu yarışmalara başvuru yapan bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları

- Öğrenci dostu ve teknolojik imkanları olan sınıf ve amfiler.

- Bilgisayar Destekli Tasarım Laboratuvarı.

- Medya Laboratuvarı

- Video Kurgu Stüdyosu

- Podcast Stüdyosu

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal düzenlemelere hâkim olur.
  • Alanıyla ilgili araştırma, proje geliştirme ve yürütme becerisine sahip olur.
  • Kamusal ve kişilerarası iletişim becerilerini geliştirir.
  • Akademik bilgi ve tecrübesini sektör deneyimi ile ilişkilendirir. 
  • Alanının gerektirdiği şekilde güncel bilimsel, teknolojik ve yazılımsal gelişmeleri takip eder ve etkili biçimde kullanır.
  • Alanındaki temel ilke, kuram ve kuramcıları bilir.
  • Çalışmalarını ve özgeçmişini bir portfolyo haline getirme ve sunma becerisine sahip olur.
  • Alanında gerçekleştirilmiş çalışmaları eleştirel bir yaklaşımla inceleme yetkinliğine sahip olur.
  • Tasarım ve estetik değerlerine bağlı olarak grafik, tipografik, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadeler oluşturur ve sunar.
  • Takım çalışmasına uygun olarak kazandığı ekip ruhu ve liderlik becerilerini çalışma hayatına uygular.
Anahtar Yetkinlikler

İletişim Tasarımı ve Yönetimi mezunları için anahtar yetkinlikler şunları içerir:

  • Görsel tasarım becerileri
  • Dijital medya yetkinliği
  • İçerik üretimi
  • Marka yönetimi
  • Sunum ve ikna becerileri
  • Stratejik iletişim planlaması
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Samsun Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Yönetmeliği temelinde, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümünde  uygulanan "Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri" şöyle tanımlanabilir:

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin akademik başarılarını, yetkinliklerini ve gelişimlerini ölçmek için kullanılan sistematik süreçlerdir. Samsun Üniversitesi Yönetmeliği'ne göre, bir dersin başarı puanının hesaplanmasında dönem içi ve dönem sonu sınavlarının değerlendirme puanına katkı oranları, birim yönetim kurulu teklifi ve senato onayı ile belirlenmektedir. Ayrıca, sınav sonuçları akademik takvimde belirtilen tarihler içinde ilgili öğretim elemanı tarafından öğrenci bilgi sisteminde ilan edilir ve sınav dışı ölçme yöntemlerinin kullanıldığı durumlarda dönem içi değerlendirme sonuçları derslerin bitiminden en geç bir hafta önce duyurulur. 

Samsun Üniversitesi'nde uygulama ağırlıklı sınavlar ve beceri ve yetkinlik temelli sınavlar, eğitim-öğretim sürecinin önemli bir parçasıdır. Bu sınavlar, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirme ve gerçek hayatta karşılaşabilecekleri problemleri çözme becerilerini geliştirme amacı taşır. Geçerlik ve güvenirlik prensiplerine uygun sınavlar, ölçme aracının ölçülmek istenen özelliği doğru ve tutarlı bir şekilde ölçmesini sağlar. Kapsam geçerliliğine önem verilen sınavlar ise, dersin tüm öğrenme çıktılarını kapsayacak şekilde tasarlanır ve böylece öğrencilerin bütüncül değerlendirilmesi hedeflenir.

Üniversite, öğrencilerin akademik performansını değerlendirirken çeşitli ölçme yöntemlerini entegre ederek çok boyutlu bir değerlendirme yapar. Bu şekilde, öğrencilerin bilgi ve becerilerini farklı koşullar altında sergileyebilmelerine olanak tanınarak, daha adil ve kapsamlı bir değerlendirme sistemi oluşturulmuştur.

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bu programa öğrenci kabulü, Yüksek.ğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi, genel not ortalamasının 2,00 veya üzerinde olması ve tüm dersleri en az DC notu ile geçmesi gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz medya ve iletişim sektöründe faaliyet gösteren her türlü firmada, kurumsal iletişim departmanlarında, reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında, dijital medya kuruluşlarında, sosyal medya yönetimi ve içerik üretimi yapan işletmelerde, kamu kurum ve kuruluşlarının iletişim birimlerinde, sivil toplum örgütlerinde, yayıncılık sektöründe ve iletişim danışmanlığı alanlarında çalışma imkanına sahiptirler. Bu programdan mezun olan öğrenciler, iletişim bilimleri, medya çalışmaları, dijital iletişim ve pazarlama iletişimi gibi alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Yasal Dayanağı

İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümümüzün yasal dayanağı aşağıdaki kanun ve yönetmeliklerden oluşmaktadır:

Bölümümüz, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun yükseköğretim kurumlarının kuruluş, görev ve sorumlulukları ile ilgili hükümleri çerçevesinde yapılandırılmıştır. Öğrencilerimizin eğitim-öğretim faaliyetleri, fakülteler arası program geçişleri ve not transferleri "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre düzenlenmektedir.

Bölümümüzün işleyişi ve öğrencilerimizin mezuniyet süreçleri "Samsun Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" kapsamında yürütülmektedir. Ayrıca, eğitim-öğretim kalitesinin güvence altına alınması ve sürekli iyileştirme çalışmaları "Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği" doğrultusunda gerçekleştirilmektedir.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030043271


Yeterlilik Adı
İletişim Tasarımı ve Yönetimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Samsun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gürgenyatak, Canik Yerleşkesi Gürgenyatak Mahallesi, Merkez Sk. No:40-2 D:1, 55080 Canik/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 - 2166.05 Görsel İletişim Tasarımcısı

ISCO 08 - 2166.14  İletişim Tasarımı Uzmanı


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 - 2166.05 Görsel İletişim Tasarımcısı

ISCO 08 - 2166.14  İletişim Tasarımı Uzmanı


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü aşağıda belirtilen niteliklere sahip profesyoneller yetiştirmeyi amaçlar.

  • Alanıyla ilgili bilimsel, teknolojik ve sosyal konularda güncel gelişmeleri takip eden, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimsemiş, kendini sürekli geliştiren,
  • Mesleki ve etik değerlere göre hareket ederek sosyal sorumluluk bilincine sahip,
  • Alanıyla ilgili kazandığı teorik ve uygulamalı birikimleri kullanarak özgün ve yaratıcı tasarımlar yapabilen,
  • Alanıyla ilgili sektörel deneyime sahip olan,
  • İletişim, Tasarım ve Yönetim alanlarını içselleştirerek, disiplinlerarası çalışmalara ve takım çalışmasına uyumlu olan,
  • Alanıyla ilgili en az bir proje geliştiren veya proje ekibinde yer alan,
  • Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yarışmaları takip eden ve bu yarışmalara başvuru yapan bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

- Öğrenci dostu ve teknolojik imkanları olan sınıf ve amfiler.

- Bilgisayar Destekli Tasarım Laboratuvarı.

- Medya Laboratuvarı

- Video Kurgu Stüdyosu

- Podcast Stüdyosu


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal düzenlemelere hâkim olur.
  • Alanıyla ilgili araştırma, proje geliştirme ve yürütme becerisine sahip olur.
  • Kamusal ve kişilerarası iletişim becerilerini geliştirir.
  • Akademik bilgi ve tecrübesini sektör deneyimi ile ilişkilendirir. 
  • Alanının gerektirdiği şekilde güncel bilimsel, teknolojik ve yazılımsal gelişmeleri takip eder ve etkili biçimde kullanır.
  • Alanındaki temel ilke, kuram ve kuramcıları bilir.
  • Çalışmalarını ve özgeçmişini bir portfolyo haline getirme ve sunma becerisine sahip olur.
  • Alanında gerçekleştirilmiş çalışmaları eleştirel bir yaklaşımla inceleme yetkinliğine sahip olur.
  • Tasarım ve estetik değerlerine bağlı olarak grafik, tipografik, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadeler oluşturur ve sunar.
  • Takım çalışmasına uygun olarak kazandığı ekip ruhu ve liderlik becerilerini çalışma hayatına uygular.

Anahtar Yetkinlikler

İletişim Tasarımı ve Yönetimi mezunları için anahtar yetkinlikler şunları içerir:

  • Görsel tasarım becerileri
  • Dijital medya yetkinliği
  • İçerik üretimi
  • Marka yönetimi
  • Sunum ve ikna becerileri
  • Stratejik iletişim planlaması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Samsun Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Yönetmeliği temelinde, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümünde  uygulanan "Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri" şöyle tanımlanabilir:

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin akademik başarılarını, yetkinliklerini ve gelişimlerini ölçmek için kullanılan sistematik süreçlerdir. Samsun Üniversitesi Yönetmeliği'ne göre, bir dersin başarı puanının hesaplanmasında dönem içi ve dönem sonu sınavlarının değerlendirme puanına katkı oranları, birim yönetim kurulu teklifi ve senato onayı ile belirlenmektedir. Ayrıca, sınav sonuçları akademik takvimde belirtilen tarihler içinde ilgili öğretim elemanı tarafından öğrenci bilgi sisteminde ilan edilir ve sınav dışı ölçme yöntemlerinin kullanıldığı durumlarda dönem içi değerlendirme sonuçları derslerin bitiminden en geç bir hafta önce duyurulur. 

Samsun Üniversitesi'nde uygulama ağırlıklı sınavlar ve beceri ve yetkinlik temelli sınavlar, eğitim-öğretim sürecinin önemli bir parçasıdır. Bu sınavlar, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirme ve gerçek hayatta karşılaşabilecekleri problemleri çözme becerilerini geliştirme amacı taşır. Geçerlik ve güvenirlik prensiplerine uygun sınavlar, ölçme aracının ölçülmek istenen özelliği doğru ve tutarlı bir şekilde ölçmesini sağlar. Kapsam geçerliliğine önem verilen sınavlar ise, dersin tüm öğrenme çıktılarını kapsayacak şekilde tasarlanır ve böylece öğrencilerin bütüncül değerlendirilmesi hedeflenir.

Üniversite, öğrencilerin akademik performansını değerlendirirken çeşitli ölçme yöntemlerini entegre ederek çok boyutlu bir değerlendirme yapar. Bu şekilde, öğrencilerin bilgi ve becerilerini farklı koşullar altında sergileyebilmelerine olanak tanınarak, daha adil ve kapsamlı bir değerlendirme sistemi oluşturulmuştur.

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bu programa öğrenci kabulü, Yüksek.ğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi, genel not ortalamasının 2,00 veya üzerinde olması ve tüm dersleri en az DC notu ile geçmesi gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz medya ve iletişim sektöründe faaliyet gösteren her türlü firmada, kurumsal iletişim departmanlarında, reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında, dijital medya kuruluşlarında, sosyal medya yönetimi ve içerik üretimi yapan işletmelerde, kamu kurum ve kuruluşlarının iletişim birimlerinde, sivil toplum örgütlerinde, yayıncılık sektöründe ve iletişim danışmanlığı alanlarında çalışma imkanına sahiptirler. Bu programdan mezun olan öğrenciler, iletişim bilimleri, medya çalışmaları, dijital iletişim ve pazarlama iletişimi gibi alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.


Yasal Dayanağı

İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümümüzün yasal dayanağı aşağıdaki kanun ve yönetmeliklerden oluşmaktadır:

Bölümümüz, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun yükseköğretim kurumlarının kuruluş, görev ve sorumlulukları ile ilgili hükümleri çerçevesinde yapılandırılmıştır. Öğrencilerimizin eğitim-öğretim faaliyetleri, fakülteler arası program geçişleri ve not transferleri "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre düzenlenmektedir.

Bölümümüzün işleyişi ve öğrencilerimizin mezuniyet süreçleri "Samsun Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" kapsamında yürütülmektedir. Ayrıca, eğitim-öğretim kalitesinin güvence altına alınması ve sürekli iyileştirme çalışmaları "Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği" doğrultusunda gerçekleştirilmektedir.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030043271

Qualification Title
Bachelor of Science in Communication Design and Management
Awarding BodySamsun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://samsun.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level1
1 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 1
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08 - 2166.05 Visual Communication Designer

ISCO 08 - 2166.14 Communication Design Specialist

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Communication Design and Management aims to train professionals with the following qualifications.

  • To follow current developments in scientific, technological and social issues related to the field, to adopt the necessity of lifelong learning, to continuously improve himself/herself,
  • Awareness of social responsibility by acting according to professional and ethical values,
  • To be able to make original and creative designs using the theoretical and practical knowledge gained in the field,
  • Has sectoral experience related to the field,
  • To be compatible with interdisciplinary studies and teamwork by internalizing the fields of Communication, Design and Management,
  • Developing at least one project related to the field or taking part in the project team,
  • To train individuals who follow national and international competitions related to their field and apply to these competitions.

 

Learning Environments

- Student-friendly classrooms and lecture halls with technological facilities.

- Computer Aided Design Laboratory.

- Media Lab

- Video Editing Studio

- Podcast Studio

Description

 

  • To have a command of national and international ethical rules, standards and legal regulations related to the field.
  • Have the ability to develop and conduct research, project development and execution skills related to the field.
  • Develops public and interpersonal communication skills.
  • Associates academic knowledge and experience with sector experience. 
  • To be able to follow and effectively use current scientific, technological and software developments as required by the field.
  • Knows the basic principles, theories and theorists in the field.
  • Has the ability to organize and present his/her work and resume in a portfolio.
  • Has the competence to examine the works realized in the field with a critical approach.
  • Creates and presents graphic, typographic, 2 and 3 dimensional, moving and interactive visual expressions depending on design and aesthetic values.
  • Applies the team spirit and leadership skills gained in accordance with teamwork to working life.
Key Competencies

Key competencies for Communication Design and Management graduates include

  • Visual design skills
  • Digital media competence
  • Content production
  • Brand management
  • Presentation and persuasion skills
  • Strategic communication planning
Further Info

Based on the Undergraduate and Associate Degree Regulations of Samsun University, the “Assessment and Evaluation Methods” applied in the Department of Communication Design and Management can be defined as follows:
Assessment and evaluation methods are systematic processes used to measure students' academic achievement, competencies, and development. According to the Regulations of Samsun University, the contribution rates of mid-term and final exams to the evaluation score in the calculation of the success score of a course are determined by the proposal of the unit board of directors and the approval of the senate. In addition, the exam results are announced in the student information system by the relevant instructor within the dates specified in the academic calendar, and in cases where non-exam measurement methods are used, the results of the semester evaluation are announced at the latest one week before the end of the courses. 

At Samsun University, practice-based exams and skill and competency-based exams are an important part of the education and training process. These exams aim to reinforce students' theoretical knowledge with practical applications and improve their ability to solve problems they may encounter in real life. Exams that comply with the principles of validity and reliability ensure that the measurement tool accurately and consistently measures the desired feature to be measured. Exams that emphasize content validity are designed to cover all learning outcomes of the course and thus aim to evaluate students holistically.
The University makes a multidimensional assessment by integrating various measurement methods when evaluating students' academic performance. In this way, a fairer and more comprehensive evaluation system has been created by allowing students to demonstrate their knowledge and skills under different conditions.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

Student admission to this program is based on the YKS central exams conducted by the Council of Higher Education. Foreign students are accepted to this program with an internationally recognized high school graduation diploma and internationally recognized exam results. Exchange students are accepted within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol).

Conditions for SuccessIn order to graduate from the undergraduate program, students must successfully complete a total of 240 ECTS credit course units in the curriculum, have a GPA of 2.00 or above, and pass all courses with a minimum grade of DC.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Department of Communication Design and Management have the opportunity to work in all kinds of companies operating in the media and communication sector, corporate communication departments, advertising and public relations agencies, digital media organizations, social media management and content production businesses, communication units of public institutions and organizations, non-governmental organizations, publishing sector and communication consultancy. Students who graduate from this program can apply to graduate programs in fields such as communication sciences, media studies, digital communication and marketing communication.

Legal Basis

The legal basis of our Department of Communication Design and Management consists of the following laws and regulations:

Our department is structured within the framework of the provisions of the Higher Education Law No. 2547 regarding the establishment, duties and responsibilities of higher education institutions. The educational activities of our students, program transitions between faculties and grade transfers are regulated according to the provisions of the “Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions”.

The functioning of our department and the graduation processes of our students are carried out within the scope of “Samsun University Undergraduate and Associate Degree Education Regulations”. In addition, the assurance of the quality of education and training and continuous improvement studies are carried out in accordance with the “Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board”.

Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030043271


Qualification Title
Bachelor of Science in Communication Design and Management

Awarding Body
Samsun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08 - 2166.05 Visual Communication Designer

ISCO 08 - 2166.14 Communication Design Specialist


EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO 08 - 2166.05 Visual Communication Designer

ISCO 08 - 2166.14 Communication Design Specialist


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Communication Design and Management aims to train professionals with the following qualifications.

  • To follow current developments in scientific, technological and social issues related to the field, to adopt the necessity of lifelong learning, to continuously improve himself/herself,
  • Awareness of social responsibility by acting according to professional and ethical values,
  • To be able to make original and creative designs using the theoretical and practical knowledge gained in the field,
  • Has sectoral experience related to the field,
  • To be compatible with interdisciplinary studies and teamwork by internalizing the fields of Communication, Design and Management,
  • Developing at least one project related to the field or taking part in the project team,
  • To train individuals who follow national and international competitions related to their field and apply to these competitions.

 


Learning Environments

- Student-friendly classrooms and lecture halls with technological facilities.

- Computer Aided Design Laboratory.

- Media Lab

- Video Editing Studio

- Podcast Studio


Description

 

  • To have a command of national and international ethical rules, standards and legal regulations related to the field.
  • Have the ability to develop and conduct research, project development and execution skills related to the field.
  • Develops public and interpersonal communication skills.
  • Associates academic knowledge and experience with sector experience. 
  • To be able to follow and effectively use current scientific, technological and software developments as required by the field.
  • Knows the basic principles, theories and theorists in the field.
  • Has the ability to organize and present his/her work and resume in a portfolio.
  • Has the competence to examine the works realized in the field with a critical approach.
  • Creates and presents graphic, typographic, 2 and 3 dimensional, moving and interactive visual expressions depending on design and aesthetic values.
  • Applies the team spirit and leadership skills gained in accordance with teamwork to working life.

Key Competencies

Key competencies for Communication Design and Management graduates include

  • Visual design skills
  • Digital media competence
  • Content production
  • Brand management
  • Presentation and persuasion skills
  • Strategic communication planning

Further Info

Based on the Undergraduate and Associate Degree Regulations of Samsun University, the “Assessment and Evaluation Methods” applied in the Department of Communication Design and Management can be defined as follows:
Assessment and evaluation methods are systematic processes used to measure students' academic achievement, competencies, and development. According to the Regulations of Samsun University, the contribution rates of mid-term and final exams to the evaluation score in the calculation of the success score of a course are determined by the proposal of the unit board of directors and the approval of the senate. In addition, the exam results are announced in the student information system by the relevant instructor within the dates specified in the academic calendar, and in cases where non-exam measurement methods are used, the results of the semester evaluation are announced at the latest one week before the end of the courses. 

At Samsun University, practice-based exams and skill and competency-based exams are an important part of the education and training process. These exams aim to reinforce students' theoretical knowledge with practical applications and improve their ability to solve problems they may encounter in real life. Exams that comply with the principles of validity and reliability ensure that the measurement tool accurately and consistently measures the desired feature to be measured. Exams that emphasize content validity are designed to cover all learning outcomes of the course and thus aim to evaluate students holistically.
The University makes a multidimensional assessment by integrating various measurement methods when evaluating students' academic performance. In this way, a fairer and more comprehensive evaluation system has been created by allowing students to demonstrate their knowledge and skills under different conditions.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

Student admission to this program is based on the YKS central exams conducted by the Council of Higher Education. Foreign students are accepted to this program with an internationally recognized high school graduation diploma and internationally recognized exam results. Exchange students are accepted within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol).


Conditions for Success
In order to graduate from the undergraduate program, students must successfully complete a total of 240 ECTS credit course units in the curriculum, have a GPA of 2.00 or above, and pass all courses with a minimum grade of DC.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Department of Communication Design and Management have the opportunity to work in all kinds of companies operating in the media and communication sector, corporate communication departments, advertising and public relations agencies, digital media organizations, social media management and content production businesses, communication units of public institutions and organizations, non-governmental organizations, publishing sector and communication consultancy. Students who graduate from this program can apply to graduate programs in fields such as communication sciences, media studies, digital communication and marketing communication.


Legal Basis

The legal basis of our Department of Communication Design and Management consists of the following laws and regulations:

Our department is structured within the framework of the provisions of the Higher Education Law No. 2547 regarding the establishment, duties and responsibilities of higher education institutions. The educational activities of our students, program transitions between faculties and grade transfers are regulated according to the provisions of the “Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions”.

The functioning of our department and the graduation processes of our students are carried out within the scope of “Samsun University Undergraduate and Associate Degree Education Regulations”. In addition, the assurance of the quality of education and training and continuous improvement studies are carried out in accordance with the “Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board”.


Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode