Yeterlilik Kodu | TR0030019177 | |
Yeterlilik Adı | İletişim Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir.Gerekli açıklamalar İnönü Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde bulunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Programa ögrenci kabulünde Inönü Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliginin ilgili maddeleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Iletisim Bilimleri Anabilim Dalinin ilan sartlari geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Gerekli açıklamalar İnönü Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde bulunmaktadır.Mezuniyet kosullari “Yeterlilik Kosullari ve Kurallari” bölümünde belirtildigi gibidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program mezunlari kamu ve özel sektörde görev yapabilmekte, akademisyen olarak akademik alanda ve ya da arastirmaci olarak özel sektörde çalisabilmektedir. Mezunlarin kamu sektöründe çalisabilmesi için KPSS’den yeterli puani almalari ya da kurumlarin kendi düzenledikleri sinavlardan basarili olmalari gerekmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030019177
- Sosyal bilimlere iliskin verileri çözümleme, disiplin içi ve disiplinler arasi arastirma sonuçlarini iletisim alani ile iliskilendirme becerisi.
- Iletisim arastirma süreçlerine iliskin tarihsel gelisim ve kuramsal art alan bilgisine sahip olabilme.
- Nitel ve nicel iletisim arastirmalarinin kullanildigi alanlari ayristirabilme ve gerektigi alanlari belirleyebilme.
- Iletisim kampanyalarinin temel basamaklarina iliskin arastirma, ölçme-degerlendirme süreçlerini olusturabilme.
- Pazarlama, pazarlama iletisimi, hedef kitle, marka, kültür, kamuoyu, medya, itibar ve gündem arastirma süreçlerini tasarlama, uygulama, sonuçlari yorumlama becerisi.
- Sosyal bilimlerde arastirma süreçlerine iliskin; arastirma modeli, veri toplama süreci, uygulama ve raporlama basamaklarini olusturabilme.
- Nicel iletisim arastirmalari veri analizine iliskin, istatistiksel çözümleme yöntemleri konusunda donanim ve bilgi sahibi olabilme.
- Nitel iletisim arastirmalarinda; dilin, metnin, göstergelerin ve söylemin çözümleme yöntemleri konusunda donanim ve bilgi sahibi olabilme.
- Iletisim Çalismalari ve Örgütlerde Iletisim alanlarindaki güncel gelismeleri ve kendi çalismalarini, alanindaki ve disindaki gruplara, yazili sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
- Alaninin gerektirdigi düzeyde bilgisayar yazilimi ile birlikte bilisim ve iletisim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
- Ilgili alanlardaki uygulamalarda karsilasacagi öngörülmeyen karmasik durumlarda, yeni stratejik yaklasimlar gelistirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
- Iletisim Çalismalari ve Örgütlerde Iletisim alanlariyla ilgili konularda strateji politika ve uygulama planlari gelistirebilmek ve elde edilen sonuçlari kalite süreçleri çerçevesinde degerlendirebilmek.
- Iletisim Çalismalari ve Örgütlerde Iletisim alanlariyla ilgili verilerin toplanmasi, yorumlanmasi, duyurulmasi asamalarinda toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gözeterek bu degerleri ögretebilmek ve denetleyebilmek.
- Sosyal problemlere yönelik psikolojik, sosyolojik ve iletisimsel çözümlemeler gerçeklestirebilme.
- Ulusal ve uluslararasi problemleri yakindan takip edebilme.
Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir.Gerekli açıklamalar İnönü Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde bulunmaktadır.
Programa ögrenci kabulünde Inönü Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliginin ilgili maddeleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Iletisim Bilimleri Anabilim Dalinin ilan sartlari geçerlidir.
Bu program mezunlari kamu ve özel sektörde görev yapabilmekte, akademisyen olarak akademik alanda ve ya da arastirmaci olarak özel sektörde çalisabilmektedir. Mezunlarin kamu sektöründe çalisabilmesi için KPSS’den yeterli puani almalari ya da kurumlarin kendi düzenledikleri sinavlardan basarili olmalari gerekmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030019177 | |
Qualification Title | Master of Science (MSc) in Communication Sciences Masters Degree | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment and evaluation criteria are indicated by the lecturers of the programme.Requirements are explained in the Inönü University Masters Degree regulations | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission requirements are explained in the Inonu University Master’s Degree regulation and Social Sciences Institute Communication Sciences proclamation conditions. | |
Conditions for Success | Requirements are explained in the Inönü University Masters Degree regulationsGraduation requirements are explained in the section “Qualification Requirements and Regulations” | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can work in both public and private sectors, become academicians or may work in private sectors as a researcher. Graduates have to get sufficient scores from KPSS or be successful in the exams which the institutions organize by themselves in order to work in the public sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030019177
ISCO:08
ISCO:08
- To be able to analyse data and relate disciplinary and interdisciplinary research to the field of communication.
- To have a knowledge of theories and knowledge of historical development in the field of communication.
- To be able to distinguish the need for qualitative and quantitative research methods.
- To be able to develop research and analytic processes during communication campaigns.
- To be able to design, implement and review the processes of research in marketing, marketing communications, target market, brand, culture, public, media management.
- To be able to go through the research processes. (research design, implementation, analysis and interpretation)
- To be able to conduct quantitative research.
- To be able to conduct qualitative research. (textual analysis, discourse analysis, semiotic analysis, language analysis)
- Communicate problems, developments, insights and trends, as well as their personal contributions to the field in writing, orally or visually to people from and outside of their field of study.Utilize both computer software and communication technologies at a level required in their field of study.
- Develop new strategic approaches and take initiation in problem resolutions about unforeseen events and complex practices in their field.
- Develop strategic policies and application plans about topics related to Communication Studies and Organizational Communication, and evaluate the results within the framework of quality processes.
- Comply with social, scientific and ethical values in the process of gathering, interpreting and announcing data in the field of communication studies and organizational communication, and support these values.
- To be able to develop psychological, sociological and communicational solutions to social problems.
- To be able to follow international and national problems
Assessment and evaluation criteria are indicated by the lecturers of the programme.Requirements are explained in the Inönü University Masters Degree regulations
Admission requirements are explained in the Inonu University Master’s Degree regulation and Social Sciences Institute Communication Sciences proclamation conditions.
Graduates of this program can work in both public and private sectors, become academicians or may work in private sectors as a researcher. Graduates have to get sufficient scores from KPSS or be successful in the exams which the institutions organize by themselves in order to work in the public sector.
Qualification is continuous