Yeterlilik Kodu

TR0030009111

Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. (Bilgi: Kuramsal-Olgusal)
  • İlahiyat alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (Bilgi: Kuramsal-Olgusal)
  • İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Beceri: Bilişsel-Uygulamalı)
  • İlahiyat alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. (Beceri: Bilişsel)
  • Yazılı, görsel ve işitsel araçları kullanarak İlahiyat alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. (Beceri: Uygulamalı)İlahiyat alanı için uygun çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. (Beceri: Bilişsel-Uygulamalı)
  • Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. (Beceri: Bilişsel)
  • Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • Sorumluluğu altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • Dini hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • İlahiyat alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • Toplumsal alanla ilgili dini uygulama ve bilgi eksikliklerini tespit eder. (Yetkinlik: Öğrenme)Dini bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • Yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • İlahiyat alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak paylaşır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanı ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar ve bu verileri ilgili alandaki kişi ve kurumlarla paylaşır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
  • (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini tebliğ için ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • Meslek hayatına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin kendisine kazandırdığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. (Yetkinlik: İl
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.

İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lisans eğitimi için adayların lise diplomasına sahip olması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı(YGS)’den yeterli puanı alması gerekir.

Başarma Şartlarıİlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlâhiyat programını bitirenler, üç yarıyıllık tezsiz yüksek lisans programını tamamladıktan sonra lise ve dengi okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi, İmam-Hatip Liselerinde meslek dersi öğretmeni olarak görev alabilirler. Fakülte mezunları Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde, din görevlisi (müftü, vaiz, imam-hatip, müezzin, Kur´an Kursu öğreticisi) olarak çalışabilirler. Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı dışında üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak vazife alabilirler. Ayrıca diğer fakülte mezunları gibi, kamu ve özel kuruluşlarda yönetici, memur vb. kadrolarda; yine öğrenimleri sürecinde aldıkları formasyona göre, kütüphanecilik, arşivcilik gibi alanlarda çalışma imkânına sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009111


Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. (Bilgi: Kuramsal-Olgusal)
  • İlahiyat alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (Bilgi: Kuramsal-Olgusal)
  • İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Beceri: Bilişsel-Uygulamalı)
  • İlahiyat alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. (Beceri: Bilişsel)
  • Yazılı, görsel ve işitsel araçları kullanarak İlahiyat alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. (Beceri: Uygulamalı)İlahiyat alanı için uygun çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. (Beceri: Bilişsel-Uygulamalı)
  • Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. (Beceri: Bilişsel)
  • Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • Sorumluluğu altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • Dini hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. (Yetkinlik: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
  • İlahiyat alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • Toplumsal alanla ilgili dini uygulama ve bilgi eksikliklerini tespit eder. (Yetkinlik: Öğrenme)Dini bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • Yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. (Yetkinlik: Öğrenme)
  • İlahiyat alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak paylaşır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanı ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar ve bu verileri ilgili alandaki kişi ve kurumlarla paylaşır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
  • (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini tebliğ için ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik: İletişim ve Sosyal)
  • Meslek hayatına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin kendisine kazandırdığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. (Yetkinlik: İl

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.

İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lisans eğitimi için adayların lise diplomasına sahip olması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı(YGS)’den yeterli puanı alması gerekir.


Başarma Şartları
İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlâhiyat programını bitirenler, üç yarıyıllık tezsiz yüksek lisans programını tamamladıktan sonra lise ve dengi okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi, İmam-Hatip Liselerinde meslek dersi öğretmeni olarak görev alabilirler. Fakülte mezunları Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde, din görevlisi (müftü, vaiz, imam-hatip, müezzin, Kur´an Kursu öğreticisi) olarak çalışabilirler. Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı dışında üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak vazife alabilirler. Ayrıca diğer fakülte mezunları gibi, kamu ve özel kuruluşlarda yönetici, memur vb. kadrolarda; yine öğrenimleri sürecinde aldıkları formasyona göre, kütüphanecilik, arşivcilik gibi alanlarda çalışma imkânına sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009111

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info
  • Every student must enroll for each course at the beginning of the term and must attend minimum %70 of the lessons in order to take the final examinations. Every student is subjected to at least a mid-term and a final examination for each course.
  • The midterm rates is%40 and Final Examination rates is %60. All exams are evaluated in 100 scale.
  • It is necessary to get the minimum score 40 in the semester final.
  • When any of AA, BA, BB or CB achieved, they are regarded as successful.
  • DC and DD are conditional.
  • Students who get DC or DD must al least have GANO 2.0 to be counted as successfull for the course.
  • In order to achieve a BA degree in theology, students must successfully complete all necessary and elective courses (an equal of 240 ECTS) and their overall score must be at least 2.00 out of 4.00.
Quality Assurance-
Access Requirements

For the undergraduate education, applicants must have a high school diploma and get the required score for the YGS.

Conditions for SuccessIn order to achieve a BA degree in theology, students must successfully complete all necessary and elective courses (an equal of 240 ECTS) and their overall score must be at least 2.00 out of 4.00. In order to achieve a BA degree in theology, students must successfully complete all necessary and elective courses (an equal of 240 ECTS) and their overall score must be at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The Alumni of the theology program can work as teachers of “Religious Culture and Ethics” in high schools/equal schools, and as teachers of “Field Course” in Imam-Khatib Highscools, after completing the three-term-MA degree (without thesis). The Faculty Alumni can work in Religious Affairs as religious officials (mufti, preacher, imam, muazzin, teacher in Quran schools). The Alumni can work in universities as research assistant and lecturer beside The Ministry of National Education and Religious Affairs. They can also have the chance to work as director, official in public or private institutions and librarian, archivist etc. In other fields when they meet the requirements.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009111


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
  • Every student must enroll for each course at the beginning of the term and must attend minimum %70 of the lessons in order to take the final examinations. Every student is subjected to at least a mid-term and a final examination for each course.
  • The midterm rates is%40 and Final Examination rates is %60. All exams are evaluated in 100 scale.
  • It is necessary to get the minimum score 40 in the semester final.
  • When any of AA, BA, BB or CB achieved, they are regarded as successful.
  • DC and DD are conditional.
  • Students who get DC or DD must al least have GANO 2.0 to be counted as successfull for the course.
  • In order to achieve a BA degree in theology, students must successfully complete all necessary and elective courses (an equal of 240 ECTS) and their overall score must be at least 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements

For the undergraduate education, applicants must have a high school diploma and get the required score for the YGS.


Conditions for Success
In order to achieve a BA degree in theology, students must successfully complete all necessary and elective courses (an equal of 240 ECTS) and their overall score must be at least 2.00 out of 4.00. In order to achieve a BA degree in theology, students must successfully complete all necessary and elective courses (an equal of 240 ECTS) and their overall score must be at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The Alumni of the theology program can work as teachers of “Religious Culture and Ethics” in high schools/equal schools, and as teachers of “Field Course” in Imam-Khatib Highscools, after completing the three-term-MA degree (without thesis). The Faculty Alumni can work in Religious Affairs as religious officials (mufti, preacher, imam, muazzin, teacher in Quran schools). The Alumni can work in universities as research assistant and lecturer beside The Ministry of National Education and Religious Affairs. They can also have the chance to work as director, official in public or private institutions and librarian, archivist etc. In other fields when they meet the requirements.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address