Yeterlilik Kodu

TR0030008531

Yeterlilik Adı
İlahiyat (Arapça (%30) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAmasya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.amasya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlahiyat Lisans Programının temel amacı, diyanet alanında görev alacaklar ile din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. İlâhiyat programı alan hakkında temel bilgilenmeyi sağlayacak zorunlu dersler yanında, geniş kapsamlı seçmeli dersler içermektedir. Bu dersler ilmî disiplinler arasında koordinasyonu sağlayıcı bir anlayışla planlanmıştır. Ayrıca, 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren formasyon eğitimi öğrencilere seçmeli dersler statüsünde verilmektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genelde din bilimleri, özelde İslâm bilimleri alanında uluslar arası standartlar çerçevesinde araştırmalar yapar ve yayımlar.
  • Toplumsal sorumluluk alabilen, analitik düşünce üretebilen, ahlaki, kültürel ve sosyal bakış açılarını önemseyer,
  • Bireysel ve toplumsal sorunlara çözüm önerebilen, İslam dinini ve diğer dinleri ana kaynaklarına inerek değerlendirme ve yorumlama gücüne sahip olur.
  • Girişimci, özgüvenli ve nitelikli din bilimleri uzman ve araştırmacıları, dini ilimler alanında öğretmenleri ve din görevlileri tutumları kazanır.
  • Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları alanlarının literatür ve temel kavramlarını lisans düzeyinde kavrar.
  • İlahiyat literatürünün kaynak dili olan Arapçayı okuma, anlama ve yazma yeteneğine sahip olur.
  • Eleştirel bakış, analitik düşünme, disiplinler arası çalışabilme, çok yönlü düşünme, değerlendirme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olur.
  • Klasik ve güncel dini/felsefi problemleri yerel ve küresel ölçekte tanımlama, yorumlama becerisine sahip olur.
  • Temsil yeteneğine sahip, özgüven ve sorumluluk sahibi, ahlaki ilkelere bağlı, etkili iletişim kurabilen ve kazanımlarını gündelik hayatta etkin bir şekilde kullanabilen bireyler olurlar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen yeterlilikleri ileri düzeyde uygular;

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Hazırlık Programında Arapça dil eğitimi verilmektedir. Lisans eğitim dili Türkçe olup derslerin %30'unda Arapça olarak sürdürülmektedir. 

Fakültemizde başarı değerlendirilmesinde 100'lük not sistemi kullanılır. Notların 4'lük sistemdeki 100’lük karşılıkları bulunmayan öğrencilerin notları hesaplanırken YÖK'ün öngördüğü not dönüşüm tablosu esas alınır. Ayrıca, değerlendirmede aşağıdaki harf notları kullanılır:

Not Derece

  • M Muaf,
  • G Geçer,
  • E Geçmez-Mazeretli,
  • F1 Başarısız-Devamsız (Mazeretsiz, devamsız; yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkı yok.),
  • F2 Başarısız-Sınava Girmedi (Devam etti, yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınavına girmedi.),
  • F3 Başarısız-Bütünleme (Devam etti, yarıyıl/yılsonu sınavına girdi, ancak sınav notu veya ders başarı notu öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız. Bütünleme sınavına girebilir.),
  • F4 Başarısız-Tekrar (Bütünleme sınavına girdi, ancak sınav notu veya ders başarı notu öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız.).
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi;

  • İç ve dış paydaşlarımızın beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamayı,
  • Eğitim, araştırma ve idari süreçleri sürekli iyileştirmeyi,
  • Kaynakları etkin ve verimli kullanmayı,
  • Tüm kalite süreçlerinde etik ilkelere bağlılığı,
  • Bilimsel çalışma ve araştırmalar yaparak eğitimde öğrenci merkezli bir eğitim anlayışını uygulamayı,
  • Topluma yönelik sosyo-kültürel ve dini faaliyetler yapmayı,
  • Sosyal sorumluluk projelerine, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliği projelerine önem veren çalışmalar yapmayı

kalite politikası olarak benimser.

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi; 18.05.2024/18.05.2026

Giriş Şartı

Türk Vatandaşları İçin
(1) Lise Diploması,

(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler İçin
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".

(2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.

Başarma Şartlarıİlahiyat Fakültesinin Arapça Hazırlık ve 4 Yıllık Lisans programında yer alan tüm derslerde başarılı olarak toplam 240 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fakültemiz mezunları, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmî ve özel okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri öğretmeni olarak görev alabilirler. Ayrıca, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlarında müftü, müftü yardımcısı, vaiz, vaize, Kur'an kursu öğreticisi, imam-hatip ve müezzin-kayyım olarak istihdam edilebilirler. Lisansüstü eğitimlerini tamamlamaları durumunda ise İlahiyat Fakültelerinde öğretim elemanı ve öğretim üyesi olarak akademik kariyer yapma imkânına sahiptirler. Bunun yanı sıra, çeşitli kurum ve kuruluşlarda ilahiyatçı unvanı ile din hizmetleri sunabilir veya danışmanlık yapabilirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008531


Yeterlilik Adı
İlahiyat (Arapça (%30) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Amasya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlahiyat Lisans Programının temel amacı, diyanet alanında görev alacaklar ile din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. İlâhiyat programı alan hakkında temel bilgilenmeyi sağlayacak zorunlu dersler yanında, geniş kapsamlı seçmeli dersler içermektedir. Bu dersler ilmî disiplinler arasında koordinasyonu sağlayıcı bir anlayışla planlanmıştır. Ayrıca, 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren formasyon eğitimi öğrencilere seçmeli dersler statüsünde verilmektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genelde din bilimleri, özelde İslâm bilimleri alanında uluslar arası standartlar çerçevesinde araştırmalar yapar ve yayımlar.
  • Toplumsal sorumluluk alabilen, analitik düşünce üretebilen, ahlaki, kültürel ve sosyal bakış açılarını önemseyer,
  • Bireysel ve toplumsal sorunlara çözüm önerebilen, İslam dinini ve diğer dinleri ana kaynaklarına inerek değerlendirme ve yorumlama gücüne sahip olur.
  • Girişimci, özgüvenli ve nitelikli din bilimleri uzman ve araştırmacıları, dini ilimler alanında öğretmenleri ve din görevlileri tutumları kazanır.
  • Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları alanlarının literatür ve temel kavramlarını lisans düzeyinde kavrar.
  • İlahiyat literatürünün kaynak dili olan Arapçayı okuma, anlama ve yazma yeteneğine sahip olur.
  • Eleştirel bakış, analitik düşünme, disiplinler arası çalışabilme, çok yönlü düşünme, değerlendirme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olur.
  • Klasik ve güncel dini/felsefi problemleri yerel ve küresel ölçekte tanımlama, yorumlama becerisine sahip olur.
  • Temsil yeteneğine sahip, özgüven ve sorumluluk sahibi, ahlaki ilkelere bağlı, etkili iletişim kurabilen ve kazanımlarını gündelik hayatta etkin bir şekilde kullanabilen bireyler olurlar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen yeterlilikleri ileri düzeyde uygular;

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Hazırlık Programında Arapça dil eğitimi verilmektedir. Lisans eğitim dili Türkçe olup derslerin %30'unda Arapça olarak sürdürülmektedir. 

Fakültemizde başarı değerlendirilmesinde 100'lük not sistemi kullanılır. Notların 4'lük sistemdeki 100’lük karşılıkları bulunmayan öğrencilerin notları hesaplanırken YÖK'ün öngördüğü not dönüşüm tablosu esas alınır. Ayrıca, değerlendirmede aşağıdaki harf notları kullanılır:

Not Derece

  • M Muaf,
  • G Geçer,
  • E Geçmez-Mazeretli,
  • F1 Başarısız-Devamsız (Mazeretsiz, devamsız; yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkı yok.),
  • F2 Başarısız-Sınava Girmedi (Devam etti, yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınavına girmedi.),
  • F3 Başarısız-Bütünleme (Devam etti, yarıyıl/yılsonu sınavına girdi, ancak sınav notu veya ders başarı notu öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız. Bütünleme sınavına girebilir.),
  • F4 Başarısız-Tekrar (Bütünleme sınavına girdi, ancak sınav notu veya ders başarı notu öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız.).

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi;

  • İç ve dış paydaşlarımızın beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamayı,
  • Eğitim, araştırma ve idari süreçleri sürekli iyileştirmeyi,
  • Kaynakları etkin ve verimli kullanmayı,
  • Tüm kalite süreçlerinde etik ilkelere bağlılığı,
  • Bilimsel çalışma ve araştırmalar yaparak eğitimde öğrenci merkezli bir eğitim anlayışını uygulamayı,
  • Topluma yönelik sosyo-kültürel ve dini faaliyetler yapmayı,
  • Sosyal sorumluluk projelerine, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliği projelerine önem veren çalışmalar yapmayı

kalite politikası olarak benimser.

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi; 18.05.2024/18.05.2026


Giriş Şartı

Türk Vatandaşları İçin
(1) Lise Diploması,

(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler İçin
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".

(2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.


Başarma Şartları
İlahiyat Fakültesinin Arapça Hazırlık ve 4 Yıllık Lisans programında yer alan tüm derslerde başarılı olarak toplam 240 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fakültemiz mezunları, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmî ve özel okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri öğretmeni olarak görev alabilirler. Ayrıca, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlarında müftü, müftü yardımcısı, vaiz, vaize, Kur'an kursu öğreticisi, imam-hatip ve müezzin-kayyım olarak istihdam edilebilirler. Lisansüstü eğitimlerini tamamlamaları durumunda ise İlahiyat Fakültelerinde öğretim elemanı ve öğretim üyesi olarak akademik kariyer yapma imkânına sahiptirler. Bunun yanı sıra, çeşitli kurum ve kuruluşlarda ilahiyatçı unvanı ile din hizmetleri sunabilir veya danışmanlık yapabilirler.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008531

Qualification Title
Theology License
Awarding BodyAmasya University
Awarding Body ContactAkbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46
Awarding Body Urlhttp://www.amasya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The primary aim of the Theology Bachelor's Program at Amasya University Faculty of Theology is to equip those who will serve in the field of religion and teachers of Religious Culture and Ethics with the essential knowledge, skills, behaviors, and habits they need. The program includes mandatory courses that provide fundamental knowledge about the field, as well as a wide range of elective courses. These courses are designed with an understanding that promotes coordination among various scientific disciplines. Additionally, starting from the 2017-2018 academic year, teacher training has been offered to students as elective courses.

Learning Environments

Education and training are conducted in a formal manner.

Description
  • They conduct and publish research in the field of religious sciences in general and Islamic sciences in particular, adhering to international standards.
  • They develop a sense of social responsibility, produce analytical thinking, and value moral, cultural, and social perspectives.
  • They are capable of proposing solutions to individual and societal issues and possess the ability to evaluate and interpret Islam and other religions by delving into their primary sources.
  • They acquire the attitudes of entrepreneurial, self-confident, and qualified experts and researchers in religious sciences, as well as teachers and religious officials.
  • They grasp the literature and fundamental concepts in the fields of Basic Islamic Sciences, Philosophy and Religious Studies, and Islamic History and Arts at the undergraduate level.
  • They develop the ability to read, comprehend, and write in Arabic, the source language of Islamic literature.
  • They possess skills in critical thinking, analytical reasoning, interdisciplinary collaboration, multifaceted thinking, evaluation, interpretation, and drawing conclusions.
  • They are capable of identifying and interpreting classical and contemporary religious/philosophical problems on both local and global scales.
  • They become individuals with representational skills, self-confidence, a sense of responsibility, adherence to moral principles, effective communication abilities, and the capacity to utilize their knowledge in everyday life effectively.

 

Key Competencies

They apply the following competencies at an advanced level:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Each semester, at least one midterm and one final exam are conducted for students. Additionally, without prior notice, quizzes may be administered. Arabic language education is provided in the Preparatory Program. The medium of instruction for undergraduate education is Turkish, with 30% of the courses conducted in Arabic.

In our faculty, a grading system based on a scale of 100 is used for evaluating success. For students whose grades do not have a corresponding value in the 4-point system, the grade conversion table recommended by YÖK (the Council of Higher Education) is applied. Additionally, the following letter grades are used for evaluation:

Grade | Degree

  • M: Exempt
  • G: Pass
  • E: Fail with Excuse
  • F1: Fail due to Absence (No right to take midterm/final or make-up exams due to unexcused absences)
  • F2: Fail due to Non-Attendance (Attended but did not take midterm/final or make-up exam)
  • F3: Fail with Make-Up (Attended, took midterm/final exam but failed as the exam grade or course success grade is below the required level. Can take the make-up exam.)
  • F4: Fail with Re-examination (Took the make-up exam but failed as the exam grade or course success grade is below the required level.)
Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

YÖK (the Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published, which are prepared based on the criteria set by YÖK. These reports contain quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. This report contains quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions and is shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

  1. Formation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

    1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

    1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.

  2. Assessment and Evaluation: The methods of measuring and evaluating the learning outcomes to be achieved by each undergraduate program are conducted according to the educational and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.

  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

  4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year for continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accredited organizations recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of programs are assured in terms of quality. Regular review activities regarding the qualifications determined by YÖKAK legislation are also conducted.

Amasya University Faculty of Theology adopts the following quality policy:

  • To meet the expectations and needs of our internal and external stakeholders.
  • To continuously improve educational, research, and administrative processes.
  • To use resources effectively and efficiently.
  • To adhere to ethical principles in all quality processes.
  • To implement a student-centered educational approach through scientific studies and research.
  • To conduct socio-cultural and religious activities aimed at society.
  • To prioritize social responsibility projects, environmentally conscious initiatives, and occupational health and safety projects.

Accreditation Start/End Date; 18.05.2024/18.05.2026

Access Requirements

For Turkish Citizens

(1) High School Diploma,

(2) Placement through a centrally administered nationwide student selection and placement exam organized by the ÖSYM (Student Selection and Placement Center). Candidates gain access to programs based on their composite scores, which consist of central exam scores and high school general GPA.

For International Students

(1) High School Diploma and "Equivalency Certificate" issued by the Turkish Ministry of National Education (MEB).

(2) International Student Exam (YÖS) or internationally recognized university entrance exams such as SAT, ACT, etc., acknowledged by the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain admission to programs based on the scores they achieve in the YÖS or equivalent exams.

Conditions for SuccessStudents who successfully complete a total of 240 ECTS credits in all courses offered in the Arabic Preparatory and 4-Year Bachelor's program at the Faculty of Theology are eligible to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our faculty can serve as teachers of Religious Culture and Ethics and vocational courses in Imam Hatip high schools at official and private schools under the Ministry of National Education. Additionally, they can be employed by the Presidency of Religious Affairs in various positions, such as mufti, assistant mufti, preacher, female preacher, Qur'an course instructor, imam-hatip, and muezzin-kayyım, in central, provincial, and international organizations. If they complete their postgraduate education, they have the opportunity to pursue an academic career as teaching staff and faculty members in Theology faculties. Furthermore, they can provide religious services or consultancy in various institutions and organizations under the title of theologian.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008531


Qualification Title
Theology License

Awarding Body
Amasya University

Awarding Body Contact
Akbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The primary aim of the Theology Bachelor's Program at Amasya University Faculty of Theology is to equip those who will serve in the field of religion and teachers of Religious Culture and Ethics with the essential knowledge, skills, behaviors, and habits they need. The program includes mandatory courses that provide fundamental knowledge about the field, as well as a wide range of elective courses. These courses are designed with an understanding that promotes coordination among various scientific disciplines. Additionally, starting from the 2017-2018 academic year, teacher training has been offered to students as elective courses.


Learning Environments

Education and training are conducted in a formal manner.


Description
  • They conduct and publish research in the field of religious sciences in general and Islamic sciences in particular, adhering to international standards.
  • They develop a sense of social responsibility, produce analytical thinking, and value moral, cultural, and social perspectives.
  • They are capable of proposing solutions to individual and societal issues and possess the ability to evaluate and interpret Islam and other religions by delving into their primary sources.
  • They acquire the attitudes of entrepreneurial, self-confident, and qualified experts and researchers in religious sciences, as well as teachers and religious officials.
  • They grasp the literature and fundamental concepts in the fields of Basic Islamic Sciences, Philosophy and Religious Studies, and Islamic History and Arts at the undergraduate level.
  • They develop the ability to read, comprehend, and write in Arabic, the source language of Islamic literature.
  • They possess skills in critical thinking, analytical reasoning, interdisciplinary collaboration, multifaceted thinking, evaluation, interpretation, and drawing conclusions.
  • They are capable of identifying and interpreting classical and contemporary religious/philosophical problems on both local and global scales.
  • They become individuals with representational skills, self-confidence, a sense of responsibility, adherence to moral principles, effective communication abilities, and the capacity to utilize their knowledge in everyday life effectively.

 


Key Competencies

They apply the following competencies at an advanced level:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Each semester, at least one midterm and one final exam are conducted for students. Additionally, without prior notice, quizzes may be administered. Arabic language education is provided in the Preparatory Program. The medium of instruction for undergraduate education is Turkish, with 30% of the courses conducted in Arabic.

In our faculty, a grading system based on a scale of 100 is used for evaluating success. For students whose grades do not have a corresponding value in the 4-point system, the grade conversion table recommended by YÖK (the Council of Higher Education) is applied. Additionally, the following letter grades are used for evaluation:

Grade | Degree

  • M: Exempt
  • G: Pass
  • E: Fail with Excuse
  • F1: Fail due to Absence (No right to take midterm/final or make-up exams due to unexcused absences)
  • F2: Fail due to Non-Attendance (Attended but did not take midterm/final or make-up exam)
  • F3: Fail with Make-Up (Attended, took midterm/final exam but failed as the exam grade or course success grade is below the required level. Can take the make-up exam.)
  • F4: Fail with Re-examination (Took the make-up exam but failed as the exam grade or course success grade is below the required level.)

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

YÖK (the Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published, which are prepared based on the criteria set by YÖK. These reports contain quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. This report contains quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions and is shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

  1. Formation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

    1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

    1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.

  2. Assessment and Evaluation: The methods of measuring and evaluating the learning outcomes to be achieved by each undergraduate program are conducted according to the educational and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.

  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

  4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year for continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accredited organizations recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of programs are assured in terms of quality. Regular review activities regarding the qualifications determined by YÖKAK legislation are also conducted.

Amasya University Faculty of Theology adopts the following quality policy:

  • To meet the expectations and needs of our internal and external stakeholders.
  • To continuously improve educational, research, and administrative processes.
  • To use resources effectively and efficiently.
  • To adhere to ethical principles in all quality processes.
  • To implement a student-centered educational approach through scientific studies and research.
  • To conduct socio-cultural and religious activities aimed at society.
  • To prioritize social responsibility projects, environmentally conscious initiatives, and occupational health and safety projects.

Accreditation Start/End Date; 18.05.2024/18.05.2026


Access Requirements

For Turkish Citizens

(1) High School Diploma,

(2) Placement through a centrally administered nationwide student selection and placement exam organized by the ÖSYM (Student Selection and Placement Center). Candidates gain access to programs based on their composite scores, which consist of central exam scores and high school general GPA.

For International Students

(1) High School Diploma and "Equivalency Certificate" issued by the Turkish Ministry of National Education (MEB).

(2) International Student Exam (YÖS) or internationally recognized university entrance exams such as SAT, ACT, etc., acknowledged by the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain admission to programs based on the scores they achieve in the YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
Students who successfully complete a total of 240 ECTS credits in all courses offered in the Arabic Preparatory and 4-Year Bachelor's program at the Faculty of Theology are eligible to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our faculty can serve as teachers of Religious Culture and Ethics and vocational courses in Imam Hatip high schools at official and private schools under the Ministry of National Education. Additionally, they can be employed by the Presidency of Religious Affairs in various positions, such as mufti, assistant mufti, preacher, female preacher, Qur'an course instructor, imam-hatip, and muezzin-kayyım, in central, provincial, and international organizations. If they complete their postgraduate education, they have the opportunity to pursue an academic career as teaching staff and faculty members in Theology faculties. Furthermore, they can provide religious services or consultancy in various institutions and organizations under the title of theologian.


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode