Yeterlilik Kodu | TR0030019764 | |
Yeterlilik Adı | İktisat Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hacibayram.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İktisat Bölümünde yürütülen eğitim ve öğretim programı, İktisat biliminin temel kavramlarını, temel yöntemlerini, temel sorunlarını ve Türkiye ve Dünya ekonomisi ile ilgili güncel gelişmeleri bir arada vermektedir. Bölümde izlenen İktisat programı, kuramsal gelişmeler ve farklı iktisadi yaklaşımlar çerçevesinde, ülke ve dünya ekonomisi ile ilgili ekonomik sorunların analizini kapsamaktadır. Derslerde teorik olduğu kadar, uygulamaya ilişkin güncel konular da ele alınmaktadır. Program Eğitim Amaçları şunlardır: 1. Mezunların kariyer hedefi, tercihlerine bağlı olarak girişimci olma, özelde veya kamuda ekonomiyle ilgili birimlerde çalışmaktır. 2. Mezunlarımız, iktisadi analiz gerektiren analarda çalışırlar. 3. Mezunlar, çalışma alanlarında iktisadi/mali/finansal analist ve yönetici rolleri üstlenirler. 4. Mezunlarımız, çalıştığı kurumda yaptığı ekonomi analizleriyle politika yapıcısı olma mesleki beklentisine sahiptir. | |
Öğrenme Ortamları | Ankara’nın merkezinde olan Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, birçok alışveriş merkezine, misafirhaneye, yurt ve yerleşim yerine yakındır. Eğlenceden kültüre, sanata; alışverişten beslenmeye modern kent yaşamına özgü tüm olanakları öğrencilerine sunmakta, bir kent üniversitesi olmanın verdiği bütün avantajları taşımaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersten başarılı olunup olunmadığı ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl/yıl içindeki ara sınavlar ile dönem sonu sınavından aldığı notlar esas alınarak 24 üncü maddenin birinci fıkrasındaki mutlak değerler veya sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınmak sureti ile ilgili akademisyen tarafından belirlenir. Bir dersin ham başarı notu öğrencinin yarıyıl/yıl içindeki ara sınav notunun ve/veya ara sınav kapsamındaki faaliyetlerin %40’ı ile dönem sonu sınavının veya bütünleme sınavının %60’ının toplanmasıyla belirlenir. Sınav sonuçları, dersi veren öğretim elemanı tarafından akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ÖİBS’ye girilerek öğrencilere ilan edilir. Not, öğretim üyesi tarafından onaylandığı gün kesinleşmiş olur. Ders başarı notlarının katsayılarının mutlak değerleri aşağıda belirtildiği gibi uygulanır: BAŞARI NOTU KATSAYI PUANI AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 75-79 CC 2,00 70-74 DC 1,50 65-69 DD 1,00 60-64 FD 0,50 50-59 FF 0,00 0-49 BL (BAŞARILI) -- -- BZ (BAŞARISIZ) -- -- DZ (DEVAMSIZ) 0,00 0 GR (GİRMEDİ) 0,00 0 Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC veya DD notunu alan öğrenci, bu dersi başarmış sayılır. Yarıyıl/yıl dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl/yıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir ve sisteme notu sıfır olarak işlenir. DZ ve GR notları, FF işlemi görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. DZ ve GR notlarıyla başarısız olunan dersler müteakip yarıyılda/yılda öncelikle alınır. Daha önce öğrenim görülen yükseköğretim kurumlarında son beş yıl içinde alınan derslere ait notlar, harf notuna çevrilir. Not dönüşümünde kullanılacak ölçüt Senato tarafından belirlenir. Başarı puanı 49,00’un altında olan öğrencinin notu ilgili akademisyen tarafından belirlenen aritmetik ortalama ve istatistiksel değerler dikkate alınarak uygulanmış olsa bile, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. İlgili Yönetmeliğe aşağıda sunulan link üzerinden ulaşılabilinir https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=33750&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Bu vizyon, misyon ve politika kapsamında Bölümümüz STAR Akreditasyon şartlarını sağlamıştır. Bölümümüz 02/04/2025 - 02/04/2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere STAR tarafından akredite edilmiştir. İlgili link: https://www.star.org.tr/akreditasyon/akreditasyon-listesi | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans programını başarıyla tamamlayanlar, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir ve bunun yanında ilgili alanlarda akademik kariyer yapma imkanına sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030019764
ISCO 08
ISCO 08
İktisat Bölümünde yürütülen eğitim ve öğretim programı, İktisat biliminin temel kavramlarını, temel yöntemlerini, temel sorunlarını ve Türkiye ve Dünya ekonomisi ile ilgili güncel gelişmeleri bir arada vermektedir. Bölümde izlenen İktisat programı, kuramsal gelişmeler ve farklı iktisadi yaklaşımlar çerçevesinde, ülke ve dünya ekonomisi ile ilgili ekonomik sorunların analizini kapsamaktadır. Derslerde teorik olduğu kadar, uygulamaya ilişkin güncel konular da ele alınmaktadır. Program Eğitim Amaçları şunlardır:
1. Mezunların kariyer hedefi, tercihlerine bağlı olarak girişimci olma, özelde veya kamuda ekonomiyle ilgili birimlerde çalışmaktır.
2. Mezunlarımız, iktisadi analiz gerektiren analarda çalışırlar.
3. Mezunlar, çalışma alanlarında iktisadi/mali/finansal analist ve yönetici rolleri üstlenirler.
4. Mezunlarımız, çalıştığı kurumda yaptığı ekonomi analizleriyle politika yapıcısı olma mesleki beklentisine sahiptir.
Ankara’nın merkezinde olan Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, birçok alışveriş merkezine, misafirhaneye, yurt ve yerleşim yerine yakındır. Eğlenceden kültüre, sanata; alışverişten beslenmeye modern kent yaşamına özgü tüm olanakları öğrencilerine sunmakta, bir kent üniversitesi olmanın verdiği bütün avantajları taşımaktadır.
- İktisat Teorisi, İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Tarihi ve İktisat Politikası alanlarında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmak.
- Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarında müfettiş, uzman yardımcısı veya denetçi olarak çalışabilmek için mesleki yeterlilik kazanmak.
- İktisat ile ilgili diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak.
- Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olma ve aynı zamanda mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak.
- Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını kullanma tecrübesine sahip olma ve bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
- Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
- Konusuyla ilgili akademik, mesleki, yerel ve küresel ağları etkin olarak kullanabilme ve mevzuatı yorumlayabilme yetisine sahip olmak.
- Bilgi birikimini ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmak.
- Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmak.
- İktisat Teorisi ile ilgili bilgileri analiz ederek uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.
- Ülkeler arasındaki iktisadi ilişkilerin etkilerini analiz edebilme
- İktisadi kuramların gelişimini ve ekonomilerin yaşamış oldukları sorunları tarihsel bakış açısıyla değerlendirebilmek.
- Güncel iktisadi problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek için çeşitli iktisat politikalarının etkilerine ilişkin bilgiye sahip olmak.
- Konusuyla ilgili akademik, mesleki, yerel ve küresel ağları etkin olarak kullanabilme ve mevzuatı yorumlayabilme yetisine sahip olmak.
- Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmak.
- Güncel iktisadi problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek için çeşitli iktisat politikalarının etkilerine ilişkin bilgiye sahip olmak.
Bir dersten başarılı olunup olunmadığı ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl/yıl içindeki ara sınavlar ile dönem sonu sınavından aldığı notlar esas alınarak 24 üncü maddenin birinci fıkrasındaki mutlak değerler veya sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınmak sureti ile ilgili akademisyen tarafından belirlenir.
Bir dersin ham başarı notu öğrencinin yarıyıl/yıl içindeki ara sınav notunun ve/veya ara sınav kapsamındaki faaliyetlerin %40’ı ile dönem sonu sınavının veya bütünleme sınavının %60’ının toplanmasıyla belirlenir.
Sınav sonuçları, dersi veren öğretim elemanı tarafından akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ÖİBS’ye girilerek öğrencilere ilan edilir. Not, öğretim üyesi tarafından onaylandığı gün kesinleşmiş olur.
Ders başarı notlarının katsayılarının mutlak değerleri aşağıda belirtildiği gibi uygulanır:
BAŞARI NOTU KATSAYI PUANI
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
BL (BAŞARILI) -- --
BZ (BAŞARISIZ) -- --
DZ (DEVAMSIZ) 0,00 0
GR (GİRMEDİ) 0,00 0
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC veya DD notunu alan öğrenci, bu dersi başarmış sayılır.
Yarıyıl/yıl dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl/yıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir ve sisteme notu sıfır olarak işlenir.
DZ ve GR notları, FF işlemi görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. DZ ve GR notlarıyla başarısız olunan dersler müteakip yarıyılda/yılda öncelikle alınır.
Daha önce öğrenim görülen yükseköğretim kurumlarında son beş yıl içinde alınan derslere ait notlar, harf notuna çevrilir. Not dönüşümünde kullanılacak ölçüt Senato tarafından belirlenir.
Başarı puanı 49,00’un altında olan öğrencinin notu ilgili akademisyen tarafından belirlenen aritmetik ortalama ve istatistiksel değerler dikkate alınarak uygulanmış olsa bile, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır.
İlgili Yönetmeliğe aşağıda sunulan link üzerinden ulaşılabilinir https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=33750&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Bu vizyon, misyon ve politika kapsamında Bölümümüz STAR Akreditasyon şartlarını sağlamıştır.
Bölümümüz 02/04/2025 - 02/04/2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere STAR tarafından akredite edilmiştir. İlgili link: https://www.star.org.tr/akreditasyon/akreditasyon-listesi
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Lisans programını başarıyla tamamlayanlar, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir ve bunun yanında ilgili alanlarda akademik kariyer yapma imkanına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030019764 | |
Qualification Title | Economics Undergraduate Degree Diploma | |
Awarding Body | Ankara Haci Bayram Veli University | |
Awarding Body Contact | Yücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA | |
Awarding Body Url | https://hacibayram.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Economics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The curriculum of Department of Economics includes the basic concepts, methods and problems of economics together with the actual developments in Turkish and world economy. The curriculum involves the analysis of economic problems related to our country and world within the framework of theoretical developments and different economic approaches. The courses are designed not only theoretical but also applied basis. Program Educational Objectives are as follows: 1. The career goal of graduates is to become an entrepreneur, depending on their preferences, and to work in private or public economic-related units. 2. Our graduates work in fields that require economic analysis. 3. Graduates take on economic/financial analyst and managerial roles in their fields of work. 4. Our graduates have the professional expectation of becoming policy makers with the economic analyzes they make in the institution they work for. | |
Learning Environments | Located in the center of Ankara, Ankara Hacı Bayram Veli University is close to many shopping centers, guesthouses, dormitories and residential areas. It offers its students all the opportunities of modern urban life, from entertainment to culture and art, from shopping to nutrition, and has all the advantages of being a city university. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Whether a course is successful or not is determined by the course success grade. The course success grade is determined by the relevant academician, taking into account the grades the student receives from the midterm exams and final exams during the semester/year, the absolute values in the first paragraph of Article 24, or the general status of the class, arithmetic averages and statistical distribution. The raw success grade of a course is determined by adding 40% of the student's midterm exam grade during the semester/year and/or the activities within the scope of the midterm exam and 60% of the final exam or make-up exam. The exam results are announced to the students by the instructor who teaches the course by entering them into the ÖİBS within the period specified in the academic calendar. The grade becomes final on the day it is approved by the instructor. The absolute values of the coefficients of the course success grades are applied as follows: GRADE COEFFICENT SCORE AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 75-79 CC 2,00 70-74 DC 1,50 65-69 DD 1,00 60-64 FD 0,50 50-59 FF 0,00 0-49 BL (BAŞARILI) -- -- BZ (BAŞARISIZ) -- -- DZ (DEVAMSIZ) 0,00 0 GR (GİRMEDİ) 0,00 0 A student who receives the grade AA, BA, BB, CB, CC, DC or DD from a course is considered to have succeeded in that course. Students who do not take the end-of-term/end-of-year exam are given a GR grade regardless of their work during the semester/year, and their grade is entered into the system as zero. DZ and GR grades are treated as FF and are included in the weighted general grade point average. Courses that are failed with DZ and GR grades are taken first in the following semester/year. Grades from courses taken in the last five years at higher education institutions where they were previously educated are converted to letter grades. The criteria to be used in grade conversion are determined by the Senate. A student whose success score is below 49.00 is considered to have failed that course directly by receiving a (FF) grade, even if the grade is applied by taking into account the arithmetic average and statistical values determined by the relevant academician. The relevant Regulation can be accessed via the link provided below. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=33750&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Institution Name: Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) Within the scope of this vision, mission and policy, our Department has met the STAR Accreditation requirements. Our department has been accredited by STAR from 02/04/2025 to 02/04/2028. Relevant Link: https://www.star.org.tr/accreditation/accreditation-list | |
Access Requirements | General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of minimum 2.00 out of 4.00 and successfully complete all the courses (total of 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who have successfully completed the degree program have an opportunity of working at public or private sector institutions and or of applying for masters degrees of related fields. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030019764
ISCO 08
ISCO 08
The curriculum of Department of Economics includes the basic concepts, methods and problems of economics together with the actual developments in Turkish and world economy. The curriculum involves the analysis of economic problems related to our country and world within the framework of theoretical developments and different economic approaches. The courses are designed not only theoretical but also applied basis. Program Educational Objectives are as follows:
1. The career goal of graduates is to become an entrepreneur, depending on their preferences, and to work in private or public economic-related units.
2. Our graduates work in fields that require economic analysis.
3. Graduates take on economic/financial analyst and managerial roles in their fields of work.
4. Our graduates have the professional expectation of becoming policy makers with the economic analyzes they make in the institution they work for.
Located in the center of Ankara, Ankara Hacı Bayram Veli University is close to many shopping centers, guesthouses, dormitories and residential areas. It offers its students all the opportunities of modern urban life, from entertainment to culture and art, from shopping to nutrition, and has all the advantages of being a city university.
- To have theoretical and practical knowledge about the fields of Economic Theory, Economic Development and International Economics, Economic History and Economic Policy.
- To gain professional qualification to work in public institutions and private sector organizations as an inspector, assistant expert or auditor
- To have knowledge about the other disciplines related to Economics.
- To have adequate social responsibility and awareness with regards to the needs of the society, and also to be aware of professional and scientific ethical codes.
- To have the experience of using information technologies and basic computer programs in order to share their accumulated knowledge and problem solving ability, and communicate with colleagues in a foreign language.
- To have a knowledge of the quantitative and qualitative methods that will help to examine the premises of different theories.
- To be able to utilize the academic, professional, regional, and global networks efficiently, and to interpret the legislation.
- To be compatible for teamwork in order to use their accumulated knowledge in the national and the international research projects.
- To have the ability to interpret economic and social events through the acquired capability to think analytically and critically, and to be open for innovative ideas.
- To be able to evaluate the practical implications of the knowledge about economic theory.
- To be able to analyze the effects of international economic relations.
- To evaluate the development of economic theories and economic problems from a historical perspective.
- To have knowledge about the effects of various economic policies in order to develop solutions for current economic problems.
- To be able to utilize the academic, professional, regional, and global networks efficiently, and to interpret the legislation.
- To have the ability to interpret economic and social events through the acquired capability to think analytically and critically, and to be open for innovative ideas.
- To have knowledge about the effects of various economic policies in order to develop solutions for current economic problems.
Whether a course is successful or not is determined by the course success grade. The course success grade is determined by the relevant academician, taking into account the grades the student receives from the midterm exams and final exams during the semester/year, the absolute values in the first paragraph of Article 24, or the general status of the class, arithmetic averages and statistical distribution.
The raw success grade of a course is determined by adding 40% of the student's midterm exam grade during the semester/year and/or the activities within the scope of the midterm exam and 60% of the final exam or make-up exam.
The exam results are announced to the students by the instructor who teaches the course by entering them into the ÖİBS within the period specified in the academic calendar. The grade becomes final on the day it is approved by the instructor.
The absolute values of the coefficients of the course success grades are applied as follows:
GRADE COEFFICENT SCORE
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
BL (BAŞARILI) -- --
BZ (BAŞARISIZ) -- --
DZ (DEVAMSIZ) 0,00 0
GR (GİRMEDİ) 0,00 0
A student who receives the grade AA, BA, BB, CB, CC, DC or DD from a course is considered to have succeeded in that course.
Students who do not take the end-of-term/end-of-year exam are given a GR grade regardless of their work during the semester/year, and their grade is entered into the system as zero.
DZ and GR grades are treated as FF and are included in the weighted general grade point average. Courses that are failed with DZ and GR grades are taken first in the following semester/year.
Grades from courses taken in the last five years at higher education institutions where they were previously educated are converted to letter grades. The criteria to be used in grade conversion are determined by the Senate.
A student whose success score is below 49.00 is considered to have failed that course directly by receiving a (FF) grade, even if the grade is applied by taking into account the arithmetic average and statistical values determined by the relevant academician.
The relevant Regulation can be accessed via the link provided below. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=33750&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accreditation Institution Name: Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Within the scope of this vision, mission and policy, our Department has met the STAR Accreditation requirements.
Our department has been accredited by STAR from 02/04/2025 to 02/04/2028.
Relevant Link: https://www.star.org.tr/accreditation/accreditation-list
General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.
Graduates who have successfully completed the degree program have an opportunity of working at public or private sector institutions and or of applying for masters degrees of related fields.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous