Yeterlilik Kodu | TR0030045675 | |
Yeterlilik Adı | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Karacaoğlan Yerleşkesi, 80000 Osmaniye | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.osmaniye.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lisans Programına giriş için ortaöğretim eğitimini tamamlamış ve ulusal üniversite sınavında TM-1 alanından yeterli puanı almış olmak gerekmektedir | |
Başarma Şartları | Lisans Programından mezun olmak için en az 141 ulusal krediyi tamamlamış (240 AKTS) ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans Programı mezunları akademik kurumların yanı sıra, çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda tasarım disiplinine ilişkin proje geliştirme, uygulama ve koordinasyon ile ilgili bölümlerinde görev yapabilir, artı olarak kendi ofislerini açabilir ve bağımsız olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030045675
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, tasarım teori ve tarihi, araştırma yöntemleri ve uygulama bilgisine sahip olabilmek.
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, düşünsel, sanatsal, kültürel, bilimsel ve teknolojik bilgilere sahip olabilmek.
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek, yorumlayabilmek, yaşam boyu öğrenmenin önemi ve ihtiyacını kavrayabilmek,
- İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı alanının kapsamını ve sorumluluklarını anlamak; insan, toplum ve çevre odaklı tasarım anlayışı geliştirebilmek.
- Tasarım disiplinine ilişkin temel teorik ve pratik bilgi ve kavrayışa sahip olabilmek ve bu birikimi yenilikçi, özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
- 2 ve 3 boyutlu görsel, sözel ve yazınsal olarak tasarım düşüncesini geliştirebilmek ve hedef kitleye aktarabilmek.
- Bilimsel araştırma yapabilmek, bilgiye ulaşabilmek ve özgün bilgi üretebilmek ve sorgulayabilmek.
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri, her dersin bilgi paketinde yer alan Ders Öğretim Planında tanımlanmıştır.
- Lisans Programından mezun olmak için en az 141 ulusal krediyi tamamlamış (240 AKTS) ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir
Lisans Programına giriş için ortaöğretim eğitimini tamamlamış ve ulusal üniversite sınavında TM-1 alanından yeterli puanı almış olmak gerekmektedir
Lisans Programı mezunları akademik kurumların yanı sıra, çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda tasarım disiplinine ilişkin proje geliştirme, uygulama ve koordinasyon ile ilgili bölümlerinde görev yapabilir, artı olarak kendi ofislerini açabilir ve bağımsız olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045675 | |
Qualification Title | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı License | |
Awarding Body | Osmaniye Korkut Ata University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.osmaniye.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knows design theory and history, research techniques and practical knowledge in the field of Interior Architecture and Environmental Design. Knows intellectual, artistic, cultural, scientific and technological aspects in the field of Interior Architecture and Environmental Design. Pursues and interprets both national and international developments related to the field of Interior Architecture and Environmental Design; and knows the importance of life-long learning. Develops human, society and environmental-oriented design approaches by realizing the scope and responsibilities of the field. Identifies basic theoretical and practical knowledge related to the discipline of design and uses this knowledge to design and construct innovative and original works. Develops his/her design idea visually, verbally and literary in both 2 and 3 dimensional way; and conveys this idea to the targeted audience. Performs scientific research; accesses, filters and questions relevant information; and produces original knowledge. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | esting and evaluation methods implemented in the courses are defined in the “course instructional plan” which takes place in the information package of every course. Students are required to take provided courses in return for 141 national credits (240 ECTS credits) and succeed in them; have a general academic average of 2.00 GPA out of 4.00 to be able to graduate from the program | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To enter the Undergraduate Program, it is required to finish secondary education or get an equivalent education abroad and receive sufficent score of TM-1 in the national student placement exam | |
Conditions for Success | Students are required to take provided courses in return for 141 national credits (240 ECTS credits) and succeed in them; have a general academic average of 2.00 GPA out of 4.00 to be able to graduate from the program Students are required to take provided courses in return for 141 national credits (240 ECTS credits) and succeed in them; have a general academic average of 2.00 GPA out of 4.00 to be able to graduate from the program | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Program can work not only as instructors or research assistants at universities; but also as designer or interior architect at the departments related with project development, application and coordination, of public and private institutions and organizations. Furthermore, graduates can establish their own company and work independently. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030045675
Knows design theory and history, research techniques and practical knowledge in the field of Interior Architecture and Environmental Design. Knows intellectual, artistic, cultural, scientific and technological aspects in the field of Interior Architecture and Environmental Design. Pursues and interprets both national and international developments related to the field of Interior Architecture and Environmental Design; and knows the importance of life-long learning. Develops human, society and environmental-oriented design approaches by realizing the scope and responsibilities of the field. Identifies basic theoretical and practical knowledge related to the discipline of design and uses this knowledge to design and construct innovative and original works. Develops his/her design idea visually, verbally and literary in both 2 and 3 dimensional way; and conveys this idea to the targeted audience. Performs scientific research; accesses, filters and questions relevant information; and produces original knowledge.
esting and evaluation methods implemented in the courses are defined in the “course instructional plan” which takes place in the information package of every course. Students are required to take provided courses in return for 141 national credits (240 ECTS credits) and succeed in them; have a general academic average of 2.00 GPA out of 4.00 to be able to graduate from the program
To enter the Undergraduate Program, it is required to finish secondary education or get an equivalent education abroad and receive sufficent score of TM-1 in the national student placement exam
Graduates of the Program can work not only as instructors or research assistants at universities; but also as designer or interior architect at the departments related with project development, application and coordination, of public and private institutions and organizations. Furthermore, graduates can establish their own company and work independently.
Qualification is continuous