Yeterlilik Kodu

TR0030015511

Yeterlilik Adı
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bayburt.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk sekreterliğine dair hukuk kurallarını bilir.
  • Hukuk Sekreterliğine dair etik ilke ve kuralları bilir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını, Kanun ve yönetmelikleri, Türk yargı sistemini bilir.
  • Hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken temel hukuk, ticaret hukuku, kamu hukuku, iş ve sosyal güvenlik hukuku bilgilerine sahiptir.
  • E-devlet uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. Adalet Bakanlığı UYAP Bilişim Sistemini ve kullanımını bilir.
  • Genel anlamda işletme yönetimi bilgisine sahiptir.
  • Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki hukuk alanı ile ilgili süreçleri izleme, yenileme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Toplantı, tören, davet ve ziyaretlere ilişkin zaman, mekân ve protokol düzenlemelerini yapar.
  • F Klâvye de onparmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerine sahiptir.
  • Office bilgisayar yazılımlarını iyi düzeyde kullanabilir.
  • Her türlü yazışma işlemini yapar.
  • Genel anlamda muhasebe becerisine sahiptir.
  • Kurumu temsil etme ve diğer çalışanları örnek olabilme adına resmi ortamlarda protokol bilgisini kazanma ve mesleki etiğin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilinçlidir.
  • Analitik düşünür ve problemler karşısında hızlı karar verir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme bilincine sahiptir.
  • Adalet-Hukuk mesleği ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve grup lara açık bir biçimde anlatabilir ve takım çalışmasına uygun davranır.
  • Adalet, dürüstlük, iş ahlakı ve etik anlayışının bilincindedir.
  • Bürolardaki hiyerarşiyi bilir ve bürolarda daha iyi çalışma ortamı hazırlar.
  • Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme, kuruma gelen konuk ve ziyaretçileri karşılama, ağırlama ve uğurlama becerisine sahiptir.
  • Türkçe’yi doğru kullanır ve telaffuzu düzgündür.
  • Adalet-Hukuk hizmetleri alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir ve bu konuda sürekli kendini geliştirir.
  • Büro teknolojilerini kullanabilir.
  • Yöneticisine randevu ve rapor hazırlama konusunda yardımcı olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olmak için öğrencilerimizin iki yıllık ön lisans programında öngörülen dersleri 4.00 üzerinden 2.00, 100 üzerinden 60 puan alarak başarı ile tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencinin alması gereken toplam ders kredisi ulusal kredi bazında 83, AKTS bazında 120 kredidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları temelde avukatlık ve hukuk bürolarında hukuk sekreteri olmak üzere Adalet Bakanlığı bünyesindeki Adliyelerdeoluşturulan ön bürolarda ön büro-danışma memuru olarak istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015511


Yeterlilik Adı
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk sekreterliğine dair hukuk kurallarını bilir.
  • Hukuk Sekreterliğine dair etik ilke ve kuralları bilir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını, Kanun ve yönetmelikleri, Türk yargı sistemini bilir.
  • Hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken temel hukuk, ticaret hukuku, kamu hukuku, iş ve sosyal güvenlik hukuku bilgilerine sahiptir.
  • E-devlet uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. Adalet Bakanlığı UYAP Bilişim Sistemini ve kullanımını bilir.
  • Genel anlamda işletme yönetimi bilgisine sahiptir.
  • Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki hukuk alanı ile ilgili süreçleri izleme, yenileme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Toplantı, tören, davet ve ziyaretlere ilişkin zaman, mekân ve protokol düzenlemelerini yapar.
  • F Klâvye de onparmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerine sahiptir.
  • Office bilgisayar yazılımlarını iyi düzeyde kullanabilir.
  • Her türlü yazışma işlemini yapar.
  • Genel anlamda muhasebe becerisine sahiptir.
  • Kurumu temsil etme ve diğer çalışanları örnek olabilme adına resmi ortamlarda protokol bilgisini kazanma ve mesleki etiğin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilinçlidir.
  • Analitik düşünür ve problemler karşısında hızlı karar verir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme bilincine sahiptir.
  • Adalet-Hukuk mesleği ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve grup lara açık bir biçimde anlatabilir ve takım çalışmasına uygun davranır.
  • Adalet, dürüstlük, iş ahlakı ve etik anlayışının bilincindedir.
  • Bürolardaki hiyerarşiyi bilir ve bürolarda daha iyi çalışma ortamı hazırlar.
  • Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme, kuruma gelen konuk ve ziyaretçileri karşılama, ağırlama ve uğurlama becerisine sahiptir.
  • Türkçe’yi doğru kullanır ve telaffuzu düzgündür.
  • Adalet-Hukuk hizmetleri alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir ve bu konuda sürekli kendini geliştirir.
  • Büro teknolojilerini kullanabilir.
  • Yöneticisine randevu ve rapor hazırlama konusunda yardımcı olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programdan mezun olmak için öğrencilerimizin iki yıllık ön lisans programında öngörülen dersleri 4.00 üzerinden 2.00, 100 üzerinden 60 puan alarak başarı ile tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencinin alması gereken toplam ders kredisi ulusal kredi bazında 83, AKTS bazında 120 kredidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları temelde avukatlık ve hukuk bürolarında hukuk sekreteri olmak üzere Adalet Bakanlığı bünyesindeki Adliyelerdeoluşturulan ön bürolarda ön büro-danışma memuru olarak istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015511

Qualification Title
Office Management and Secretarial Office Management and Executive Assistant
Awarding BodyBayburt University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bayburt.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation type described in detail for each course in Teaching Plan.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students have to be high school greduate and have to take enough point from the exam maked by OSYM.

Conditions for SuccessThe courses available in the program of 120 ECTS should be completed successfully and diploma score of at least 2.00 out of 4.00 should be obtained.
Progression Paths (Relationship Type)

Office management and secretarial work area is extremely broad section of graduates, many public-private sector institutions and organizations, universities, foundations, associations can work. Understanding of modern business management needs of enterprises with more and more feeling in this area increases the need for trained manpower.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015511


Qualification Title
Office Management and Secretarial Office Management and Executive Assistant

Awarding Body
Bayburt University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation type described in detail for each course in Teaching Plan.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students have to be high school greduate and have to take enough point from the exam maked by OSYM.


Conditions for Success
The courses available in the program of 120 ECTS should be completed successfully and diploma score of at least 2.00 out of 4.00 should be obtained.

Progression Paths (Relationship Type)

Office management and secretarial work area is extremely broad section of graduates, many public-private sector institutions and organizations, universities, foundations, associations can work. Understanding of modern business management needs of enterprises with more and more feeling in this area increases the need for trained manpower.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address