Yeterlilik Kodu

TR0030023659

Yeterlilik Adı
Hindoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hindoloji ile ilgili kavramları tanıyabilme.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Hindolojik bilglerin kaynağını, güveninirliğini ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
  • Hindoloji bilgisinin üretimiyle ilgil yöntemleri kavrayabilme.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Hindoloji öğretiminin yöntem ve tekniklerine ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma.
  • Hint kültürünü başka kültürlerle karşılaştırabilme becerisine sahip olma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Hindoloji ile ilgili özgün kaynakları kullanabilme.
  • Hindoloji ile ilgili bilimsel yöntem ve teknikleri inceleyebilme, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme , sorunları analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Hindolojinin geriksinimlerine uygun materyal geliştirebilme.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme.
  • Hindoloji alanında yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme.
  • Alan ile ilgili ortak çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Hindoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma.
  • Farklı kültürlerde, özellikle Hindistan'da yaşayabilme ve sosyal yaşama uyum sağlayabilme.
  • İngilizce, Hindī, Sanskrit dillerine orta veya ileri düzeyde hakim olma.
  • Alanıyla ilgili işlerde yeterli düzeyde bilgisayar kullanabilme.
  • Düşünce ve bilgisini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme, bunları toplumun yararına kullanabilme.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olma.
  • Hindoloji alanında sorumluluk alabilen, yetkin bir kişi olma.
  • Hindī dilini kullanarak ilgili durumlarda iletişim kurabilme.
  • Sanskrit dilini geliştirerek bu dilde yazılmış olan çeşitli eserleri Türk diline çevirebilme.
  • Dış görünüş, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma.
  • Eğitim kurumları başta olmak üzere çeşitli kurumlarla etkileşim içinde olma, branşla ilgili kurum ve kuruluşlarda görev alabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sanskrit dili ve edebiyatı alanında M.Ö.1500’den başlayarak M.S.1000’lere kadar olan zamandaki bütün edebi yapıtları, onların ortaya çıkışlarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.
  • Hindī dili ve edebiyatı alanında M.S.1000’den başlayarak günümüze kadar olan zamandaki bütün edebi yapıtları, onların ortaya çıkışlarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.
  • Edebi/Yazınsal türlere ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur ve eserleri bu bağlamda değerlendirmeyi öğrenir.
  • Hint edebiyatının tarihini bilir, evrelerini ve bunların ayırt edici bütün özelliklerini tanır.Hint edebiyatıyla ilgili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve tartışır, dünya edebiyatının benzer örnekleriyle karşılaştırma yapar.
  • Hindī dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerle, örneğin günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil gibi, kullanımını kavrar; sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir. b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz. c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir. ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır. d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Dışişleri Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı gibi çeşitli kamu kuruluşlarında, TRT’de ve Özel Televizyonlarda ve çeşitli özel Şirketlerde iş bulabilmektedirler. Ayrıca akademik faaliyetler yürütmek amacıyla üniversitelerde öğretim elemanı olarak da görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023659


Yeterlilik Adı
Hindoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hindoloji ile ilgili kavramları tanıyabilme.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Hindolojik bilglerin kaynağını, güveninirliğini ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
  • Hindoloji bilgisinin üretimiyle ilgil yöntemleri kavrayabilme.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Hindoloji öğretiminin yöntem ve tekniklerine ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma.
  • Hint kültürünü başka kültürlerle karşılaştırabilme becerisine sahip olma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Hindoloji ile ilgili özgün kaynakları kullanabilme.
  • Hindoloji ile ilgili bilimsel yöntem ve teknikleri inceleyebilme, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme , sorunları analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Hindolojinin geriksinimlerine uygun materyal geliştirebilme.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme.
  • Hindoloji alanında yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme.
  • Alan ile ilgili ortak çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Hindoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma.
  • Farklı kültürlerde, özellikle Hindistan'da yaşayabilme ve sosyal yaşama uyum sağlayabilme.
  • İngilizce, Hindī, Sanskrit dillerine orta veya ileri düzeyde hakim olma.
  • Alanıyla ilgili işlerde yeterli düzeyde bilgisayar kullanabilme.
  • Düşünce ve bilgisini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme, bunları toplumun yararına kullanabilme.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olma.
  • Hindoloji alanında sorumluluk alabilen, yetkin bir kişi olma.
  • Hindī dilini kullanarak ilgili durumlarda iletişim kurabilme.
  • Sanskrit dilini geliştirerek bu dilde yazılmış olan çeşitli eserleri Türk diline çevirebilme.
  • Dış görünüş, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma.
  • Eğitim kurumları başta olmak üzere çeşitli kurumlarla etkileşim içinde olma, branşla ilgili kurum ve kuruluşlarda görev alabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sanskrit dili ve edebiyatı alanında M.Ö.1500’den başlayarak M.S.1000’lere kadar olan zamandaki bütün edebi yapıtları, onların ortaya çıkışlarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.
  • Hindī dili ve edebiyatı alanında M.S.1000’den başlayarak günümüze kadar olan zamandaki bütün edebi yapıtları, onların ortaya çıkışlarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.
  • Edebi/Yazınsal türlere ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur ve eserleri bu bağlamda değerlendirmeyi öğrenir.
  • Hint edebiyatının tarihini bilir, evrelerini ve bunların ayırt edici bütün özelliklerini tanır.Hint edebiyatıyla ilgili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve tartışır, dünya edebiyatının benzer örnekleriyle karşılaştırma yapar.
  • Hindī dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerle, örneğin günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil gibi, kullanımını kavrar; sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir. b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz. c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir. ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır. d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Dışişleri Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı gibi çeşitli kamu kuruluşlarında, TRT’de ve Özel Televizyonlarda ve çeşitli özel Şirketlerde iş bulabilmektedirler. Ayrıca akademik faaliyetler yürütmek amacıyla üniversitelerde öğretim elemanı olarak da görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023659

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023659


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address