Yeterlilik Kodu

TR0030217353

Yeterlilik Adı
Hemşirelikte Yönetim Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri60
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.
  • Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.
  • Sağlık politikaları ile ilgili temel kavramları bilir.
  • Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir.
  • Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır.
  • Araştırma sürecinin basamaklarını bilir.
  • Profesyonel liderlik özelliklerini sergiler.
  • Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini bilir.
  • Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar.
  • Bakım organizasyon yöntemlerini açıklar.
  • Hemşirelik ve hemşirelik yönetimine katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar yapar.
  • Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
  • 21. maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25.00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00
  • B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür)
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
  • (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
  • (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.

YETKİNLİKLER

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.
  • Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.
  • Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir.
  • Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır.
  • Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar.
  • Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder.

Öğrenme Yetkinliği

  • Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.
  • Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıYETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder. Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder. Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir. Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır. Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar. Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder. Öğrenme Yetkinliği Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder. Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder. Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki ilgili şartların sağlanması gerekmektedir. Tezsiz yüksek lisans programında, toplam 33 krediden, 60`ı ders ve 30`u dönem projesi olmak üzere 90 AKTS`den az olmamak kaydıyla, en az 11 ders ve dönem projesini tamamlamak gerekmektedir. Mezuniyet için genel not ortalamasının; tezsiz yüksek lisansta en az 2,50/4,00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar,yükseköğretim kurumlarında istenilen asgari şartları yerine getirmek koşuluyla öğretim elemanı, sağlık kurum ve kuruluşlarında gerekli şartları karşılamak suretiyle yönetici pozisyonlarında istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217353


Yeterlilik Adı
Hemşirelikte Yönetim Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
60

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.
  • Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.
  • Sağlık politikaları ile ilgili temel kavramları bilir.
  • Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir.
  • Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır.
  • Araştırma sürecinin basamaklarını bilir.
  • Profesyonel liderlik özelliklerini sergiler.
  • Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini bilir.
  • Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar.
  • Bakım organizasyon yöntemlerini açıklar.
  • Hemşirelik ve hemşirelik yönetimine katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar yapar.
  • Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
  • 21. maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25.00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00
  • B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür)
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
  • (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
  • (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.

YETKİNLİKLER

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.
  • Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.
  • Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir.
  • Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır.
  • Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar.
  • Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder.

Öğrenme Yetkinliği

  • Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.
  • Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder. Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder. Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir. Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır. Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar. Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder. Öğrenme Yetkinliği Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder. Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder. Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki ilgili şartların sağlanması gerekmektedir. Tezsiz yüksek lisans programında, toplam 33 krediden, 60`ı ders ve 30`u dönem projesi olmak üzere 90 AKTS`den az olmamak kaydıyla, en az 11 ders ve dönem projesini tamamlamak gerekmektedir. Mezuniyet için genel not ortalamasının; tezsiz yüksek lisansta en az 2,50/4,00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar,yükseköğretim kurumlarında istenilen asgari şartları yerine getirmek koşuluyla öğretim elemanı, sağlık kurum ve kuruluşlarında gerekli şartları karşılamak suretiyle yönetici pozisyonlarında istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217353

Qualification Title
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM(Tezsiz YL) None Thesis Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

quantification and consideration (1) Exams are evaluated over 100 full points. The weights of midterm and final exam notes to be used in calculating the success grade are recommended to the Rectors Office by the relevant boards, taking into account the characteristics of the courses. In addition, the lecturer of the course makes an announcement at the beginning of the semester covering the content of the course, all kinds of issues that will be the basis for the calculation of the success grade, the relevant resources and the time that students will spare outside the class hours. (2) For students who fulfill the requirements in Article 21 and take the final exam, the score calculated as above is called the raw success score. (3) A student whose raw success score is below 25.00 fails from that course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is determined as one of the letter grades whose expansions and coefficients are stated below, using one of the methods prepared by the Rectorate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) for raw success scores of 25.00 and above. (4) Grades and coefficients are evaluated as follows: Notes Coefficients AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Successful for non-credit courses, K: Remains for courses without credit, D: Absent, G: Not entered, M: Exempt, Q: Ongoing work, E: Incomplete ((E) grade, which is not corrected until the course registration date of the following semester, is converted into (FF)) (5) A student who takes one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) from a course is considered successful in that course. In addition, students whose GPA for a semester / year is at least 2.00 are considered successful from the courses they have taken that semester / year (DC) grade. This result is expressed as (DC +). (6) (B) and (K) grades are not included in average calculation. (7) (M) grade is given to students who are transferred from outside the University or enrolled in the University through the ÖSYM exam, horizontal and vertical transfer, for the courses they have previously taken and whose equivalence is recognized by the relevant administrative board upon the recommendation of the department chair. (M) grade is not included in the average calculation. COMPETENCES Competence to Work Independently and to Take Responsibility - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management. - Knows the quality indicators of nursing services. - Uses performance evaluation methods. - Defines managerial problems in nursing service management. - Analyzes nursing services quality indicators. Learning Competence - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.

Conditions for SuccessCOMPETENCES Competence to Work Independently and to Take Responsibility - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management. - Knows the quality indicators of nursing services. - Uses performance evaluation methods. - Defines managerial problems in nursing service management. - Analyzes nursing services quality indicators. Learning Competence - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management. The relevant conditions in Gazi University Postgraduate Education and Examination Regulations must be met. In the non-thesis masters program, a total of 33 credits, 60 courses and 30 term projects, at least 11 courses and term projects must be completed, not less than 90 ECTS. Grade point average for graduation; In the masters without thesis, it must be at least 2.50 / 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in managerial positions in higher education institutions by meeting the required conditions in health institutions and organizations, provided that they meet the minimum requirements.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217353


Qualification Title
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM(Tezsiz YL) None Thesis Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

quantification and consideration (1) Exams are evaluated over 100 full points. The weights of midterm and final exam notes to be used in calculating the success grade are recommended to the Rectors Office by the relevant boards, taking into account the characteristics of the courses. In addition, the lecturer of the course makes an announcement at the beginning of the semester covering the content of the course, all kinds of issues that will be the basis for the calculation of the success grade, the relevant resources and the time that students will spare outside the class hours. (2) For students who fulfill the requirements in Article 21 and take the final exam, the score calculated as above is called the raw success score. (3) A student whose raw success score is below 25.00 fails from that course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is determined as one of the letter grades whose expansions and coefficients are stated below, using one of the methods prepared by the Rectorate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) for raw success scores of 25.00 and above. (4) Grades and coefficients are evaluated as follows: Notes Coefficients AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Successful for non-credit courses, K: Remains for courses without credit, D: Absent, G: Not entered, M: Exempt, Q: Ongoing work, E: Incomplete ((E) grade, which is not corrected until the course registration date of the following semester, is converted into (FF)) (5) A student who takes one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) from a course is considered successful in that course. In addition, students whose GPA for a semester / year is at least 2.00 are considered successful from the courses they have taken that semester / year (DC) grade. This result is expressed as (DC +). (6) (B) and (K) grades are not included in average calculation. (7) (M) grade is given to students who are transferred from outside the University or enrolled in the University through the ÖSYM exam, horizontal and vertical transfer, for the courses they have previously taken and whose equivalence is recognized by the relevant administrative board upon the recommendation of the department chair. (M) grade is not included in the average calculation. COMPETENCES Competence to Work Independently and to Take Responsibility - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management. - Knows the quality indicators of nursing services. - Uses performance evaluation methods. - Defines managerial problems in nursing service management. - Analyzes nursing services quality indicators. Learning Competence - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.


Conditions for Success
COMPETENCES Competence to Work Independently and to Take Responsibility - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management. - Knows the quality indicators of nursing services. - Uses performance evaluation methods. - Defines managerial problems in nursing service management. - Analyzes nursing services quality indicators. Learning Competence - Analyzes the organizational structure of patient care services of hospitals. - Analyzes modern management theories and practices in hospital care management. The relevant conditions in Gazi University Postgraduate Education and Examination Regulations must be met. In the non-thesis masters program, a total of 33 credits, 60 courses and 30 term projects, at least 11 courses and term projects must be completed, not less than 90 ECTS. Grade point average for graduation; In the masters without thesis, it must be at least 2.50 / 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in managerial positions in higher education institutions by meeting the required conditions in health institutions and organizations, provided that they meet the minimum requirements.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address